اخذ رتبه انفورماتیک ، مدارک مورد نیاز جهت اخذ رتبه انفورماتیک

اخذ رتبه انفورماتیک
اخذ رتبه انفورماتیک

 

اخذ رتبه انفورماتیک

 

اخذ رتبه انفورماتیک شامل شرکت‌هایی است که در این زمینه فعالیت داشته و علاوه بر ان در اداره ثبت شرکت ‌ها نیز به ثبت رسیده باشند. چگونگی رتبه بندی شرکت ‌های انفورماتیک، به صورت مجموعه‌ای از ویژگی‌های کمی و کیفی در راستای علوم فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور ارزیابی می‌شود که با توجه به واجد شرایط بودن شرکت‌ها، از سوی شورای عالی انفورماتیک و یا از سوی معاونت برنامه‌ریزی و همچنین نظارت راهبردی رئيس جمهور، تاییدیه‌های لازم برای فعالیت شرکت‌های انفورماتیکی صادر می‌شود. در ادامه به شرایط اخذ رتبه انفورماتیک، ویژگی‌ها، مدارک مورد نیاز و تمامی نکات مرتبط با آن می‌پردازیم؛

 

پارامترهای موثر جهت اخذ رتبه انفورماتیک

 

تا پایان سال ۱۳۸۴، تنها دو پارامتر برای دریافت رتبه انفورماتیک مورد توجه واقع می‌شد، یکی میزان حقوق و دستمزد از سوی شرکت‌ها به کارکنان و دیگری مجموعه میانگین درآمد مالیاتی شرکت‌ها. در سال ۱۳۹۰ یک پارامتر دیگر نیز به دو پارامتر قبلی اضافه شد که تحت عنوان رضایت مشتری برای دریافت اخذ رتبه انفورماتیک مورد بررسی قرار گرفت. در نتیجه سه پارامتر فوق در دریافت رتبه انفورماتیک بسیار موثر است و نقش بسیاری را شامل می‌شود. هر یک از این پارامترها را به طور مختصر در این بخش شرح می‌دهیم؛

 

میزان حقوق دریافتی و دستمزد

در اظهارنامه مالیاتی میزان حقوق دریافتی و دستمزد نیروی انسانی به کار گماشته شده، مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. اگر چنانچه شرکت فاقد اظهارنامه مالیاتی باشد، از طریق فهرست بیمه، میزان حقوق دریافتی کارکنان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

درآمد مشمول مالیاتی

در این بخش به تمامی معافیت مالیاتی ثبت شده در اظهارنامه مالیاتی پرداخته می‌شود. بدین ترتیب میانگین دو سال اخیر موارد مرتبط با معافیت مالیاتی شرکت مورد بررسی قرار می‌گیرد. در ارزیابی امتیازات، این پارامتر سهم ۳۰ درصدی را به خود اختصاص می‌دهد.

رضایت مشتری

از دیگر پارامترهای اصلی جهت اخذ رتبه انفورماتیک، میزان رضایت مشتری است که از سوی دبیرخانه شورا، بایستی روش‌های تبدیل رضایت مشتری به ملاک‌های کمی مشخص شود.

 

چگونگی محاسبه رتبه‌بندی انفورماتیک

 

رتبه بندی انفورماتیک از رتبه یک تا هفت محاسبه می‌شود. بدین ترتیب که یک بالاترین رتبه و هفت به عنوان پایین ترین رتبه مورد بررسی واقع می‌شود. گفتنی است که مدت اعتبار گواهی انفورماتیک یک سال است و پس از گذشت یکسال بایستی با ارائه مدارکی اعم از اظهارنامه مالیاتی جدید، موفق به کسب امتیاز بالاتری شوید و گواهی را در یک سطح یا رتبه بالاتر تمدید نمایید.

قابل ذکر است که دریافت رتبه انفورماتیک در پانزده رشته خلاصه می شود که برخی از آنها عبارتند از؛ حوزه امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات، حوزه تولید و پشتیبانی سخت افزاری و بسته‌های نرم افزاری، حوزه عرضه دستگاه های جانبی، حوزه آموزش و پرورش، حوزه عرضه سیستم‌های اتوماسیون اداری و صنعتی و نظایر اینها

 

شرایط ویژه رتبه‌بندی برای شرکت‌های انفورماتیک

 

اخذ رتبه انفورماتیک برای شرکت‌هایی که در این حوزه فعالیت دارند، مستلزم شرایط ویژه‌ای است که می‌توان به بررسی مدارک تحصیلی مدیر عامل و کارکنان شرکت اشاره کرد. بدین ترتیب که مدیر عامل یک شرکت انفورماتیک بایستی دارای حداقل مدرک کارشناسی در یکی از رشته‌های زیر باشد؛

  1. علوم کامپیوتر
  2. مهندسی کامپیوتر
  3. مهندسی فناوری اطلاعات
  4. مهندسی مکانیک
  5. مهندسی عمران
  6. مهندسی شیمی
  7. مهندسی صنایع
  8. ریاضی و فیزیک
  9. آمار

 

مدرک تحصیلی اخذ شده نیز بایستی مورد تایید رسمی از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و یا مورد تایید سازمانهایی مانند وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفته باشد. اگر چنانچه مدیرعامل شرکت دارنده مدرک دیپلم یا فوق دیپلم باشد، بایستی رزومه سوابق کاری در زمینه انفورماتیک را ارائه دهد. در صورت نیاز به هرگونه مشاوره و راهنمایی می‌توانید با کارشناسان امور مربوطه تماس حاصل کرده و مشاوره‌های مورد نیاز را در آن خصوص دریافت نمایید.

 

مراحل مرتبط با اخذ رتبه انفورماتیک

 

  • مرحله یک) مراجعه به سامانه ساجات و ثبت نام در این سامانه با درج مشخصات درخواست شده
  • مرحله دو) ضمیمه کردن مدارک مورد نیاز از جمله اسکن روزنامه رسمی مرتبط با تاسیس شرکت و انتشار آگهی بر اساس آخرین تغییرات شرکت در یکی از روزنامه‌های رسمی
  • مرحله سه) تکمیل پرونده الکترونیکی در سامانه

 

مدارک مورد نیاز جهت اخذ رتبه انفورماتیک
مدارک مورد نیاز جهت اخذ رتبه انفورماتیک

 

مدارک مورد نیاز جهت اخذ رتبه انفورماتیک

 

  • یک) ارائه فایل اسکن شده روزنامه رسمی مبنی بر تاسیس شرکت
  • دو) ارائه فایل اسکن شده روزنامه رسمی مبنی بر تغییر موضوع مرتبط با فعالیت شرکت
  • سه) ارائه فایل اسکن شده روزنامه رسمی مبنی بر تغییر نام شرکت
  • چهار) ارائه فایل اسکن شده روزنامه رسمی مبنی بر تغییر مدیرعامل شرکت
  • پنج) ارائه تمامی مدارک شناسایی اعم از صفحه نخست شناسنامه، کارت ملی، مدرک تحصیلی، کارت پایان خدمت برای آقایان، یک قطعه عکس مدیر عامل
  • شش) ارائه فایل اسکن شده از سه فهرست بیمه مرتبط با سال های اخیر فعالیت شرکت
  • هفت) ارائه فایل اسکن شده مبنی بر فیش های پرداختی مرتبط با  سه فهرست بیمه که دو کارشناس و مدیر عامل در آن قید شده باشد
  • هشت) ارائه اظهارنامه مالیاتی
  • نه) ارائه یک نسخه تعهد نامه مبتنی بر رعایت قوانین که در سربرگ شرکت تنظیم شده باشد
  • ده) ارائه یک نسخه از آخرین اساسنامه شرکت

 

مژگان طیبی هستم کارشناس اخذ رتبه پیمانکار ، اخذ رتبه مشاور و رتبه بندی شرکت با 20 سال سابقه با نشر محتوا ها میخوام شما رو در امورات مربوط به شرکت راهنمایی بکنم.

مطلب پیشنهادی

مراحل اخذ رتبه و رتبه بندی شرکت

شرایط و راهنمای اخذ رتبه و رتبه بندی شرکت ، مراحل اخذ رتبه و رتبه بندی شرکت

شرایط و راهنمای اخذ رتبه و رتبه بندی شرکت   اخذ رتبه و رتبه بندی …

Call Now Buttonمشاوره رایگان