چگونگی اخذ رتبه ۳ مشاور انرژی

 

اخذ رتبه ۳ مشاور انرژی
اخذ رتبه ۳ مشاور انرژی

 

نحوه اخذ رتبه ۳ مشاور انرژی

 

در اخذ رتبه مشاور انرژی و یا نیرو در هفت تخصص اعمال می‌شود که عبارتند از؛ تخصص در تولید نیرو، تخصص در انتقال نیرو، تخصص در توزیع نیرو، متخصص در زمینه مخابرات نیرو، تخصص مرتبط با نیروی هسته‌ای، تخصص مرتبط با بهینه سازی و تخصص مرتبط با نیروی تجدید پذیر. بدین ترتیب متقاضیان می‌توانند در تخصص‌های مرتبط با گروه انرژی موفق به کسب رتبه شوند. قابل ذکر است که هر یک از تخصص‌های فوق شامل رشته‌ها و زیرمجموعه‌هایی می‌شود که بدون دارا بودن مدارک تحصیلی مرتبط قادر به دریافت رتبه در زمینه انرژی نخواهید بود

 

چگونگی اخذ رتبه ۳ مشاور انرژی

 

رتبه بندی شرکت ‌های مشاور با توجه به توانایی‌های اجرایی و نظارتی، بهره‌مندی از تجهیزات و امکانات پیشرفته، بهره‌مندی از نیروی متخصص در حیطه فنی و مهندسی، بهره‌مندی از منابع مالی کافی و همچنین بر اساس تجارب و سوابق کاری مورد بررسی قرار گرفته می‌شود و از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با توجه به آیین نامه‌ها و قوانین مندرج در سازمان، صادر می‌گردد.رتبه بندی برای هر یک از انواع شرکت‌های پیمانکار، انفورماتیک و مشاور به منظور نمای کلی از شرایط و وضعیت شرکت است که از طریق آن می‌توان نه تنها پروژه‌های تخصصی و دولتی را پذیرش نمود، بلکه به موجب آن می توان سطح اعتبار شرکت را از نظر پیشرفت کاری بالا برد.

قابل ذکر است که اولویت مورد نظر اغلب کارفرمایان و سرمایه گذاران برای محول نمودن پروژه‌های خود به شرکت‌های مشاور انرژی، رتبه بندی است.به عبارتی رتبه بندی را جزو ملاک‌های اصلی خود دانسته و در واقع سوابق و کارکردهای شرکت را نیز مورد بررسی قرار می‌دهند. در نتیجه پس از تاسیس شرکت، آنچه که از اهمیت بسیار قابل توجهی برخوردار است، کسب رتبه می‌باشد. برای اخذ رتبه نیز بایستی شواهد، اسناد و مدارک مورد نیاز را فراهم نمود. پس از ثبت نام در سامانه ساجات و ضمیمه نمودن مدارک ضروری، روند قانونی اخذ رتبه آغاز می‌شودو

 

اخذ رتبه ۳ مشاور انرژی برای شرکت‌های مشاور چه کاربردهایی دارد؟

رتبه بندی شرکت ‌ها نشاندهنده میزان صلاحیت و شایستگی آنها در اجرایی نمودن پروژه‌های فنی و مهندسی است. بدین ترتیب که با استفاده از رتبه بندی نه تنها یک دورنمای کلی از شرایط و وضعیت شرکت به دست می‌آید، بلکه باعث پیشرفت و ارتقاء کاری شرکت نیز می‌شود. علاوه بر آن از طریق رتبه بندی، شرکت می‌تواند در مناقصات مالی و دولتی حضور پیدا کند. گفتنی است که همکاری با شرکت‌های بین‌المللی و یا حتی دریافت پروژه های داخلی که در پی آن همکاری با سازمان‌ها و ارگان های دولتی را شامل می‌شود، مستلزم اخذ رتبه بندی است.

رتبه بندی شرکت‌های مشاور از سطح یک تا ۳ مورد ارزیابی قرار می گیرد. بدین ترتیب که رتبه یک بالاترین سطح و رتبه ۳ پایین ترین سطح توانایی یک شرکت محسوب می شود که به تدریج می‌توان با ارتقاء توانایی ها، سوابق کاری و حرفه ای به رتبه‌های بالاتر نیز دست یافت. از دیگر ویژگی‌های اخذ رتبه مشاور، جلب اعتماد کارفرمایانی است که برای اجرایی نمودن پروژه‌های خود، رتبه بندی شرکت را در اولویت انتخاب خود قرار می‌دهند

 

مدارک لازم جهت اخذ رتبه ۳ مشاور انرژی
شرایط مدارک لازم جهت اخذ رتبه ۳ مشاور انرژی

 

مدارک لازم جهت اخذ رتبه ۳ مشاور انرژی

 

  • ارائه تعهد نامه سازمانی
  • ارائه یک نسخه از مدارک و اسناد شرکت اعم از اساسنامه، شرکت نامه و تقاضانامه
  • یک نسخه کپی از مدارک شناسایی اعضای هیئت مدیره و کارکنان شرکت
  • ارائه یک نسخه کپی از کارت پایان خدمت و یا معافیت از سربازی برای آقایان
  • ارائه آخرین صورتجلسه سهامداران
  • ارائه اظهارنامه مالیاتی
  • ارائه تمامی سوابق شرکت
  • ارائه گواهی رتبه بندی با توجه به رتبه بندی قبلی
  • ارائه یک نسخه از گواهی بیمه تامین اجتماعی
  • ارائه سربرگ شرکت به همراه آخرین تغییرات منتشر شده در روزنامه رسمی

قابل ذکر است که گواهی دریافت شده تنها به مدت چهار سال اعتبار دارد و پس از آن در صورت عدم تغییر در عنوان، موضوع و فعالیت شرکت می‌توان برای تمدید رتبه بندی اقدام نمود. قابل ذکر است که جهت تمدید رتبه بندی مجدد تمامی مدارک، رزومه‌های تحصیلی، مشخصات مرتبط با سوابق کاری و تجارب مرتبط با حیطه امور انرژی از سوی کارشناسان و ارگان های ذیربط مورد بررسی قرار می‌گیرد.

تمامی روال قانونی و پروسه‌های اداری مرتبط با اخذ رتبه در بازده زمانی دو ماه به طول می انجامد. اگر چنانچه با نقص مدارک از سوی سازمان مواجه شدید، به شما فرصتی داده می‌شود که مدارک خود را تکمیل نموده و مجدد ارسال نمایید که بازده زمانی بیشتری را در بر خواهد گرفت. بنابراین توصیه می‌شود که تا حد امکان پرونده خود را به تکمیل شده برای سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ارسال نمایید که در کوتاهترین زمان ممکن موفق به کسب رتبه مورد نظرتان شوید.

قابل ذکر است که برای اطلاع از پروسه‌های قانونی و تشریفات اداری مرتبط با اخذ رتبه ۳ مشاور انرژی می‌توانید از مشاوره با کارشناسان و افراد متخصص در زمینه اخذ رتبه و ثبت شرکت ما نیز بهره‌مند شوید.

 

5/5 - (5 امتیاز)
مشاوره رایگان