اخذ رتبه ۳ مشاور شهرسازی

اخذ رتبه ۳ مشاور شهرسازی
اخذ رتبه ۳ مشاور شهرسازی

 

شرایط اخذ رتبه ۳ مشاور شهرسازی

 

اخذ رتبه ۳ مشاور شهرسازی از جمله گروه‌هایی که در زیرمجموعه مشاور قرار دارد، شاخه شهرسازی و معماری است که شامل شش تخصص از جمله تخصص شهرسازی، تخصص سازه‌های آموزشی، ورزشی و بهداشتی، تخصص سازه‌های مسکونی، تجاری، صنعتی، نظامی و اداری، تخصص در طراحی معماری داخلی، تخصص در بازسازی بافت‌های فرسوده  و تخصص در طراحی شهری. در هر یک از تخصص‌های ذکر شده، متقاضیان می توانند موفق به اخذ رتبه ۳ مشاور شهرسازی از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور شوند.

اخذ رتبه ۳ مشاور مستلزم در بر داشتن شرایط و مدارکی است که در ادامه به آن اشاره کرده و بدین ترتیب با بررسی اسناد، مدارک و شواهد از سوی کارشناسان ذیربط، رتبه بندی مدیران اعمال می‌شود. در ادامه به شرح مختصری در ارتباط با چگونگی اخذ رتبه ۳ مشاور، شرایط، ویژگی‌ها، مدارک مورد نیاز و همچنین مزایای رتبه مشاور می‌پردازیم؛

 

زیرمجموعه گروه شهرسازی

  • شهرسازی
  • سازه های آموزشی، ورزشی و بهداشتی
  • سازه های مسکونی، تجاری، صنعتی، نظامی و اداری
  • طراحی معماری داخلی
  • بازسازی بافت های فرسوده
  • طراحی شهری

 

اخذ رتبه ۳ مشاور شهرسازی چه شرایطی را دارا می‌باشد؟

  1. قبل از انکه اقدام به دریافت رتبه مشاور نمایید، شرکت بایستی در اداره ثبت شرکت‌ ها به ثبت رسیده باشد
  2. اعضای هیئت مدیره شرکت نبایستی در کارهای دولتی مشغول به خدمت باشند
  3. اعضای هیئت مدیره بایستی دارنده گواهی سوء پیشینه کیفری باشند
  4. حداقل مدرک کارشناسی برای اعضای هیئت مدیره الزامی است
  5. مجموع هفت سال سابقه بیمه برای مهندسین ضروری است

 

پارامترهای موثر جهت اخذ رتبه ۳ مشاور محیط زیست؛

 

سوابق کاری، تجارب، رزومه‌های شرکت از جمله موارد حائز اهمیتی است که برای کسب رتبه تاثیرگذار می‌باشد. علاوه بر آن تسهیلات فنی و نرم افزاری مورد استفاده در شرکت، نیروی فنی و متخصص، ارائه تراز مالی شرکت و همچنین ارائه گواهی مبنی بر تایید کارفرمایان از پروژه‌های انجام شده، نقش بسیار پر رنگی در اخذ رتبه شرکت‌های مشاور دارد.

آنچه که بیش از همه برای رتبه بندی مدیران حائز اهمیت است، دانش علمی، تخصص و پروژه‌های انجام شده‌ای است که به تایید کارفرمایان رسیده باشد. همچنین با توجه به بالا بردن سطح میزان عملکردهای کاری موفق می‌توان به تدریج به گریدهای بالاتر نیز دست یافت.

 

جهت اخذ رتبه ۳ مشاور شهرسازی چه مدارکی مورد نیاز است؟
جهت اخذ رتبه ۳ مشاور شهرسازی چه مدارکی مورد نیاز است؟

 

مدارک لازم اخذ رتبه ۳ مشاور شهرسازی

 

  • ارائه تعهد نامه سازمان
  • ارائه گواهی رتبه بندی شرکت در صورت دارا بودن رتبه قبلی
  • ارائه اصل مدارکی نظیر اساسنامه، تقاضانامه و شرکت نامه
  • ارائه یک نسخه کپی از مدارک شناسایی تمامی اعضای هیئت مدیره شرکت
  • ارائه کپی کارت پایان خدمت برای آقایان
  • ارائه اصل و کپی مدارک تحصیلی اعضای هیئت مدیره
  • ارائه اظهارنامه مالیاتی
  • ارائه پروژه های انجام شده به همراه تاییدیه آن از سوی کارفرمایان
  • ارائه گواهی تامین اجتماعی
  • ارائه سند مالکیت شرکت و یا اجاره نامه
  • ارائه آگهی مبنی بر آخرین تغییرات شرکت در روزنامه رسمی و یا روزنامه کثیرالانتشار
  • ارائه فهرست سهامداران، مدیران و افراد امتیازآور به همراه مشخصات آنان

 

فواید اخذ رتبه ۳ مشاور شهرسازی

  1. جذب اعتماد سازی سرمایه گذاران برای سپردن پروژه‌های اجرایی خود به دست شرکت
  2. دورنمای کلی از وضعیت شرکت با توجه به رتبه دریافت شده از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور
  3. شرکت در مناقصات مالی و دولتی
  4. امکان عقد قرارداد با سازمان های دولتی
  5. توسعه و پیشرفت عملکردها و ارتقاء نظارت اجرایی بر پروژه‌ها
  6. امکان فضای رقابتی میان هم صنفان با ارائه خدمات و تسهیلات متنوع بر اساس قوانین مرتبط با ثبت شرکت‌ ها

 

فرایند اخذ رتبه ۳ مشاور شهرسازی

 

وظیفه شرکت‌های مشاور، نظارت و بررسی بر روی چگونگی انجام عملکردهای پروژه‌های تخصصی است که رتبه بندی آن از سطح یک تا سطح ۳می‌باشد. سطح ۳ پایین‌ترین رتبه و سطح بالاترین رتبه به حساب می‌آید که به تدریج با به بدست آوردن سوابق حرفه‌ای و تجارب کاری می توان موفق به کسب رتبه یک نیز شد. اخذ رتبه ۳ مشاور و طی کردن تمامی مراحل آن، مدت زمان دو ماه به طول می‌انجامد. در نتیجه طی یک سری تشریفات اداری، با توجه به بررسی مدارک و شواهد مورد نظر، شرکت موفق به کسب گرید می‌شود.

توجه داشته باشید که مدارک را به صورت کامل ضمیمه پرونده خود کنید، در غیر اینصورت با نقص مدرک روبرو می‌شوید و پروسه قانونی اخذ رتبه نیز مدت دار خواهد شد. آنچه که جهت اخذ رتبه برای شرکت‌های مشاور از اهمیت بسیار قابل توجهی برخوردار است، نیروی انسانی متخصص، سطح علمی بالا، سوابق کاری، تجارب حرفه‌ای، بهره‌مندی از تجهیزات و نرم افزارها، منابع مالی، امکانات و تسهیلات مربوطه است که بایستی به طور کامل اسناد و شواهد آن ضمیمه پرونده شود.

با توجه به مدارک ذکر شده و گردآوری آنها بایستی از طریق سامانه ساجات به اداره ثبت شرکت ‌ها ارسال و مورد ارزیابی قرار گیرد. بدین ترتیب با تاییدات اولیه، مابقی پروسه و تشریفات اداری آن به صورت حضوری اعمال می‌شود

 

5/5 - (1 امتیاز)
مشاوره رایگان