اخذ رتبه ۳ مشاور محیط زیست

اخذ رتبه ۳ مشاور محیط زیست
اخذ رتبه ۳ مشاور محیط زیست

 

اخذ رتبه ۳ مشاور محیط زیست

 

در اخذ رتبه ۳ مشاور محیط زیست مستلزم دارا بودن سطح توانایی‌های علمی، مدیریت عملکرد و تخصص کافی است. بدین ترتیب با توجه به استانداردها و آیین نامه‌های مربوطه، شرکت‌های مشاور پس از تاسیس می‌توانند برای اخذ گرید و یا رتبه اقدام نمایند. قابل ذکر است که رتبه شرکت‌های مشاور از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ارزیابی و صادر می‌شود. دریافت رتبه برای شرکت‌ها از نظر رشد و توسعه سطح آنها بسیار موثر بوده و امتیازات فراوانی را به دنبال خود دارد.

از جمله این امتیازات می‌توان به شرکت در مناقصات مالی و دولتی اشاره کرد. در ادامه به شرح بیشتری در ارتباط با چگونگی اخذ رتبه مشاور محیط زیست، مدارک مورد نیاز جهت اخذ رتبه، فواید اخذ رتبه شرکت‌های مشاور، ویژگی‌ها و مزایای آن می‌پردازیم؛

 

شرکت‌های مشاور محیط زیست به چه شرکت‌هایی گفته می‌شود؛

اینگونه شرکت ها اغلب وظیفه نظارت بر عملکرد و اجرای پروژه‌ها را بر عهده دارند و به نوعی نقش واسطه گر میان کارفرما و شرکت های پیمانکار را شامل می شوند. کسب رتبه برای شرکت‌های مشاور در رشته‌ها و شاخه‌های گوناگونی اعمال می‌شود که یکی از انها شرکت‌های مشاور در حیطه محیط زیست است. مواردی که پیرامون محیط زیست عنوان می‌شود، فعالیت‌هایی نظیر مطالعات زیست محیطی، پیشگیری از آلاینده‌های هوا، بازسازی محیط زیست، دفع آلودگی‌ها، توسعه تکنولوژی ایجاد هوای پاک، تنوع زیستی و مدیریت محیط زیستی و موارد اینچنینی را در بر می‌گیرد.

 

شرایط عمومی جهت اخذ رتبه ۳ مشاور محیط زیست

 

  • تاسیس و ثبت شرکت
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه
  • عدم اشتغال مدیران شرکت در سمت های دولتی
  • دارنده حداقل مدرک کارشناسی برای دو سوم از مدیران شرکت
  • مجموع هفت سال سوابق بیمه برای مدیران

 

مدارک لازم جهت اخذ رتبه ۳ مشاور محیط زیست

 

  1. ارائه تعهد نامه سازمانی
  2. ارائه یک نسخه از مدارک و اسناد شرکت اعم از اساسنامه، شرکت نامه و تقاضانامه
  3. یک نسخه کپی از مدارک شناسایی اعضای هیئت مدیره و کارکنان شرکت
  4. ارائه یک نسخه کپی از کارت پایان خدمت و یا معافیت از سربازی برای آقایان
  5. ارائه آخرین صورتجلسه سهامداران
  6. ارائه اظهارنامه مالیاتی
  7. ارائه تمامی سوابق شرکت
  8. ارائه گواهی رتبه بندی با توجه به رتبه بندی قبلی
  9. ارائه یک نسخه از گواهی بیمه تامین اجتماعی
  10. ارائه سربرگ شرکت به همراه آخرین تغییرات منتشر شده در روزنامه رسمی

 

مدارک لازم جهت اخذ رتبه ۳ مشاور محیط زیست
مدارک لازم جهت اخذ رتبه ۳ مشاور محیط زیست

 

فواید اخذ رتبه ۳ مشاور محیط زیست

  • جذب اعتماد سازی سرمایه گذاران برای سپردن پروژه‌های اجرایی خود به دست شرکت
  • دورنمای کلی از وضعیت شرکت با توجه به رتبه دریافت شده از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور
  • شرکت در مناقصات مالی و دولتی
  • امکان عقد قرارداد با سازمان های دولتی
  • توسعه و پیشرفت عملکردها و ارتقاء نظارت اجرایی بر پروژه‌ها
  • امکان فضای رقابتی میان هم صنفان با ارائه خدمات و تسهیلات متنوع بر اساس قوانین مرتبط با ثبت شرکت‌ ها

 

چگونگی اخذ رتبه ۳ مشاور محیط زیست

 

شرکت‌های مشاور در قالب شرکت سهامی خاص ثبت می‌شود و قبل از تاسیس یا ثبت شرکت نمی‌توان برای اخذ رتبه اقدام نمود. همانطور که از پیش به آن اشاره شد، نظارت و مشاوره بر چگونگی عملکرد و اجرای پروژه‌ها بر عهده شرکت‌های مشاور می‌باشد و رتبه بندی آن که از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور صورت می‌پذیرد از رتبه ۳ تا رتبه ۱می‌باشد. بدین ترتیب که رتبه یک بالاترین پایه و رتبه ۳ پایین‌ترین درجه از سطح توانایی‌ها و عملکرد شرکت می‌باشد که بر اساس مدارک و اسناد مبتنی بر سوابق و تجارب شرکت مورد ارزیابی و بررسی قرار می‌گیرد.

گفتنی است که محیط زیست یکی از شاخه‌های مدیریتی در زیرمجموعه شرکت‌های مشاور قرار می‌گیرد که مدارک مرتبط به خود را شامل می‌شود. با توجه به مدارک ذکر شده و گردآوری آنها بایستی از طریق سامانه ساجات به اداره ثبت شرکت‌ها ارسال و مورد ارزیابی قرار گیرد. بدین ترتیب با تاییدات اولیه، مابقی پروسه به صورت حضوری اعمال می‌شود. اخذ رتبه ۳ مشاور و طی کردن تمامی مراحل آن، مدت زمان دو ماه به طول می‌انجامد. در نتیجه طی یک سری تشریفات اداری، با توجه به بررسی مدارک و شواهد مورد نظر، شرکت موفق به کسب گرید می‌شود.

 

توجه داشته باشید که مدارک را به صورت کامل ضمیمه پرونده خود کنید، در غیر اینصورت با نقص مدرک روبرو می‌شوید و پروسه قانونی اخذ رتبه نیز مدت دار خواهد شد.

 

موارد حائز اهمیت در اخذ رتبه ۳ مشاور محیط زیست

سوابق کاری، تجارب، رزومه‌های شرکت از جمله موارد حائز اهمیتی است که برای کسب رتبه تاثیرگذار می‌باشد. علاوه بر آن تسهیلات فنی و نرم افزاری مورد استفاده در شرکت، نیروی فنی و متخصص، ارائه تراز مالی شرکت و همچنین ارائه گواهی مبنی بر تایید کارفرمایان از پروژه‌های انجام شده، نقش بسیار پر رنگی در اخذ رتبه شرکت‌های مشاور دارد.

آنچه که بیش از همه برای رتبه بندی مدیران حائز اهمیت است، دانش علمی، تخصص و پروژه‌های انجام شده‌ای است که به تایید کافرمایان رسیده باشد. همچنین با توجه به بالا بردن سطح میزان عملکردهای کاری موفق می‌توان به تدریج به گریدهای بالاتر نیز دست یافت.

2.3/5 - (6 امتیاز)
مشاوره رایگان