اخذ رتبه ۳ مشاور مدیریت

اخذ رتبه ۳ مشاور مدیریت
اخذ رتبه ۳ مشاور مدیریت

 

اخذ رتبه ۳ مشاور مدیریت

 

در اخذ رتبه ۳ مشاور مدیریت مستلزم دارا بودن شرایطی است که در این بخش به برخی از آنها اشاره می‌کنیم. سنجش مشاوران و رتبه بندی مدیران متناسب با سطح علمی، دانش، تخصص و عملکرد آنها برآورد می شود که از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی، رتبه بندی شرکت صورت می‌پذیرد. شرکت‌های مشاور نیز بایستی در اولین فرصت طی مراحل ثبت شرکت خود، اقدام به دریافت رتبه مشاور نمایند که در این خصوص روند کاری بر اساس استانداردهای مندرج در قانون تجارت اعمال می‌شود.

از جمله امتیازاتی که برای تمامی شرکت‌های مشاور در نظر گرفته می‌شود، می‌توان به مناقصات و معاملات دولتی اشاره کرد که برای اخذ رتبه بسیار حائز اهمیت است. اینکه تعریف مشاور چیست و یا چگونه می توان موفق به کسب رتبه ۳ مشاور مدیریت شد، در ادامه به شرح خلاصه‌ای از آن می‌پردازیم؛

 

تعریف مشاور

مشاور به شخص حقیقی و حقوقی و یا به سازمانی گفته می‌شود که در حیطه تخصص مورد نظر که همان مشاور و یا نظارت بر انواع پروژه‌ها و خدمات گوناگون است، فعال عمل کرده و از این طریق موفق به کسب رتبه از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور شود.

 

فواید اخذ رتبه مشاور مدیریت

مدرکی که از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، دریافت می‌‌شود، به نوعی نشان‌دهنده صلاحیت مشاوران مبتنی بر مقررات آئین نامه مندرج در قوانین مربوطه سازمان است که شرکت های مشاور جهت ارائه خدمات مربوطه اخذ می‌نمایند. قابل ذکر است که رتبه‌بندی شرکت‌های مشاور از یک تا ۳ محاسبه شده که رتبه ۱بالاترین میزان و رتبه ۳ نیز کمترین سطح را شامل می‌شود. شرکت های مشاور برای اخذ رتبه به دو دسته تقسیم می‌شوند، یکی مشاوران حقیقی و دیگری مشاوران حقوقی.

آنچه میان این دو دسته حائز اهمیت است، دارا بودن یک سری شرایط عمومی برای مشاوران حقوقی است. از دیگر فواید اخذ رتبه می‌توان به افزایش اعتبار شرکت، شرکت در مناقصه‌های مالی، اخذ قراردادها و دریافت پروژه‌های دولتی و نظایر اینها اشاره کرد. علاوه بر آن به واسطه اخذ رتبه می توان یک نمای کلی از فرایند عملکردهای شرکت به دست آورد. همچنین سرمایه گذاران نیز می‌توانند با توجه به سوابق و رزومه کاری شرکت، با اطمینان خاطر با شرکت‌های مشاور همکاری نمایند.

 

چگونگی اخذ رتبه ۳ مشاور مدیریت

 

از جمله رشته‌های زیرمجموعه مشاور، خدمات مدیریت و مدیریت طرح است که مدیران می‌توانند با توجه به استانداردهای مربوطه موفق به دریافت رتبه شوند. از جمله شرایطی که برای اخذ رتبه مشاور می‌توان به آن اشاره کرد، سوابق کاری در زمینه مدیریتی، رزومه کاری، امکانات فنی و نرم افزاری به کار گرفته شده در شرکت مشاور، تعیین تراز مالی شرکت مشاور و مواردی از این نظر است.

 

مدارک مورد نیاز جهت اخذ رتبه ۳ مشاور مدیریت
مدارک مورد نیاز جهت اخذ رتبه ۳ مشاور مدیریت

 

مدارک مورد نیاز جهت اخذ رتبه ۳ مشاور مدیریت

 

  • ارائه یک نسخه کپی برابر اصل از اساسنامه شرکت
  • ارائه یک نسخه کپی برابر اصل از تمامی روزنامه مبنی بر آخرین تغییرات شرکت از زمان تاسیس تا به اکنون
  • ارائه یک نسخه کپی برابر اصل از اظهارنامه شرکتی
  • ارائه یک نسخه کپی برابر اصل از تقاضانامه شرکت و شرکت نامه، شرکت‌های با مسئولیت محدود
  • ارائه یک نسخه از صورتجلسه مرتبط با تعیین اعضای هیئت مدیره شرکت
  • ارائه یک نسخه از صورتجلسه مجمع عمومی همراه با فهرستی از درصد سهم تمامی سهامداران
  • ارائه آخرین اظهارنامه مالیاتی شرکت مشاور
  • ارائه صورتحساب های مالی شرکت
  • ارائه یک نسخه از کپی مدارک شناسایی اعضای هیئت مدیره شرکت
  • ارائه یک نسخه از آخرین پرداختی حق بیمه شرکت به همراه فهرستی از بیمه تمامی کارکنان

قابل ذکر است که مشاوران حقیقی و مشاوران حقوقی جهت اخذ رتبه ۳ بایستی به سامانه ساجات که زیر نظر سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور است، اقدام به ثبت نام نموده و مدارک مورد نیاز را نیز ضمیمه پرونده خود نمایند. پس از بررسی‌های مربوطه و دریافت تاییدیه اولیه از سوی سامانه، بایستی با مراجعه به ارگان صدور رتبه، سایر مدارک درخواستی را به صورت دستی تحویل داده تا مابقی روند قانونی آن طی شود.

 

مدارک مرتبط با ساختار مدیریتی جهت اخذ رتبه ۳ مشاور مدیریت

 

  • تحویل مدارک مرتبط با ساختار مدیریتی
  • تحویل چارت تشکیلات مدیریتی
  • تحویل گواهی دوره‌های کوتاه مدت آموزشی تمامی اعضاء
  • تحویل نمونه مقاله‌های منتشر شده در همایش‌های داخلی و خارجی
  • تحویل هرگونه مدرک امتیاز آور مانند تالیف کتاب، مقاله، ترجمه متون و مانند اینها
  • ارائه اجاره نامه و یا سند مالکیت شرکت
  • تحویل فهرست کتاب‌های مرتبط با دانش و تخصص شرکت
  • ارائه مشخصات تمامی تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری مورد استفاده در شرکت

قابل ذکر است که تاییدیه مدارک فوق و اخذ رتبه ۳ مشاور در یک بازه زمانی ۲ ماه به طول می‌انجامد. علاوه بر آن مدارک امتیاز آور را سبب افزایش سطح رتبه شما شده و به همین دلیل با جمع آوری و ارائه یک سری مدارک امتیاز آور به کسب رتبه و یا امتیاز بالاتر خود کمک کنید. پارامترهایی مانند رزومه تحصیلی، سوابق کاری، گواهی‌های مرتبط با دوره‌های آموزشی، شرکت در سمینارها، مقاله‌های منتشر شده، ترجمه متون، تالیف کتاب، کسب رتبه در آزمون‌های علمی و مدیریتی همه اینها به کسب امتیاز بهتر به شما یاری می‌دهند.

5/5 - (2 امتیاز)
مشاوره رایگان