اخذ رتبه ۳ مشاور معدن

اخذ رتبه ۳ مشاور معدن
اخذ رتبه ۳ مشاور معدن

اخذ رتبه ۳ مشاور معدن

 

رتبه بندی و اخذ رتبه ۳ مشاور معدن از جمله اقداماتی است که بایستی بلافاصله پس از ثبت شرکت اعمال شود. به عبارتی شرکت‌های مشاور با توجه به دانش تخصصی، تجارب حرفه‌ای، سوابق کاری، امکانات فنی- مهندسی، منابع مالی و شواهدی از این نظر می‌توانند موفق به کسب رتبه در حیطه موضوع فعالیت خود باشند. رتبه بندی شرکت ‌های مشاور از سطح یک تا سطح ۳ مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. بدین ترتیب که سطح یک بالاترین رتبه و سطح۳ پایین‌ترین رتبه در نظر گرفته شده که با توجه به رزومه کاری، پروژه‌های به اتمام رسیده و سایر مدارک و اسناد ضروری، گواهی رتبه صادر می‌شود.

از جمله مدارک ضروری می‌توان به ارائه مجموع هفت سال حق بیمه و ارائه رزومه تحصیلی مرتبط با مجموعه معدن اشاره کرد. علاوه بر آن اخذ رتبه بندی شرکت دارای فواید بی‌شماری است که در ادامه به شرح مختصری در ارتباط با مزایای آن می‌پردازیم. همچنین چگونگی اخذ رتبه مشاور، رشته‌های مرتبط با مجموعه معدن، شرایط عمومی، ویژگی‌ها و سایر موارد ضروری مرتبط با آن را شرح می‌دهیم؛

 

رشته‌های مرتبط با معدن شامل موارد زیر است

  • انتقال آب‌های زیرزمینی
  • مهندسی هیدرولوژی
  • مهندسی معدن
  • مهندسی نفت
  • مهندسی راه سازی تونل
  • مهندسی ژئوفیزیک
  • زمین شناسی
  • کارتوگرافی

 

رتبه بندی شرکت‌های مشاور در سه تخصص اعمال می‌شود که عبارتند از؛

 

یک) تخصص مرتبط با اکتشافات معدن

شامل رشته‌های زمین شناسی، تهیه گزارش‌های مرتبط با اکتشافات، انجام مطالعات پژوهشی، انجام حفاری‌ها، تهیه نقشه‌های مرتبط با اکتشافات، انجام مطالعات فنی بر روی ذخایر معدنی، مدیریت طرح‌ها و نقشه‌های مرتبط با کتشافات، برنامه ریزی اکتشافات، مطالعه بر روی پتانسیل مواد، مطالعات فنی و اقتصادی و مانند این‌ها

 

دو) تخصص مرتبط با بهره برداری از معادن

شامل رشته‌های ارزیابی ذخایر معادن، ارزیابی میزان استخراج سالیانه و تقسیم بندی بلوک‌های استخراج، تهیه طرح‌های مرتبط با بهره برداری از معادن، ارائه نقشه‌های اجرایی، مدیریتی، فنی و مهندسی، ارائه پژوهش‌ها و مطالعات فنی، ارائه طرح‌های مدیریتی، انجام مطالعات فنی و اقتصادی، طراحی مرتبط با سیستم‌های استخراج، باربری، تهویه و دیگر امکانات و تجهیزات پشتیبانی و نظایر اینها

 

سه) تخصص مرتبط با فرآوری مواد

شامل رشته‌های مطالعات پژوهشی و تحقیقاتی بر روی مواد، ارائه پژوهش‌های فنی و اقتصادی، ارائه آزمایشات مرتبط با مواد، ارائه فلوشیت و ارزیابی محلول و مواد، تعیین استخراج سالانه از معادن، مدیریت سیستم فرآوری، بسته بندی و مدیریت هرگونه کانه‌آرایی و فرآوری، ارائه طرح‌های اجرایی و مدیریتی

 

پارامترهای اصلی برای اخذ رتبه ۳ مشاور معدن

 

  1. دانش تخصصی نیروی انسانی
  2. منابع مالی
  3. تجهیزات و امکانات پشتیبانی
  4. سوابق کاری
  5. تجارب حرفه‌ای
  6. ارائه ساختار مدیریتی شرکت

تمامی موارد فوق شامل امتیازهایی می‌شود که از سوی کارشناسان ذیربط مورد بررسی قرار می‌گیرد و در نهایت گواهی رتبه از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به افراد واجد شرایط و افراد امتیاز آور ارائه داده می‌شود.

 

مدارک مورد نیاز جهت اخذ رتبه ۳ مشاور معدن 
مدارک مورد نیاز جهت اخذ رتبه ۳ مشاور معدن

 

مدارک مورد نیاز جهت اخذ رتبه ۳ مشاور معدن

 

  • ارائه تعهد نامه سازمانی
  • ارائه یک نسخه از مدارک و اسناد شرکت اعم از اساسنامه، شرکت نامه و تقاضانامه
  • یک نسخه کپی از مدارک شناسایی اعضای هیئت مدیره و کارکنان شرکت
  • ارائه یک نسخه کپی از کارت پایان خدمت و یا معافیت از سربازی برای آقایان
  • ارائه آخرین صورتجلسه سهامداران
  • ارائه اظهارنامه مالیاتی
  • ارائه تمامی سوابق شرکت
  • ارائه گواهی رتبه بندی با توجه به رتبه بندی قبلی
  • ارائه یک نسخه از گواهی بیمه تامین اجتماعی
  • ارائه سربرگ شرکت به همراه آخرین تغییرات منتشر شده در روزنامه رسمی

 

شرایط عمومی در خصوص اخذ رتبه ۳ مشاور معدن

 

  1. از جمله عوامل مهم برای دریافت رتبه بندی، مشخص نمودن موضوع فعالیت شرکت است. همانطور که از قبل به پنج تخصص در حیطه صنعت اشاره شد، بایستی اعضای هیئت مدیره به نوع فعالیت شرکت خود در مجموعه صنعت به خوبی واقف باشند.
  2. دارا بودن مجموع هفت سال سابقه بیمه از دیگر عوامل مهمی است که برای اخذ رتبه بایستی به آن توجه شود. ۷ سال سابقه بیمه می‌تواند میان دو مدیر تقسیم شود به طوری‌که هر یک سه سال و نیم دارای سابقه بیمه باشد. قابل ذکر است که سابقه بیمه مهندسین بایستی بر اساس سوابق کاری آنها در شرکت‌های دارای رتبه در حیطه صنعت و معدن در نظر گرفته شده باشد.
  3. قبل از هر گونه اقدام به دریافت رتبه، شرکت بایستی به ثبت رسیده باشد و پس از آن تمامی مدارک مورد نیاز به سامانه ساجات برای اخذ رتبه ارسال شود.
  4. پس از دریافت تاییدات اولیه از سوی کارشناسان مربوطه، نوبت به مراجعه حضوری و تکمیل نمودن پرونده است.
  5. رتبه بندی شرکت‌های مشاور از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور صادر می‌شود و پروسه‌های قانونی آن در صورت عدم نقص مدارک به مدت دو ماه به طول می‌انجامد.
  6. اعتبار گواهی رتبه به مدت چهار سال می‌باشد که پس از آن می‌توان با ارائه مدارک درخواستی اقدام به تمدید رتبه و یا دریافت رتبه بالاتر نمود.

5/5 - (2 امتیاز)
مشاوره رایگان