اخذ رتبه ۵ نفت و گاز ، مدارک مورد نیاز جهت اخذ رتبه پنج نفت و گاز

اخذ رتبه ۵ نفت و گاز
اخذ رتبه ۵ نفت و گاز

 

اخذ رتبه ۵ نفت و گاز

 

اخذ رتبه پیمانکاری نفت و گاز از رتبه پنج تا رتبه یک محاسبه می‌شود. بدین ترتیب که رتبه پنج پایین‌ترین سطح و رتبه یک بالاترین سطح اخذ رتبه ۵ نفت و گاز با توجه به میزان عملکرد، توانایی‌ها و سوابق کاری پیمانکاران مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. فعالیت‌های شرکت‌های نفت و گاز در حیطه امور تاسیسات سرچاهی، تولیدات نفت و گاز، خطوط لوله‌های انتقال و توزیع نفت و گاز، ایستگاه‌های فشار گاز، سازه‌های دریایی مرتبط با امور اجرایی نفت و گاز، پالایشگاه‌های نفتی، کارخانه‌های نفت و گاز، کارخانه‌های پتروشیمی، مخازن نفتی و موارد این چنینی را شامل می شود.

از جمله مواردی که در اخذ رتبه پیمانکاری در این خصوص حائز اهمیت است، منابع مالی شرکت، تجارب کاری، رزومه تحصیلی مرتبط، امکانات، تجهیزات و بهره‌مندی از نیروی انسانی متخصص است. بدین ترتیب پس از ثبت شرکت می توان با ارائه مدارک مورد نیاز جهت دریافت رتبه بندی شرکت، اقدامات لازم را اعمال نمود و موفق به کسب گرید و یا رتبه شد. در ادامه به شرح مختصری در ارتباط با اخذ رتبه پیمانکار، رتبه بندی، اخذ رتبه ۵ پیمانکار در حیطه نفت و گاز، ویژگی‌ها، شرایط عمومی و سایر موارد مرتبط می‌پردازیم؛

 

رتبه بندی شرکت‌های نفت و گاز

 

شرکت‌های پیمانکار رتبه یک تا پنج را شامل می‌شوند که با توجه به ارائه مدارک و اسناد مرتبط با شرکت، منابع مالی، نیروی متخصص، امکانات و تجهیزات می‌تواند موفق به کسب گرید شود. جهت اخذ رتبه ۵ نفت و گاز داشتن سوابق کاری حرفه‌ای، تجربه، رزومه تحصیلی مرتبط با این حیطه و همچنین ارائه پروژه‌های انجام شده ای که به تایید کارفرمایان رسیده باشد، حائز اهمیت است. بدین ترتیب با ارائه مدارک مورد نیاز و ثبت نام در سامانه ساجات می‌توان موفق به کسب رتبه پایه پنج شد.

این رتبه با توجه به بررسی پرونده از سوی کارشناسان ذیربط اعمال و صادر می‌گردد. از جمله فواید اخذ رتبه ۵ نفت و گاز برای شرکت‌های پیمانکار می‌توان به مواردی مانند همکاری با سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی، همکاری با شرکت‌های بین‌المللی، عضویت در مناقصات مالی و دولتی، رقابت مسالمت‌آمیز با رقبای همسان، ارتقاء و یا توسعه عملکردهای و توانایی های شرکت در اجرای پروژه‌های تخصصی، جذب کارفرمایان و سرمایه گذاران و همچنین به دست اوردن یک دورنمای کلی از وضعیت و شرایط شرکت اشاره کرد. در ادامه به شرح سایر ویژگی‌ها و شرایط مورد نظر برای اخذ رتبه بندی شرکت‌های پیمانکار می‌پردازیم؛

 

شرایط مورد نیاز جهت اخذ رتبه ۵ نفت و گاز به شرح زیر است؛

 

شرکت‌های پیمانکار جهت اخذ رتبه بندی بایستی دارنده یک سری شرایط عمومی باشند

  • یک) شرکت‌های نفت و گاز در قالب شرکت‌های سهامی خاص و یا شرکت‌های با مسئولیت محدود به ثبت می‌رسند
  • دو) دو سوم اعضای هیئت مدیره بایستی دارنده حداقل مدرک کارشناسی باشند
  • سه) شرکت بایستی موفق به دریافت کد اقتصادی شود
  • چهار)‌مدارک تکمیلی شرکت، اعضای هیئت مدیره و افراد امتیاز آور بایستی در سامانه ساجات ضمیمه شود
  • پنج) ثبت نام در سامانه ساجات و دریافت تاییدات اولیه
  • شش) دریافت نام کاربری و گذرواژه از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور جهت روند مراحل قانونی اخذ رتبه
  • هفت) بررسی و تایید پرونده از سوی کارشناسان ذیربط
  • هشت) دریافت تاییدیه نهایی و گواهی صلاحیت کار برای پیمانکاران در حوزه نفت و گاز

 

رشته‌های مرتبط با تخصص نفت و گاز

 

رزومه تحصیلی مرتبط و تخصص‌هایی که در زیرمجموعه گروه نفت و گاز قرار می گیرند شامل؛ مهندسی پتروشیمی، مهندسی معدن، مهندسی شیمی، مهندسی عمران، امور کشاورزی، امور سازه‌های دریایی، فلزکاری، جوشکاری، مهندسی برق و تاسیسات، مهندسی ایمنی و حفاظت، امور ارتباطات، الکترونیک، مخابرات، امور صنایع نفتی و پتروشیمی و سایر موارد مرتبط با تخصص نفت و گاز می‌شود.

 

مدارک مورد نیاز جهت اخذ رتبه پنج نفت و گاز
مدارک مورد نیاز جهت اخذ رتبه پنج نفت و گاز

 

مدارک مورد نیاز جهت اخذ رتبه پنج نفت و گاز

 

  • یک) ارائه مدارک شرکت اعم از اساسنامه، شرکت نامه، گواهی تاسیس
  • دو) ارائه سند رسمی مالکیت شرکت و یا اجاره نامه
  • سه) ارائه یک نسخه کپی از مدارک شناسایی اعم از شناسنامه و کارت ملی تمامی اعضای هيئت مدیره
  • چهار) ارائه یک نسخه کپی از مدارک دانشگاهی اعضای شرکت
  • پنج) ارائه سوابق کاری پیمانکارانی که در صدد دریافت رتبه هستند، به همراه استعلام نامه سوابق مرتبط با بیمه
  • شش) ارائه یک نسخه کپی از آخرین صورتجلسه مرتبط با تغییر سهام شرکت

 

شرایط تمدید رتبه شرکت

 

اخذ گواهی رتبه ۵ نفت و گاز دارای اعتبار چهار ساله است که پس از این مدت مشخص، می‌توان جهت تمدید رتبه اقدامات ضروری را اعمال نمود. گفتنی است در صورتی تمدید رتبه صورت می پذیرد که نوع موضوع فعالیت شرکت، افراد امتیاز آور و سایر موارد مربوطه تغییر نکرده باشد. قابل ذکر است که تمدید رتبه تا دو مرتبه امکان‌پذیر است و پس از آن بایستی مجدد با ارائه مدارک درخواستی مراحل قانونی را از ابتدا گذراند. همچنین اگر چنانچه شرکت در این بازده زمانی موفق به ارتقاء سطح عملکرد و توانایی‌های خود شود می‌تواند رتبه بالاتری را نیز در این خصوص کسب نماید.

 

 

مژگان طیبی هستم کارشناس اخذ رتبه پیمانکار ، اخذ رتبه مشاور و رتبه بندی شرکت با 20 سال سابقه با نشر محتوا ها میخوام شما رو در امورات مربوط به شرکت راهنمایی بکنم.

مطلب پیشنهادی

مراحل اخذ رتبه و رتبه بندی شرکت

شرایط و راهنمای اخذ رتبه و رتبه بندی شرکت ، مراحل اخذ رتبه و رتبه بندی شرکت

شرایط و راهنمای اخذ رتبه و رتبه بندی شرکت   اخذ رتبه و رتبه بندی …

Call Now Buttonمشاوره رایگان