اخذ رتبه ۵ کشاورزی ، مدارک مورد نیاز جهت اخذ رتبه ۵ کشاورزی

اخذ رتبه ۵ کشاورزی
اخذ رتبه ۵ کشاورزی

 

اخذ رتبه ۵ کشاورزی

 

اخذ رتبه ۵ کشاورزی یا ثبت شرکت پیمانکاری کشاورزی و به دنبال آن دریافت رتبه بندی از جمله موارد حائز اهمیتی است که متقاضیان این حوزه بایستی به آن توجه داشته باشند. رتبه بندی برای شرکت‌های پیمانکاری کشاورزی از رتبه پنج تا رتبه یک در نظر گرفته می‌شود. بدین ترتیب که رتبه پنج پایین‌ترین سطح و رتبه یک بالاترین سطح با توجه به میزان توانایی، تجارب کاری و سوابق حرفه‌ای شرکت مورد سنجش و ارزیابی قرار می‌گیرد.

قابل ذکر است که این رتبه بندی برای شرکت‌های مشاور از رتبه سه تا یک و برای شرکت‌های انفورماتیک از رتبه هفت تا یک محاسبه می‌شود که برای اینگونه شرکت‌ها نیز سطح رتبه سه شرکت‌های مشاور و یا رتبه هفت برای شرکت‌های انفورماتیک به عنوان پایین‌ترین رتبه محسوب شده و به تدریج با توسعه میزان عملکرد ها و تجارب حرفه‌ای می‌توان آن را به سطح یک رساند.

شرکت‌های پیمانکاری کشاورزی در راستای رشته‌هایی مانند راه و ترابری، ساختمان، نفت و گاز، نیرو، کشاورزی، انرژی و مواردی از این نظر فعالیت دارند. پس از تاسیس شرکت و انتخاب موضوع فعالیت آن، اخذ رتبه بندی از جمله مواردی است که بایستی برای دریافت آن پروسه‌های قانونی طی شود. اخذ رتبه مزایایی را نیز به دنبال دارد که در ادامه به شرح مختصری درباره فواید رتبه بندی، چگونگی اخذ رتبه ۵ کشاورزی، ویژگی‌ها و شرایط آن می‌پردازیم؛

 

رشته‌های مرتبط با حوزه کشاورزی

 

  1. منابع طبیعی
  2. مهندسی کشاورزی
  3. صنایع غذایی
  4. محیط زیست
  5. تجهیزات کشاورزی
  6. مهندسی راه و ساختمان
  7. تاسیسات کشاورزی
  8. بهره برداری منابع آبی
  9. بهداشت محیط
  10. آبیاری و آبادانی

 

چگونگی اخذ رتبه ۵ کشاورزی

 

قابل ذکر است که شرکت بایستی در قالب شرکت سهامی خاص و یا شرکت با مسئولیت محدود به ثبت برسد و فرایند ثبت آن نیز در اداره ثبت شرکت ‌ها از طریق سامانه ساجات انجام می‌شود. دریافت رتبه به معنای آن است که شرکت از صلاحیت و توانایی کافی برای بر عهده داشتن پروژه‌های تخصصی را دارا است. آنچه که در رتبه بندی مورد سنجش قرار می‌گیرد، میزان بهره‌مندی از نیروی متخصص، امکانات و تجهیزات، منابع مالی، تجارب کاری و سوابق حرفه‌ای و تخصصی است.

بدین ترتیب با اخذ رتبه می‌توان سرمایه گذاران و کارفرمایان بسیاری را برای اجرایی نمودن پروژه‌ها به شرکت جذب کرد. علاوه بر آن، آنچه که در این میان از اهمیت قابل توجهی برخوردار است، رزومه کاری قوی، سوابق بیمه، ترازنامه مالی شرکت و مواردی از این نظر است که از سوی کارشناسان مربوطه مورد بررسی قرار گرفته می‌شود. گفتنی است که جهت ثبت نام برای دریافت رتبه تا حد امکان مدارک را به صورت تکمیل شده ارائه دهید، چرا که با نقص مدارک پروسه قانونی مرتبط با رتبه بندی بیشتر به طول می‌انجامد.

 

مدارک مورد نیاز جهت اخذ رتبه ۵ کشاورزی
مدارک مورد نیاز جهت اخذ رتبه ۵ کشاورزی

 

مدارک مورد نیاز جهت اخذ رتبه ۵ کشاورزی

 

  • یک) فهرست کامل اعضای هیئت مدیره همراه با مشخصات و مدارک شناسایی آنها
  • دو) ارائه سند مالکیت و یا اجاره نامه
  • سه) ارائه اسناد و مدارک شرکت مانند اساسنامه، شرکت نامه، تقاضانامه
  • چهار) ارائه سربرگ شرکت در  سه نسخه
  • پنج) ارائه آخرین اظهارنامه مالیاتی شرکت
  • شش) ارائه آخرین صورتجلسه شرکت
  • هفت) ارائه هرگونه سوابق و تجارب کاری مرتبط
  • هشت) ارائه مدارک تحصیلی مرتبط در زیرمجموعه گروه‌های رشته کشاورزی
  • نه) ارائه سوابق بیمه افراد امتیاز آور که بایستی در مجموع هفت سال باشد
  • ده) ارائه هرگونه مدارک و شواهد مرتبط با گذراندن دوره‌های آموزشی در حیطه امور کشاورزی، شرکت در همایش‌ها و سمینارهای بین المللی و نظایر اینها
  • پارامترهای قابل توجه در اخذ رتبه ۵ کشاورزی
  • یک) دارا بودن مدارک تحصیلی مرتبط با موضوع فعالیت
  • دو) دارا بودن رزومه‌های کاری قابل تایید از سوی کارفرمایان
  • سه) ارائه تجارب کاری مفید در حیطه امور کشاورزی

 

مزایای اخذ رتبه ۵ کشاورزی

 

  • یک) شرکت در مناقصات مالی و دولتی
  • دوم) امکان پذیرش پروژه های دولتی و امکان همکاری با شرکت‌های خارجی
  • سوم) به دست آوردن یک نمای کلی از وضعیت و شرایط شرکت از نظر تعداد نیروهای متخصص، تعداد پیمانکاران فنی و مهندسی، تجهیزات و امکانات، منابع مالی و نظایر اینها
  • چهارم) جلب اعتماد کارفرمایان و سرمایه گذاران برای پذیرش پروژه‌های اجرایی
  • پنجم) توسعه و ارتقاء عملکرد های پیمانکاری در راستای امور کشاورزی
  • ششم) ایجاد یک فضای رقابتی مسالمت آمیز و روی به پیشرفت با دیگر همصنفان

 

با فراهم کردن مدارک مورد نیاز و ارسال آن در سامانه ساجات می‌توانید برای دریافت رتبه بندی شرکت و اخذ رتبه پیمانکاری اقدامات لازم را انجام دهید. روند رتبه بندی با در نظر داشتن پروسه‌های قانونی و تمامی تشریفات اداری مرتبط با آن به مدت دو ماه به طول می‌انجامد. البته این مدت زمان با توجه به عدم نقص مدارک عنوان می‌شود. گواهی رتبه بندی نیز به مدت ۴ سال معتبر است که پس از طی این مدت، مجدد میزان توانمندی و عملکردهای شرکت در خصوص اجرایی نمودن پروژه های محول شده، بررسی می‌شود.

از سوی دیگر اگر چنانچه در این بازده زمانی شرکت از پیشرفت قابل توجهی برخوردار شده باشد، با توجه به آیین نامه‌ها و استانداردهای مندرج در قوانین رتبه بندی، شرکت می‌تواند موفق به کسب رتبه‌های بالاتری از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور شود

 

5/5 - (1 امتیاز)

مژگان طیبی هستم کارشناس اخذ رتبه پیمانکار ، اخذ رتبه مشاور و رتبه بندی شرکت با 20 سال سابقه با نشر محتوا ها میخوام شما رو در امورات مربوط به شرکت راهنمایی بکنم.

مطلب پیشنهادی

ثبت برند اینترنتی

ثبت برند اینترنتی ، نکات مهم در ثبت برند اینترنتی

    ثبت برند اینترنتی چطور انجام می شود   ثبت برند اینترنتی و نحوه …

مشاوره رایگان