ثبت برند و هزینه و مراحل مدارک مورد نیاز ثبت برند تجاری شرکت، ثبت علامت و لوگو

ثبت برند

 

ثبت برند
ثبت برند

 

ثبت برند مهم ترین بخش در زمینه برندسازی است، زیرا اگر به صورت قانونی این کار را انجام ندهیم تمامی زحمات و تلاش های ما در گذشته بی نتیجه خواهد ماند. اما موارد دیگری نیز در برندسازی از درجه اهمیت بالایی برخوردار است.مواردی هم چون زیاد دیده شدن، خوب دیده شدن و قیمت و کیفیت مناسب در برندسازی از تاثیر زیادی برخوردارند و حتما در این رابطه با تفکر و پژوهش مناسب و کار کردن با مشاورین مختلف آن را انجام دهید تا به بهترین نحو ممکن برندسازی و تبلیغات شما صورت بپذیرد.

آیا می دانید مزایای ثبت برند در چیست و چرا سازمان ها و ارگان هایی که به طور معمول در جامعه شناخته شده هستند می بایست نسبت به ثبت برندینگ خود اقدام کنند. در این جا به معرفی و کارهای انجام شده جهت این فرآیند کاری می پردازیم پس شما را دعوت به خواندن این مطلب می کنیم.ثبت برند در ایران با سایر کشورها یک تفاوت عمده دارد. در حالی که در کشورهای انگلیسی زبان برای ثبت کردن نوعی علامت برای تجارت های مختلف از کلمه برند استفاده می شود، این کلمه در قانون ایران پشتیبانی نمی شود. در واقع در قانون ما برای ثبت کردن یک نشانه تجاری از کلمه علامت تجاری استفاده می شود که مترادف همان برند در خارج از کشور است و مردم معمولا آن را با نام برند می شناسند.

 

ثبت برند شرکت

ثبت برند شرکت هایی که به تولید یا توزیع محصولات مختلف می پردازند، به صاحب برند برای استفاده از حقوق برند کمک می کند.بدون داشتن برند رسمی برای شرکت، در آینده مشکلات زیادی در راه تاجر خواهد بود. به طور مثال شرکت هایی که برند رسمی ندارند، اجازه شرکت در مناقصه هایی که از طرف دولت برگزار می شود، نخواهند داشت.و یا دریافت کمک های مالی از طرف موسسات مالی ممکن نخواهد بود. با توجه به چنین شرایطی هر تاجر برای پیشرفت در حوزه تجارت، برند خود را به صورت قانونی ثبت می کند.

راهنمای ثبت برند شرکت خوب باید مسائل زیر را به طور دقیق توضیح دهد:

  • چه نوع اسمی برای برند قابل پذیرش و مناسب است و چه قوانینی در این باره وجود دارد.
  • چند مرحله برای ثبت کردن علائم تجاری وجود دارد.
  • ثبت کردن یک نشان تجاری چه فوایدی خواهد داشت.
  • هزینه های لازم برای این کار چقدر خواهد بود و
  • چه مدارکی را باید آماده کنید.

 

شرایط ثبت برند

 

در شرایط ثبت برند و ثبت علامت زمانی موثر است که شما دارای روابط عمومی بالا در ارتباط با مشتریان باشید . می توانید با پیگیری های مداوم در ارتباط با مشتریان خود آن ها را به سیستم و کسب و کار خود وفادار سازید و از این طریق مشتری های وفادار و همیشگی خود را بیشتر کنید، هم چنین کلیه این مشتریان که به شما اعتماد کرده برای شما مشتری دیگر به همراه خواهند آورد و این مساله می تواند سود شما را دوچندان کند.

پس درک این مساله از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است که همیشه سعی در افزایش ورودی خود باشید. چون زمانی که جامعه هدف به طور کامل کسب و کار شما را شناختند دیگر نیازی به تبلیغات زیاد ندارید و همین جامعه هدف است که برای شما مشتری خواهند آورد.

یکی دیگر از گام هایی که در ثبت برند تجاری موثر است بسته بندی زیبا در محصولاتی است که آن را به مشتریان عرضه می کنید. شکل و شمایل زیبا همیشه تاثیر به سزایی در ذهن مشتریان به همراه خواهد داشت که شما را معتبر بدانند. پس همیشه سعی کنید که زیبا کار کنید و خود را به دیگران زیبا نشان دهید این مساله تاثیر بسیار مثبتی در ذهن مشتریان به همراه خواهد داشت.

 

مدارک لازم جهت ثبت برند

 

کپی تمامی مدارک شخص حقیقی:کپی شناسنامه ، کارت ملی، کارت تجاری کارت بازرگانی، مجوز فعالیت (پروانه بهره برداری،مجوز تأسیس) ، پروانه ساخت و یا جواز کسب و تجارت.

کپی تمامی مدارک ی شخص حقوقی: کپی شناسنامه، کارت ملی، کارت تجاری کارت بازرگانی ، روزنامه رسمی، آخرین ثبت تغییرات شرکت، مجوز فعالیت(پروانه بهره برداری، مجوز تأسیس) ، پروانه ساخت و یا جواز کسب و تجارت.

اسناد واجب برای ثبت برند شامل مواردی است که هویت صاحب حقیقی برند و سهامداران صاحب حقوقی آن را ثابت می کند. همینطور اگر برند را برای یک فرد حقوقی ثبت کنید باید اسناد اصلی شرکت را هم در بین اسناد دیگر ارائه کنید. مثلا ارسال کپی اساسنامه شرکت لازم خواهد بود.

تصویری از برند طراحی شده یکی از اسناد خواسته شده می باشد.

رسید واریز حق ثبت نیز جزو اسنادی است که متقاضی به اداره مالکیت معنوی ارسال می کند.

 

ثبت برند تجاری
ثبت برند تجاری

 

ثبت برند تجاری

 

ثبت برند تجاری برای هر بازرگان قدم اول کار است. این کار به معنی رسمیت بخشیدن برند تجاری است و دیگران را از استفاده از برند تجاری شما منع می کند.

برند تجاری در یک بازه ده ساله قابل استفاده است و در این مدت صاحب برند تنها فردی است که می تواند از مزایای آن استفاده کند. اگر با گذشت ده سال هنوز به تجارت با این برند تجاری ادامه می دهید باید آن را تمدید کنید. معمولا یک بازه زمانی شش ماهه به صاحب برند داده می شود تا برند تجاری خود را تمدید کند. بعد از آن سایرین می توانند برای گرفتن این علامت تجاری درخواست دهند و یا صاحب قبلی آن باید از اول برای ثبت آن اقدام کند.

مراحل ثبت برند تجاری به دریافت یک گواهی با عمر یک دهه ختم می شود. این مراحل عبارتند از:

  • انتخاب کردن برند و بررسی آن از نظر تکراری بودن یا نبودن
  • ثبت درخواست خود در سامانه مورد نظر و ارسال اسناد
  • چاپ دو آگهی که نشان دهد شما برای این برند درخواست داده اید و برند تایید شده است.
  • ارسال گواهی که نشان دهد فرد حق ثبت برند را پرداخت کرده
  • دریافت گواهی برند و ثبت شدن آن

 

ثبت نشان تجاری

 

ثبت برند تجاری است که به صورت لوگو به مشتریان نشان داده می شود و افراد بلافاصله با دیدن این لوگو و علامت تجاری به فکر کسب و کار ما می افتند. در واقع با ثبت علامت تجاری می توان جلوی برخی از سوء استفاده های احتمالی را گرفت، زیرا اگر برند ما به صورت رسمی و قانونی ثبت نشده باشد هر شخص و یا سازمانی می تواند از محصولات و خدمات ما استفاده کند و آن را به نام خود معرفی کند.

 

ثبت علامت تجاری

ثبت علامت تجاری در قانون کشور ما دلخواه تعریف شده است. البته موارد استثنایی هم ذکر شده که در این قسمت به آن نمی پردازیم.

در واقع ثبت برند یا همان علامت تجاری در بیشتر موارد به دلیل حفاظت از حقوق و گسترش تجارت انجام می پذیرد. با این کار شانس رقابت بیشتری در بازار ایران و جهان خواهید داشت و مزایای بیشتری به دست می آورید.ثبت علائم تجاری برای تشخیص یک محصول تجاری از دیگران استفاده می شود. این علائم باید با خلاقیت هر چه بیشتر طراحی شوند تا بتوانند به هدف خود یعنی جلب مشتری برسند.

ثبت علامت تجاری یا همان برند همیشه با کلمات است، البته می توان از زبان لاتین استفاده کرد اما برخلاف برند، لوگو می تواند به صورت نماد، کلمات یا به صورت ترکیبی باشد.

 

ثبت نام تجاری

ثبت نام تجاری یا همان ثبت برند از راه دور و با سامانه الکترونیکی انجام می شود به جز مرحله آخر آن که تاجر برای ایجاد یک پرونده فیزیکی، یک کپی از اسنادی که قبلا در سامانه بارگذاری کرده، به اداره مالکیت معنوی می برد و بعد از کامل شدن پرونده، مدارک ثبت شدن نام تجاری خود را به دست می آورد.

البته کامل شدن تمام مراحل مرتبط با آن به طور متوسط دو ماه طول می کشد اما اگر متقاضی طی این راحل اشتباهی کند، مجبور به طی کردن دوباره مراحل پرونده می شود و این زمان چندین برابر این زمان ادامه پیدا می کند. به همین علت به همه متقاضیان نصیحت می شود که کمک حرفه ای از طرف مشاوران حقوقی دریافت کنند.

 

مالکیت معنوی ثبت برند

مالکیت معنوی ثبت برند به دفاع از حقوق ناشی از اختراع، تولید یا تجارت یک کالا اشاره دارد. وقتی فرد یک ایده جدید را به کار می برد و مطابق آن یک کالای جدید به بازار عرضه می کند، باید از ایده و اختراع خود محافظت کند. یک ایده هیچ وجود فیزیکی ندارد که از آن محافظت شود پس مالکیت معنوی به این معنی است که این فرد صاحب این ایده است و افراد دیگر نمی توانند از ایده مشابهی استفاده کنند.

مالکیت معنوی از آثار این ایده یعنی کالاهای تولیدی حمایت می کند بطوریکه این کالاها و تجارت آن ها به صورت اختصاصی در اختیار صاحب برند خواهند بود.

 

هزینه ثبت برند

 

هزینه ثبت برند
هزینه ثبت برند

 

هزینه ثبت برند متفاوت است و بستگی به شما که کدام شرکت خدماتی ثبتی را برای این کار انتخاب کنید تا برایتان انجام دهد ما ثبت علامت را بصورت فوری و هزینه ثبت برند را با حداقل هزینه انجام میدهیم.هزینه ثبت برند هر طبقه و هر محصول متفاوت است. تاجر باید علاوه بر حق ثبت برند که در مرحله آخر به ازای نوع محصول و طبقه آن می پردازد، باید حق ثبت اظهارنامه و غیره را بپردازد.

دو مرحله از مخارجی که برای ثبت علامت تجاری بر عهده تاجر است، مرحله ایجاد آگهی درباره ی آن است. وقتی اظهارنامه برای اداره مالکیت معنوی فرستاده شد و کارشناس های این اداره تشخیص دادند که علامت تجاری مطابق قوانین انتخاب شده، تاجر باید درخواست خود را به اطلاع عموم برساند. پس در قسمتی از روزنامه رسمی یک آگهی منتشر می کند. که هزینه آن ارتباط مستقیمی با اندازه و رنگ و شکل آن دارد. این اتفاق بعد از تایید علامت تجاری نیز می افتد و تاجر متقاضی باید دوباره این مرحله را طی کند.

هزینه ثبت لوگو با مقدار آن برای برند تفاوت چندانی ندارد. در واقع فقط یک هزینه بیشتر برای لوگو وجود دارد. یعنی اگر لوگوی شما رنگ داشته باشد، آگهی آن حتما باید رنگی باشد.

 

ثبت برند بین المللی

 

پس چه بهتر است قبل از شروع کار و یا اخذ رتبه ، رتبه بندی که هنوز فعالیت تجاری خود را آغاز نکرده ایم، ثبت برند بین المللی خود را انجام دهیم، در واقع این کار زمانی شدنی است که از حوزه فعالیت خود به صورت کامل مطمئن هستیم و می دانیم روزی در جامعه هدف داخلی و حتی سطح بین المللی شناخته می شویم.

از قدیم الایام گفته اند که شناخته شو و بیشتر بفروش. این مساله را برندینگ می نامیم، موضوعی که تمامی کسب و کارهای فعال در کشور باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند. مشکل اصلی امروز در سطح تولید، عدم برند شدن بسیاری از این کارخانه هاست. زمانی جامعه هدف ما را می شناسند که اصول برندسازی را به درستی رعایت کرده باشیم و یکی از گام های اصلی در این برندسازی، ثبت برند است. پس همین الان برای این کار اقدام کنید و ثبت تغییرات شرکت را اعمال کنید .

ثبت برند بین المللی مساوی با گسترش تجارت خود در کشورهای مشترک در سیستم مادرید است. در حال حاضر سیستم مادرید به تاجران فرامرزی اجازه می دهد تا برند خود را در تمام کشورهای عضو این مجموعه خرید و فروش کنند و در عین حال از تمام حق خود درباره برند دفاع کند.مهم ترین مزیتی که یک برند جهانی می تواند داشته باشد این است که تاجر با یک بار طی کردن این مسیر، راه خود را به بازار جهانی باز می کند و لازم نیست که برای ورود به بازار هر کشور برند را جداگانه ثبت کند.

 

ثبت برند مواد غذایی

ثبت برند مواد غذایی یکی از مواردی است که دولت آن را واجب دانسته و تجارت هر نوع ماده ی خوردنی بدون ثبت کردن یک برند کاری کاملا غیر قانونی بوده و متخلف باید انتظار برخورد کاملا جدی را داشته باشد.

هر ماده ای که خورده یا نوشیده شود شامل این قانون است و تولید کننده آن موظف به دریافت یک برند خواهد بود. برای ثبت علامت تجاری مواد غذایی نیز مثل دیگر برندها به اداره مالکیت معنوی یا سامانه آن مراجعه می کنید و یا در صورت دلخواه کار را به وکیل می سپارید تا آن را به انجام برساند.

 

مراحل ثبت برند
مراحل ثبت برند

مراحل ثبت برند

 

 

مراحل ثبت برند با انتخاب یک عنوان مناسب شروع می شود و به این ترتیب ادامه پیدا می کند.

  1. عنوان مناسبی انتخاب کرده و برای ثبت آن درخواست دهید.
  2. اسناد را در سایت ارسال کرده و فرم های مورد نیاز را پر کنید.
  3. بعد از ارائه سند پرداخت هزینه اظهارنامه، برای انتشار یک اعلامیه در روزنامه اقدام کنید.
  4. مدارک فیزیکی را به اداره رسانده و حق ثبت برند را بپردازید.
  5. دومین آگهی را چاپ کنید.
  6. مدارک ثبت شدن برند خود را بگیرید.

 

مراحل ثبت برند هم مانند دیگر کارهای ثبتی از مراحل مختلفی تشکیل شده است و هر شخص می بایست به نوبت این مراحل ثبت لوگو و علامت را به اجراء درآورد. پس لازم است که ادامه این مطلب را با دقت مطالعه کنید.

اولین گام این است که اظهارنامه خود را تکمیل کرده باشید، تکمیل کردن اظهارنامه نیاز به تجربه و تخصص دارد و بهتر است جهت مشاوره در این زمینه با مشاورین ما ارتباط بگیرید. بعد از این که اظهارنامه خود را تکمیل کردید آن را تحویل اداره ثبت علائم تجاری دهید در این نوبت کارشناسان حاضر در اداره ثبت علائم تجاری نسبت به تایید و یا رد کردن این اظهارنامه اقدام می کنند و به شما اطلاع می دهند.

 

سامانه ثبت برند
سامانه ثبت برند

 

سامانه ثبت برند

 

قبل از انجام ثبت نشان لازم است کلیه مدارک و فرم های پیوستی را اسکن کنید. برای این کار می توانید به دو صورت اقدام کنید. مرحله اول آن است که مستقیما وارد سایت ما جهت ثبت برند elisabt.ir شوید و بر روی ثبت برندینگ کلیک کنید و گام به گام مواردی را که از شما خواسته است را انجام دهید. پس بهتر است قبل از انجام این کار کلیه مدارک و فرم ها را اسکن کنید تا در هنگام درخواست این فرم ها در سامانه ثبت علامت و لوگو بتوانید به سادگی آن را اسکن کنید.

ثبت نشان تجاری به ثبت کردن لوگو یا برند اشاره می کند. در واقع هر علامت یا اسمی که نشان دهد یک محصول خاص با دیگر کالاهای موجود در بازار تفاوت دارد، نشان تجاری است و برای قانونی شدن باید ثبت شود.

 

اداره ثبت برند

 

یکی از مهم ترین نکات مراحل ثبت علامت در این زمینه عدم تایید اظهارنامه شما توسط اداره ثبت برند است که می بایست بعد از ۱۵ روز دیگر نسبت به ثبت اظهارنامه خود اقدام کنید. اگر از نظرات کارشناسان و مشاورین شرکت های خدماتی ثبت برندینگ  در این زمینه بهره نگیرید به احتمال زیاد نام انتخابی شما توسط اداره ثبت علامت رد خواهد شد و این کار منجر به تعویق افتادن کار ثبت نام و نشان تجاری شما خواهد شد، پس چه بهتر است قبل از تکمیل کردن اظهارنامه در این زمینه با ما مشورت بگیرید تا وقت و انرژی شما در این زمینه گرفته نشود.

 

ثبت علامت
ثبت علامت

 

ثبت علامت

 

بعد از تایید اظهارنامه اکنون نوبت آن رسیده که ثبت علامت کنید. پیشنهاد می کنیم این کار را به دست افراد و گرافیست های متخصص در این زمینه واگذار نمایید تا بهترین شکل و نشان تجاری را برای شما به ثبت برسانند. ثبت علامت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و به نوعی شکل و شمایل کار شما را نشان می دهد.

معمولا در دنیای امروزی استفاده از لوگوی ساده اما زیبا رواج دارد تا راحت تر در ذهن مخاطب بماند. این مساله را می توانیم با یک مثال ساده به شما نشان دهیم، زمانی که اسم اپل می آید ناخودآگاه شکل و شمایل لوگوی آن با سیب گاز گرفته به ذهن شما می رسد، یا این که نام گوگل می آید به همین ترتیب. پس بسیار مهم است که لوگوی شما راحت در ذهن مخاطب بماند تا مشتری شما را با این علامت بشناسد.

 

ثبت برند و لوگو

 

 

ثبت برند و لوگو
ثبت برند و لوگو

 

ثبت برند و لوگو دو موضوع متفاوت بوده که مراحل تقریبا مشابهی دارند. در حقیقت برند همان اسمی است که محصولات تجاری با آن شناخته می شود و لوگو علامتی است که با آن نمایان می شود.برند باعث شناخته شدن کالا می شود و در صورتی که کالایی کیفیت خود را ثابت کند، تقاضای خرید این برند زیاد می شود. اما لوگو یک تصویر است که به یاد آوردن آن آسان تر خواهد بود. در واقع وقتی برند فراموش می شود، مشتری با دیدن لوگو آن را خواهد شناخت.

طراحی لوگوی زیبا اعتبار زیادی به کسب و کار شما می بخشد و می توانید از این نشان تجاری در وب سایت و یا کانال تجاری خود استفاده کنید و بدین وسیله اعتماد مشتریان را به سمت خود جذب کنید. پس ثبت لوگو یکی از مهم ترین مراحل ثبت نشان تجاری به حساب می آید و می بایست در این زمینه با دقت کافی گام بردارید.بعد از کلیه این کارها اکنون نوبت تبلیغات کسب و کار شماست. تبلیغاتی که با کم ترین هزینه بهترین ورودی را به شما بدهد.

در حال حاضر دیجیتال مارکتینگ به دلیل هزینه پایین و ورودی زیاد مورد توجه بسیاری از شرکت هاست و تمامی کسب و کارهای سنتی نیز باید از این روش استفاده کنند تا ورودی و درآمد خود را افزایش دهند. برندسازی اینترنتی در ابتدا می تواند شما را به جامعه هدف بشناسند و بعد از این که خوب شناخته شدید و از این مسیر توانستید درآمد زیادی کسب کنید نوبت آن فرارسیده که نمایندگی های متعدد در شهرهای مختلف بگیرید تا خود این نماینده ها برای شما ورودی و مشتری بیشتری بیاورند.

 

نکات مهم شرایط ثبت برند

 

هم چنین شکل و شمایل فضای تبلیغاتی شما هم چون وب سایت در ثبت برند از تاثیر زیادی برخوردار است، پس سعی کنید بسته زیباسازی سایت خود را فعال کنید تا زمانی که مشتری وارد سایت شما می شود، احساس خوشایندی به وی دست بدهد.

اما مرحله بعدی برای ثبت علامت تجاری، انتخاب رنگ شماست. مطمئنا هر برندی دارای رنگ به خصوصی است. شما ایرانسل را نگاه کنید که همیشه از رنگ زرد استفاده می کند، یا همراه اول که از رنگ آبی استفاده می کند. انتخاب رنگ مناسب که به حوزه کاری شما بیاید یکی از مهم ترین گام های مربوط به ثبت برندینگ به حساب می آید. به فرض مثال اگر در حوزه چرم کار می کنید از رنگ قهوه ای، اگر در حوزه لبنیات از رنگ سفید و یا اگر در حوزه زعفران از رنگ نارنجی و به همین ترتیب. رنگ برند شما باید نشان دهنده حوزه فعالیت شما باشد، پس در هنگام ثبت لوگو و نشان تجاری به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشید.

شرایط ثبت برند برای متقاضیان این گونه است که :
  • برندی برای ثبت آن درخواست می کنید باید در حوزه کاری خود یکتا باشد.
  • این برند باید به تمام جوانب دینی و فرهنگی موجود در جامعه ایران احترام بگذارد.
  • برند شما نمی تواند هم نام با یک مکان یا فرد مشهور در قرن حاضر باشد.
  • برندهایی که با شنیدن آن به یاد علامت تجاری دیگری می افتیم، یعنی وقتی دو برند اسمی نزدیک به هم دارند، تایید نخواهند شد چون در صورت تایید برند دوم، حقوق صاحب برند اولیه و مشهور از بین خواهد رفت.

 

نحوه ثبت برند

 

می توانید به صورت مستقیم و حضوری به اداره ثبت علائم تجاری مراجعه کنید و کارهای ثبت برند خود را انجام دهید. معمولا مدت زمانی که برای این کار در نظر گرفته شده است چیزی در حدود ۶۰ روز است و ممکن است برخی از افراد اصلا از کارهای اداری و گذراندن وقت خود در صف اداری خوششان نیاید پس می توانند صفر تا صد این کار را به دست مشاورین ما بسپارند تا در کوتاه ترین زمان، ثبت علامت شما را انجام دهند.

نحوه ثبت برند در سایت مالکیت معنوی بسیار ساده و در عین حال مهم است و طی کردن مراحل آن برای افرادی به قوانین آشنایی دارند، ساده خواهد بود. همینطور دقت بالایی در طی این مسیر نیاز است و افرادی که مشغله کاری زیادی دارند، کار خود را به متخصص می سپارند.

 

قوانین ثبت برند

قوانین ثبت برند زیادی وجود دارد که بعضی از مهم ترین آن ها به این ترتیب است:

  1. اگر برندی که انتخاب می کنید قابلیت جدا کردن کالای شما از بقیه کالاها را نداشته باشد، تایید نخواهد شد.
  2. اگر کالای شما در حوزه و طبقات مواد غذایی، آرایشی و یا داروها قرار دارد باید ثبت شود.
  3. علامت تجاری جدید نمی تواند مثل اسم سازمان یا ساختمان مشهوری باشد.

 

کسانی که زمان کافی برای رسیدگی به مسائل حقوقی ثبت را ندارند یا افرادی که به اندازه کافی در این باره اطلاعات و دانش ندارند، می توانند از دوستان متخصص ما در شرکت الی ثبت کمک بگیرند.

 

متخصصان شرکت الی ثبت به نحوه اتمام این پروسه تسلط کامل دارند و با راه های ارتباطی با مشاوران خود را در سایت elisabt.ir قرار داده اند.

 

ثبت برند لاتین

 

ثبت برند لاتین یعنی می توانید لوگو و یا برند خود را یا به صورت فارسی و یا لاتین ثبت کنید، اما اگر می خواهید به صورت لاتین برند شما به ثبت برسد می بایست کارت بازرگانی و عضویت در اتاق بازرگانی را به ثبت رسانیده باشید، پس جهت مشاوره در این زمینه می توانید با مشاورین ما در ارتباط باشید.

پس از ثبت برند تمامی اسناد و مدارک مربوط به سازمان شما در سازمان ثبت علائم تجاری نگهداری می شود و در صورت مشاهده فرد و یا سازمانی که بخواهد به صورت غیر قانونی از نام و برند شما استفاده کند، می توانید از وی شکایت کنید تا تحت پیگرد قانونی قرار گیرد، اما اگر این کار ثبتی را انجام ندهید هر لحظه می بایست منتظر سوء استفاده از نام و برند شما باشید و این کار عواقب سنگینی را به خصوص برای یک شرکت پرهزینه به همراه خواهد داشت.

 

امیدواریم مطالبی که در این مقاله بیان شد برای شما عزیزان مفید بوده باشد و توانسته باشیم اطلاعاتی کلی در خصوص ثبت برند به شما عزیزان بدهیم. جهت انجام دادن این کار و یا مشاوره در این زمینه و رتبه مشاور و رتبه پیمانکار می توانید با کارشناسان و مشاورین ما ارتباط بگیرید تا در سریع ترین زمان ممکن راهنمایی های کلی را به شما عزیزان بدهند. در دنیای امروزی ثبت برند تجاری یکی از موضوعات مهم و حساس برای کسب و کارهایی است که می خواهند خود را از مشکلات اقتصادی رها کنند.

 

ثبت برند لاتین
ثبت برند لاتین

 

مزایای ثبت برند چیست؟

 

همان طور که در بالا اشاره کردیم مهم ترین مساله در ارتباط با مزایای ثبت برند را می توان به جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی بیان کرد. زمانی که ما شناخته می شویم برای ثبت برندینگ دیر است، چون هر لحظه ممکن است شخص و یا سازمان اسم و علامت تجاری ما را بدزد و به سادگی مشتریانی که با زحمت توجه آن ها را به سمت خود جلب کرده ایم را از ما بگیرند. پس بهتر است قبل از این که به شکل کامل در جامعه هدف شناخته شویم برای این کار اقدام کنیم.

با ثبت علامت می توانیم از هویت و نام تجاری خود محافظت کنیم و به مشتریان نشان دهیم که کسب و کار ما قانونی بوده و این مساله حمایت و اعتماد بیشتر مشتریان را به همراه خواهد داشت.به طور حتم برندسازی با پولدار شدن ارتباط بسیار نزدیکی دارد. این مساله را حتی می توان در انسان های موفق و مشهور تداعی کرد، زمانی که از نام خود استفاده می کنند و در تبلیغات و یا کسب و کارهای مختلف برای کشاندن مشتریان بیشتر از این نام استفاده می کنند. شما برندهای مشهور را در نظر بگیرید. برندی مانند اپل پول نام خود را می خورد.

 

نکات مهم مزایای ثبت برند

 

چرا قیمت گوشی های اپل به نسبت گوشی های اندروید بالاتر است، این مساله را می توان در برند بودن این شرکت دانست، چون یقین داریم که گوشی های اپل حتی به نسبت برخی از گوشی های اندرویدی از کیفیت پایین تری برخوردارند. پس اگر وارد کسب و کاری می شوید و می خواهید آن را شروع کنید، حتما به فکر برندسازی باشید، این کار می تواند شما را از مشکل اقتصادی که امروزه بسیاری از شرکت ها با آن دست و پنچه نرم می کنند رهایی یابد و به همین دلیل است که ثبت برند یکی از موضوعات اساسی در این کار است.

مزایای ثبت برند برای تاجران زیاد است. چند تا از مهم ترین آن ها این است:

  1. داشتن یک برند به صاحب آن کمک می کند تا جلوی استفاده دیگران از کالای خود را بگیرید.
  2. وجود یک برند به شما اجازه می دهد تا وام هایی برای گسترش کار خود بگیرید و موسسه های مالی برای کمک به شما شرایط آسان تری را قرار دهند.
  3. با برند می توان در مناقصه های متفاوت شرکت کرد.
  4. محصول تجاری شناخته می شود و تبلیغ آن را آسان تر می کند.

 

ثبت برند در تهران

ثبت برند در تهران و قوانین آن مشابه شهرهای دیگر است اما اهمیت آن بسیار بیشتر است. بازار تهران بزرگتر و پیچیده تر از سایر شهرها است و اهمیت شناخت برند کالا و تبلیغات برای آن بسیار بالا است. اگر نتوانید برند خود را در بازار رقابتی و بزرگ تهران به اثبات برسانید خیلی سریع از دور رقابت خارج شده و چیزی جز ضررهای بزرگ برای شما باقی نخواهد ماند.

همینطور به دلیل رقابت های بالا در مناقصات تهران، داشتن یک برند مشهور و تثبیت شده برای پیشرفت در این حوزه لازم است.

 

برای راهنمایی و مشاوره تخصصی رایگان ثبت برند تجاری ، ثبت شرکت ، ثبت لوگو و علامت تجاری ، رتبه بندی شرکت با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

مژگان طیبی هستم کارشناس اخذ رتبه پیمانکار ، اخذ رتبه مشاور و رتبه بندی شرکت با 20 سال سابقه با نشر محتوا ها میخوام شما رو در امورات مربوط به شرکت راهنمایی بکنم.

مشاوره رایگان