ثبت تغییرات شرکت ، تغییرات شرکت ، ثبت تغییرات ، صورتجلسه تغییرات

 

ثبت تغییرات شرکت

 

ثبت تغییرات شرکت
ثبت تغییرات شرکت

 

ثبت تغییرات شرکت موضوعی است که سازمان ها می بایست نسبت به قوانین و مقررات آن آگاهی کامل داشته باشند چون در صورت لزوم تمامی شرکت ها ناچار به انجام تغییراتی در ساختار درونی خود می شوند. پس در این جا مراحل انجام این تغییرات و چگونگی انجام دادن آن بیان شده است.

شرکت ها بعد از ثبت ممکن است به دلیل تغییر شرایط و اوضاع ناچار به تغییرات شرکت شوند، این موضوع برای تمامی مجموعه ها پیش می آید پس رعایت کردن تمامی موارد مربوط به این مراحل الزامی است.

 

تغییرات ثبت شرکت ها

 

ممکن است از خودتان سوال کنید که یک مجموعه کاری چه مواردی را می تواند در کارهای ثبتی خود تغییر دهد. در این به برخی از مهم ترین مدارک ثبتی یک شرکت که می تواند تغییر پیدا کند اشاره کرده ایم:

  1. اساسنامه شرکت
  2. اسم شرکت
  3. ورود برخی از افراد به داخل بخش سهامداران شرکت
  4. خروج برخی از سهامداران شرکت
  5. تمدید مدت زمان شرکت

 

تغییرات شرکت
تغییرات شرکت

 

تغییرات شرکت

 

تغییرات شرکت ها

 

برای تغییر سرمایه به خصوص برای شرکت های سهامی خاص می بایست میزان مبلغ اضافه شده به سهم شرکت، توسط روزنامه های کثیرالانتشار نمایش داده شود تا صاحبان سهام شرکت از این موضوع باخبر شوند. میزان مبلغ اضافه شده در سهم شرکت و این که هر نفر چه مقدار سهم از شرکت دارد باید به صورت کلی تعیین شود تا در این رابطه شبهه ای به وجود نیاید که همه اینا نیاز به تغییرات شرکت دارد.

 

مدارک لازم ثبت تغییرات شرکت

 

برای انجام دادن تغییرات شرکت مدارکی لازم است که تحویل اداره ثبت شرکت ها داده شود:

  • کپی مدارک تمامی شرکای جدیدی که قرار است به سازمان اضافه شوند.
  • افرادی که به عنوان خروجی از سازمان شناخته می شوند می بایست با همراه داشتن اصل مدرک شناسایی در اداره ثبت شرکت ها حضور داشته باشند.
  • تنظیم لیست شرکای جدید با میزان سهامی که دارند
  • کپی اساسنامه شرکت
  • در صورتی که شرکت می خواهد انحلال خود را اعلام کند حضور تمامی شرکاء به علاوه اعضای هیئت مدیره در اداره ثبت شرکت ها الزامی است.

 

تغییر نام شرکت

 

یکی دیگر از موضوعات مهم در رابطه با تغییرات شرکت، همین تغییر نام شرکت است موضوعی که به صورت رسمی و قانونی باید صورت بپذیرد. توصیه می کنیم در هنگام ثبت شرکت، نام آن را پس از بررسی و تفکر فراوان انتخاب کنید تا دیگر نیازی به تغییر این نام در آینده نداشته باشید، اما اگر پس از مدتی احساس می کنید که یک اسم بهتر برای شرکت خود پیدا کرده اید می توانید با انجام دادن مراحلی این تغییر را اعمال کنید.

 

مراحل تغییر نام شرکت

 

برای این کار می بایست با حضور اعضای هیئت مدیره شرکت، اسم جدید لحاظ شود و برای انجام تغییرات شرکت، صورتجلسه ای رسمی دوباره نوشته شود و در این صورتجلسه اسم نام جدید و قبلی شرکت آورده شود و به امضای هیئت مدیره برسد. پس از انجام دادن این کار می توانید صورتجلسه را به همراه کلیه مدارک مربوط به تغییرات شرکت، تحویل اداره ثبت شرکت ها بدهید تا در رابطه با این موضوع تصمیم گیری شود. پیشنهاد می کنیم حتما در این زمینه با کارشناسان و مشاورین ما ارتباط بگیرید.

 

ثبت تغییرات

 

هم چنین در ارتباط با ضرر و زیان ناشی از کار شرکت که ممکن است رخ دهد، می بایست تمامی این موارد به روزنامه های کثیرالانتشار ارجاع داده شود تا تمامی سهامداران به صورت رسمی و قانونی از آن مطلع شوند، موضوع تغییر سرمایه شرکت یکی از مهم ترین بخش های مربوط به تغییرات شرکت است و هر سازمانی می بایست نسبت به این موضوع به صورت رسمی و قانونی برخورد کند تا در آینده مشکلی میان شرکای کاری شرکت پیش نیاید.

 

ثبت تغییرات
ثبت تغییرات

 

صورتجلسه تغییرات

 

ثبت صورتجلسه تغییرات

 

قبل از هر چیزی باید تعیین کنید که چه چیزی را می خواهید در شرکت خود تغییر دهید، این موضوع می تواند شامل آدرس شرکت، تغییر امضای شرکای کاری، افزایش و یا کاهش سرمایه شرکت و ورود و خروج شرکای کاری باشد.

 

پیگیری صورتجلسه تغییرات

 

برای این کار می بایست یک صورتجلسه تغییرات شرکت کاملا قانونی از طرف اعضای هیئت مدیره شرکت تنظیم شود و در زیر این صورتجلسه تغییرات شرکت کلیه شرکای تجاری شرکت آن را به امضاء برسانند. پس از انجام دادن این کار، صورتجلسه به اداره ثبت شرکت ها تحویل داده می شود تا در رابطه با صحت و یا عدم صحت تغییرات شرکت تصمیم گیری کند.

 

صورتجلسه تغییرات شرکت

 

پس از تایید این صورتجلسه تغییرات شرکت به صورت رسمی و قانونی ابلاغ می شود و سازمان می تواند از این پس با مشخصات جدید به فعالیت رسمی خود ادامه دهد. پیشنهاد می کنیم برای تنظیم صورتجلسه و یا انجام دادن مراحل اداری این تغییرات با کارشناسان و مشاورین ما در این رابطه ارتباط بگیرید.

 

تغییر آدرس شرکت

 

اما یکی دیگر از مواردی که در رابطه با تغییرات شرکت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، تغییر آدرس شرکت می باشد. دو نکته اساسی و مهم در رابطه با تغییر آدرس شرکت وجود دارد که در قانون تغییرات شرکت گنجانده شده است:

  • نخست این که وظیفه تغییر آدرس شرکت در مدل سهامی خاص و مسئولیت محدود بر عهده اعضای هیئت مدیره است و هر زمانی که این افراد بخواهند و مکان مناسبی را در نظر داشته باشند می توانند برای این تغییر اقدام کنند.
  • در شرکت سهامی عام صورت دادن تغییر آدرس شرکت بر عهده هیئت رئیسه شرکت است و هر موقع این افراد صلاح بدانند تغییر محل شرکت انجام می شود.

 

آگهی تغییرات شرکت
آگهی تغییرات شرکت

 

آگهی تغییرات شرکت

 

 

بر اساس ماده ۵۸ قانون تجارت در حال حاضر تغییر مدیران شرکت نیز فراهم شده و سازمان می تواند با رعایت کردن قوانین مربوط به این بند، آن را برای خود میسر سازد.

 

ثبت آگهی تغییرات

 

تمامی کارهای تغییرات شرکت می بایست بر اساس صورتجلسات مجمع عمومی عادی و یا فوق العاده صورت بگیرد و هم چنین کلیه مدارک در انجام تغییرات پیوست گردد و به مراجع قانونی هم چون اداره ثبت شرکت ها تحویل داده شود. تا پس از بررسی موضوع تایید و یا عدم تایید این تغییرات صورت بگیرد.

 

آگهی تغییرات روزنامه رسمی

 

اداره ثبت شرکت ها بر اساس تمامی قوانین و بندهای موجود در ارتباط با تغییرات شرکت، صحت و یا عدم صحت این کار را مورد بررسی قرار می دهد و سپس برای انجام این تغییرات تصمیم گیری می کند و در صورت درست بودن تغییرات شرکت، آگهی را به روزنامه های کثیر الانتشار خواهد سپرد تا به شکل قانونی تغییرات شرکت صورت بگیرد.

 

تغییر اساسنامه شرکت

 

موضوعات مهمی در ارتباط با تغییرات شرکت مطرح می شود در رابطه با این که آیا به صورت هم زمان می توان چندین تغییر را در شرکت ایجاد کرد؟ آیا اصلا چنین کاری شدنی است و این که مدت زمانی که برای ثبت این تغییرات لازم است چقدر می باشد؟ تمامی این مسائل را می توانید از طریق این شرکت استعلام کنید تا کار خود را به بهترین نحو ممکن انجام دهید.

قبل از هر چیزی باید این مساله را بیان کنیم که تغییرات شرکت در دو مجمع عادی و فوق العاده برگزار می شود. مجمع عمومی عادی وظیفه تغییرات شرکت ساده را بر عهده دارد. مواردی که ساده هستند و در اساسنامه شرکت آورده نشده است توسط مجمع عمومی عادی قابل حل و فصل است.

 

نکات مهم تغییر اساسنامه شرکت

 

اما مواردی را که در اساسنامه شرکت آورده اند و لازم است که نظارت کامل بر روی آن صورت بگیرد توسط مجمع عمومی فوق العاده انجام می پذیرد.

یکی از مهم ترین نکات در رابطه با تغییرات شرکت این مساله است که همواره شرکت ها و یا سازمان های مختلف با توجه به روند کنونی می بایست به فکر تغییرات باشند و کسانی که از تغییرات فرار می کنند بدون شک در آینده با مشکلات جدی روبه رو می شوند. منظور از تغییرات شرکت، مسائلی است که به نفع سازمان ماست و انجام دادن آن می تواند رشد و پیشرفت سازمان را به همراه داشته باشد، پس بهتر است با همکاری شرکای تجاری خود در این زمینه بهترین تصمیم را برای تغییرات شرکت خود لحاظ کنید تا بتوانید همیشه پیشرفت و بهبود را در سازمان خود حس کنید.

 

تغییر زمینه فعالیت شرکت

 

در حال حاضر تغییر زمینه فعالیت یک شرکت هم فراهم شده است. ممکن است بعد از مدتی فعالیت در زمینه فعالیت شرکت، اعضای هیئت مدیره سازمان به این نتیجه برسند که می توانند زمینه فعالیت جدیدی را به حوزه اختیارات خود اضافه کنند. در این صورت اعضای هیئت مدیره می توانند در این رابطه یک مجمع عمومی را تشکیل دهند و در رابطه با این موضوع بحث کنند و پس از آن که به تصمیم یکسانی رسیدند صورتجلسه ای را تنظیم کنند. یکی از نکات مهم و مورد توجه در این رابطه این قضیه است که در این صورتجلسه، سهم تمامی سهامداران شرکت می بایست آورده شود.

 

تغییر تابعیت شرکت

 

در این خصوص شرکت های سهامی خاص و عام نمی توانند چنین تغییری را انجام دهند و اعضای هیئت مدیره و رئیسه آن به هیچ عنوان مسئولیت تغییر تابعیت شرکت را ندارند اما در شرکت با مسئولیت محدود هر موقع اعضای هیئت مدیره شرکت صلاح دانستند می توانند برای تغییر تابعیت شرکت اقدام کنند.

در این مقاله به صورت کامل در خصوص روند کلی تغییرات شرکت صحبت کردیم، شما عزیزان اگر قصد گرفتن مشاوره در این زمینه را دارید با شماره های قرار داده شده در داخل سایت تماس بگیرید.

 

مجمع عمومی عادی چیست؟

 

در متن بالا اسم مجمع عمومی عادی را آوردیم اما در این جا می خواهیم تعریف کلی در خصوص این مجمع بیان کنیم و این که برگزار شدن آن چه تاثیری بر روی روند تغییرات شرکت دارد.

معمولا مجمع عمومی عادی یک جلسه ای که به صورت هر ۴ ماه یکبار تشکیل می شود و در حضور مدیران با سهامداران شرکت تشکیل می شود. هدف از برگزاری این مجمع مواردی است که در ادامه در خصوص آن توضیح داده شده است:

  • برای تعیین ترازنامه شرکت و جدول سود و زیان سالیانه که در حضور سهامداران می بایست تشکیل شود.
  • برای تعیین میزان سرمایه شرکت و سهم هر کدام از سرمایه داران شرکت تشکیل می گردد.
  • برای تعیین بازرسین شرکت
  • تعیین اهداف و خط مشی شرکت و فرصت ها و تهدیداتی که در آینده ممکن است شرکت را با چالش های جدی مواجه کند. ( در رابطه با این موضوع پیاده سازی و مستندسازی الزامات مربوط به برنامه ریزی استراتژیک از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و این مساله باید به شکل کامل به سهامداران شرکت آموزش داده بشود تا از موضوع ریسک ها و فرصت های مربوطه اطلاع داشته باشند.)

 

صورتجلسه تغییرات
صورتجلسه تغییرات

 

مجمع عمومی فوق العاده چیست؟

 

اما در مجمع عمومی فوق العاده که حتما می بایست با حضور نیمی از سهامداران برگزار شود مسائل و موارد مربوط به تغییرات اساسی در شرکت هم چون میزان سرمایه شرکت، انحلال شرکت و تغییراتی در اساسنامه شرکت برگزار می شود. این مجمع به مانند مجمع عمومی عادی ۴ ماه پس از سال مالی جدید برگزار می شود و هدف از برگزار شدن آن شامل موارد زیر است:

  • در رابطه با این موضوع تصمیم گیری می شود که شرکای جدیدی به شرکت اضافه شوند
  • تصمیم گیری در رابطه با مواردی که در اساسنامه شرکت آورده شده و تغییرات شرکت را به همراه خواهد داشت. این مسائل می تواند شامل تغییر نام شرکت، تغییر آدرس شرکت و هم چنین کلیه موضوعاتی است که در این اساسنامه گنجانده شده است.
  • تصمیم گیری در رابطه با انحلال و یا ورشکستگی شرکت
  • افزایش و یا کاهش میزان سرمایه ای که شرکت در حال حاضر دارد و این که اگر افزایش و یا کاهش می یابد از چه طریقی این فرآیند صورت می پذیرد.
  • چگونگی نحوه مدیریت کردن شرکت و این که اگر تغییراتی در روند مدیریتی شرکت لحاظ می شود باید اطلاع رسانی شود.
  • اگر مدت خدمت مدیران شرکت افزایش یا کاهش می یابد باید در این مجمع اطلاع رسانی شود.
  • اگر در پست های مدیریتی و حساس شرکت تغییراتی شکل می گیرد می بایست به اطلاع کلیه سهامداران و اعضای هیئت مدیره شرکت برسد.
  • اگر بازرسین جدیدی به شرکت اضافه می شوند می بایست نسبت به آن اطلاع رسانی شود و تمامی اعضای هیئت مدیره شرکت از این موضوع آگاهی پیدا کنند.

 

نکات مهم عمومی فوق العاده

نکته ای که در هنگام تغییرات شرکت در مجمع عمومی فوق العاده شرکت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، این نکته است که تمامی این مسائل و مواردی که اطلاع رسانی می شود می بایست به رای گیری گذاشته شود و پس از رای گیری تصمیم گیری شود. در حالی که در مجمع عمومی عادی شرکت چنین چیزی اصلا مطرح نیست.

 

برای راهنمایی و مشاوره تخصصی رایگان ثبت تغییرات شرکت ، تغییرات شرکت ، ثبت تغییرات ، صورتجلسه تغییرات ، آگهی تغییرات شرکت با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره رایگان