ثبت شرکت حمل و نقل کالا و مسافر

 

ثبت شرکت حمل و نقل کالا و مسافر
ثبت شرکت حمل و نقل کالا و مسافر

 

نحوه ثبت شرکت حمل و نقل کالا و مسافر

 

ثبت شرکت حمل و نقل کالا و مسافر در کسب و کارهای مختلف سبب شده که نیاز به سیستم‌های حمل و نقل روز به روز گسترش پیدا کند. ارسال و دریافت کالا در نقاط مختلف دنیا و همچنین افزایش مسافرت‌های طولانی از دیگر دلایل رشد و گسترش سیستم‌های حمل و نقل می‌باشد. به همین جهت برای سرعت بخشی به فعالیت‌های این‌چنینی، دولت‌ها در سراسر دنیا از متقاضیان علاقمند به این حوزه برای ثبت شرکت حمل و نقل کالا و مسافر دعوت به عمل می‌آورد و استقبال می‌کند.

از جمله ویژگی های شرکت حمل و نقل می توان به گسترش توزیع کالاهای مورد نیاز و ضروری به سایر کشورها اشاره کرد. با توجه به نیاز مردم به کالاها و محصولات ضروری و گسترش حجم مسافرت‌ها در داخل و یا خارج از کشور، نقش اینگونه شرکت‌ها بسیار حائز اهمیت است. در ادامه به شرح مختصری در ارتباط با ثبت شرکت‌های حمل و نقل، ویژگی‌ها، شرایط و مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت می‌پردازیم؛

 

شرایط ثبت شرکت حمل و نقل کالا و مسافر

 

برای ثبت شرکت حمل و نقل بایستی پس از آماده کردن مدارک مورد نیاز ، آنها را به اداره ثبت شرکت‌ها تحویل دهید و پس از بررسی مدارک و ارزیابی‌های مورد نظر مراحل ثبت شرکت اعمال می شود و در واقع برای ثبت شرکت درون کشوری و یا داخلی نیازی به دریافت مجوز از سوی هیچ ارگان و نهاد دیگری نیست. اما برای ثبت شرکت‌های بین المللی بایستی جهت اخذ مجوزهای ضروری از سوی ارگان‌های ذیربط اقدام نمود. قابل ذکر است که شرکت حمل و نقل را می‌توان در قالب شرکت با مسئولیت محدود و یا شرکت سهامی خاص به ثبت رساند.

 

حوزه‌های فعالیت شرکت حمل و نقل کالا و مسافر

  • وظیفه و مسئولیت شرکت‌های درون شهری، حمل و نقل محصولات و جابجایی مسافران است
  • وظیفه و مسئولیت شرکت‌های برون شهری، حمل و نقل محصولات و جابجایی مسافران میان شهرها و داخل کشور است
  • وظیفه و مسئولیت شرکت‌های بین المللی، حمل و نقل محصولات و جابجایی مسافران میان کشورها و در سطح بین‌المللی. لازم به ذکر است که شرکت‌های حمل و نقل بین المللی بایستی به تمامی شرایط و قوانین گمرک واقف باشند. این نوع شرکت‌ها بخش مهمی از صادرات و واردات کشور را بر عهده دارند و علاوه بر آن کلیه تورهای زمینی و هوایی در میان کشورها، به صورت برون مرزی با هماهنگی سایر کشورهای بین‌المللی صورت می‌پذیرد.

 

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت حمل و نقل
راهنمای مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت حمل و نقل

 

 مدارک لازم ثبت شرکت حمل و نقل در قالب شرکت با مسئولیت محدود

 

  • ارائه مدارک شناسایی تمامی اعضای هیئت مدیره
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه تمامی اعضاء
  • تهیه مجوزهای مرتبط با فعالیت و ارسال آن به اداره ثبت شرکت‌ها

 

مدارک لازم ثبت شرکت حمل و نقل در قالب شرکت سهامی خاص

 

  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه تمام اعضاء
  • تعیین اعضای هیئت مدیره و بازرسان شرکت
  • ارائه فیش واریزی مبنی بر پرداخت ۳۵ درصد از کل سرمایه به یکی از شعب‌های بانکی مرتبط با شرکت

 

شرایط عمومی برای ثبت شرکت‌های حمل و نقل

 

  1. تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران برای درخواست کنندگان
  2. اعتقاد به یکی از ادیان رسمی کشور
  3. ارائه کارت پایان خدمات و یا معافیت از سربازی برای آقایان
  4. حداقل سن متقاضیان بایستی ۲۵ سال باشد
  5. حداقل مدرک تحصیلی متقاضیان بایستی دیپلم باشد
  6. ارائه گواهی مبنی بر عدم اعتیاد به دخانیات
  7. ارائه سوابق و تجارب کاری در زمینه حمل و نقل کالا و مسافر

 

شرایط ثبت شرکت حمل و نقل در قالب شرکت با مسئولیت محدود

تعداد شرکا در این شرکت‌ها بایستی حداقل از دو نفر تشکیل شده باشد. حداقل سرمایه اولیه برای افتتاح شرکت مبلغ یک میلیون ریال است که ۳۵ درصد از کل سرمایه بایستی به یکی از شعب بانکی واریز شود. گفتنی است که میزان اختیارات و مسئولیت شرکا مبنی بر میزان سرمایه‌ای است که برای شرکت هزینه می‌شود. قابل ذکر است که برای نام گذاری شرکت نبایستی از نام شرکا استفاده شود.

همچنین انتقال سهام همراه با سند رسمی انجام می‌شود. همانطور که اشاره شد میزان مسئولیت هر یک از مدیران بنا بر میزان سرمایه معین می‌شود، در غیر اینصورت برای اختیارات بیشتر هر یک از مدیران بایستی در اساسنامه شرکت قید شود.

 

شرایط ثبت شرکت حمل و نقل در قالب شرکت سهامی خاص

تعداد مدیران در این شرکت‌ها حداقل بایستی سه نفر باشد. با افتتاح این نوع شرکت سهام قابل انتقال نیست و علاوه بر آن این نوع شرکت‌ها فاقد مجمع عمومی هستند. از سوی دیگر شرکت‌های سهامی خاص نیازی به پذیره نویسی نداشته و سهام شرکت نیز قابل معامله در بازار بورس نیست. حداقل سرمایه این نوع شرکت مبلغ یک میلیون ریال است که مانند دیگر شرکت ها ۳۵ درصد از کل سرمایه بایستی به یکی از شعب‌های بانکی مرتبط با شرکت واریز شود و فیش واریزی نیز با سایر مدارک ضروری برای اداره ثبت شرکت‌ها ارسال می‌شود.

5/5 - (3 امتیاز)
مشاوره رایگان