ثبت شرکت شهرداری ، مدارک و شرایط عمومی مورد نیاز جهت ثبت شرکت مرتبط با شهرداری

ثبت شرکت شهرداری
ثبت شرکت شهرداری

 

ثبت شرکت شهرداری

 

ثبت شرکت شهرداری در طبق استانداردهای مندرج در قانون تجارت، تمامی شرکت‌ها قبل از آنکه فرایند تاسیس را طی نمایند، بایستی شرکت خود را در اداره ثبت شرکت‌ها به ثبت برسانند. بدین ترتیب هر شرکتی در هر زمینه کاری بایستی با دریافت کد رهگیری از اداره ثبت شرکت‌ها، مبنی بر تاسیس رسمی شرکت خود اطمینان حاصل کند. در این میان شرکت‌های مرتبط با شهرداری نظیر شرکت‌های پیمانکار و یا شرکت‌های مشاور نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

به عبارتی شرکت هایی که در زیر مجموعه فعالیت های مرتبط با شهرداری هستند، از جمله شرکت‌های خدماتی به شمار می‌آیند و از نظر شیوه مراحل ثبت تقریبا شبیه به شرکت‌های خدماتی مانند کسب و کارهای مرتبط با فضای سبز، شرکت‌های حمل و نقل، شرکت‌های عمران یا همانطور که به آن اشاره شد، شرکت‌های پیمانکار و شرکت‌های مشاور است. در واقع این نوع شرکت‌ها به گونه‌ای تکمیل کننده عملکردهای سازمان شهرداری می‌باشند که در ادامه به شرح مختصری در رابطه با شرایط ثبت شرکت مرتبط با شهرداری، ویژگی‌ها، مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت و نکات مرتبط با آن می‌پردازیم؛

 

چگونگی ثبت شرکت مرتبط با شهرداری

 

برای به ثبت رساندن شرکت خود در اداره ثبت شرکت‌ها بایستی با توجه به فراهم آوردن مدارک مورد نیاز که به آنها اشاره می‌کنیم، یک سری مراحل و پروسه‌های اداری را نیز طی نمایید که عبارتند از؛

یک) مراجعه به سامانه ساجات یا همان سازمان مدیریت و بودجه کشور و ثبت نام در آن

دو) درج اطلاعات مرتبط با شرکت در بخش ثبت شرکت‌ها

سه) ضمیمه نمودن تمامی مدارک درخواست شده جهت تکمیل ثبت نام

چهار) مراجعه حضوری به سازمان مدیریت و بودجه و یا همان سامانه ساجات و ارائه تمامی مدارک مورد نیاز به صورت دستی

پنج) پرداخت هزینه‌های مورد نظر به صورت آنلاین در سامانه ساجات

شش) تکمیل فرایند ثبت نام و دریافت تاییدیه آن

 

مدارک و شرایط عمومی مورد نیاز جهت ثبت شرکت مرتبط با شهرداری

 

جهت تاسیس و ثبت شرکت خود بایستی اقدام به آماده کردن یک سری مدارک اعم از مدارک شناسایی و مدارک تخصصی‌تر مرتبط با شرکت خود تهیه نمایید. تا حد امکان قبل از آنکه به صورت حضوری به سازمان ثبت شرکت‌ها مراجعه کنید، تمامی مدارک لازم را فراهم نمایید که با نقص مدارک و یا عدم تایید پرونده مواجه نشوید. در صورت نیاز می‌توانید در این خصوص از راهنمایی کارشناسان مربوطه نیز بهره‌مند شوید. مدارک مورد نیاز اعم از عمومی و مدارک خصوصی مرتبط با شرکت به شرح زیر است؛

 

  • یک) ارائه یک نسخه از اصل و کپی آگهی تاسیس
  • دو) ارائه آگهی مرتبط با آخرین تغییرات شرکت در روزنامه رسمی
  • سه) ارائه یک نسخه کپی از مدارک شناسایی اعم از شناسنامه و کارت ملی همه اعضای هیئت مدیره و بازرسان
  • چهار) ارائه ندارک تحصیلی تمامی اعضای شرکت که حداقل بایستی دارنده سطح کارشناسی باشند
  • پنج) ارائه عکس پرسنلی تمامی اعضای شرکت با زمینه سفید

 

مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت مرتبط با شهرداری
مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت مرتبط با شهرداری

 

مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت شهرداری

 

  1. یک) ارائه دو نسخه از اظهارنامه شرکت
  2. دو)‌ارائه دو نسخه از اساسنامه شرکت
  3. سه) ارائه دو نسخه از صورتجلسه هیئت مدیره و موسسین
  4. چهار)‌ ارائه فیش پرداختی بانکی مرتبط با حساب شرکت
  5. پنج) ارائه یک نسخه از سند مالکیت شرکت
  6. شش) ارائه گواهی عدم سوء پیشینه تمامی اعضای شرکت
  7. هفت) ارائه تقویم نامه مرتبط با کارشناس رسمی دادگستری

 

فرایند پرداخت هزینه‌های مرتبط با ثبت شرکت در سامانه ساجات

ثبت تمامی شرکت‌ها از هر نوع کسب و کاری که باشد، در سامانه سازمان مدیریت و بودجه کشور یا همان سامانه ساجات و همچنین اداره ثبت شرکت‌ها بایستی به ثبت برسد. فرایند ثبت شرکت، هزینه‌هایی را شامل می‌شود که می‌بایست یا در سامانه از طریق درگاه‌های اینترنتی به صورت آنلاین پرداخت نموده و یا حتی می‌توانید به صورت دستی، فیش واریز بانکی را به سازمان تحویل دهید. هزینه موجود به عنوان حق الوکاله در سامانه به ثبت می‌رسد.

لازم به ذکر است که هزینه‌ها برای ثبت هر شرکتی با شرکت دیگر منوط بر نوع فعالیت‌شان، متفاوت می‌باشد که می‌توان با رویت گزینه‌های نوع شرکتهای متفاوت در سامانه، شرکت مورد نظر و هزینه‌های مرتبط با آن را جستجو کرد .همانطور که در آغاز اشاره شد، شرکت‌های پیمانکار و شرکت‌های مشاور نیز علاوه بر شرکت‌های خدماتی در زیر مجموعه ثبت شرکت‌ مرتبط با شهرداری قرار می‌گیرند که هر یک ویژگی‌های مرتبط با خود را در بر می‌گیرد.

با توجه به انتخاب نوع موضوع فعالیت و نوع شرکت اعم از شرکت سهامی خاص و یا شرکت با مسئولیت محدود می‌توانید در خصوص تاسیس و ثبت شرکت خود اقدام نمایید. نکته حائز اهمیت آن است که در حین فرایند آماده سازی مدارک، اگر چنانچه از مدارک تقلبی و یا غیر اصل استفاده کنید، نه تنها شرکت به صورت رسمی به ثبت نخواهد رسید، بلکه با توجه به قوانین مندرج در سازمان با متخلف برخورد خواهد شد. در صورت نیاز می توانید از دانش و تجارب کارشناسان و یا مشاوران این حیطه کمک گرفته و از راهنمایی‌های آنان بهره‌مند شوید.

 

مژگان طیبی هستم کارشناس اخذ رتبه پیمانکار ، اخذ رتبه مشاور و رتبه بندی شرکت با 20 سال سابقه با نشر محتوا ها میخوام شما رو در امورات مربوط به شرکت راهنمایی بکنم.

مطلب پیشنهادی

مراحل اخذ رتبه و رتبه بندی شرکت

شرایط و راهنمای اخذ رتبه و رتبه بندی شرکت ، مراحل اخذ رتبه و رتبه بندی شرکت

شرایط و راهنمای اخذ رتبه و رتبه بندی شرکت   اخذ رتبه و رتبه بندی …

Call Now Buttonمشاوره رایگان