ثبت شرکت امور مراقبتی، حفاظتی و انتظامی
ثبت شرکت امور مراقبتی حفاظتی و انتظامی تمامی شرکتها در هر حوزهای که در صدد فعالیت قانونی خود باشند، بایستی به ثبت رسمی و قانونی برسند. بدین ترتیب متقاضیان میتوانند با فراهم آوردن مدارک مورد نیاز و ارسال آن به اداره ثبت شرکتها، فرایند مراحل قانونی ثبت شرکت خود را اعمال نمایند. برخی از فعالیتها مستلزم اخذ مجوز فعالیت است که بایستی از ارگانهای مربوطه صادر شود. از آنجایی که موسسات و شرکت های مرتبط با امور حفاظتی و انتظامی دارای عملکردی حساس و امنیتی هستند بایستی از سوی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی یا همان ناجا مجوز فعالیت خود را دریافت نمایند.
به عبارتی به دلیل حساسیت بالایی که در فرایند انجام فعالیتهای مرتبط با این حوزه است و همچنین مسائل امنیتی و حفاظتی، اخذ مجوز از سوی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی برای شرکتهای این حوزه حائز اهمیت میباشد. بدین ترتیب برای تاسیس و ثبت اینگونه شرکتها تمامی اسناد و مدارک از جمله اساسنامه شرکت بایستی مورد تایید نیروی انتظامی جمهوری اسلامی قرار گیرد.
پس از اخذ مجوزهای لازم در خصوص فعالیتهای مربوطه میتوان مابقی روال قانونی و تشریفات اداری آن را در اداره ثبت شرکت ها اعمال کرد. قابل ذکر است که شرکتها بدون آنکه به ثبت برسند قادر به انجام فعالیت نخواهند بود، در غیر اینصورت با برخورد قانونی و جرایم نقدی روبرو خواهند شد. در ادامه به شرح مختصری در ارتباط با چگونگی ثبت شرکت، ثبت شرکت امور مراقبتی، حفاظتی و انتظامی، شرایط عمومی، ویژگیها، مدارک مورد نیاز و سایر نکات مرتبط با آن میپردازیم؛
فعالیتهای شرکت امور مراقبتی، حفاظتی و انتظامی شامل موارد زیر میباشد؛
- یک) فعالیت در امور حفاظتی و امنیتی در حوزههای گوناگون
- دو) امکان تاسیس و افتتاح موسسات انتظامی
- سه) ارائه خدمات حفاظتی و امنیتی برای اماکن مسکونی، تجاری و اداری
- چهار) امور مرتبط با تاسیسات خصوصی و اماکن دولتی
- پنج) ارائه خدمات برای موسسات مالی و اعتباری
- شش) ارائه خدمات حفاظتی و امنیتی برای صندوقهای قرض الحسنه
- هفت) نصب سیستمهای حفاظتی و امنیتی
- هشت) انجام امور مرتبط با حمل و جابجایی پول و اوراق بهادار
- نه) انجام وظیفه در حیطه مورد درمانی و آموزشی مرتبط با حوزه فعالیت
- ده) ارائه خدمات تفریحی و فرهنگی
ویژگیهای ثبت شرکت امور مراقبتی، حفاظتی و انتظامی
- یک) اخذ مجوز رسمی از اداره کل نیروی انتظامی کشور جهت فعالیت های مربوطه
- دو) حداقل اعضای هیات مدیره پنج نفر و حداکثر بایستی هفت نفر باشند
- سه) حداقل دو نفر از اعضای هیات مدیره شرکت دارای سوابق درخشان کاری در نیروی انتظامی کشور باشند
- چهار) افراد انتخاب شده برای ریاست هیات مدیره بایستی از افراد بازنشسته نیروی انتظامی برگزیده شوند
- پنج) ارائه مدارک مبتنی بر عدم اعتیاد به مواد مخدر، عدم سوء پیشینه کیفری
- شش) عدم اشتغال اعضای هیات مدیره در سمتهای دولت
- هفت) دریافت تاییدیههای مرتبط با امور پزشکی و سلامت اعضاء و ارائه سایر مدارک تکمیلی
چگونگی ثبت شرکت امور مراقبتی، حفاظتی و انتظامی
متقاضیان میتوانند با در دست داشتن مدارک لازم و همچنین اخذ مجوزهای ضروری از سازمانهای مربوطه به اداره ثبت شرکتها مراجعه و برای ثبت شرکت خود اقدامات ضروری را اعمال نمایند. پرونده از سوی کارشناسان ذیربط مورد بررسی قرار گرفته و در مدت زمان دو ماه کاری، پس از دریافت تاییدات اولیه، شرکت به ثبت میرسد. گفتنی است که تمامی شرکتها در هر حوزه فعالیتی بایستی حتما به ثبت قانونی رسیده باشند، در غیر اینصورت به دلیل فعالیت غیر قانونی ملزم به پرداخت جرایم نقدی خواهند شد.
مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت امور مراقبتی، حفاظتی و انتظامی
- یک) ارائه تعهد نامه سازمان
- دو) ارائه گواهی رتبه بندی شرکت در صورت دارا بودن رتبه قبلی
- سه) ارائه اصل مدارکی نظیر اساسنامه، تقاضانامه و شرکت نامه
- چهار) ارائه یک نسخه کپی از مدارک شناسایی تمامی اعضای هیئت مدیره شرکت
- پنج) ارائه کپی کارت پایان خدمت برای آقایان
- شش) ارائه اصل و کپی مدارک تحصیلی اعضای هیئت مدیره، حداقل مدرک بایستی فوق دیپلم باشد
- هفت) ارائه اظهارنامه مالیاتی
- هشت) ارائه رزومه و سوابق کاری مرتبط با موزه فعالیت شرکت
- نه) ارائه گواهی تامین اجتماعی
- ده) ارائه سند مالکیت شرکت و یا اجاره نامه
- یازده) ارائه آگهی مبنی بر آخرین تغییرات شرکت در روزنامه رسمی و یا روزنامه کثیرالانتشار
- دوازده) ارائه فهرست سهامداران، مدیران و افراد امتیازآور به همراه مشخصات آنان
- سیزده) ارائه ترازنامه مالیاتی شرکت
- چهارده) ارائه گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
نکات قابل توجه جهت ثبت شرکت امور مراقبتی، حفاظتی و انتظامی
- نکته اول) اساسنامه شرکت و سایر اسناد و مدارک شرکت بایستی به تایید نیروی انتظامی جمهوری اسلامی و ناجا برسد
- نکته دوم) تقاضانامه شرکت مرتبط با هر استان می بایست در مرکز انتظامی استانی مربوطه انجام شود
- نکته سوم) اخذ مجوز فعالیت از سوی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی الزامی است، در غیر اینصورت فعالیت شرکت غیر قانونی محسوب شده و با آن برخورد قانونی میشود
- نکته چهارم) رییس هیات مدیره شرکت بایستی بازنشسته نیروی انتظامی باشد
- نکته پنجم) هدف از ایجاد موسسات و شرکتهای امور مراقبتی، حفاظتی و انتظامی، توسعه عملکرد نیروی انتظامی برای جلوگیری از جرایم کیفری است. بدین ترتیب میتوان با بهرهمندی از بخش خصوصی میتوان مشارکت عمومی را در حفظ آرامش و ایجاد امنیت توسعه بخشید