ثبت شرکت مرتبط با نیروی مسلح و نظامی

 

ثبت شرکت مرتبط با نیروی مسلح و نظامی
ثبت شرکت مرتبط با نیروی مسلح و نظامی

 

راهنمای ثبت شرکت مرتبط با نیروی مسلح و نظامی

 

ثبت شرکت مرتبط با نیروی مسلح و نظامی جزء آن دسته از شرکت‌هایی هستند که برای فعالیت خود مستلزم دریافت مجوز از سوی ارگان‌ها و سازمان‌های مربوطه می باشند. به عبارتی به دلیل حساسیت بالایی که در فرایند انجام فعالیت‌های مرتبط با این حوزه است و همچنین مسائل امنیتی و حفاظتی، اخذ مجوز از سوی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی برای شرکت‌های این حوزه حائز اهمیت می‌باشد. بدین ترتیب برای تاسیس و ثبت اینگونه شرکت‌ها تمامی اسناد و مدارک از جمله اساسنامه شرکت بایستی مورد تایید نیروی انتظامی جمهوری اسلامی قرار گیرد.

پس از اخذ مجوزهای لازم در خصوص فعالیت‌های مربوطه می توان مابقی روال قانونی و تشریفات اداری آن را در اداره ثبت شرکت‌ها اعمال کرد. قابل ذکر است که شرکت‌ها بدون آنکه به ثبت برسند قادر به انجام فعالیت نخواهند بود، در غیر اینصورت با برخورد قانونی و جرایم نقدی روبرو خواهند شد. در ادامه به شرح مختصری در ارتباط با چگونگی ثبت شرکت، شرکت‌های مرتبط با نیروی مسلح و نظامی، شرایط عمومی، ویژگی‌ها، مدارک مورد نیاز و سایر نکات مرتبط با آن می‌پردازیم؛

 

فعالیت‌های شرکت مرتبط با نیروی مسلح و نظامی به شرح زیر است؛

  • فعالیت در امور حفاظتی و امنیتی در حوزه‌های گوناگون
  • امکان تاسیس و افتتاح موسسات انتظامی
  • ارائه خدمات حفاظتی و امنیتی برای اماکن مسکونی، تجاری و اداری
  • امور مرتبط با تاسیسات خصوصی و اماکن دولتی
  • ارائه خدمات برای موسسات مالی و اعتباری
  • ارائه خدمات حافظتی و امنیتی برای صندوق‌های قرض الحسنه
  • نصب سیستم‌های حفاظتی و امنیتی
  • انجام امور مرتبط با حمل و جابجایی پول و اوراق بهادار
  • انجام وظیفه در حیطه مورد درمانی و آموزشی مرتبط با حوزه فعالیت
  • ارائه خدمات تفریحی و فرهنگی

 

هدف از ثبت شرکت مرتبط با نیروی مسلح و نظامی

 

هدف از ایجاد اینگونه شرکت‌ها ارائه خدمات مبتنی بر امور امنیتی، حفاظتی، توسعه توان و عملکردهای نیروی انتظامی کشور، بالا بردن سطح ظرفیت ناجا، جلوگیری از جرائم، حفظ آرامش و امنیت در حوزه‌های گوناگون کاری، برقراری نظم و امنیت، جلب مشارکت عمومی در این حوزه، بهره مندی از ظرفیت بخش‌های خصوصی، ارائه خدمات اجتماعی مناسب، برنامه ریزی برای ماموریت‌های ویژه، محافظت از اماکن مالی، اداری، دولتی، تجاری و مسکونی، کنترل طرح ترافیک و ترددهای زیاد، نگهداری و محافظت از اسناد و اوراق بهادار و مواردی از این نظر بر عهده شرکت‌های نیروی مسلح و نظامی است.

 

مدارک لازم ثبت شرکت مرتبط با نیروی مسلح و نظامی
راهنمای مدارک لازم ثبت شرکت مرتبط با نیروی مسلح و نظامی

 

مدارک لازم ثبت شرکت مرتبط با نیروی مسلح و نظامی

 

  • ارائه تعهد نامه سازمان
  • ارائه گواهی رتبه بندی شرکت در صورت دارا بودن رتبه قبلی
  • ارائه اصل مدارکی نظیر اساسنامه، تقاضانامه و شرکت نامه
  • ارائه یک نسخه کپی از مدارک شناسایی تمامی اعضای هیئت مدیره شرکت
  • ارائه کپی کارت پایان خدمت برای آقایان
  • ارائه اصل و کپی مدارک تحصیلی اعضای هیئت مدیره، حداقل مدرک بایستی فوق دیپلم باشد
  • ارائه اظهارنامه مالیاتی
  • ارائه رزومه و سوابق کاری مرتبط با موزه فعالیت شرکت
  • ارائه گواهی تامین اجتماعی
  • ارائه سند مالکیت شرکت و یا اجاره نامه
  • ارائه آگهی مبنی بر آخرین تغییرات شرکت در روزنامه رسمی و یا روزنامه کثیرالانتشار
  • ارائه فهرست سهامداران، مدیران و افراد امتیازآور به همراه مشخصات آنان
  • ارائه ترازنامه مالیاتی شرکت
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه کیفری

همانطور که از پیش به آن اشاره شد، اساسنامه شرکت و تمامی مدارک بایستی مورد تایید نیروی انتظامی جمهوری اسلامی و ناجا واقع شود. علاوه بر آن تقاضا نامه شرکت نیز بایستی در مرکز انتظامی استانی انجام شود. به عبارتی شرکت در هر استانی که قرار بر آن است که فعالیت‌های خود را انجام دهد، بایستی مورد تایید مرکز نیروی انتظامی همان استان واقع شود.

قابل ذکر است که تا به اکنون حدود ۴۷۵ موسسه و شرکت حفاظتی- امنیتی در سطح کشور افتتاح شده است و به ثبت رسمی رسیده‌اند که حدود ۳۷ هزار نفر در اینگونه موسسات و شرکت‌ها مشغول به کار هستند.

 

شرایط عمومی جهت ثبت شرکت مرتبط با نیروی مسلح و نظامی

 

  1. اخذ مجوز رسمی از اداره کل نیروی انتظامی کشور جهت فعالیت های مربوطه
  2. حداقل اعضای هیات مدیره پنج نفر و حداکثر بایستی هفت نفر باشند
  3. حداقل دو نفر از اعضای هیات مدیره شرکت دارای سوابق درخشان کاری در نیروی انتظامی کشور باشند
  4. افراد انتخاب شده برای ریاست هیات مدیره بایستی از افراد بازنشسته نیروی انتظامی برگزیده شوند

از دیگر شرایط الزامی برای ثبت شرکت‌ های حفاظتی ارائه مدارک مبتنی بر عدم اعتیاد به مواد مخدر، عدم سوء پیشینه کیفری، عدم اشتغال اعضای هیات مدیره در سمت‌های دولتی، عدم پیشینه امنیتی، تاییدیه‌های مرتبط با امور پزشکی و سلامت اعضاء و ارائه سایر مدارک تکمیلی است. بدین ترتیب پس از بررسی پرونده و مدارک ارسال شده از سوی مرکز انتظامی ناجا، پرونده به اداره ثبت شرکت‌ها ارسال می‌شود و مابقی تشریفات اداری آن صورت می‌پذیرد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید با کارشناسان مربوطه تماس حاصل کنید

5/5 - (2 امتیاز)
مشاوره رایگان