راهنمایی رتبه بندی شرکت و اخذ رتبه

راهنمایی در مورد رتبه بندی شرکت و اخذ رتبه

 

رتبه بندی شرکت و اخذ رتبه دو مقوله مهم در تاسیس یک شرکت می باشند که ما در این مقاله به آن ها پرداخته ایم. به طور کلی هر فردی که بخواهد به تازگی ثبت شرکت کند. باید یکسری مراحل قانونی را برای ثبت کردن آن شرکت و همچنین رتبه بندی شرکت انجام دهد. شرکت های معروف و مهمی هستند که می توانند به شما در راستای رتبه ‌بندی شرکت کمک کنند. از جمله این شرکت‌ ها می توانیم به شرکت معروف الی ثبت اشاره کنیم که ید طولایی در رتبه‌بندی شرکت‌ها دارد.

این شرکت با شرح کامل نحوه رتبه بندی شرکت ها به شما می تواند کمک بسزایی در این زمینه برای شما داشته باشد. مهم ترین سوالی که در ذهن آن دسته از افراد که می‌خواهند به رتبه بندی شرکت خود بپردازند، پیش می ‌آید این است که مدارک لازم برای رتبه بندی شرکت چیست؟

در این مقاله شرکت الی ثبت سعی دارد که شما را با این امر بیش از هر چیزی آشنا کند تا شما بتوانید به اخذ رتبه به بهترین نحو بپردازید.

زمانی که شما ثبت شرکت می کنید و می خواهید کسب و کار تازه ای را در آن اجرا نمایید. حتما باید به اخذ رتبه پناه بیاورید. رتبه ‌بندی باعث می ‌شود که شما امتیازات زیادی از شرکت خود دریافت کنید. از جمله مهم ترین رتبه بندی ها برای شرکت در اخذ گرید می باشد. در ادامه می خواهیم در رابطه با معایب و مزایای رتبه بندی شرکت ها توضیح دهیم.

 

راهنمایی در مورد رتبه بندی شرکت و اخذ رتبه
راهنمایی در مورد رتبه بندی شرکت و اخذ رتبه

 

مزیت رتبه بندی شرکت و اخذ رتبه

 

از جمله مهمترین مزیتی که اخذ رتبه شرکت‌ ها دارند می‌توان به این اشاره نمود که شما نقاط قوت و ضعف شرکت خود را می شناسید و از آن ها آگاه می شوید. به همین جهت آگاهی از نقاط قوت و ضعف باعث می ‌شود که هرکی شرکت عملکرد بهتری داشته باشد. در واقع رتبه‌بندی شرکت یک ترفند هوشمندانه است که باعث می شود شرکت ها نقش ها و کمبودهای خود را جبران کنند. اخذ رتبه برای شرکت شما بسیار لازم و ضروری می باشد. شما با اخذ کردن رتبه می توانید به رقابت با سایر شرکت‌های دیگر هم سطح خود بپردازید، رقابت کردن در زمینه کسب و کار می‌تواند موجب موفقیت روز افزون شرکت‌ ها شود. به طور کلی رتبه بندی شرکت ها به شرح زیر صورت می پذیرد:

  • رتبه بندی نمودن شرکت هایی که در یک رشته برابر مشغول به فعالیت هستند که از طریق دورنمای کلیه آن ها نقاط ضعف و قوت آن ها در نظر گرفته می شود.
  • رتبه بندی شرکت ها در مناقصه ها، البته این رتبه ‌بندی تنها برای شرکت هایی می باشد که گواهینامه صلاحیت از سازمان مدیریت و برنامه را دارند.
  • رتبه بندی با توجه به توان مالی و میزان فعالیت شرکت ها و همچنین فعالیت کارفرما صورت می پذیرد.

 اخذ گرید یکی از بهترین رتبه بندی ها می باشد.

در واقع زمانی که شما به رتبه ‌بندی نمودن شرکت خود بپردازید. به نحوی خود را محک زده و این سنجید. این امر می ‌تواند باعث افزایش قابلیت های شما شود. البته رتبه بندی شرکت ها بر اساس قوانین و استانداردهایی که سازمان مدیریت و برنامه ریزی آن را تعیین نموده است، انجام خواهد پذیرفت. لذا هیچگونه تبعیضی به این شرکت ها برقرار نبوده و اخذ رتبه بندی با عدالت تمام صورت می پذیرد.

 

شرایط رتبه بندی و اخذ رتبه

 

رتبه بندی شرکت ها بر اساس ارزش گذاری تخصص توانایی های علمی و فنی انجام می گردد. همچنین سوابق بیمه و تجربه های شرکت در زمینه فعالیت خود حتی تعداد افرادی که ن شرکت متخصص بوده و کار می‌کنند نیز در رتبه بندی کردن شرکت ها می تواند موثر باشد. سازمان مدیریت و برنامه ریزی یک سازمان معتبر بوده که به رتبه بندی کردن شرکت ها می پردازد. به طور کلی این سازمان پنج گروه را برای رتبه بندی در نظر می‌گیرد که به نام ‌های زیر می باشند:

با توجه به این که شرکت شما در چه دسته ای از شرکت ها قرار داشته باشد به رتبه بندی خواهد پرداخت. مراحل رتبه بندی شرکت یا اخذ گرید به طور قانونی بوده و برای همه یکسان می باشد. شما قبل از اینکه اقدام به اخذ کنید. می توانید با مراجعه به شرکت الی ثبت از مراحل اخذ رتبه و مراحل رتبه بندی شرکت آگاه شوید. اما به طور کلی باید بدانید که هر شرکت بعد از تاسیس برای اخذ کردن رتبه نیاز به انجام دادن برخی از کارها می باشد.

شرکت ها با این رتبه بندی ۱ تا ۵ قرار می‌گیرند. بالاترین رتبه شرکت ها مربوط به عدد یک است. به همین جهت هزینه اخذ رتبه ۵ نسبت به هزینه اخذ رتبه یک بسیار ارزانتر می باشد. اگرچه همه شرکت ها در رقابت هستند که به اخذ رتبه یک بپردازند اما ارزیابی دقیقی که روی شرکت‌ ها قرار می گیرد، باعث می شود که رتبه بندی شرکت ها به صورت دقیق بوده و هیچ گونه اجحافی در سایر شرکت‌ ها انجام نگیرد.

5/5 - (2 امتیاز)
مشاوره رایگان