شرایط اخذ رتبه ۳ مشاور خدمات برنامه ریزی و اقتصاد

اخذ رتبه ۳ مشاور خدمات برنامه ریزی و اقتصاد
اخذ رتبه ۳ مشاور خدمات برنامه ریزی و اقتصاد

 

اخذ رتبه ۳ مشاور خدمات برنامه ریزی و اقتصاد

 

در اخذ رتبه ۳ مشاور خدمات برنامه ریزی و اقتصاد یا شرکت‌های مهندسی در حوزه مشاور امور برنامه ریزی و اقتصاد پس از تاسیس شرکت بایستی برای دریافت رتبه بندی یک سری پروسه‌های قانونی را طی نمایند. در واقع رتبه بندی یکی از پارامترهای حائز اهمیت در توسعه عملکردهای شرکت است که می‌تواند بدین وسیله جایگاه خود را در میان رقبا و کارفرمایان به اثبات برساند. خدمات مرتبط با امور برنامه ریزی و اقتصاد به دو گروه اعم از خدمات تخصصی در حیطه اقتصاد و خدمات تخصصی در حیطه امور آموزشی، منابع انسانی و برنامه ریزی تقسیم می‌شود. هر یک از تخصص‌های ذکر شده فعالیت‌های مختص به خود را شامل می‌شوند.

برای نمونه خدمات در حوزه اقتصاد در فعالیت‌های مرتبط با خدمات مشاوره‌ای، پژوهش، شناخت فرصت‌های سرمایه گذاری، ارزیابی فنی، اقتصادی، مالی، بررسی مسائل اقتصادی، بودجه بندی و موارد اینچنینی خلاصه می‌شود. خدمات مربوط به برنامه ریزی آموزشی و یا منابع انسانی نیز شامل نیازسنجی امور آموزشی، مطالعات آموزشی، توسعه منابع اقتصادی، طراحی آموزشی، مدیریت و نظایر این‌ها را در بر می‌گیرد.

آنچه که برای تعیین رتبه بندی حائز اهمیت است، مشخص نمودن حوزه فعالیت و خدمات ارائه داده شده توسط شرکت است. در ادامه به شرح مختصری درباره اخذ رتبه شرکت‌های مشاور، اخذ رتبه ۳ مشاور، شرایط، ویژگی‌ها و چگونگی رتبه بندی شرکت‌ها می‌پردازیم؛

 

موارد موثر در تعیین رتبه بندی شرکت و اخذ رتبه ۳ مشاور خدمات برنامه ریزی و اقتصاد

 

  1. بهره‌مندی از نیروی انسانی متخصص
  2. بهره‌مندی از امکانات و تجهیزات
  3. بهره‌مندی از ساختار مدیریتی مناسب
  4. بهره‌مندی از تجارب کاری و سوابق حرفه‌ای
  5. بهره‌مندی از دانش فنی، مهندسی، مدیریتی در حیطه امور برنامه ریزی و اقتصاد
  6. بهره‌مندی از منابع مالی

 

فرایند اخذ رتبه ۳ مشاور خدمات برنامه ریزی و اقتصاد

 

افراد امتیاز آور و واجد شرایط می‌توانند با مراجعه به سامانه ساجات، ثبت نام نموده و مدارک درخواستی مورد نیاز را به این سامانه ارسال نمایند. مدت زمان تقریبی برای بررسی پرونده از سوی کارشناسان دو ماه به طول می‌انجامد که پس از تاییدات اولیه، متقاضایان بایستی با مراجعه حضوری به اداره ثبت شرکت ‌ها مابقی روال قانونی اخذ رتبه بندی را طی نمایند. قابل ذکر است که رتبه بندی از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور صادر می‌شود.

از جمله مزایای اخذ رتبه شرکت در مناقصات مالی و دولتی، همکاری با نهادها و ارگان‌های دولتی، توسعه عملکردهای کاری شرکت و جلب اعتماد کارفرمایان و سرمایه گذاران می‌باشد. به طور کلی با اخذ رتبه بندی می‌توان یک دورنمای کلی از وضعیت و شرایط شرکت نسبت به توانمندی‌های فنی، میزان امکانات پشتیبانی، میزان دانش تخصصی افراد امتیاز آور و همچنین میزان بودجه شرکت برای پروژه‌های اجرایی به دست آورد.

لازم به ذکر است که رتبه بندی برای شرکت‌های مشاور از سطح یک تا سطح ۳ ارزیابی می‌شود. بدین ترتیب که سطح یک بالاترین رتبه و سطح ۳ پایین‌ترین رتبه است. مدت اعتبار گواهی رتبه ۴ سال است که پس از مدت مذکور می‌توان برای تمدید و یا ارتقاء رتبه، اقدامات لازم را مجدد اعمال نمود.

 

شرایط اخذ رتبه ۳ مشاور خدمات برنامه ریزی و اقتصاد
شرایط اخذ رتبه ۳ مشاور خدمات برنامه ریزی و اقتصاد

 

شرایط اخذ رتبه ۳ مشاور خدمات برنامه ریزی و اقتصاد

 

قبل از هرگونه اقدامی شرکت بایستی به ثبت رسیده باشد. تجربه کاری، ارائه پروژه‌های انجام شده که به تایید کارفرمایان رسیده باشد از جمله شرایط حائز اهمیت برای اخذ رتبه بندی است. از دیگر شرایط دریافت اخذ رتبه مشاور آن است که دو سوم اعضای هیات مدیره بایستی دارنده حداقل مدرک تحصیلی در سطح کارشناسی باشند. همچنین اعضای هیات مدیره نبایستی در هیچ یک از پست های دولتی مشغول به کار باشند.

ارائه گواهی بیمه از سوی اعضای هیات مدیره الزامی است. گفتنی است که یک الی دو نفر از اعضای هیات مدیره بایستی دارنده رزومه تحصیلی مرتبط با حیطه فعالیت مورد نظر باشند. ساختار مدیریتی و امکانات پشتیبانی، توان مالی، دانش تخصصی، ارائه پروژه‌های شاخص، بهره مندی از مهندسین امتیاز آور و سایر موارد مرتبط با توانمندی‌های شرکت از دیگر پارامترها و شرایط مهم برای اخذ رتبه بندی شرکت‌های مشاور است

 

مدارک مورد نیاز جهت اخذ رتبه ۳ مشاور خدمات برنامه ریزی و اقتصاد

 

  • ارائه یک نسخه کپی برابر اصل از اساسنامه شرکت
  • ارائه یک نسخه کپی برابر اصل از تمامی روزنامه مبنی بر آخرین تغییرات شرکت از زمان تاسیس تا به اکنون
  • ارائه یک نسخه کپی برابر اصل از اظهارنامه شرکتی
  • ارائه یک نسخه کپی برابر اصل از تقاضانامه شرکت و شرکت نامه، شرکت‌های با مسئولیت محدود
  • ارائه یک نسخه از صورتجلسه مرتبط با تعیین اعضای هیئت مدیره شرکت
  • ارائه یک نسخه از صورتجلسه مجمع عمومی همراه با فهرستی از درصد سهم تمامی سهامداران
  • ارائه آخرین اظهارنامه مالیاتی شرکت مشاور
  • ارائه صورتحساب های مالی شرکت
  • ارائه یک نسخه از کپی مدارک شناسایی اعضای هیئت مدیره شرکت
  • ارائه یک نسخه از آخرین پرداختی حق بیمه شرکت به همراه فهرستی از بیمه تمامی کارکنان
  • ارائه آگهی مبنی بر آخرین تغییرات شرکت در روزنامه رسمی و یا روزنامه کثیرالانتشار
  • ارائه فهرست سهامداران، مدیران و افراد امتیازآور به همراه مشخصات آنان
  • ارائه ترازنامه مالیاتی شرکت
  • ارائه رزومه مرتبط با سوابق تحصیلی و تجارب کاری افراد امتیاز آور

5/5 - (4 امتیاز)
مشاوره رایگان