مراحل ثبت شرکت با مسئولیت محدود

 

شرکت با مسئولیت محدود
شرکت مسئولیت محدود

 

شرکت با مسئولیت محدود

 

در ایران افرادی که می خواهند یک شرکت تجاری تاسیس کنند دو انتخاب دارند: ثبت شرکت با مسئولیت محدود یا ثبت شرکت سهامی خاص. در ادامه می خواهیم شما را با شرکت مسئولیت محدود آشنا کنیم.

شرکت با مسئولیت محدود معمولا توسط اعضای یک خانواده یا تعدادی دوستان تشکیل می شود. این نوع شرکت را می توان با دو نفر تاسیس کرد. هدف از راه اندازی شرکت با مسئولیت محدود انجام امور تجاری است و بر خلاف شرکت سهامی خاص، چیزی به نام سهام در آن وجود ندارد.

در شرکت با مسئولیت محدود، شرکا هر چه سرمایه وارد شرکت کنند، به عنوان سهم الشرکه ثبت می شود. سهم الشرکه قابلیت نقل و انتقال را دارد اما این انتقال باید از طریق دفاتر اسناد رسمی انجام شود. همچنین ثبت نقل و انتقال سهم الشرکه در اداره ثبت شرکت ها الزامی است.

 

مسئولیت محدود

عدد مشخصی برای حداقل سرمایه تاسیس شرکت مسئولیت محدود تعیین نشده است. بنابراین در هنگام ثبت این نوع شرکت نیازی به ارائه تاییدیه بانک مبنی بر واریز سرمایه شرکت نمی باشد. در شرکت مسئولیت محدود، شرکت نامه وجود دارد که موسسین شرکت در آن پرداخت سرمایه به هیئت مدیره را اقرار می نمایند.

 

تفاوت شرکت سهامی خاص با مسئولیت محدود

اگر بخواهیم یک تفاوت شرکت سهامی خاص با مسئولیت محدود را ذکر کنیم می توان به عدم لزوم باز کردن حساب بانکی در هنگام تاسیس شرکت مسئولیت محدود اشاره نمود. در حالی که برای تاسیس شرکت سهامی خاص، موسسین شرکت ملزم به افتتاح حداقل یک حساب بانکی هستند.

 

مدارک لازم برای ثبت شرکت مسئولیت محدود

آگاهی از مدارک لازم برای ثبت شرکت مسئولیت محدود می تواند روند تاسیس شرکت را ساده تر نماید. این مدارک شامل تصویر شناسنامه و کارت ملی اعضای شرکت، گواهی عدم سوپیشینه هر عضو، اساسنامه تنظیم شده، اقرارنامه و تقاضانامه است که به امضای تمامی اعضا رسیده باشد.

 

تفاوت شرکت با مسئولیت محدود و سهامی خاص

یک تفاوت شرکت با مسئولیت محدود و سهامی خاص این است که برای تاسیس شرکت سهامی خاص نیاز است تا حتما یک بازرس که جزو هیئت مدیره و سهامداران نباشد انتخاب گردد. اما برای ثبت شرکت مسئولیت محدود الزامی برای انتخاب بازرس یا ناظر وجود ندارد.

 

تبدیل شرکت مسئولیت محدود به سهامی خاص

طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران امکان تبدیل شرکت مسئولیت محدود به سهامی خاص وجود ندارد.

 

ثبت شرکت با مسئولیت محدود
ثبت شرکت مسئولیت محدود

 

ثبت شرکت با مسئولیت محدود

 

اگر قصد تاسیس یک شرکت با مسئولیت دارید باید بدانید کلیه مراحل ثبت شرکت از طریق سایت irsherkat.ssaa.ir انجام می شود. با مراجعه به این سایت و ثبت مشخصات خود و دیگر اعضا و همچنین تکمیل فرم های مختلف، روند تاسیس مسئولیت محدود آغاز می شود.

پس از این مرحله باید مدارک خواسته شده را برای اداره ثبت شرکت ها ارسال کنید و منتظر پاسخ کارشناسان آن اداره بمانید. به خاطر داشته باشید در هنگام ثبت شرکت مسئولیت محدود، موضوع شرکت باید مشخص شده باشد. در غیر اینصورت مجاز به ثبت شرکت نیستید.

اگر به دنبال پاسخ سوال شرکت با مسئولیت محدود یعنی چه می گردید می توان گفت شرکت مسئولیت محدود معمولا توسط دو یا چند نفر از اعضای خانواده یا گروه دوستان که مایل به راه اندازی کسب و کار تجاری به صورت قانونی هستند تشکیل می شود.

 

هزینه انحلال شرکت با مسئولیت محدود

هنگام انحلال یک شرکت، باید مبالغی را بابت هزینه ثبت و چاپ آگهی پرداخت نمایید. برای اطلاع از هزینه انحلال شرکت با مسئولیت محدود به اداره ثبت شرکت ها مراجعه کنید.

 

هزینه ثبت شرکت با مسئولیت محدود

ثبت شرکت در ایران هزینه زیادی ندارد. هزینه تاسیس مسئولیت محدود کمتر از پانصد هزار تومان است.

 

انحلال شرکت با مسئولیت محدود
انحلال شرکت با مسئولیت محدود

 

انحلال شرکت با مسئولیت محدود

 

منحل کردن شرکت با مسئولیت محدود شرایط خاص خود را دارد. مثلا اگر شرکت ورشکسته شود و در این ورشکستگی نصف سرمایه شرکت از بین برود آنگاه شرکت منحل می گردد. همچنین در صورت فوت یکی از اعضا می توان درخواست انحلال شرکت را داد.

 

تبدیل شرکت با مسئولیت محدود به سهامی خاص

در ایران قانونی وجود دارد که تبدیل شرکت با مسئولیت محدود به سهامی خاص را مجاز نمی داند.

 

مسئولیت سهامداران شرکت سهامی خاص

سهامداران در شرکت سهامی خاص به میزان سرمایه خود سهام دریافت می کنند و مسئولیت سهامداران شرکت سهامی خاص در قبال تعهدات شرکت به میزان سهام آن ها می باشد.

 

شرکت با مسئولیت نامحدود

در ایران شرکتی به نام شرکت با مسئولیت نامحدود وجود ندارد.

 

با مسئولیت محدود

موضوع شرکت با مسئولیت محدود حتما باید امور تجاری باشد.

 

مراحل انحلال شرکت با مسئولیت محدود

اطلاع از مراحل انحلال شرکت با مسئولیت محدود می تواند روند منحل کردن شرکت را تسهیل نماید.

 

معایب شرکت با مسئولیت محدود
معایب شرکت مسئولیت محدود

 

معایب شرکت با مسئولیت محدود

 

شاید یکی از معایب شرکت با مسئولیت محدود، روند نقل و انتقال سهم الشرکه باشد که به سادگی نقل و انتقال سهام در شرکت های سهامی خاص نیست.

 

مسئولیت شرکا در شرکت سهامی خاص

شرکا در شرکت های مختلف مسئولیت های گوناگونی دارند. به عنوان مثال در قبال بدهی ها، مسئولیت شرکا در شرکت سهامی خاص به سهام آنها بستگی دارد.

 

شرکت محدود

شرکت محدود همان شرکت مسئولیت محدود است که تنها با دو نفر عضو می توان آن را تاسیس نمود.

 

تغییرات شرکت با مسئولیت محدود

اگر اطلاع کافی از روند ثبت تغییرات شرکت با مسئولیت محدود ندارید بهتر است با افراد و موسساتی که در این زمینه فعالیت دارند مشورت نمایید.

 

ثبت تغییرات شرکت با مسئولیت محدود

اگر در هیئت مدیره شرکت مسئولیت محدود تغییراتی ایجاد شود این تغییرات باید در پرونده شرکت که در اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری وجود دارد درج گردد. به همین دلیل ثبت تغییرات شرکت با مسئولیت محدود باید از طریق سایت ثبت شرکت ها انجام شده و آگهی آن در روزنامه رسمی کشور منتشر شود.

 

تفاوت شرکت سهامی خاص و مسئولیت محدود

اگر بخواهیم یک تفاوت شرکت سهامی خاص و مسئولیت محدود را بیان کنیم می توان به محدودیت دوره مدیریت اعضای هیئت مدیره در شرکت سهامی خاص اشاره کرد که انتخابات هیئت مدیره این نوع شرکت باید هر دو سال یک بار برگزار شود. در حالیکه در شرکت مسئولیت محدود، هیئت مدیره می تواند مادام العمر باشد.

 

اساسنامه شرکت با مسئولیت محدود
اساسنامه شرکت مسئولیت محدود

 

اساسنامه شرکت با مسئولیت محدود

 

شرکا موظف هستند تا اساسنامه شرکت با مسئولیت محدود را در هنگام تاسیس شرکت آماده کنند. اساسنامه آماده شده باید توسط تمام شرکا امضا شود و برای تایید به اداره ثبت شرکت ها ارسال گردد.

 

تفاوت شرکت مسئولیت محدود و سهامی خاص

اگر تعداد شرکای شرکت با مسئولیت محدود بیش از ۱۲ نفر شود آنگاه باید یک هیئت نظارت بر فعالیت شرکت تعیین گردد. این یک تفاوت شرکت مسئولیت محدود و سهامی خاص است.

 

انتخاب نام شرکت با مسئولیت محدود

برای انتخاب نام شرکت با مسئولیت محدود باید از سه کلمه یا بیشتر استفاده شود.

 

مسئولیت سهامداران در شرکت سهامی خاص

میزان سهام، مسئولیت سهامداران در شرکت سهامی خاص را مشخص می کند.

 

مراحل ثبت شرکت با مسئولیت محدود
مراحل تاسیس شرکت مسئولیت محدود

 

مراحل ثبت شرکت با مسئولیت محدود

 

تعریف شرکت با مسئولیت محدود

اگر می خواهید تعریف شرکت با مسئولیت محدود را بدانید مطالبی را که در بالا ذکر شده را مطالعه کنید.مراحل تاسیس مسئولیت محدود بسیار ساده و راحت است و راهنمای آن در وبسایت اداره ثبت شرکت ها وجود دارد.

 

تفاوت شرکت مسئولیت محدود با سهامی خاص

در شرکت سهامی خاص افراد هرچه سهام بیشتری داشته باشند، حق رای قوی تری خواهند داشت در صورتی که در شرکت مسئولیت محدود، قدرت رای بستگی به میزان سهم الشرکه دارد. این یک تفاوت شرکت مسئولیت محدود با سهامی خاص است.

 

مراحل ثبت شرکت مسئولیت محدود

اگر آگاهی کافی از مراحل تاسیس شرکت مسئولیت محدود ندارید می توانید به سایت ثبت شرکت ها مراجعه کنید یا با موسسات معتبر که در این زمینه فعالیت دارند مشورت نمایید.

 

5/5 - (4 امتیاز)
مشاوره رایگان