آیین نامه مشاوران

 

آیین نامه مشاوران
آیین نامه مشاوران

 

آیین نامه مشاوران، حداقل شرایط لازم جهت تشخیص صلاحیت پیمانکاری/مشاور

 

در آیین نامه مشاوران برای تشخیص صلاحیت هر یک از پیمانکاران شامل بخش های متنوعی می باشد. مواردی مانند ارائه خدمات مشاوره ای که در حوزه های مدیریتی، فنی و مهندسی و اقتصادی می باشد را در این آیین نامه مشاهده خواهید کرد. همچنین باید بدانید که در این آیین نامه شیوه نامه مربوط به احراز صلاحیت هر یک از افراد متقاضی حقوقی و حقیقی قرار گرفته است. آیین نامه مورد نظر را باید هیئت وزیران صادر کنند. همچنین نیاز است که سازمان مدیریت و برنامه ریزی، آیین نامه را ابلاغ نمایند. بر ایای این آیین نامه هر یک از شرکت های مهندسی می توانید در رشته و گرایش های متفاوت، احراز صلاحیت گردند. بعد از احراز صلاحیت برای آنها اخذ رتبه می شود و می توانند آن را ارتقاء دهند یا تمدید کنند.

 

مقررات آیین نامه های مشاوران چیست ؟

طبق ماده یک که مربوط به آیین نامه شرکت های مشاور می باشد، باید صلاحیت هر یک از مشاوران بررسی گردد. این آیین نامه را برای تشخیص دادن صلاحیت هر یک از مشاوران به کار می گیرند. پروژه هایی که ویژگی های متنوعی دارند با استفاده از این آیین نامه تامین می شوند. برخی از پروژه ها برای اینکه انجام شوند به موافقت نامه بسیاری از سازمان ها نیاز دارند. آنها ابتدا باید آیین نامه تشخیص صلاحیت را دریافت کنند و سپس موافقت نامه را کسب نمایند. مشاور در این آیین نامه فردی حقیقی یا حقوقی می باشد. او می تواند گواهینامه ای که مربوط به تشخیص صلاحیت می باشد را دریافت کند.  خدمات مشاوره ای را هم فرد حقیقی یا حقوقی باید ارائه دهد.

 

تشخیص صلاحیت برای آیین نامه مشاوران
تشخیص صلاحیت برای آیین نامه مشاوران

 

تشخیص صلاحیت برای آیین نامه مشاوران

 

به طور کلی باید بدانید که آیین نامه مشاوران و تاییده صلاحیت مشاوران از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور صادر می گردد. به هر یک از فرایندهایی که طی آنها مشاور ارزیابی می گردد، تشخیص صلاحیت می گویند. تشخیص صلاحیت هر یک از شرکت ها و مشاوران بر اساس فاکتورهای مشخص شده ای انجام می شود. سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور می تواند به بهترین نحو ممکن صلاحیت هر یک از شرکت ها را بررسی کند. سازمان مورد نظر مشاوران را می تواند در پایه هایی که از یک تا ۳ هستند قرار دهد و آنها را رتبه بندی نماید.

اگر یکی از مشاوران بتواند صلاحیت انجام دادن هر یک از تخصص ها را در گروه یک کسب نماید، پایه نهایی را هم کسب خواهد کرد. با توجه به تعداد کاری که هر یک از مشاوران در آیین نامه های شرکت انجام داده اند، رتبه شان مشخص خواهد شد. همچنین باید بدانید که هر یک از مشاوران می توانند افراد واجد شرایط را برای کسب صلاحیت معرفی کنند. این افراد باید در گروه مشخص شده ای تخصص داشته باشند و توانایی شان موجب بهبود عملکرد شرکت شود. هر یک از عواملی که موجب بهبود تشخیص صلاحیت می شود را باید بشناسید و از آنها نهایت استفاده را داشته باشید. در این صورت رتبه بهترین برای تشخیص صلاحیت دریافت خواهید کرد.

 

چه عواملی در کسب آیین نامه تشخیص صلاحیت نقش دارند ؟

برای کسب آیین نامه مشاوران باید عواملی که رتبه آن را بالاتر می برد بشناسید. نیروی انسانی که متخصص هستند را به عنوان مهمترین و اصلی ترین عامل بالا بردن رتبه می شناسند. تجربه هر یک از شرکت ها اگر بالا باشد، شرکت ها می توانند رتبه بهتری برای فعالیت های قانونی خود دریافت کنند. در واقع باید بدانید که برای تشخیص صلاحیت هر یک از مشاوران به امور انجام گرفته یا همان سوابق شرکت توجه زیادی می شود. ساختار مدیریتی و همچنین امکانات پشتیبانی از دیگر مواردی هستند که زمان تشخیص صلاحیت اهمیت زیادی دارند. بهتر است که این موارد را در شرکت بهبود ببخشید تا رتبه بهتری برای جذب مشتریان بیشتری کسب کنید.

 

آیین نامه مشاوران برای چه طرح هایی مناسب است ؟
آیین نامه مشاوران برای چه طرح هایی مناسب است ؟

 

آیین نامه مشاوران برای چه طرح هایی مناسب است ؟

 

شما از آیین نامه های شرکت می توانید برای طرح ها و پروژه های متنوع استفاده کنید. آیین نامه های مشاوره ای برای بخشی از منابع مالی دولت مناسب هستند. البته در برخی از موارد آنها را برای تمام منابع مالی به کار می گیرند. طرح هایی که جهت اجرا به تامین مالی نیاز دارند را با استفاده از تسهیلات دولتی راه اندازی می کنند. برای راه اندازی این طرح ها باید از آیین نامه های مورد نظر استفاده شود. گواهینامه ای که مربوط به صلاحیت پیمانکاری می باشد را باید دریافت کنید تا بتوانید در طبقه بندی تشخیص صلاحیت قرار بگیرید.

پیمانکار حقیقی برای دریافت آیین نامه مشاوران باید ابتدا گواهینامه صلاحیت را دریافت کنید. این گواهینامه مربوط به پیمانکاران می باشد و تخصص شرکت را در بر می گیرد. پیمانکار حقوقی هم باید بعد از ثبت شرکت ها در اداره ثبت، شرایطی که برای دریافت صلاحیت می باشد را ارسال کند تا طرح های متنوع اجرا شوند. چارچوب مشخص شده ای در این گواهینامه ها رعایت شده است تا شرکت فعالیت قانونی داشته باشد.

 

5/5 - (2 امتیاز)
مشاوره رایگان