اخذ جواز تاسیس

 

اخذ جواز تاسیس
اخذ جواز تاسیس

 

نحوه اخذ جواز تاسیس

 

اخذ جواز تاسیس از طریق اداره صنعت و معدن انجام می‌شود. شما برای راه‌اندازی انواع کسب و کارها باید جواز تاسیس را دریافت کنید. این مسئله که بدانید چه مدارک مراحل و نکاتی را جهت دریافت جواز تاسیس باید طی کنید بسیار مهم است. در این مطلب می‌خواهیم هر یک از مواردی که مربوط به دریافت جواز تاسیس است را برای شما توضیح دهیم. اگر اطلاعاتی در مورد پروسه دریافت جواز تاسیس ندارید بهتر است که کسب آن را به کارشناسان موسسه الی ثبت بسپارید. کارشناسانی که در موسسه الی ثبت فعالیت می‌کنند می‌توانند به صورت حرفه‌ای و در کمترین بازه زمانی انواع جواز تاسیس را برای شما کسب نمایند.

 

صدور جواز تاسیس

 

صدور جواز تاسیس از طریق وزارت صنعت و معدن انجام می‌شود. شما برای راه‌اندازی واحد تولیدی و حتی یک کارخانه کوچک باید به وزارت صنعت معدن و تجارت مراجعه کنید. جهت صدور جواز تاسیس نیاز است که تمامی مراحل و مدارک مورد نیاز را بشناسید. سامانه‌ای که مربوط به صدور جواز تاسیس است برای وزارت صنعت معدن و تجارت می‌باشد. با مراجعه به این سامانه و تکمیل کردن اطلاع در کمترین بازه زمانی می‌توانید جواز تاسیس را دریافت کنید.

 

جواز تاسیس چیست ؟
جواز تاسیس چیست ؟

 

جواز تاسیس چیست؟

بسیاری از افرادی که قصد اخذ جواز تاسیس را دارند نمی‌دانند که جواز تاسیس چیست. شرکت‌ها و اشخاص به طور حقوقی و حقیقی می‌توانند این جواز را کسب نمایند. برای دریافت این جواز نیاز است که شخص بخش تولیدی مانند کارخانه را راه اندازی کند. اولین مرحله برای راه‌اندازی کسب و کارهای متفاوت دریافت مجوز می‌باشد. زمانی که شما تصمیم به تهیه نمودن فرم تقاضانامه برای دریافت مجوز می‌گیرید باید در فرم این مسئله را ذکر کنید که جواز برای چه شخص یا شرکتی است. صاحب جواز می‌تواند در هر یک از شهرک‌های صنعتی که ذکر می‌شود فعالیتش را به صورت رسمی ادامه دهد. جواز به عنوان یک مجوز قانونی برای افراد حقوقی و حقیقی شناخته می‌شود. افراد می‌توانند با استفاده از جواز فعالیتشان را آغاز کنند و در کسب و کارشان سرمایه‌گذاری مناسبی داشته باشند.

 

انواع جواز تاسیس

جهت اخذ جواز تاسیس باید انواع جواز را بشناسید. جواز تاسیس بر اساس نوع محصول و ارگانی که صادر کننده آن است به اقسام گوناگونی تقسیم بندی خواهد شد. برخی از جوازهای تاسیس مربوط به وزارت صنعت، جهاد کشاورزی، وزارت بهداشت، وزارت معدن و تجارت و … هستند. جواز تاسیس بر اساس فردی که دریافت کننده آن می‌باشد به دو نوع حقیقی و حقوقی تقسیم بندی خواهد شد. مدت زمان اعتبار جواز تاسیس یک سال است. البته باید بدانید که جواز قابلیت تمدید دارد، با توجه به پیشرفت کار مدت تمدید جواز تاسیس تعیین می‌شود.

 

نحوه ثبت نام صدور و دریافت جواز تاسیس
نحوه ثبت نام صدور و دریافت جواز تاسیس

 

دریافت جواز تاسیس

 

برای دریافت جواز تاسیس بهتر است که پیش نیازها و شروط متفاوت را بشناسید. با دریافت جواز تاسیس می‌توانید در کمترین بازه زمانی فعالیت خود را ادامه دهید. این مسئله که شما حداقل ۱۸ سال داشته باشید و تابعیت دولت جمهوری اسلامی ایران را بپذیرید برای دریافت جواز تاسیس اهمیت زیادی دارد. انجام خدمت نظام وظیفه و ارائه مدارک لازم به عنوان مهم‌ترین مواردی هستند که برای کسب جواز اهمیت دارند. شما برای دریافت نمودن جواز تاسیس باید درخواست خود را در سامانه درگاه ملی تکمیل کنید و به هیچ عنوان سوء سابقه نداشته باشید. موافقت اولیه تامین نمودن زیرساخت‌های لازم باید از سوی مراجع مربوطه برای شما صادر گردد.

 

ثبت نام جواز تاسیس

 

اگر قصد اخذ جواز تاسیس را دارید باید ثبت نام تان در سامانه صدور جواز تاسیس انجام شود. در این سامانه هر یک از اطلاعاتی که درخواست می‌گردد را باید تکمیل نمایید. با تکمیل کردن اطلاعاتتان در کمترین بازه زمانی کارشناسان درخواست شما را بررسی می‌کنند. اگر اطلاعات و مدارکی که در سامانه بارگذاری کرده‌اید درست باشند بدون هیچ مشکلی جواز تاسیس صادر می‌گردد. در صورتی که مدارک شما تکمیل نشوند و ناقص باشند با درخواستتان موافقت نخواهد شد. اگر اطلاعاتی در مورد نحوه ثبت نام صدور جواز تاسیس ندارید بهتر است با کارشناسان متخصص در این زمینه مشورت کنید. کارشناسان الی ثبت پروسه ثبت نام جواز تاسیس را برای شما به درستی انجام می‌دهند.

 

جواز تاسیس برای ثبت برند

با اخذ جواز تاسیس می‌توانید برای ثبت برند اقدامات لازم را انجام دهید. در صورتی که جواز تاسیس داشته باشید ثبت برند شما در زمان کمتری انجام می‌گردد. آگهی و روزنامه رسمی ثبت شرکت را جهت ثبت برند باید تحویل دهید. کپی شناسنامه و کپی کارت ملی فرد مدیرعامل به عنوان مدارک دیگری هستند که جهت ثبت برند دریافت می‌شوند. کپی مجوزی که مربوط به فعالیتتان است را باید برای ثبت برند تحویل دهید. مجوزهایی که جهت ثبت برند از شما دریافت می‌شوند متفاوت هستند. پروانه کسب، جواز تاسیس، پروانه بهره‌برداری و … به عنوان مهم‌ترین مدارکی هستند که جهت ثبت برند دریافت می‌گردند. پروسه ثبت برند با دریافت جواز تاسیس در زمان کوتاه‌تری انجام خواهد شد.

جواز تاسیس جهاد کشاورزی

اخذ جواز تاسیس جهاد کشاورزی از طریق سازمان جهاد کشاورزی انجام می‌گردد. با توجه به فعالیتی که مربوط به جهاد کشاورزی است بهترین کار جهت دریافت جواز از این سامانه سپردن امور به افراد حرفه‌ای می‌باشد. زمینه فعالیت جهاد کشاورزی مربوط به دامپروری، محصولات کشاورزی و .. است. برای فعالیت در زمینه‌ های متفاوت مانند حفاظت و پرورش از آبزیان، فرآورده‌های لبنی، فرآوری انواع خوراک دام و طیور و … باید به جهاد کشاورزی مراجعه کنید. برای تاسیس هر یک از کسب و کارهایی که زیر نظر جهاد کشاورزی هستند به جواز نیاز دارید. توجه داشته باشید که کارشناسان جهاد کشاورزی فعالیت شما را به طور کامل ارزیابی می‌کنند. اگر فعالیت‌های شما با قوانین جهاد کشاورزی مطابقت نداشته باشند از صدور جواز تاسیس جلوگیری خواهد شد.

 

مراحل و زمان دریافت جواز تاسیس
مراحل و زمان دریافت جواز تاسیس

 

مراحل و زمان دریافت جواز تاسیس

 

یکی از مهم‌ترین نکاتی که جهت اخذ جواز تاسیس اهمیت دارد بررسی مدت زمان دریافت این جواز است. به طور معمول دریافت جواز تاسیس با توجه به مراجع و سازمان‌های مربوطه متفاوت خواهد بود. وزارت‌های گوناگونی جواز تاسیس را به افراد متقاضی ارائه می‌دهند. هر یک از وزارتخانه‌ها مدت زمان مشخص شده‌ای را جهت ارائه جواز تعیین می‌کنند. مدت زمان لازم در وزارت صنعت و معدن حدود ۴۸ ساعت الی دو هفته طول می‌کشد. برای دریافت جواز از وزارت جهاد کشاورزی باید ۲۴ ساعت یا ۱۵ روز کاری صبر کنید. برای دریافت جواز وزارت میراث فرهنگی نیاز است که ۳۰ الی ۶۰ روز کاری منتظر بمانید. مدت زمان درخواست جواز به صورت دقیق قابل پیش‌بینی نمی‌باشد.

 کارشناسان اداره تنها افرادی هستند که مدت زمان صدور جواز تاسیس را تعیین می‌کنند. مراحلی که مربوط به اخذ جواز تاسیس هستند متفاوت می‌باشند. شما برای دریافت جواز تاسیس ابتدا باید وارد سایت صنعت و معدن شوید. بعد از وارد شدن به این سایت، حساب کاربریتان را ایجاد کرده و سپس رمز ورود را دریافت نمایید. کامل کردن فرم تقاضانامه و همچنین ثبت درخواست به عنوان مرحله بعدی اهمیت زیادی دارد. در این مرحله باید تمامی اطلاعات تقاضانامه و دیگر فرم‌ها را به صورت دقیق پر کنید. مرحله بعدی مشخص کردن اولویت درخواست و همچنین طبقه مد نظرتان می‌باشد. در صورتی که این موارد را به درستی مشخص کنید می‌توانید در انتها جواز را دریافت نمایید.

 

ثبت جواز تاسیس

هر یک از مواردی که مربوط به اخذ جواز تاسیس و ثبت این جواز می‌باشد را باید به طور کامل بشناسید. شما برای به ثبت رسیدن جواز تاسیس باید مدارک کاملی را به اداره مورد نظر ارائه دهید. کپی مدارک شخصی هر یک از افراد حقیقی شامل شناسنامه و کارت ملی باید ارائه شود. کپی کارت پایان خدمت افراد حقیقی و یا کارت معاف از خدمت آنها دریافت می‌گردد. برای ثبت جواز تاسیس باید آدرس محل سکونت تمامی اعضا همراه با شماره تماس ثابت و همراه آنها ارائه شود. اگر می‌خواهید جواز تاسیس شما به ثبت برسد باید فهرست کالاهای مورد درخواست و همچنین محصولاتتان را برای ارائه و تولید تکمیل کرده و تحویل دهید. با تحویل دادن هر یک از مدارک ضروری جواز تاسیس در کمترین بازه زمانی به ثبت می‌رسد.

 

مزایای جواز تاسیس

جهت اخذ جواز تاسیس باید مزیت‌های مربوط به این جواز را بشناسید. شما با دریافت نمودن جواز تاسیس می‌توانید زمین‌های صنعتی در هر یک از شهرک‌های صنعتی را به خودتان اختصاص دهید. ثبت علائم تجاری فارسی یکی از مهم‌ترین مزیت‌های جواز تاسیس برای کسب و کارهای مالکیت معنوی شناخته می‌شود. امکان شرکت در نمایشگاه خارجی و داخلی یکی دیگر از مزیت‌های جواز تاسیس به شمار می‌رود. شما با دریافت نمودن جواز تاسیس می‌توانید وام و تسهیلات دولتی را با بازپرداخت بلند مدت و همچنین با بهره کم داشته باشید. معافیت‌های مالیاتی برای دارندگان مجوز پس از بهره‌برداری محصول یکی دیگر از مزیت‌های جواز تاسیس شناخته می‌شود.

 

جواز تاسیس شرکت

برای اخذ جواز تاسیس شرکت نیاز است که تقاضانامه مربوط به درخواست مجوز تاسیس را تکمیل کنید. امروزه بسیاری از افراد کسب و کارهای متفاوتی را راه‌اندازی می‌کنند. این مسئله که کسب و کار شما در قالب شرکت باشد یا در قالب‌های دیگر راه‌اندازی شود بسیار مهم است. در صورتی که شما می‌خواهید کسب و کار خود را در قالب شرکت تاسیس کنید بهتر است برای دریافت جواز تاسیس آن اقدامات لازم را انجام دهید. امروزه شرکت‌های سهامی خاص، سهامی عام، مسئولیت محدود، تضامنی و … با دریافت جواز تاسیس به صورت قانونی فعالیتشان را انجام می‌دهند.

 

مدارک لازم جهت اخذ و تمدید جواز تاسیس
مدارک لازم جهت اخذ و تمدید جواز تاسیس

 

مدارک مورد نیاز جهت تمدید جواز تاسیس

 

بعد از اخذ جواز تاسیس باید به فکر تمدید این جواز باشید. شما می‌توانید به مدت یک سال از جواز تاسیس استفاده کنید ولی بعد از آن باید برای تمدید جواز اقدامات لازم را انجام دهید. مدارکی که جهت تمدید جواز تاسیس از شما دریافت می‌شوند متفاوت هستند. در ابتدا باید فرم تمدید جواز تاسیس را تکمیل نمایید. پس از آن دفترچه قرارداد زمین و یا اجاره نامه منابع طبیعی را باید تحویل دهید. بعد از ارائه دادن این مدارک با درخواست تمدید شما موافقت خواهد شد. مراحلی که مربوط به تمدید جواز هستند متفاوت می‌باشند. ابتدا باید به سایت ثبت نام مراجعه کنید و وارد حساب کاربریتان شوید. سپس نوع جواز را انتخاب کرده و مدارک را تکمیل نمایید.

 

مدارک لازم برای جواز تاسیس

 

جهت اخذ جواز تاسیس باید مدارک متفاوت را ارائه دهید. مدارکی که مربوط به افراد حقیقی هستند در دسته‌ بندی‌ های مشخص شده‌ای قرار می‌ گیرند. افراد حقیقی باید کپی مشخصات شناسایی، آدرس و کد پستی افراد متقاضی، مجوزهای مورد نیاز، دستگاه‌های دولتی و … را تحویل دهند. افراد حقوقی نیاز است که کپی مشخصات شناسایی مدیرعامل شرکت، آگهی تاسیس شرکت و تغییرات شرکت، تصویر اساسنامه شرکت و … را تحویل دهند. افراد حقوقی نیاز است که هر یک از موارد مربوط به شرکتنامه، اساسنامه، تصویر مهره شرکت و … را آماده کرده و ارائه دهند. به طور کلی باید بدانید بین جواز تاسیس حقوقی و حقیقی تفاوت زیادی وجود ندارد.

 

شرایط دریافت جواز تاسیس

یکی از مهمترین نکاتی که جهت اخذ جواز تاسیس اهمیت دارد این است که نحوه اخذ آن را بشناسید. شما برای دریافت نمودن جواز تاسیس باید به وب سایت وزارت صنعت و معدن مراجعه کنید. با مراجعه به سامانه این وزارت، پروسه ‌ای که مربوط به اخذ جواز است را به راحتی طی خواهید کرد. اگر در مورد نحوه دریافت نمودن جواز تاسیس اطلاعات زیادی ندارید و نمی‌توانید این جواز را دریافت کنید بهتر است به افراد کار بلد مراجعه نمایید.

 

مراحل گرفتن جواز تاسیس کارخانه

مراحلی که مربوط به اخذ جواز تاسیس کارخانه هستند با دریافت جواز دیگر کسب و کارها فرقی نمی‌کند. شما باید ابتدا به سایت صنعت و معدن مراجعه کنید و با ایجاد حساب کاربری، جهت دریافت جواز اقدامات لازم را انجام دهید. فرم تقاضانامه را تکمیل کرده و اولویت درخواستتان را مشخص نمایید. پس از مشخص کردن اولویت درخواست و همچنین طبقه مورد نظر، جواز شما صادر می‌گردد.

اخذ جواز تاسیس واحد تولیدی

برای اخذ جواز تاسیس واحد تولیدی نیز نیاز است که به سامانه وزارت صنعت و معدن مراجعه شود. پس از مراجعه به این سامانه باید فرم‌هایی که مربوط به درخواستتان است را تکمیل کنید. توجه داشته باشید بعد از مراجعه به سامانه وزارت صنعت و معدن باید حساب کاربریتان ایجاد گردد. در صورتی که رمز کاربری را دریافت کردید یعنی می‌توانید اولویت‌تان را مشخص کنید. با مشخص کردن اولویت جواز صادر می‌شود.

 

شرایط و هزینه اخذ و دریافت جواز تاسیس
شرایط و هزینه اخذ و دریافت جواز تاسیس

 

هزینه اخذ جواز تاسیس

هزینه‌ای که شما باید برای اخذ جواز تاسیس پرداخت کنید بر اساس نوع فعالیتتان تعیین می ‌شود. مکان مد نظر جهت راه‌اندازی کسب و کار یکی دیگر از مواردی است که هزینه دریافت جواز را تعیین می‌کند. هر یک از کسب و کارها طبق فعالیتی که می‌خواهند انجام دهند باید هزینه مشخص شده‌ای جهت دریافت جواز پرداخت کنند.

 

میزان اعتبار و تمدید جواز تاسیس

بعد از دریافت جواز تاسیس باید اعتبار این جواز را ارزیابی کنید. به طور کلی باید بدانید پس از کسب جواز تاسیس حدود یک سال زمان خواهید داشت تا از جواز استفاده کنید. بعد از تمام شدن جواز باید برای تمدید آن اقدام نمایید. کارشناسان وزارت صنعت و معدن از کسب و کار شما بازدید کرده و در صورتی که فعالیتتان را قانونی بدانند جواز را تمدید می‌کنند. تمدید جواز به صورت ۳ الی ۴ ساله انجام خواهد شد.

 

تبصره های تمدید جواز تاسیس

جهت اخذ جواز تاسیس باید تبصره‌هایی که مربوط به تمدید این جواز است را بشناسید. یکی از مهم‌ترین تبصره‌های تمدید جواز، حمایت‌ها و مشوق‌های سرمایه‌گذاری می‌باشد. هر یک از این سرمایه‌گذاری‌ها در قالب‌های گوناگون انجام می‌شوند. اگر بیشتر از ۶ ماه از تاریخ صدور جواز بگذرد و شما برای احراز شرایط تمدید آن اقدامی انجام ندهید جواز باطل خواهد شد. در صورت توقف طرح مورد نظر جواز باطل می‌گردد. یکی از مهمترین تبصره‌های تمدید جواز تاسیس این است که تمامی امکانات مربوط به کسب و کار شما زیر نظر سازمان صنایع و معدن فراهم گردد. با هماهنگی‌های لازم کسب و کارها فعالیت خود را انجام می‌دهند و می‌توانند جواز تاسیس را تمدید کنند.

ابطال جواز تاسیس

ابطال جواز تاسیس بر اساس شرایط متفاوت انجام می‌شود. در صورت درخواست متقاضی، جواز تاسیس باطل خواهد شد. زمانی که اعتبار جواز تاسیس تمام شود و احراز شرایط برای تمدید انجام نگردد جواز تاسیس باطل می‌شود. در صورت به وجود آمدن هر یک از این موارد جواز تاسیس خود به خود بدون اعتبار می‌گردد.

 

اخذ جواز تاسیس صنعت و معدن

اخذ جواز تاسیس از طریق صنعت و معدن باید به صورت قانونی انجام شود. بسیاری از افراد در مورد جواز تاسیس و ارتباط آن با وزارت صنعت و معدن اطلاعاتی ندارند. اگر شما پروسه دریافت جواز تاسیس از وزارت صنعت و معدن را نمی‌شناسید بهتر است با افراد کار بلد مشورت کنید. کارشناسانی که در موسسه الی ثبت فعالیت می‌کنند می‌توانند در سامانه وزارت صنعت و معدن برای شما کد کاربری ایجاد کرده و در کمترین بازه زمانی جواز تاسیس کسب و کارتان را دریافت نمایند.

 

اخذ جواز تاسیس جهاد کشاورزی

برای دریافت جواز تاسیس از وزارت جهاد کشاورزی باید فعالیتتان را مشخص کنید. فعالیتی که شما می ‌خواهید انجام دهید باید زیر نظر جهاد کشاورزی باشد. هر یک از فعالیت‌های مربوط به جهاد کشاورزی از نظر کارشناسان ارزیابی می‌شوند. اگر می‌ خواهید فعالیتتان به صورت قانونی انجام گردد باید جواز تاسیس را از جهات کشاورزی دریافت کنید. با مراجعه به وب سایت وزارت صنعت و معدن نوع فعالیت تان که مربوط به جهاد کشاورزی است را وارد خواهید کرد. بعد از آن درخواست شما مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

 

اخذ جواز تاسیس از وزارت کشور

جهت دریافت جواز تاسیس می‌توانید به وزارت کشور مراجعه کنید. در سامانه مربوط به جواز تاسیس هر یک از فعالیت‌هایی که مربوط به وزارت کشور هستند تعیین می‌شوند. بر همین اساس شما نوع فعالیتتان را انتخاب خواهید کرد و سپس از وزارت کشور جواز مد نظر را دریافت می‌نمایید. توجه داشته باشید که فعالیت شما باید بر اساس قوانین وزارت کشور باشد تا پروسه دریافت جواز تاسیس بدون مشکل انجام شود.

دریافت جواز تاسیس از وزارت کار و تعاون

جهت دریافت جواز تاسیس از وزارت کار و تعاون باید فعالیت شما مربوط به این وزارت باشد. وزارت کار و تعاون فعالیت‌های گوناگونی را در دسته‌بندی‌های مشخص شده قرار می‌دهد. شما با مراجعه به وب سایت و سامانه صنعت و معدن می‌توانید نوع فعالیتتان که مربوط به وزارت کار و تعاون می‌باشد را انتخاب کنید. هر یک از نکاتی که مربوط به دریافت جواز تاسیس از طریق وزارت کار و تعاون است را در سامانه اعلام نموده‌اند. بر همین اساس افراد متقاضی با آگاهی کافی مجوز را دریافت می‌کنند.

 

میزان اعتبار و تمدید جواز تاسیس
میزان اعتبار و تمدید جواز تاسیس

 

 اخذ جواز تاسیس از میراث فرهنگی

برای انجام دادن فعالیت‌های فرهنگی جهت اخذ جواز تاسیس باید به وزارت میراث فرهنگی مراجعه کنید. فعالیت‌های گوناگونی که در دسته‌بندی‌های مشخص شده قرار می‌گیرد زیر نظر وزارت میراث فرهنگی هستند. وزارت میراث فرهنگی نوع فعالیت شما و قانونی بودن آن را ارزیابی می‌کند و سپس جواز تاسیس صادر خواهد شد. برای صدور جواز تاسیس از طریق وزارت میراث فرهنگی باید مجوزهای گوناگونی دریافت گردند.

 

اخذ جواز تاسیس تهران

بسیاری از افراد بر این باور هستند که برای دریافت جواز تاسیس باید به صورت حضوری به سازمان وزارت صنعت و معدن مراجعه کنند. شما می‌توانید برای راه اندازی کسب و کارهای متفاوت در تهران به سامانه وزارت صنعت و معدن مراجعه کنید. تمامی پروسه مربوط به دریافت مجوز تاسیس به صورت اینترنتی انجام می‌گردد. بر همین اساس شما نیازی به مراجعه حضوری نخواهید داشت.

 

اخذ جواز تاسیس تبریز

اگر قصد راه‌اندازی کسب و کار متفاوت در تبریز را دارید برای دریافت جواز تاسیس باید به صورت اینترنتی اقدام کنید. شما با مراجعه به سامانه وزارت صنعت و معدن می‌توانید جواز تاسیس را در کمترین بازه زمانی کسب نمایید. البته توجه داشته باشید در برخی از موارد باید جهت دریافت جواز تاسیس به سازمان وزارت صنعت و معدن تهران مراجعه کنید.

 

اخذ جواز تاسیس اصفهان

برای دریافت جواز تاسیس در شهر اصفهان می‌توانید به صورت اینترنتی اقدام نمایید و درخواستتان را ثبت کنید. در سامانه وزارت صنعت و معدن انواع کسب و کارهایی که در اصفهان راه‌اندازی می‌شود مدیریت خواهند شد. کارشناسان وزارت صنعت و معدن به صورت اینترنتی درخواست شما را ارزیابی می‌کنند و سپس صدور جواز انجام می‌شود.

اخذ جواز تاسیس مشهد

جهت دریافت جواز تاسیس در شهر مشهد باید نوع فعالیتتان را در سامانه وزارت صنعت و معدن وارد کنید. هر یک از فعالیت‌های شما مربوط به وزارت‌های گوناگون است وزارت صنعت و معدن به عنوان اصلی‌ترین مرکز شناخته می‌شود که فعالیت شما را به دیگر وزارت‌ها اطلاع می‌دهد. پس از آن می‌توانید جواز تاسیس را دریافت نمایید.

 

چگونه میتوانیم استعلام جواز خود را بگیریم ؟

بعد از اخذ جواز تاسیس برای استعلام این جواز باید کد ملی و شماره صنفی را در سامانه وزارت صنعت و معدن وارد کنید. بعد از وارد کردن اطلاعات مورد نظر می‌ توانید مدت اعتبار جواز تاسیس کسب و کار خود را مشاهده نمایید.

آیا بدون جواز تاسیس میتوانیم کار خود را شروع کنیم ؟

شما با اخذ جواز تاسیس می‌توانید کار خود را به صورت قانونی آغاز کنید. بسیاری از افراد در ابتدای فعالیت کسب و کار خود جواز تاسیس را دریافت نمی‌کنند. این مسئله مشکلی ندارد و شما می‌توانید مدت زمان مشخصی بدون جواز تاسیس کار کنید. اگر می‌خواهید فعالیت قانونی و دائم در کسب و کار خود داشته باشید به جواز تاسیس نیاز دارید.

 

5/5 - (1 امتیاز)
مشاوره رایگان