اخذ جواز کسب خیاطی

 

اخذ جواز کسب خیاطی
اخذ جواز کسب خیاطی

 

راهنمای اخذ جواز کسب خیاطی

 

جواز کسب خیاطی یک مجوز قانونی است که به یک فرد یا شرکت تولیدی اجازه می دهد تا فعالیت خیاطی را به صورت قانونی و تجاری در یک شهر یا منطقه انجام دهد. این جواز شامل مجوزهایی مانند مجوز کسب تجاری و مجوز صنعت خیاطی می شود. برای به دست آوردن این جواز، باید شرایطی مانند ثبت نام در دفتر تجارت، پرداخت هزینه های مورد نیاز و انجام آزمون مورد تایید برخی مراکز صنعتی را رد کرد. بعد از دریافت جواز، صاحبین کسب و کار خیاطی می توانند با اطمینان بیشتر و تحت حفاظت قانونی اقدام به اجرای کسب و کار خود کنند.

جواز کسب خیاطی به دو صورت ( بلند مدت و کوتاه مدت) ارائه می شود.

 

هزینه گرفتن جواز کسب خیاطی

 

جهت دریافت جواز کسب خیاطی همانند تمامی مجوزهای دیگر باید هزینه ای را پرداخت نمایید. هزینه های مربوط به دریافت جواز کسب خیاطی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

هزینه صدور پروانه، هزینه مربوط به دوره های آموزشی ( ۸۰۰ هزار ریال)، حق عضویت سالیانه ( ۲ میلیون ریال)، هزینه صدور کارت اصناف ( ۲۰۰ هزار ریال)، حق ورودی سال اول ( ۸ میلیون ریال) و هزینه صدور پروانه ( ۲ میلیون و ۳۰ هزار ریال) است. به طور کلی هزینه اخذ جواز کسب خیاطی بین ۵۰۰ هزار تا ۲ میلیون تومان متغیر است.

 

هزینه گرفتن جواز و پروانه کسب خیاطی
هزینه گرفتن جواز و پروانه کسب خیاطی

 

پروانه کسب خیاطی

 

همانطور که در متن بالا به آن اشاره نمودیم اخذ پروانه بهره برداری خیاطی نشان دهنده مجوز قانونی جهت فعالیت در این حوزه می باشد. جهت کسب و کار و فعالیت در این حوزه باید اقدام به اخذ جواز کسب خیاطی نمایید. جهت اخذ جواز کسب تولیدی پوشاک باید یک سری مراحل را طی کنید، در متن زیر به طور خلاصه به این مراحل می پردازیم:

  1. جهت دریافت پروانه کسب تولیدی پوشاک همانند دیگر کسب و کارها ابتدا به وب سایت سامانه ایران اصناف مراجعه نمایید. در این وب سایت باید درخواستتان را ثبت کنید. البته ناگفته نماند می توانید به صورت کتبی درخواستتان را به اتحادیه صنفی خیاطان ارسال نمایید.
  2. دومین مرحله جهت اخذ پروانه کسب خیاطی، شرکت در کلاس های آموزشی می باشد. راه اصلی برای تسلط بر خیاطی، تحصیل و آموزش در این حوزه است. شما می توانید به یک دانشگاه یا کارگاه خیاطی مراجعه کرده و دوره های مربوطه را دریافت کنید. همچنین می توانید از طریق کلاس ها و کارگاه های آموزشی تخصصی مهارت های خیاطی خود را ارتقا دهید. بعد از تمام شدن دوره کلاس ها، آزمونی از متقاضی جواز کسب خیاطی گرفته می شود. در صورت قبول نشدن در آزمون جواز کسب تولیدی پوشاک به آن داده نمی شود. معمولا این کلاس ها در تهران به صورت حضوری انجام می گیرد و در شهرستان ها به صورت غیر حضوری ( آنلاین) انجام خواهد شد.
  3. بعد از قبولی در آزمون، اعضای هیئت مدیره جلسه ای را تشکیل میدهند و در صورت صلاحیت، پرونده متقاضی را تایید می نمایند. در این مرحله شرایط لازم برای متقاضی جهت دریافت پروانه کسب تولیدی پوشاک مهیا خواهد شد.
  4. در صورتی که متقاضی قصد دارد در زمینه تولید و عرضه پوشاک مشغول به فعالیت شود باید نسبت به ثبت تولیدی اقدام کند.

 

شرایط گرفتن جواز کسب خیاطی

 

جهت اخذ جواز کسب خیاطی یا تولیدی پوشاک بایستی دارای یک سری شرایط باشید. در صورت نداشتن شرایط نمی توانید جواز کسب تولیدی پوشاک دریافت نمایید.

  • آن دسته از افرادی که دارای سوء پیشینه هستند، جواز کسب خیاطی را نمی توانند دریافت کنند. در نتیجه اولین و مهمترین شرط جهت دریافت جواز کسب تولیدی پوشاک، عدم سوء پیشینه است.
  • آن دسته از آقایانی که قصد دریافت جواز کسب خیاطی دارند باید کارت پایان خدمت یا معافیت از سربازی داشته باشند.
  • برای آنکه جواز کسب تولیدی پوشاک دریافت نمایید باید مدارکی که به محیط کار شما مربوط می شود مانند اجاره نامه یا سند مالکیت ارائه دهید.
  • شخصی که متقاضی اخذ جواز کسب بوده باید گواهی های مالیاتی را از اداره امور مالیاتی دریافت کند.
  • یکی دیگر از شرایط دریافت جواز کسب، گذراندن دوره ۱۰ ساعته احکام تجارت و دریافت گواهی آن می باشد.

 

شرایط اخذ و تمدید جواز کسب خیاطی
شرایط اخذ و تمدید جواز کسب خیاطی

 

تمدید جواز کسب خیاطی

تمدید جواز کسب خیاطی همانند دیگر حرفه های مختلف، لازم و ضروری می باشد. در واقع تمدید جواز کسب تولیدی پوشاک هر چند سال یکبار انجام می گیرد. آن دسته از متقاضیان که قصد اخذ جواز کسب خیاطی دارند باید درخواست خود را در سامانه اصناف ایران ثبت نمایند. مراحل تمدید جواز کسب به شرح زیر است:

۱: ارائه مدارک: باید مدارک لازم را جهت تمدید جواز کسب خیاطی ارائه دهید. این مدارک شامل کپی مدارک شناسایی ( شناسنامه و کارت ملی)، گواهی سوء پیشینه جدید، گواهی فنی و حرفه ای، کارت پایان خدمت و عکس پرسنلی می باشد.

۲: بعد از آماده نمودن مدارک مربوطه وارد سامانه اصناف ایران شوید. در سایت اصناف ایران آیتم های گوناگونی مانند دریافت جواز، ثبت نام جواز و تمدید جواز کسب وجود دارد. متقاضیان تمدید جواز کسب باید بر روی گزینه تمدید کلیک کنند. صفحه جدیدی برای متقاضیان باز خواهد شد و با وارد کردن اطلاعات به صورت دقیق می توانند درخواست خود را ثبت نمایند.

بعد از ثبت تمدید جواز کسب بایستی اطلاعات پرونده را تکمیل نموده و مدارک دیگر را در سایت بارگذاری نمایید. بهتر است بدانید که در این مرحله باید جواز کسب خیاطی قبلی خود را دوباره در سایت بارگذاری نمایند.

در مرحله آخر درخواست متقاضیان به وسیله کارشناسان مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در صورت صلاحیت جواز کسب تولیدی پوشاک تمدید می گردد. معمولا دوره تمدید جواز کسب خیاطی ۵ یا ۱۰ ساله است.

چنانچه قصد اخذ جواز کسب خیاطی یا تولیدی پوشاک دارید می توانید با کارشناسان حرفه ای ما در الی ثبت تماس حاصل نمایید.

 

چرا باید اقدام به دریافت جواز کسب خیاطی کنیم؟

در واقع دریافت جواز کسب خیاطی برای شروع یک کسب و کار خیاطی بسیار مهم است. در متن زیر به مهمترین دلایلی که شما را متقاعد می‌ کنند برای این جواز اقدام نمایید عبارتند از:

  1. قانونی بودن: دریافت جواز کسب، کسب و کار شما را قانونی می ‌کند و شما از نظر قانونی مجاز به فعالیت می باشید. عدم داشتن جواز کسب در بسیاری از جوامع ممکن است با جریمه ها و عواقب حقوقی همراه باشد.
  2. اعتماد عمومی: دریافت جواز کسب، توانایی شما را در ارائه خدمات و تولید محصولات با کیفیت نشان می ‌دهد. این امر می ‌تواند به ایجاد اعتماد عمومی در مشتریان شما کمک کند و باعث افزایش فروش و درآمد شما شود.
  3. حفاظت مشتریان: دریافت جواز کسب خیاطی به مشتریان اطمینان می ‌دهد که شما تمامی استانداردهای بهداشتی و ایمنی را رعایت می ‌کنید.
  4. فرصت های تجاری: دریافت جواز کسب خیاطی ممکن است به شما فرصت های تجاری جدیدی بدهد. برخی از تامین ‌کنندگان و شرکت ‌ها فقط با کسب و کارهایی همکاری می‌ کنند که دارای جواز کسب رسمی هستند. با دریافت جواز کسب، می ‌توانید به این فرصت های تجاری دست یابید و همکاری با واحدهایی در سطوح بیشتر را برقرار کنید.
  5. فراهم کردن بستر قانونی: در صورت دریافت جواز کسب خیاطی شما در صورت بروز مشکلات قانونی، دارای بستر قانونی مناسب برای پیگیری امور خود هستید.

با توجه به این دلایل، دریافت جواز کسب برای کسب و کار خیاطی بسیار مهم است.

هزینه ‌های مربوط به دریافت جواز کسب خیاطی به چه صورت است؟

تمامی هزینه های مربوط دریافت جواز کسب خیاطی در متن بالا آورده شده است.

5/5 - (2 امتیاز)
مشاوره رایگان