اخذ رتبه خدماتی اداره کار

 

اخذ رتبه خدماتی اداره کار
اخذ رتبه خدماتی اداره کار

 

نحوه اخذ رتبه خدماتی اداره کار

 

هر یک از شرکت های خدماتی برای اینکه فعالیت شان قانونی باشد باید برای اخذ رتبه خدماتی اداره کار اقدام نمایند. در واقع این شرکت ها برای عقد قرارداد با ارگان های دولتی و شرکت هایی که دولتی هستند به گواهی صلاحیت نیاز دارند. به همین دلیل باید در کمترین بازه زمانی برای اخذ رتبه تلاش کنند. فعالیت هر یک از شرکت هایی که خدماتی هستند در اساسنامه آنها ذکر شده است. بنابراین آنها باید تنها در زمینه ای که تخصص شان می باشد فعالیت کنند. امور فعالیت های این شرکت ها در دسته بندی های متنوعی است. بهره برداری از تاسیسات، پیشخدمتی، امور مربوط به چاپ، امور مربوط به رستوران، امور مربوط به حمل و نقل و … از جمله فعالیت های اصلی این شرکت ها است.

 

رتبه بندی شرکت های خدماتی چگونه می باشد ؟

 

رتبه شرکت خدماتی به عنوان عددی شناخته می شود که به وسیله آن می توانید توان مدیریتی و اجرایی هر یک از شرکت ها را بررسی کنید. شرکت هایی که خدماتی هستند را در ۷ رتبه تقسیم بندی می کنند. آن دسته از شرکت هایی که رتبه ۷ را کسب کرده اند رتبه بالایی ندارند و امتیاز زیادی هم کسب نمی کنند. بنابراین برای رتبه بندی شرکت های خدماتی باید سعی کنید امتیازتان را بالا ببرید تا رتبه بهتری کسب نمایید. موقعیت اداری دفتر، تجهیزات دفتر، سابقه شرکت، تحصیلات اعضای هیئت مدیره، سوابق تجاری و … از جمله مواردی هستند که روی رتبه بندی شرکت تاثیر زیادی دارند.

 

رتبه بندی شرکت های خدماتی اداره وزارت کار
رتبه بندی شرکت های خدماتی اداره وزارت کار

 

نکاتی مهم در مورد ارائه رتبه خدماتی اداره کار

برای اخذ رتبه خدماتی اداره کار باید به خوبی برخی از نکات ضروری را در نظر داشته باشید. به ازای هر یک سال تجربه مفیدی که شرکت دارد برای هر یک از اعضای هیئت مدیره امتیاز مثبت در نظر گرفته می شود. مدیرعامل در صورت دریافت تجربه بیشتر دو امتیاز می گیرد. برای هر یک از مقاطع تحصیلی رتبه خاصی را در نظر گرفته اند. در صورتی که مقطع تحصیلی بالا باشد شما می توانید امتیاز بیشتری کسب کنید. سابقه مالی شرکت از دیگر مواردی است که زمان اخذ رتبه اهمیت زیادی دارد. مبلغ قراردادهایی که منعقد شده اند را بررسی می کنند تا رتبه مناسبی به شرکت ارائه دهند. تعداد نیروی انسانی شرکت را به خوبی بررسی می کنند. باید بدانید که به ازای هر ۱۰ نفر شرکت که در طول یکسال استخدام می شوند، یک امتیاز مثبت برای شرکت لحاظ می گردد.

 

اخذ رتبه یک شرکت های خدماتی

برای اخذ رتبه شرکت های خدماتی باید به خوبی شرایطی که مربوط به رتبه بندی است را بشناسید. بسیاری از افرادی که می خواهند رتبه یک را کسب نمایند باید تعداد پروژه هایشان بیشتر از پنج پروژه باشد. در صورتی که آنها کار زیادی انجام نداده باشند نمی توانند رتبه زیادی به دست آورند. تعداد نیروی انسانی که در این شرکت ها فعالیت می کنند باید بیشتر از ۱۵۰۰ نفر باشد. در صورتی که تعداد افراد کارمند شرکت کمتر باشد نمی توانند رتبه یک را به دست آورند.

حداقل امتیاز اکتسابی برای کسب رتبه یک، ۱۲۵۰ می باشد. اگر شرکت ها این امتیاز را به دست نیاورند در رتبه های بعدی قرار می گیرند. به طور کلی باید به خوبی بدانید که رتبه های دیگر هم مزیت های زیادی دارند. اما بسیاری از افراد برای اینکه مشتریان بیشتری کسب نمایند به دنبال رتبه یک هستند. برای تمدید رتبه می توانید بعد از تمام شدن اعتبار رتبه اقدام کنید.

 

شرایط و مدارک لازم جهت اخذ رتبه خدماتی اداره کار
شرایط و مدارک لازم جهت اخذ رتبه خدماتی اداره کار

 

شرایط ارائه رتبه خدماتی اداره کار

 

شرایطی که مربوط به دریافت رتبه خدماتی اداره کار می باشد را کارشناسان به خوبی برای شما توضیح می دهند. در واقع باید بدانید که بعد از ثبت شرکت، جهت دریافت رتبه اقدام خواهید کرد. اگر شرکت خود را به ثبت برسانید ولی برای اخذ رتبه اقدام نکنید نمی توانید موفقیت زیادی در زمینه ارائه خدمات تان به دست آورید. هر یک از مدارک مورد نیاز برای ثبت رتبه را باید آماده کنید و به سامانه ساجات ارسال نمایید. مدارکی که مربوط به اعضای هیئت مدیره و شرکت می باشد را در دسته بندی مشخص شده ای قرار داده اند. بنابراین شما باید به خوبی دسته بندی انواع مدارک را بررسی کنید و آنها را برای ارسال آماده نمایید.

 

چگونگی اخذ رتبه برای شرکت های خدماتی

 

اگر مایل به اخذ رتبه شرکت های خدماتی هستید باید پروسه ای که مربوط به کسب رتبه می باشد را به خوبی بشناسید. یکی از مهمترین مراحلی که نیاز است برای کسب رتبه طی کنید، ارسال مدارک تان به وب سایت ساجات می باشد. هر یک از مدارک ضروری را نیاز است که به وب سایت ارسال کنید تا کارشناسان سامه میزان تخصص تان را بررسی کنند. در صورتی که تخصص شرکت تان مناسب باشد می توانید سریعتر رتبه لازم را کسب نمایید. بعد از اینکه مدارک را برای سامانه ارسال کردید باید برای کسب رتبه و انجام فعالیت های شرکت به صورت حضوری به سازمان بروید.

 

5/5 - (1 امتیاز)
مشاوره رایگان