اخذ رتبه مشاور راه سازی

 

اخذ رتبه مشاور راه سازی
اخذ رتبه مشاور راه سازی

 

مراحل اخذ رتبه مشاور راه سازی

 

رتبه بندی مشاور در گروه های متفاوت باید بر اساس قوانین مشخص شده ای انجام شود. از آنجایی که رشته راه سازی و ترابری دارای ظرفیت مالی زیادی است برای اخذ رتبه مشاور راه سازی باید تمامی قوانین رعایت شوند. فعالیت هایی که مربوط به رتبه مشاور راه سازی می باشد در دسته بندی های متفاوتی است. انجام دادن مطالعات و نظارت کردن روی تقاطعات غیر شهری و شهری یکی از مهمترین فعالیت های مشاور راه سازی می باشد. مشخص نمودن اولویت رشته تحصیلی هر یک از کارکنان و اعضای هیات مدیره یکی از مهمترین مراحل رتبه بندی شرکت می باشد. شرکت هایی که توانسته اند اولویت ۱ را دریافت کنند یعنی امتیاز زیادی داشته اند.

به طور کلی شما باید به خوبی بدانید که افراد حقوقی و شرکت‌ های حقیقی می توانند برای اخذ رتبه مشاور راه سازی اقدام کنند. رتبه مشاور برای راهسازی بین ۱ الی ۳ تعریف می شود. هر یک از این رتبه‌ ها بر اساس شرایطی اعلام می گردد که شرکت ‌ها دارند. توجه داشته باشید که تمام شرکت های مشاوره و افراد حقوقی قادر نیستند که رتبه یک را به خود اختصاص دهند. آنها باید شرایط ضروری جهت تعلق گرفتن این رتبه را داشته باشند.

 

چه فاکتورهایی روی رتبه بندی مشاور راه سازی تاثیر دارد ؟

 یکی از مهمترین فاکتورهایی که شرکت ‌ها باید برای دریافت رتبه مشاوره راهسازی به آن توجه کنند شرکت کردن در مناقصات بزرگ و مهم می باشد. اگر شرکت‌ ها از رتبه خاصی برخوردار نباشند می ‌توانند در مناقصات همکاری نمایند. داشتن رتبه برای هر یک از شرکت های راهسازی اهمیت زیادی دارد. بر همین اساس برای دریافت رتبه مشاوره راهسازی باید شرایط ضروری رعایت شود. در تخصص راهسازی باید بدانید که رشته های تحصیلی اهمیت زیادی دارند.

 

شرایط دریافت کردن رتبه مشاور راه سازی
شرایط دریافت کردن رتبه مشاور راه سازی

 

اخذ رتبه مشاور راه سازی و اولویت بندی رتبه ها

 

برای اینکه گواهی رتبه مشاور راه سازی را دریافت کنید رشته هر یک از اعضای شرکت باید با فعالیت شرکت مطابقت داشته باشد. اولویت ها بر اساس جزئیات مشخص شده‌ ای تعیین می گردد. اگر می خواهید رتبه مشاور راه سازی یک را دریافت کنید باید رشته های تحصیلی اعضای هیئت مدیره راه و ساختمان، عمران و راه و ترابری باشد. اگر مایل به دریافت رتبه دو مشاوره راهسازی هستید رشته هر یک از افراد کار شرکت باید مهندسی راه آهن، سازه، نقشه برداری، برنامه ریزی، حمل و نقل، مکانیک خاک، ژئوتکنیک یا مکانیک سنگ باشد.

 اولویت سه برای اخذ رتبه مشاور راه سازی زلزله، عمران آب، الکترومکانیک و …. است. رشته های هیدرولوژی و هیدرولیک برای دریافت رتبه مشاوره راه سازی اولویت ۳ کاربردی هستند. اگر مایل به دریافت و اخذ رتبه مشاوره راهسازی هستید باید شرایط دریافت رتبه را به خوبی بررسی کنید. دریافت رتبه برای دو گروه انجام می‌ شود. افراد حقیقی که ثبت شرکت انجام داده اند و همچنین شرکت های حقوقی می توانند جهت دریافت رتبه راهسازی اقدام کنند. اگر شرکت ها و اشخاص حقیقی و حقوقی رتبه مشابهی را در مناقصه کسب نمایند سود مناقصه به شرکت های حقوقی واگذار خواهد شد. چرا که شرکت های حقوقی در اولویت هستند.

 

شرایط دریافت کردن رتبه مشاور راه سازی

 

جهت دریافت رتبه مشاور راه سازی باید فرد متقاضی تابعیت کشور ایران را داشته باشد. کارت پایان خدمت و معافیت یکی از مهم‌ ترین مدارک دریافت رتبه است. اشخاصی که در شرکت های پیمانکاری هستند نمی توانند رتبه مشاور دریافت کنند. یکی از دیگر شرایطی که افراد برای دریافت گواهی رتبه مشاور راه سازی باید به آن دقت داشته باشند این است که به هیچ عنوان نباید کارمند رسمی دولت باشند. هر یک از شرکت های حقوقی اعضای هیئت مدیره شان نباید عضو شرکت های پیمانکاری باشند. مقطع تحصیلی اعضای هیئت مدیره باید لیسانس باشد. داشتن صورت جلسه، اساسنامه و اظهارنامه برای دریافت رتبه مشاور راه سازی شرکت های حقوقی ضروری است.

 

مدارک لازم اخذ رتبه مشاور راه سازی
مدارک لازم اخذ رتبه مشاور راه سازی

 

مدارک مورد نیاز برای اخذ رتبه مشاور راه سازی

 

برای اخذ رتبه مشاور راه سازی نیاز است که دو اقدام مهم را انجام دهید. ابتدا مدارک و مستنداتی که ضروری است را باید به آدرس اینترنتی ساجات ارسال نمایید. در مرحله بعدی باید نماینده  شرکت به مکانی که رتبه صادر می گردد مراجعه نماید. این مکان شاید در استان اقامت فرد متقاضی یا تهران باشد. ابتدا تمامی مدارک شرکت مانند اظهارنامه، اساسنامه و همچنین هر نوع مدرکی که ثبت تغییرات شرکت را نشان می ‌دهد ارائه گردد. آدرس کامل دفتر و محل اقامت برای هر یک از اشخاص حقوقی و حقیقی الزامی است.

 گواهی تامین اجتماعی و همچنین تصویر کارت پایان خدمت آقایان برای دریافت گواهی رتبه مشاور راه سازی ضروری می باشد. حسابرسی های مالیاتی باید به درستی انجام گردد. ارسال مدارکی که بیان کردیم جهت بالاتر بردن رتبه مشاور تاثیر زیادی می‌ گذارد. این مدارک نیاز است که در صورت امکان به آدرس اینترنتی ساجات ارسال گردد. همچنین به صورت حضوری باید به به نماینده مدیریت سازمان تحویل داده شود.

 

5/5 - (2 امتیاز)
مشاوره رایگان