راهنمای اخذ رتبه مشاور سازه

 

اخذ رتبه مشاور سازه
اخذ رتبه مشاور سازه

 

اخذ رتبه مشاور سازه

 

یکی از مهمترین اقداماتی که شرکت ها برای ساخت و ساز باید به آن دقت داشته باشند اخذ رتبه مشاور سازه است هر یک از شرکت هایی که رتبه مشاور بالاتری را به دست بیاورند می توانند تعداد مشتریان خود را افزایش دهند. در صورتی که تمامی عوامل رتبه بندی مشاور را شرکت ها دارا باشند می توانند رتبه ۱ را دریافت کنند. رتبه مشاور سازه یکی از مهم‌ ترین رتبه‌ بندی هایی می باشد که زیر نظر سازمان مشخص شده ای انجام خواهد شد.

 مشاور سازه باید محاسبات ایستایی انواع سازه ها را به بهترین نحو ممکن انجام دهد. جهت دریافت گواهی رتبه مشاور سازه، شرکت باید طرح های ترمیمی که روی ساختمان ها ایجاد می شود را بشناسد. هر یک از مشاوران اگر ارزیابی استحکام انواع سازه ها را به خوبی انجام ندهند نمی توانند مقاومت ساختمان ها را بررسی کنند. تهیه طرح های بهسازی و همچنین نظارت و ترمیم اجرای آنها مهمترین فعالیتی می باشد که مشاور سازه باید انجام دهد.

امروز بسیاری از شرکت های پیمانکاری برای دریافت بهترین رتبه اقدام می نمایند. جهت اخذ رتبه مشاور سازه باید تمامی شرایطی که مربوط به دریافت رتبه می باشد بررسی شود. هر یک از شرکت ها بر اساس تخصصی که دارند باید رتبه بندی شان طبق قوانین و استانداردهای مشخص شده انجام شود. جهت دریافت رتبه برای مشاور سازه باید بدانید که این تخصص به عنوان یکی از زیر گروه های تخصص های مشترک شناخته می شود. به همین دلیل نیاز است که طبق دستورالعمل های مشخص شده برای دریافت رتبه اقدام کنید.

 

فاکتورهای تعیین کننده رتبه مشاور سازه

 

 تمامی فاکتورهای که مربوط به دریافت رتبه مشاور سازه است بر اساس استانداردهای مشخص شده‌ ای اعمال می گردد. شما برای اینکه رتبه بالاتری را دریافت کنید نیاز است که شرایط و مراحل دریافت رتبه مشاور سازه را بررسی نمایید. عوامل زیادی وجود دارند که جهت اخذ رتبه مشاور سازه باید به آنها دقت نمایید. تشخیص دادن صلاحیت نیروی انسانی که در شرکت فعالیت می‌ کنند یکی از مهمترین عوامل رتبه بندی می باشد. تجربه کاری شرکت یعنی اقدامات و پروژه ‌هایی که انجام داده است یکی از دیگر مواردی است که زمان رتبه بندی به آن توجه می‌ شود.

شرکت ‌ها باید دارای ساختار مدیریتی و امکاناتی باشند که پشتیبانی تمامی خدمات را انجام خواهند داد. عواملی مانند شرکت در آزمون های ادواری، معدل تحصیلی بالا، سابقه کاری مرتبط، حضور در همایش ها و سمینارهای متفاوت و … از جمله عواملی هستند که زمان رتبه بندی بررسی می‌ شوند. البته باید بدانید که هر یک از شرکت ها با داشتن ویژگی ها و مزیت های متفاوت می توانند سریعتر رتبه بالایی کسب کنند. اگر رتبه المپیاد علمی کسب کرده باشد و سوابق مدیریت بی‌ نظیری داشته باشند می‌ توانند رتبه یک دریافت نمایند. در واقع شرکت های مهندسی که مایل هستند رتبه یک دریافت کنند باید تخصصشان بر اساس نوع رتبه ای باشد که برای آنها مشخص می گردد.

 

فاکتورهای تعیین کننده رتبه مشاور سازه
فاکتورهای تعیین کننده رتبه مشاور سازه

 

شرایط اخذ رتبه مشاور سازه

 

برای دریافت رتبه مشاور سازه ۲ علاوه بر کسب کردن امتیازات ضروری، نیاز است که شرکت ها تجربه کاری زیادی داشته باشند. تعداد مهندسانی که طبق تخصصشان در شرکت فعالیت می‌ کنند حدود سه نفر و حداکثر پنج نفر خواهد بود. مدرک هر یک از آنها باید کارشناسی باشد. سوابق کاری که مهندسان طبق تخصصشان ارائه می ‌دهند متغیر می ‌باشد. با این وجود آنها بهتر است که سه سال سابقه کار داشته باشند. برای اینکه گواهی رتبه مشاور سازه یک را دریافت کنند باید ۳ الی ۷ نفر نیروی متخصص در شرکت کار کند. ساختار مدیریتی و همچنین امکانات پشتیبانی از جمله مهم ترین مواردی است که جهت دریافت گواهی رتبه مشاور سازه باید به آنها دقت نمایید.

 

مراحل دریافت رتبه برای مشاور سازه

هر یک از مراحل دریافت رتبه مشاور سازه بر اساس استانداردهای مشخص شده ای می باشد. یکی از مهمترین اقدامات برای دریافت رتبه بررسی کردن شرایط شرکت خواهد بود. شما باید ابتدا ثبت شرکت انجام بدهید. در صورتی که شرکت امتیازات و شرایط لازم جهت دریافت رتبه را داشته باشد باید دستورالعمل ها را رعایت کند. مدارکی که برای دریافت رتبه و گواهی مشاوره ساز ارائه می دهید شامل مدارک شناسایی اعضای هیئت مدیره، سابقه کاری مهندسان، اظهارنامه‌ های شرکت و … است. بعد از تهیه کردن کپی هر یک از مدارک باید به سازمان مشخص شده مراجعه نمایید. امروزه تمامی مراحل دریافت و گواهی رتبه مشاور سازه به صورت اینترنتی از طریق وب سایت ساجات انجام خواهد شد.

 

فعالیت های زیرگروه مشاور سازه

 افرادی که مایل به دریافت رتبه مشاور سازه هستند باید در مورد فعالیت ‌های رتبه بندی مشاوره سازه اطلاعات بیشتری داشته باشند. شرکت هایی که رتبه مشاوره سازه را دریافت می کنند. باید محاسبات ایستایی هر یک از سازه ها را به بهترین نحو ممکن انجام دهند. ارزیابی ایستایی بسیاری از سازه ها باید طبق استانداردهای مشخص شده باشد. نظارت روی تمامی سازه‌ ها یکی از مهمترین فعالیت های مشاور ساز است. محاسبه و ارزیابی کردن استحکام بسیاری از سازه‌ ها در برابر نیروهای خارجی و داخلی که وارد می‌ شود اهمیت زیادی دارد. مشاور سازه باید طرح بهسازی و ترمیم اجرای هر یک از طرح ‌ها را به خوبی مطالعه کند و ارزیابی نماید.

 

عوامل مهم برای رتبه بندی و اخذ رتبه مشاور سازه

عوامل مشخص شده ای جهت کسب رتبه مشاور سازه بررسی می گردد که هر یک از این عوامل روی رتبه بندی تاثیر زیادی دارند. تجربه کاری هر یک از شرکت ها یعنی اقداماتی که انجام داده اند یکی از مهمترین عوامل رتبه بندی آنها می باشد. ساختار مدیریتی و همچنین امکانات پشتیبانی که شرکت ها دارند به عنوان یکی دیگر از عوامل رتبه بندی شناخته می ‌شود. عوامل دیگر مانند شرکت کردن در آزمون های ادواری، برخورداری از معدل تحصیلی مناسب، داشتن سابقه کار ،حضور در همایش های متفاوت و … به رتبه بندی کمک می‌ کند. هر یکی از عواملی که تاثیر زیادی روی دریافت گواهی رتبه مشاور سازه دارد را می توانید از کارشناسان متخصص در این زمینه بپرسید.

 

شرایط و مدارک لازم اخذ رتبه مشاور سازه
شرایط و مدارک لازم اخذ رتبه مشاور سازه

 

مزیت های اخذ رتبه مشاور سازه

اخذ رتبه مشاور سازه مزیت های بی نظیری دارد. در واقع شما با دریافت رتبه مشاور سازه می توانید در مناقصاتی که دولتی هستند شرکت کنید. همچنین شرکت در مناقصات خارجی و داخلی برایتان راحت تر خواهد شد. اگر شرکت بتواند تمامی گریدهای مشاور را دریافت کند شانس دریافت کردن تسهیلات بانکی و وام را خواهد داشت. در صورتی که شما رتبه یک مشاور سازه را دریافت نمایید می توانید دیدگاه بهتری نسبت به شرکت هایی که فعالیت متفاوتی دارند داشته باشید. مشتریان برای سرمایه ‌گذاری شرکت‌ هایی را انتخاب خواهد کرد که رتبه مشاور دارند. بر همین اساس شما باید برای دریافت رتبه سازه باید اقدامات ضروری را انجام دهید.

 

هزینه دریافت کردن رتبه مشاور سازه

پارامترهای متنوعی روی هزینه دریافت رتبه نقش دارند. اصلاح زیرساخت ها مهمترین فاکتور تعیین کننده هزینه های دریافت رتبه می باشد. اما برخی از هزینه ها هم در دسته بندی هزینه های جاری هستند.

 

دریافت رتبه دو برای مشاور سازه

 در گروه تخصص های مشترک رتبه بندی های متفاوتی وجود دارد. هر یک از این رتبه بندی ها طبق قانون مشخص شده به شرکت ‌ها ارائه می گردند. بسیاری از افراد مایل هستند برای اخذ رتبه مشاور سازه در رتبه بندی دو قرار بگیرند. برای دریافت کردن رتبه دو علاوه بر کسب نمودن امتیاز هایی که بیان کردیم کسب امتیاز تجربه کاری ضروری می باشد. شرکت هایی که این رتبه را دریافت کرده‌ اند تعداد مهندسان شان طبق تخصصی که دارند حدود ۳ الی ۵ نفر می باشد. مدرک هر یک از مهندسان کمتر از کارشناسی نیست.

سوابق کاری که مهندسان ارائه می‌ دهند طبق تخصص شرکت و تحصیلات تکمیلی آنها می باشد. البته در برخی از موارد تغییراتی بین آنها وجود دارد. در این رتبه داشتن سه سال سابقه کار الزامی می باشد. برای دریافت رتبه یک علاوه بر کسب کردن امتیاز هایی که مربوط به نیروی انسانی است، باید امتیازهای امکانات پشتیبانی، ساختار مدیریتی، سوابق کاری و … دریافت شود.

 

مدارک مورد نیاز برای رتبه بندی مشاور سازه

 

توجه داشته باشید که برای دریافت هر یک از رتبه های مشاور سازه باید مدارک ضروری را تحویل دهید. هر یک از مدارکی که مربوط به کسب گواهی رتبه مشاور سازه است را باید در وب سایت ساجات ارسال کنید. در این وب سایت هر یک از مدارک مورد بررسی قرار می ‌گیرند و سپس رتبه بندی آغاز می شود. برای دریافت رتبه مناسب جهت فعالیت شرکت باید مدارک تان را تکمیل کرده و به صورت کامل ارسال کنید. توجه داشته باشید که هر یک از مدارک تعیین کننده رتبه شما هستند.

به همین دلیل به کامل بودن آنها دقت زیادی داشته باشید. این مسئله که شما مدارک تحصیلی هر یک از اعضای هیئت مدیره، مدارک صورتجلسه شرکت، مدارک شناسایی اعضای هیئت مدیره و … را تحویل دهید بسیار مهم است. به همین دلیل در مورد نوع مدارکی که باید تحویل سازمان مورد نظر دهید نیاز است اطلاعات کافی کسب نمایید.

 

دستورالعمل های اخذ رتبه مشاور سازه

رتبه بندی شرکت مشاوره سازه طبق دستورالعمل ها و آیین نامه های خاصی انجام می شود. برای اخذ رتبه مشاور سازه و بسیاری از دیگر رتبه ها تعداد نفراتی که مشغول به کار هستند اهمیت زیادی دارد. ارائه دادن اسناد مالی و مدارک شرکت مانند اساسنامه و اظهارنامه از جمله مدارک ضروری است. نکته مهمی که برای دریافت رتبه مشاور باید به آن دقت داشته باشید امکانات مهندسی و فنی شرکت می باشد. در واقع هر یک از شرکت ها باید تمامی تجهیزات و امکانات ضروری را برای انجام دادن فعالیت مربوطه کسب نمایند. توان مهندسی هر یک از شرکت ها جهت دریافت رتبه اهمیت زیادی دارد. توان مهندسی و توان فنی شرکت از سمت کارشناسان ارزیابی می شود.

5/5 - (2 امتیاز)
مشاوره رایگان