اخذ رتبه مشاور، هزینه و شرایط مدارک رتبه بندی مشاوران

 

اخذ رتبه مشاور

 

اخذ رتبه مشاور یکی از پروسه هایی است که هر شرکت مشاوره ای می بایست اقدام کند. در حال حاضر تنها معیار سنجش و انتخاب شرکت های مشاوره ای، همین رتبه مشاور است و اگر شرکتی بتواند به نسبت رقیبان خود گرید مشاور بهتری را کسب کند شرایط بسیار ایده آلی را در جهت دریافت پروژه های بزرگ دارد.

معمولا شرکت هایی که نقش پشتیبانی و پیگیری فنی را در زمینه های مدیریتی و کیفیتی بر عهده دارند و می توانند نقش اجرایی را در پروژه های عمرانی و تجاری بر عهده داشته باشند، در حالت کلی شرکت مشاوره ای به عنوان یک شرکت واسطه میان پیمانکار و کارفرما می شناسیم و به همین دلیل سطح توانمندی و رزومه چنین شرکتی از درجه اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، از این روی یک معیار کلی را برای این شرکت های مشاوره ای به اسم اخذ رتبه بندی در نظر گرفته اند که شرکت های مشاوره ای می بایست نسبت به دریافت آن اقدام کنند.

 

در حال حاضر معیار مشاورینی که کار خدماتی انجام می دهند رتبه بندی است. اخذ رتبه مشاور یکی از گزینه های مطلوب در جهت پیشرفت و رشد کیفی و کمی خدمات مشاورین است تا شرکت های دولتی و خصوصی بتوانند با خیالی آسوده سفارشات خود را واگذار کنند.

 

شرکت­های مشاور برای ثابت کردن اعتبار، ارزش و توانایی خود در انجام مشاوره و نظارت بر پروژه­های بزرگ و دولتی نیاز به گرفتن گرید مشاور دارند. شرکت­ها با اخذ گرید مشاور(رتبه مشاور) راه خود را برای شرکت در مناقصه­ های دولتی باز می­کنند. آن­ها هم چنین می­توانند پروژه­های بیشتری را گرفته و توان مالی و سرمایه خود را بالا ببرند .
یکی از مزایای داشتن رتبه مشاور، ساده­تر شدن دریافت وام و تسهیلات برای شرکت مهندسین مشاور است. به طوری که با اخذ رتبه مشاور، اعتبار شرکت بالا رفته و می­توان از این اعتبار بالا برای دریافت تسهیلات استفاده کرد.

 

شرایط و مدارک  اخذ رتبه مشاور

 
موارد مهم در شرایط و مدارک اخذ رتبه مشاور عبارتند از :

  • اولین و مهم­ترین نکته این است که شرکت شما باید به طور قانونی ثبت شده باشد .
  • باید در حوزه­ی رشته­ای که برای اخذ رتبه مشاور درخواست می­کنید، مدرک تحصیلی و همین طور سابقه­ی کاری داشته باشید. در این مورد می­توانید هر مدرکی که نشان دهنده­ی علم، دانش و تجربه بیشتر شما باشد را ارائه کنید تا امتیاز و در نتیجه شانس موفقیت شما در اخذ گرید ( رتبه) مشاور بیشتر شود. به طور مثال ارائه اسنادی دال بر گذراندن دوره­های آموزشی مربوطه می­تواند نوعی امتیاز مثبت باشد .
  • یکی دیگر از موارد مهم در شرایط اخذ گرید مشاور، دارا بودن سرمایه کافی است. در زمان درخواست برای رتبه بندی باید سندی مبنی بر داشتن سرمایه کافی ارائه کنید .
  • شرکت باید کارکنانی دارای مدرک مهندسی و دارای سابقه در زمینه­ی مورد نظر( رشته­ای که برای رتبه بندی درخواست داده شده) باشد .
  • شرکت از زمان تاسیس نباید تغییر بزرگی داشته باشد. مثلا اساسنامه شرکت باید ثابت باشد و نباید تعداد زیادی از اعضای هیئت مدیره تغییر کرده باشد. این افراد می­توانند به جای یکدیگر قرار بگیرند ولی خروج اعضای قبل از درخواست اخذ رتبه مشاور و ورود اعضای جدید( در تعداد زیاد) ممنوع می­باشد .

 

نکته : اگر یکی از اعضای هیئت مدیره جایگزین شود، باید مدارک شناسایی و اسناد کاری او را هم تحویل داد .

 

  • اعضای هیئت مدیره و سهامداران اصلی باید اسناد شناسایی، و اسناد و مدارک مرتبط با رشته تحصیلی و همین طور اسناد پایان خدمت اعضای مرد را تحویل دهند .
  • در زمان اخذ رتبه مشاور ارائه اظهارنامه مالیاتی، اساسنامه، شرکتنامه و تمام اسناد ثبتی دیگر مرتبط به شرکت لازم می­باشد .
  • شرکت باید دارای دفتر رسمی باشد. ارائه سند دفتر یا اجاره نامه­ی محل دفتر شرکت الزامی می­باشد .
  • به یاد داشته باشید اگر شرکت اشخاص حقوقی بین سهامداران دارد، در زمان درخواست در سامانه ساجات باید همه­ی این سهامدارها را نام برده و مدارک آن­ها را ارائه کنید .
  • صورتجلسه­ از آخرین جلسه­ هیئت مدیره و جلسه­ی سهامداران قبل از درخواست برای اخذ رتبه مشاور نیز جزئی از مدارک رتبه بندی شرکت پیمانکاری می­باشد.

 

اخذ رتبه مشاور
اخذ رتبه مشاور

 

مدیر عامل شرکت باید مدرک تحصیلی مرتبط با رشته که برای رتبه بندی درخواست شده داشته باشد و فقط در شرکت مشاور مورد نظر عضو باشد. اگر مدیر عامل شرکتی که برای اخذ رتبه مشاور درخواست می­دهد در بیش از یک شرکت( چه مشاور و چه پیمانکار) مشغول به کار باشد، شرکت مورد نظر رد صلاحیت خواهد شد .

 

مسلما دریافت رتبه بندی خالی از نکات نیست و ما در این مقاله می خواهیم به مدارک لازم جهت اخذ رتبه مشاور توجه کنیم .اولین نکته این است که نهاد ریاست جمهوری توجه ویژه ای به مدارک تحصیلی مهندسینی که در شرکت در حال فعالیت هستند توجه می کند، به همین دلیل لازم است که حداقل یک یا چند مهندس با مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و یا دکتری در سیستم کاری شما حضور داشته باشند. این قضیه می تواند در افزایش این رتبه بندی تاثیر زیادی داشته باشد.

اما دومین نکته در مدارک لازم جهت اخذ رتبه مشاور این است که اگر تا کنون پروژه ای کار کرده اید که آن را به بهترین شکل انجام داده اید و مشتری از شما راضی بوده است را ثبت کنید و به نهاد ریاست جمهوری اعلام کنید. بهترآن است  از شرکتی که برای آن کار کرده اید یک رسید با مهر و امضای شرکت دریافت کنید تا بتوانید این رسید را پیوست پرونده خود در اخذ رتبه مشاور کنید. مسلما هر چقدر میزان قراردادهای موفق که با شرکت های مختلف بسته اید بیشتر باشد می تواند امتیاز بیش تری را برای شما به همراه آورد.

اگر در آزمون های سراسری و معتبر امتیاز خوبی را کسب کرده اید می تواند در افزایش این رتبه بندی تاثیر بگذارد. کسب رتبه برتر در آزمون کارشناسی ارشد و دکتری را می توانید پیوست پرونده خود کنید. هم چنین کسب رتبه در المپیادهای علمی نیز می تواند در افزایش این رتبه بندی تاثیر زیادی داشته باشد.

 

داشتن مقالات علمی در مجلات بین المللی است که می تواند تاثیر بسیار زیادی را در اخذ رتبه مشاور داشته باشد، پس اگر می خواهید نیروی مهندس خود را استخدام کنید قبل از هر چیزی سوابق علمی و عملی وی را مورد سنجش قرار دهید تا بتوانید در آینده ای نزدیک از این سوابق علمی مناسب در رتبه بندی شرکت مشاوره ای خود نهایت استفاده و بهره را ببرید.

 

شرایط لازم اخذ رتبه مهندسین مشاور

 

بر اساس استاندارد های مورد نظر هر شرکت می تواند درخواست رتبه بندی شرکت را ارائه کند، اما این که در این معیار چه رتبه ای را کسب می کنید بستگی به نظر کارشناسان و بازرسین ویژه در این زمینه را دارد.دو مورد از اهمیت ویژه ای در بالا بردن این رتبه بندی تاثیر دارد. مبحث اول میزان توانایی فنی و ویژگی های کیفی شرکت مشاوره ای در این زمینه است و این که چقدر مشتریان قبلی از کار ما رضایت داشته اند. به نوعی می توان گفت سنجش معیار برای اخذ رتبه بندی یک شرکت مشاوره ای، رزومه آن شرکت در گذشته است.

اما مورد دوم توانایی های مالی و سرمایه ای شرکت در جهت پیش بردن اهداف مشاوره ای است و این که چقدر شرکت توانسته خود را به استاندارد های مورد نظر در این زمینه نزدیک کند.به غیر از این دو مورد قضیه های دیگری نیز در این رتبه بندی تاثیر دارد، از این موارد می توان به گواهینامه های مدیریتی و کیفیتی اشاره کرد که تاثیر زیادی در اخذ رتبه مشاور دارد.

 

مزیت اخذ رتبه مشاور

 

شرایط به گونه ای پیش رفته است که بعد از ثبت شرکت هر شرکت مشاوره ای در هر زمینه فعالیتی می بایست نسبت به رتبه مشاور اقدام کند. اگر مدیری قصد دریافت پروژه های مختلف و بزرگ را از ارگان رسمی و دولتی دارد، می بایست نسبت به اخذ رتبه مشاور خود اقدام کند.اما از دیگر مزیت های مربوط به این کار، معیار سنجش دقیق شرکت های مشاوره ای است که این کار را برای تمامی مشتریان ساده می کند.

این رتبه بندی فضای رقابتی بسیار سالم را در میان شرکت های مشاوره ای ایجاد می کند و هم چنین باعث می شود که کیفیت کار و خدمات خود را به مراتب بیش تر کنند تا بتوانند در معیار رتبه بندی بالاترین امتیاز را کسب نمایند.اما یکی دیگر از مزیت های بسیار مهم در ارتباط با این رتبه بندی مبحث نزدیک شدن خدمات شرکت های مشاوره ای به استاندارد مورد نظر است. مسلما این رتبه بندی بر اساس استاندارد ی شکل گرفته است و هر سازمانی می بایست خود را به این استاندارد های مورد نظر نزدیک کند تا بتواند به بهترین شکل ممکن کارهای مشاوره ای خود را پیش ببرد.

 

در حال حاضر برای شرکت در مناقصات اخذ رتبه مشاور یک الزام به حساب می آید. اخذ رتبه بندی شرکت های مشاوره ای توسط نهاد ریاست جمهوری صورت می گیرد به همین دلیل در این راستا با دقت کامل و به شکل صادقانه رتبه بندی شرکت های مشاوره ای صورت می گیرد و بر اساس توانایی های فنی و مالی یک شرکت، این رتبه بندی انجام می گیرد.

 

تمدید و ارتقای رتبه شرکت­ های مشاور

 

بعد از اخذ رتبه مشاور و طی شدن زمان قانونی آن رتبه، در صورتی که شرکت فعال باشد نیازمند تمدید کردن رتبه مشاور یا ارتقای آن است .

اگر شرکت راکد نبوده یا صلاحیت خود را از دست نداده باشد، می­تواند تصمیم بگیرد که آیا رتبه خود را تمدید خواهد کرد یا ارتقا می­دهد .

 

تمدید، ارتقا یا نزول رتبه شرکت

 

برای تمدید رتبه مشاور قبلی، شرکت باید در مدت اعتبار رتبه قبلی فعال بوده و سطح خود را ثابت نگه داشته باشد. نباید از نظر قانونی هیچ نوع ممنوعیتی داشته باشد و باید شرایط و مدارک لازم را دارا باشد. در این صورت به جای اخذ رتبه مشاور، برای تمدید رتبه قبلی درخواست می­دهد .

از شرایط عمومی تمدید رتبه شرکت مشاور می­توان به داشتن کارکنان مهندس خبره و دارای سابقه در زمینه­­ی مورد نظر( زمینه درخواست شده برای رتبه بندی شرکت­های مهندسی مشاور) اشاره کرد. اما مهم­ترین شرط در تمدید رتبه­ی اخذ شده، ثابت ماندن اساس شرکت است. اگر شرکت به صورت اساسی تغییر کند، آن­ گاه شامل تمدید رتبه نمی­شود و باید از ابتدا برای اخذ رتبه مشاور درخواست بدهد .

 

  • نکته : تغییر اساسی مثل تغییر در موضوع شرکت و اساسنامه یا تغییر بیشتر اعضای هیئت مدیره یا همه­ی آن­ها .
  • نکته : تغییرات جزئی مثل تغییر آدرس دفتر یا جا به جا شدن سمت­های اعضای هیئت مدیره با یکدیگر مانعی ندارد و باعث رد صلاحیت در زمان تمدید رتبه مشاور نمی­شود

 

از دیگر مزایای اخذ رتبه مشاور، امکان ارتقای آن است. در صورتی که شرکت شرایط خود را بهبود بخشد، مثلا افزایش سرمایه یا افزایش رضایتمندی کارفرماها در پروژه­هایی که در زمان اعتبار رتبه قبلی انجام داده، باعث می­شود شرکت بتواند متقاضی ارتقای رتبه قبلی خود باشد .

البته برای ارتقای رتبه باید همانند زمان اخذ رتبه مشاور، شرایط عمومی را داشته و مدارک را آماده کنید .

شرایط عمومی ارتقای رتبه شرکت مهندسی مشاور، شامل ثابت بودن اساس شرکت، افزایش سرمایه و موفقیت در انجام پروژه ­های قبلی می­باشد .

 

رتبه بندی مشاوران
رتبه بندی مشاوران

 

رتبه بندی مشاوران

 

اگر بخواهیم امتیازدهی شرکت های مشاوره ای را تقسیم بندی کنیم باید آن را در ۳ بخش لحاظ کنیم. امتیاز شماره ۱ و ۲ و ۳ این رتبه بندی مشاوران را تشکیل می دهند و امتیاز شماره ۱ بالاترین نمره و شماره ۳ پایین ترین نمره را نشان می دهد. شرکت های مشاوره ای باید به این نکته توجه داشته باشند که همواره سعی در کسب بالاترین رتبه بندی مشاوران را داشته باشند تا بتوانند شانس خود را برای گرفتن پروژه ها و مناقصات بزرگ بیشتر کنند.

دنیای امروز دنیای رقابت است و هر شخص و یا سازمانی که به این رقابت وارد نشود مسلما هیچ پیشرفتی نخواهد داشت، رتبه بندی مشاوران  یکی از گزینه های مطلوب و مناسب برای قرار گرفتن در این رقابت است و همان طور که در بالا اشاره کردیم با استفاده از این ویژگی، شرکت های مشاوره ای می توانند سطح کیفی و کمی خدمات خود را نسبت به گذشته بسیار بیش تر کنند.اگر شرکتی بخواهد بالاترین رتبه بندی مشاوران یا همان امتیاز ۱ گرید شرکت های مشاور را کسب کند باید بیشترین امتیاز را در بین این ۴ گزینه به دست آورد.

 

رتبه بندی مشاوران چند دسته است ؟

رتبه بندی مشاوران در سه دسته انجام می­شود و رتبه یک معتبرترین آن­ها است. با اخذ رتبه مشاور درجه یک،  توانایی کامل یک شرکت در انجام پروژه­ها را نشان داده می­شود و بیشترین اعتبار و ارزش را به شرکت­ مورد نظر می­بخشد. از سوی دیگر، کسب رتبه­ مشاور درجه سه که پایین­ترین بین رتبه­ ها است، به اندازه کافی به شرکت مورد نظر اعتبار می­بخشد تا وارد دنیای تازه­ای از قراردادها و مناقصات شود .

 

فقط با اخذ رتبه مشاور درجه سه، اعتبار شرکت مشاور مورد نظر را چند برابر می­کند، باعث افزایش قراردادهای شرکت شده و در دریافت وام و کمک هزینه و همین طور پیدا کردن سرمایه گذارهای احتمالی به شرکت مشاور کمک می­کند .

 

هر چه رتبه اخذ شده بالاتر باشد، اعتبار شرکت و در نتیجه مزایا بیشتر می­شوند، به همین دلیل شرکتی که قصد پیشرفت و انجام پروژه­های سطح بالا دارد، تمام تلاش خود را کرده تا به رتبه­های بالاتر شرکت­های مشاور برسد .

 

گرید شرکت های مشاور

 

  • بررسی سوابق کاری شرکت در ۱۵ سال اخیر و این که چقدر توانسته است به انتظارات و نیازهای مشتریان پاسخ مناسب دهد. ( هر چقدر این گزینه به سمت ایده آل میل کند شرکت می تواند در این گزینه امتیاز زیادی را به دست آورد.)
  • مهارت فنی و اجرایی یک شرکت در چه حدی قرار گرفته. برای پاسخ دادن به این سوال می توان نظرات مشتریان قبلی شرکت را جویا شد و این که آیا سازمان توانسته است در این زمینه مهارت خود را به رخ بکشد.
  • نیروی کاری که در شرکت به استخدام درآمده اند یکی از مهم ترین گزینه ها برای اخذ رتبه مشاور و گرید شرکت های مشاور هر چقدر این افراد از درجه تحصیلی و علمی بیش تری برخوردار باشند و هر چقدر توانایی عملی آن ها در زمینه کاری مورد بالا باشد، مسلما امتیاز بیش تری برای این گزینه لحاظ خواهد شد.
  • شاید گزینه ای که بسیاری از مدیران در زمینه مشاوره ای بدان بی توجه هستند درست کردن ساختار مدیریتی و کیفیتی در خود سیستم شرکت است. متاسفانه بسیاری از شرکت های مشاوره ای در ایران تنها به فکر اجرایی کردن مهارت های علمی وعملی خود برای شرکت های مختلف در پروژه های گوناگون هستند و هیچ توجهی به ساختار مدیریتی خود ندارند. بهترین حالت این است که استانداردهای بین المللی مدیریتی و کیفیتی را در سیستم خود اجراء کنند، هم چون استاندارد ایزو ۹۰۰۱ . دریافت گواهینامه مربوط به این استاندارد که از اعتبار جهانی برخوردار است می تواند رتبه بندی شرکت را بسیار بیش تر از قبل کند و اخذ رتبه مشاور را ساده تر کند.

 

هزینه اخذ رتبه مشاور

 

برای کسب رتبه شرکت مهندسی مشاور باید در موارد زیر هزینه­ هایی را بپردازید :

  1. آماده کردن اسناد لازم برای درخواست اخذ رتبه مشاور . به طور مثال هزینه­های مربوط به آماده کردن روزنامه رسمی شرکت یا گرفتن کپی­های مدارک شناسایی اعضای هیئت مدیره .
  2. هزینه ­هایی مربوط به انجام پروژه­ها و فعالیت­های عملی. برای کسب رتبه­ی مورد نظرتان باید مطابق قوانین توانایی انجام پروژه­هایی در سطح مورد نظر داشته باشید و برای انجام این پروژه­ها باید هزینه­ هایی متقبل شوید .

 

توجه : شرایط اخذ رتبه مهندسین مشاور در درجه اول شامل اسناد تحصیلی و سابقه­ی کاری مهندسین می­باشد. شرکت­های مهندسی مشاور باید کارکنان و کارمندان متخصص در رشته­ی مورد نظر برای اخذ رتبه مشاور داشته باشند .

 

رتبه ۳ مشاور

کمترین رتبه در رتبه بندی شرکت­های مشاور، رتبه­ ی سه می­باشد. اما داشتن پایین­ترین رتبه در زمان اخذ رتبه مشاور در برابر عدم وجود هر گونه رتبه، برای شرکت­های مشاور نوعی امتیاز محسوب می­شود. با داشتن این رتبه، شرکت شما وارد دنیای حرفه­ای و معتبر تجارت شده و راه پیشرفت شرکت را باز می­کند .

 

مدارک لازم جهت اخذ رتبه ۳ مشاور :

 

  • تمام مدارک اساسی شرکت مثل شرکتنامه، روزنامه­ی رسمی شرکت، اساسنامه و اظهارنامه­ مالیاتی شرکت
  • برای اخذ رتبه مشاور درجه سه باید اسنادی را ارائه دهید که هویت اعضای هیئت مدیره و سهامداران اصلی را تایید کند .
  • کارت پایان خدمت اعضای مرد هیئت مدیره
  • مدرک دال بر داشتن توانایی مالی شرکت
  • برای اخذ رتبه مشاور وجود مدارکی که نشان دهنده­ی ارزش مالی قراردادهای گذشته شرکت است، لازم می­باشد .

 

شرایط اخذ رتبه ۳ مشاور :

 

برای اخذ رتبه ۳ مشاور نیازی به داشتن سابقه کاری در زمینه­ ی مورد نظر نیست ولی وجود سه مهندس یا تعداد بیشتر که مدرکی مرتبط با رشته مورد نظر داشته باشند از شرایط الزامی برای اخذ رتبه مشاور درجه سه است .

 شرایط اخذ رتبه ۳ مشاور شامل تمام شرایط عمومی کسب رتبه مشاور است. شرایطی مثل صلاحیت اعضای هیئت مدیره و سهامداران اصلی .

توجه کنید که در زمان درخواست برای کسب رتبه مورد نظر، شرکت یا اعضای هیئت مدیره نباید از نظر قانونی ممنوعیتی در باره­ی این نوع فعالیت­ها داشته باشند .

 

نکته : اگر اعضای هیئت مدیره در اداره­های دولتی مشغول به کار باشند، شرکت برای اخذ رتبه مشاور رد صلاحیت می­شود .

 

اخذ رتبه ۲  و ۱ مشاور :

 

برای اخذ رتبه مشاور درجه دو، باید حداقل یک دوره رتبه سه را گذرانده و ارزش مالی و درصد موفقیت شرکت خود را در آن دوره بالا برده باشید .

شرایط دیگری که می­تواند به اخذ رتبه ۲ مشاور کمک کند، بالا رفتن مدارک تحصیلی اعضای هیئت مدیره و همین طور افراد امتیاز آور شرکت است. همین طور شرکت در دوره­های آموزشی و بالا رفتن سابقه کاری در زمینه مورد نظر می­تواند به اخذ رتبه مشاور درجه ۲ و ۱ کمک کند .

برای اخذ رتبه مشاور درجه یک نیز باید بعد از گذراندن حداقل یک دوره با اعتبار رتبه درجه ۲، در صورت داشتن صلاحیت کافی و دارا بودن شرایط عمومی، مدارک لازم را تهیه کرده و برای اخذ رتبه یک مشاور درخواست بدهید .

 

مدارک لازم جهت اخذ رتبه مشاور
مدارک لازم جهت اخذ رتبه مشاور

 

اخذ گرید مشاور

 

  • اما قرار دادهای که یک شرکت مشاوره ای قبلا بسته است یکی دیگر از معیارهای سنجش اخذ گرید مشاور است. نهاد ریاست جمهوری برای این گزینه به ازای مبلغ یک میلیون تومان، یک امتیاز درنظر گرفته است. پس اگر شما یک شرکت مشاوره ای هستید و تا کنون برای اخذ گرید مشاور اقدامی انجام نداده اید بهتر است از همین الان سوابق خدمات خود را جمع آوری کنید چون در موقع ضروری به آن احتیاج پیدا خواهید کرد.

مهم ترین سوال و دغدغه اصلی مدیران شرکت های مشاوره ای این قضیه است که دقیقا چه زمانی می توان برای اخذ این رتبه بندی اقدام کرد. در حالت کلی گزینه رتبه بندی شرکت یکی از مهم ترین موارد برای باقی ماندن شرکت مشاوره ای در عرصه رقابت امروزی است. با استفاده از این رتبه بندی می توانید نظر بسیاری از سرمایه گذاران و شرکت های بزرگ را به سمت خود جذب کنید.

اگر شرکت شما فاقد اخذ رتبه مشاور باشد مسلما بسیاری از فرصت های ایده آل را از  دست خواهید داد. پیشنهاد می شود که حتما بعد از ثبت شرکت نسبت به اخذ این رتبه بندی اقدام کنید تا بتوانید در همان گام اول به شکل کاملا مقتدرانه پا به عرصه رقابت بگذارید.

 

رتبه بندی مهندسین مشاور

 

تصمیم گیری در مورد رتبه بندی مهندسین مشاور بر اساس مواردی مثل سابقه در رشته­ی مورد درخواست برای رتبه بندی، انجام می­گیرد. از عوامل مهم دیگر در این مورد، می­توان به دارا بودن تکنولوژی مناسب برای انجام پروژه، داشتن سرمایه کافی، مدارک مربوطه و موارد دیگر، نام برد. به طور مثال اگر مدرکی دال بر رضایت کارفرمای قبلی از انجام پروژه داشته باشید، امتیازی مثبت در اخذ رتبه مشاور می­باشد .

 

رتبه بندی مهندسین مشاور به دو نوع قابل صدور است .
  • کسب رتبه مشاور مرتبط با افراد حقیقی است. یعنی صدور این رتبه به نام یک فرد که مدارک و سوابق لازم را دارد .
  • نوع دیگر رتبه مشاور متعلق به اشخاص حقوقی است. شخص حقوقی در واقع یک شرکت است. وقتی وکیل شرکت از طرف شرکت برای اخذ رتبه مشاور اقدام می­کند، مدرک به نام شخص خاصی نخواهد بود بلکه متعلق به شرکت و جزو مدارک قانونی شرکت خواهد بود .

 

نکته : فقط شرکت­هایی می­توانند به عنوان شخص حقوقی اقدام به رتبه بندی کنند که شناسه ملی اشخاص حقوقی را پیشاپیش گرفته باشند و آن را به عنوان بخشی از مدارک برای اخذ گرید ( رتبه) شرکت مشاور ارائه کنند .

 

رتبه بندی شرکت های مهندسین مشاور

 

برای رتبه بندی شرکت­های مهندسین مشاور  باید از طریق درخواست در سایت ساجات و آماده کردن مدارک مورد نیاز اقدام کنید. لازم به ذکر است که باید شرایط عمومی را داشته باشید تا صلاحیت شما در طی مراحل اخذ رتبه مشاور تایید شود.همان طور که اشاره کردیم مهم ترین فاکتورهایی که در این زمینه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است توانایی فنی و مالی شرکت است.

وانایی فنی یک شرکت را می توان در سابقه رتبه بندی مهندسین مشاور ، میزان تحصیلات و رزومه آن ها خلاصه کرد.هم چنین برای توانایی مالی یک شرکت می توان از سیستم حسابداری یک شرکت، به میزان اظهارنامه مالیاتی شرکت و تغییرات شرکت و هم چنین جدول سود و زیان آن دسترسی پیدا کرد تا به ساده ترین شکل ممکن بتوان این رتبه بندی شرکت را در ارتباط با شرکت مورد نظر اجراء کرد.

اگر بخواهیم رتبه بندی شرکت های مهندسین مشاور را تقسیم بندی کنیم، باید آن را به سه دسته کلی بخش بندی کرد. شرکت های فنی و مهندسی، شرکت های مدیریتی و شرکت های اقتصادی.شرکت های مدیریتی را می توان به مدیریت و برنامه ریزی پروژه بخش بندی کرد.شرکت های مالی و اقتصادی را می توان به شرکت هایی تقسیم بندی کرد که بحث هزینه یابی کیفیت و یا خدمات کلی در ارتباط با سود و زیان شرکت های مختلف را انجام می دهند، تمام خدمات مربوط به بخش حسابداری مربوط به این شرکت هاست.اما شرکت های فنی و مهندسی که خود به دسته های مختلفی تقسیم بندی می شوند و بیشتر کار نظارت و اجرایی کردن پروژه های مختلف را در زمینه های تجاری و مسکونی بر عهده دارند.

 

پروسه گرید مشاور شرکت لازمه افراد متخصص و باتجربه در این زمینه است برای راهنمایی و مشاوره تخصصی رایگان اخذ رتبه مشاور و رتبه بندی مشاوران با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

هزینه اخذ رتبه مشاور چگونه میباشد؟

آماده سازی اسناد لازم برای درخواست اخذ رتبه مشاور:هزینه ­های مربوط به آماده سازی روزنامه رسمی شرکت و کپی­ های مدارک شناسایی اعضای هیئت مدیره .
هزینه ­های مربوط به پروژه ­ها و فعالیت­ های عملی. برای اخذ رتبه مورد نظرتان باید مطابق قوانین توانایی انجام پروژه­ هایی در سطح مورد نظر را داشته باشید و برای انجام این پروژه­ ها باید هزینه­ هایی متقبل شوید .

رتبه بندی مشاور چند نوع است؟

اخذ رتبه مشاور افراد حقیقی:یعنی اخذ این رتبه به نام یک فرد که مدارک و سوابق لازم را داراست.
رتبه بندی مشاوراشخاص حقوقی:یعنی شخص حقوقی در واقع یک شرکت یا سازمان است. وقتی وکیل شرکت از سمت شرکت برای اخذ رتبه مشاور اقدام می­کند، مدرک به نام شخص خاصی نبوده بلکه متعلق به شرکت و جزو مدارک قانونی شرکت خواهد بود .

شرایط اخذ رتبه مهندسین مشاور چیست؟

برای اخذ رتبه مهندسین مشاور حتما باید از سایت ساجات با آماده سازی مدارک مربوطه مورد نیاز اقدام کنید. حتما باید شرایط عمومی را داشته باشید تا صلاحیت مهندسین در طی پروسه اخذ رتبه مشاور تایید شود

5/5 - (47 امتیاز)

2 دیدگاه

  1. نریمان حق خواه

    سلام ممنون از مقاله خوبتون، ببخشید من یه متنی توی مجله بانک اقتصاد میخوندم نوشته بود شرکت های پتروشیمی هم جزء زیرمجموعه های شرکت های مشاوره به حساب میان خواستم بدونم درسته این موضوع؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید 🌹🙏

  2. سلام وقت بخیر لطفا جهت راهنمایی تخصصی با کارشناسان ما تماس بگیرید و در مورد شرکت های مشاور بصورت رایگان اطلاعات بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان