مراحل اخذ رتبه ۳ مشاور آب

 

اخذ رتبه ۳ مشاور آب
اخذ رتبه ۳ مشاور آب

 

اخذ رتبه ۳ مشاور آب

 

در اخذ رتبه ۳ مشاور آب یا رتبه بندی شرکت ‌ها پس از تاسیس و به ثبت رسیدن شرکت، از جمله عوامل حائز اهمیت در اثبات جایگاه شرکت‌ها است. به عبارتی با دریافت رتبه بندی می‌توان نه تنها در توسعه و رشد شرکت پیشرفت بسزایی داشت، بلکه می‌توان یک دورنمای کلی از چگونگی شرایط و وضعیت شرکت نیز به دست آورد. از سوی دیگر اهمیت رتبه بندی شرکت‌های مشاور سبب جذب کارفرمایان و سرمایه گذاران شده و بدین ترتیب می‌توان موفق به پذیرش پروژه‌های تخصصی و همکاری با ارگان‌های دولتی شد.

اخذ رتبه مشاور از سطح سه تا سطح یک می باشد که سطح ۳ پایین ترین رتبه و سطح ۱ بالاترین رتبه است که با توجه به میزان تجارب و سوابق شرکت در حیطه موضوع مرتبط با فعالیت به شرکت‌ها و افراد امتیاز آور اختصاص می‌یابد. آنچه که برای اخذ رتبه بندی حائز اهمیت است، دانش تخصصی نیروی انسانی، منابع مالی، میزان تجارب و سابقه‌های کاری است که توسط کارشناسان ذیربط مورد بررسی واقع شده و در نهایت گواهی رتبه از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور صادر می‌شود. در ادامه به شرح مختصری در ارتباط با چگونگی اخذ رتبه بندی، اخذ رتبه ۳ مشاور آب، شرایط عمومی و سایر موارد ضروری مرتبط با آن می‌پردازیم؛

 

رتبه بندی شرکت‌های حوزه آب به سه دسته تقسیم می‌شود که عبارتند از؛

  • رشته مرتبط با سازه‌های دریایی
  • رشته مرتبط با سد سازی و تاسیسات
  • رشته مرتبط با شبکه‌های انتقال آب و فاضلاب

 

حوزه فعالیت شرکت‌های مشاور آب

حوزه فعالیت شرکت‌های مشاور آب در امور مرتبط با نیروگاه‌های آب، شبکه‌های انتقال و توزیع آب، امور مرتبط با تصفیه خانه‌ها، شبکه‌های آبیاری، سازه‌های دریایی، سدها، تونل‌های آب، تاسیسات ساختمانی و عمرانی، ساخت حوضچه ها، شبکه‌های فاضلاب، استخرهای پرورش آبزیان خلاصه می‌شود. بدین ترتیب می‌توان با ارائه مدارک و اسناد کافی در یکی از زیرشاخه‌های مجموعه آب موفق به اخذ رتبه ۳ مشاور شد. گفتنی است که دو سوم اعضای هیات مدیره بایستی دارنده حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی در یکی از رشته‌های مرتبط با حوزه فعالیت شرکت باشند.

 

چگونگی اخذ رتبه ۳ مشاور آب

 

پس از ثبت شرکت در اداره ثبت شرکت‌ها، جهت اخذ رتبه بندی بایستی ثبت نام اولیه در سامانه ساجات صورت پذیرد و تمامی مدارک مورد نیاز به سامانه ارسال شود. پس از بررسی پرونده و دریافت تاییدات اولیه از سوی کارشناسان، بایستی مابقی مراحل به صورت حضوری با مراجعه به اداره ثبت شرکت‌ها و سازمان‌های مربوطه اعمال شود. اخذ رتبه بندی به طور میانگین دو ماه کاری به طول می انجامد.

توجه داشته باشید که برای ارسال پرونده، تا حد امکان مدارک درخواستی را به طور کامل ارائه دهید تا به نقص مدارک مواجه نشوید. در صورت مواجه شدن با نقص مدارک اطلاعیه ای صادر می‌شود که مجدد پرونده خود را تکمیل و ارسال نمایید. همانطور که از قبل به آن اشاره شده مواردی مانند دانش تخصصی، مدرک تحصیلی مرتبط با حوزه فعالیت، امکانات پشتیبانی، تجهیزات، منابع مالی، سوابق کاری، تجارب حرفه‌ای از جمله معیارهای مهم در سنجش میزان رتبه بندی شرکت‌ است.

لازم به ذکر است که مدت اعتبار گواهی رتبه چهار سال می‌باشد که پس از گذشت این بازده زمانی می توان رتبه را برای دو دفعه تمدید نمود. پس از دوبار تمدید رتبه، بایستی مجدد مراحل قانونی و تشریفات اداری برای کسب رتبه بندی شرکت طی شود. همچنین با توجه به ارائه رزومه کاری بالاتر و حرفه‌ای تر نیز می‌توان موفق به کسب رتبه بالاتری شد.

 

مدارک مورد نیاز جهت اخذ رتبه ۳ مشاور آب
مدارک مورد نیاز جهت اخذ رتبه ۳ مشاور آب

 

مدارک مورد نیاز جهت اخذ رتبه ۳ مشاور آب

 

  • ارائه یک نسخه کپی برابر اصل از اساسنامه شرکت
  • ارائه یک نسخه کپی برابر اصل از تمامی روزنامه مبنی بر آخرین تغییرات شرکت از زمان تاسیس تا به اکنون
  • ارائه یک نسخه کپی برابر اصل از اظهارنامه شرکتی
  • ارائه یک نسخه کپی برابر اصل از تقاضانامه شرکت و شرکت نامه، شرکت‌های با مسئولیت محدود
  • ارائه یک نسخه از صورتجلسه مرتبط با تعیین اعضای هیئت مدیره شرکت
  • ارائه یک نسخه از صورتجلسه مجمع عمومی همراه با فهرستی از درصد سهم تمامی سهامداران
  • ارائه آخرین اظهارنامه مالیاتی شرکت مشاور
  • ارائه صورتحساب های مالی شرکت
  • ارائه یک نسخه از کپی مدارک شناسایی اعضای هیئت مدیره شرکت
  • ارائه یک نسخه از آخرین پرداختی حق بیمه شرکت به همراه فهرستی از بیمه تمامی کارکنان

 

جهت هرگونه راهنمایی در خصوص چگونگی اخذ رتبه ۳ مشاور آب می‌توانید با کارشناسان مربوطه مشاوره نموده و از راهنمایی‌های جامع آنان بهره‌مند شوید

 

مزایای اخذ رتبه ۳ مشاور آب

 

از جمله مزیت‌های دریافت رتبه بندی بعد از ثبت شرکت می‌توان به شرکت در مناقصات مالی و دولتی، همکاری با سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی، همکاری با شرکت‌های بین المللی، بهره‌مندی از تسهیلات بانکی، جلب اعتماد کارفرمایان و سرمایه گذاران و موارد این چنینی اشاره کرد. همچنین اخذ رتبه بندی سبب می‌شود که شرکت‌ها عملکرد مناسب‌تری در برابر پذیرش پروژه‌های تخصصی داشته باشند و به گونه‌ای در میان رقبای همسان خود بدرخشند.

 

5/5 - (4 امتیاز)
مشاوره رایگان