اخذ رتبه ۳ مشاور مطالعات آماری

اخذ رتبه ۳ مشاور مطالعات آماری
اخذ رتبه ۳ مشاور مطالعات آماری

 

اخذ رتبه ۳ مشاور مطالعات آماری

 

در اخذ رتبه ۳ مشاور مطالعات آماری با توجه به قابلیت‌های فنی، مهندسی، امکانات، تجهیزات، منابع مالی، نیروی متخصص و موارد این چنینی از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور صادر می‌شود. رتبه بندی شرکت ‌ها به معنای تعیین صلاحیت و ارزشگذاری در خصوص توانایی‌های شرکت است. اخذ گواهی رتبه صلاحیت، به معنای ارائه خدمات آماری از جمله امور مرتبط با آمارگیری، مطالعات آماری، فعالیت‌های تخصصی، داوری رسمی و نظایر این موارد است که افراد واجد شرایط می‌توانند برای دریافت رتبه، با مراجعه به سامانه ساجات و ضمیمه نمودن مدارک مورد نیاز، اقدامات لازم را اعمال نمایند.

شرکت‌های آماری پس از تاسیس با ارائه رزومه تخصصی و حرفه ای خود، می‌توانند موفق به کسب گواهی رتبه شوند. در ادامه به شرح مختصری در ارتباط با شرایط لازم در خصوص دریافت رتبه بندی شرکت‌های مشاور مطالعات آماری می‌پردازیم؛

 

مدارک مورد نیاز جهت اخذ رتبه ۳ مشاور مطالعات آماری

 

  • ارائه تعهد نامه سازمان
  • ارائه گواهی رتبه بندی شرکت در صورت دارا بودن رتبه قبلی
  • ارائه اصل مدارکی نظیر اساسنامه، تقاضانامه و شرکت نامه
  • ارائه یک نسخه کپی از مدارک شناسایی تمامی اعضای هیئت مدیره شرکت
  • ارائه کپی کارت پایان خدمت برای آقایان
  • ارائه اصل و کپی مدارک تحصیلی اعضای هیئت مدیره
  • ارائه اظهارنامه مالیاتی
  • ارائه پروژه‌های انجام شده به همراه تاییدیه آن از سوی کارفرمایان
  • ارائه گواهی تامین اجتماعی
  • ارائه سند مالکیت شرکت و یا اجاره نامه
  • ارائه آگهی مبنی بر آخرین تغییرات شرکت در روزنامه رسمی و یا روزنامه کثیرالانتشار
  • ارائه فهرست سهامداران، مدیران و افراد امتیازآور به همراه مشخصات آنان
  • ارائه ترازنامه مالیاتی شرکت

 

شرایط عمومی برای اخذ رتبه ۳ مشاور مطالعات آماری

 

از جمله شرایط عمومی، تاسیس و ثبت شرکت است که حتما بایستی قبل از اخذ رتبه انجام شود. عدم سوء پیشینه، عدم اشتغال اعضای هیئت مدیره در مشاغل دولتی، دارا بودن حداقل مدرک کارشناسی برای مدیران و ارائه مجموع هفت سال سابقه بیمه از جمله شرایط عمومی است که بایستی مورد توجه واقع شود.

 

مجموع مطالعات آماری شامل تخصص‌های زیر می‌باشد؛

 

یک) تخصص در حیطه اقتصادی، اجتماعی

از جمله فعالیت‌های این حوزه می‌توان به مواردی مانند نمونه گیری، نظارت و بررسی، انجام عملیات میدانی، طراحی و تنظیم حساب‌های اقتصادی، آمارگیری نرخ بیکاری، نرخ اشتغال، بررسی موضوعات فرهنگی و اجتماعی خانوارها، نتیجه تحلیل آماری و نظایر اینها اشاره کرد.

 

دو) تخصص در حیطه صنعت، معدن

از جمله مطالعات این رشته می‌توان به تنظیم و تهیه حساب‌های اقتصادی صنعت، معدن، انرژی، ساختمان، طراحی نظام‌های آماری، فعالیت‌های امور اجرایی، استخراج، تجزیه و تحلیل آماری، نمونه گیری و نظارت اشاره کرد.

 

سه) تخصص در حیطه کشاورزی

علاوه بر تمامی فعالیت‌های گفته شده، این شاخه انجام امور مرتبط با تهیه حساب‌های اقتصادی در حیطه باغ، زراعت، دامداری، خدمات کشاورزی، شیلات، آبزیان، پرورش زنبور عسل، پرورش کرم ابریشم، ، خدمات دامپروری را نیز شامل می‌شود.

 

چهار) تخصص در حیطه خدمات

تهیه و تنظیم حساب‌های اقتصادی در زمینه امور حمل و نقل، انبارداری، عمده فروشی، خرده فروشی، فعالیت‌های مرتبط با امور کسب و کار، امور آموزش، امور بهداشت و درمان، خدمات عمومی، خدمات شخصی، تنظیم شاخص قیمت کالاها، میزان خدمات مصرفی خانوارها و موارد این چنینی را در بر می‌گیرد.

 

مدارک مورد نیاز جهت اخذ رتبه ۳ مشاور مطالعات آماری
مدارک مورد نیاز جهت اخذ رتبه ۳ مشاور مطالعات آماری

 

فواید رتبه بندی مشاور و اخذ رتبه ۳ مشاور مطالعات آماری

 

  • جلب اعتماد کارفرمایان و سرمایه گذاران برای اجرای پروژه‌های تخصصی
  • همکاری با ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی و شرکت‌های خارجی
  • امکان شرکت در مناقصات مالی و دولتی
  • کسب دورنمای کلی از وضعیت و شرایط شرکت
  • ارتقاء عملکردهای شرکت در اجرای پروژه‌ها و کسب رتبه های بالاتر
  • عرضه خدمات و تسهیلات مربوطه در فضای رقابتی با توجه به قوانین مندرج در آیین نامه‌های ثبت شرکت

 

چگونگی اخذ رتبه ۳ مشاور مطالعات آماری

 

اخذ رتبه مشاور در حوزه مطالعات آماری، فعالیت‌هایی را نظیر آمارگیری، مطالعات مرتبط با امور آماری، کارشناسی رسمی، داوری و تمامی فعالیت‌های رسمی و حرفه‌ای را شامل می‌شود. پس از تاسیس شرکت و به رسمیت شناختن آن در اداره ثبت شرکت‌ها، متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه ساجات و ضمیمه نمودن تمامی مدارک درخواستی برای دریافت رتبه بندی اقدام نمایند. بدین ترتیب پروسه‌های قانونی پرونده با توجه به نظارت و بررسی از سوی کارشناسان ذیربط اعمال شده و در مدت زمان دو ماه از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، رتبه برای متقاضیان واجد شرایط صادر می‌شود.

قابل ذکر است که مشاوران، پیمانکاران و شرکت‌های آماری از جمله واجدین شرایط برای دریافت رتبه می باشند. آنچه که برای دریافت رتبه حائز اهمیت است، رزومه تحصیلی مرتبط با تخصص، سوابق کاری، تجارب حرفه‌ای، مدارک هویتی و قانونی می‌باشد که مورد بررسی قرار گرفته می‌شود. همانطور که اشاره شد، اخذ رتبه ۳ مشاور و طی کردن تمامی مراحل آن، مدت زمان دو ماه به طول می‌انجامد.

در نتیجه طی یک سری تشریفات اداری، با توجه به بررسی مدارک و شواهد مورد نظر، شرکت موفق به کسب گرید می‌شود. توجه داشته باشید که مدارک را به صورت کامل ضمیمه پرونده خود کنید، در غیر اینصورت با نقص مدرک روبرو می‌شوید و پروسه قانونی اخذ رتبه نیز مدت دار خواهد شد.

5/5 - (1 امتیاز)
مشاوره رایگان