اخذ رتبه ۳ مشاور مقاوم سازی

اخذ رتبه ۳ مشاور مقاوم سازی
اخذ رتبه ۳ مشاور مقاوم سازی

 

اخذ رتبه ۳ مشاور مقاوم سازی

 

اخذ رتبه ۳ مشاور مقاوم سازی در تعیین رتبه بندی شرکت‌ها مبتنی بر میزان عملکرد و توانایی‌های شرکت در خصوص اجرای پروژه‌های تخصصی، منابع مالی، امکانات پشتیبانی، تجارب و سوابق حرفه‌ای افراد امتیاز آور است. به عبارتی رتبه بندی یک نوع ملاک و معیار سنجش جهت تشخیص قابلیت‌های شرکت است. اخذ رتبه بندی به شرکت‌ها این امکان را می‌دهد که بتوانند در مناقصات مالی شرکت کنند. علاوه بر آن توانایی همکاری با سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی را نیز داشته و می‌توانند از این طریق یک دورنمای کلی از شرایط و وضعیت شرکت را به کارفرمایان و یا سرمایه گذاران ارائه دهند.

بهره‌مندی از تسهیلات بانکی از دیگر فواید اخذ رتبه بندی است. قابل ذکر است که این رتبه بندی از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور برای افراد امتیاز آور صادر می‌شود. بدین ترتیب شرکت‌ها با توجه به سوابق کاری و حرفه‌ای خود می‌توانند اقدامات لازم را جهت اخذ رتبه بندی شرکت خود اعمال نمایند. در ادامه به شرح مختصری درباره اخذ رتبه مشاور مقاوم سازی، شرایط عمومی، ویژگی‌ها، چگونگی اخذ رتبه و سایر موارد مرتبط با آن می‌پردازیم؛

 

رتبه بندی بر اساس نوع فعالیت‌ها به انواع شرکت‌های زیر اختصاص می‌یابد؛

  • شرکت‌های مشاور
  • رتبه بندی شرکت‌های پیمانکار
  • شرکت‌های انفورماتیک
  • شرکت‌های انبوه سازان
  • شرکت‌های طرح و ساخت

رتبه بندی برای شرکت‌های مشاور از سطح یک تا سطح سه محاسبه می‌شود که سطح یک بالاترین پایه و سطح سه به عنوان پایین‌ترین پایه از سوی کارشناسان ذیربط با توجه به توانایی ها و عملکردهای شرکت مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 

فواید اخذ رتبه ۳ مشاور مقاوم سازی

 

  • امکان عضویت در مناقصات مالی
  • امکان بهره مندی از تسهیلات بانکی
  • امکان دستیابی به یک دورنمای کلی از وضعیت و شرایط شرکت اعم از میزان منابع مالی، میزان تجهیزات فنی- مهندسی، میزان دانش تخصصی و مواردی از این قبلی
  • امکان همکاری با سازمان‌ها و ارگان های دولتی
  • امکان جلب اعتماد کارفرمایان و سرمایه گذاران جهت اجرای پروژه‌های تخصصی
  • امکان ایجاد بستری مناسب برای ارتقاء و توسعه عملکردهای شرکت
  • امکان رقابت با سایر رقبای همسان در چگونگی ارائه خدمات

 

مدارک مورد نیاز جهت اخذ رتبه ۳ مشاور مقاوم سازی

 

  1. ارائه یک نسخه از اصل گواهی رتبه بندی قبلی، در صورتی که شرکت دارنده رتبه بوده باشد
  2. ارائه اسناد و مدارک شرکت اعم از اساسنامه، شرکت نامه، تقاضانامه
  3. ارائه مدارک شناسایی افراد امتیاز آور اعم از شناسنامه و کارت ملی
  4. ارائه یک نسخه از کپی کارت گواهی پایان خدمت برای آقایان و یا برگه معافیت از سربازی
  5. ارائه اصل مدارک تحصیلی به همراه یک نسخه کپی از آن
  6. ارائه یک نسخه کپی از قرارداد شرکت که به امضای تمامی اعضای هیات مدیره رسیده باشد
  7. ارائه برگه آخرین صورتجلسه شرکت
  8. ارائه گواهی بیمه تامین اجتماعی
  9. ارائه تجارب کاری و پروژه‌های اجرایی که به تاییدیه کارفرمایان رسیده باشد
  10. ارائه اظهارنامه مالیاتی شرکت

 

مدارک مورد نیاز جهت اخذ رتبه ۳ مشاور مقاوم سازی
مدارک مورد نیاز جهت اخذ رتبه ۳ مشاور مقاوم سازی

 

شرایط عمومی جهت اخذ رتبه ۳ مشاور مقاوم سازی

 

از جمله شرایطی که شرکت‌ها بایستی دارا باشند، آن است که در ابتدا بایستی از سوی اداره ثبت شرکت‌ ها به ثبت رسیده باشند. از سوی دیگر عدم سوء پیشینه شرکت از دیگر پارامترهای حائز اهمیتی است که بایستی از سوی اعضای هیات مدیره مورد توجه قرار بگیرد. همچنین اعضای هیات مدیره نبایستی در سمت‌های دولتی مشغول به کار باشند.

حداقل مدرک کارشناسی برای دو سوم از اعضای هیات مدیره الزامی است.  نکته آخر آنکه مجموع هفت سال سابقه بیمه برای اعضای شرکت حائز اهمیت می‌باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می‌توانید با کارشناسان مرتبط با این حوزه تماس حاصل کرده و از مشاوره با آنان بهره‌مند شوید.

 

تخصص‌های مرتبط با مقاوم سازی

 

شرکت‌هایی که در خصوص مقاوم سازی، اقدام به اخذ رتبه بندی می‌نمایند، می‌توانند در حوزه‌هایی که در زیر به آن اشاره می‌شود، فعالیت نمایند؛

  • اعمال پژوهش‌ها و مطالعات ارزیابی لرزه‌ای
  • ارائه طرح بهسازی
  • طراحی جزئیات اجرایی
  • نظارت و کنترل بر اجرا
  • بررسی ریالی طرح‌های مرتبط با مقاوم سازی
  • ارائه دستورالعمل‌های فنی و مهندسی
  • اعمال و تهیه نقشه‌های مرتبط با ساخت
  • تهیه و تولید نم افزارهای تخصصی

 

چگونگی اخذ رتبه ۳ مشاور مقاوم سازی

 

پس از ثبت شرکت در اداره ثبت شرکت‌ها، جهت اخذ رتبه بندی بایستی ثبت نام اولیه در سامانه ساجات صورت پذیرد و تمامی مدارک مورد نیاز به سامانه ارسال شود. پس از بررسی پرونده و دریافت تاییدات اولیه از سوی کارشناسان، بایستی مابقی مراحل به صورت حضوری با مراجعه به اداره ثبت شرکت‌ها و سازمان‌های مربوطه اعمال شود. اخذ رتبه بندی به طور میانگین دو ماه کاری به طول می انجامد. توجه داشته باشید که برای ارسال پرونده، تا حد امکان مدارک درخواستی را به طور کامل ارائه دهید تا به نقص مدارک مواجه نشوید.

در صورت مواجه شدن با نقص مدارک اطلاعیه‌ای صادر می‌شود که مجدد پرونده خود را تکمیل و ارسال نمایید. همانطور که از قبل به آن اشاره شد مواردی مانند دانش تخصصی، مدرک تحصیلی مرتبط با حوزه فعالیت، امکانات پشتیبانی، تجهیزات، منابع مالی، سوابق کاری، تجارب حرفه‌ای از جمله معیارهای مهم در سنجش میزان رتبه بندی شرکت‌ها است.

لازم به ذکر است که مدت اعتبار گواهی رتبه چهار سال می‌باشد که پس از گذشت این بازده زمانی می‌توان رتبه را برای دو دفعه تمدید نمود. پس از دوبار تمدید رتبه، بایستی مجدد مراحل قانونی و تشریفات اداری برای کسب رتبه بندی شرکت طی شود. همچنین با توجه به ارائه رزومه کاری بالاتر و حرفه‌ای‌تر نیز می‌توان موفق به کسب رتبه بالاتری شد.

5/5 - (2 امتیاز)
مشاوره رایگان