مراحل اخذ رتبه ۳ مشاور

اخذ رتبه ۳ مشاور
اخذ رتبه ۳ مشاور

 

اخذ رتبه ۳ مشاور

 

در اخذ رتبه ۳ مشاور آنچه که پس از ثبت و تاسیس شرکت حائز اهمیت است، اخذ رتبه بندی شرکت می‌باشد. رتبه بندی شرکت‌های مشاور بدین معناست که تا چه اندازه قابلیت به انجام رساندن پروژه‌های تخصصی را با توجه به تجهیزات و امکاناتی که در دست دارند، به انجام می‌رسانند. در واقع رتبه بندی یک نوع معیار ارزش‌گذاری و صلاحیت شرکت‌ها است و از این طریق شرکت‌ها می‌توانند نه تنها جایگاه خود را در میان کارفرمایان و سرمایه گذاران به ثبت برسانند، بلکه از این طریق یک دورنمای کلی از شرکت را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند.

نقش و وظیفه شرکت‌های مشاور نظارت و بررسی بر چگونگی روند پروژه‌های پیمانکاری است. بدین ترتیب به عنوان یک نوع واسطه‌گر میان شرکت‌های پیمانکار و کارفرمایان عمل می‌کنند. رتبه بندی شرکت‌های مشاور از سطح یک تا ۳ محاسبه می‌شود. رتبه ۳ نشان دهنده پایین‌ترین سطح توانایی شرکت و رتبه ۱ گویای بالاترین سطح عملکرد شرکت‌های مشاور است.

به هر اندازه که شرکت از رتبه بندی بهتری برخوردار باشد، به همان میزان نیز از جلب پروژه‌های تخصصی تر از سوی کارفرمایان و سرمایه گذاران مواجه خواهد شد. همچنین با توجه به اخذ رتبه بندی، شرکت‌های می‌توانند از فواید و تسهیلات قابل توجهی برخوردار شوند که در ادامه به  شرح خلاصه‌ای از شرایط، ویژگی‌ها و چگونگی اخذ رتبه بندی می‌پردازیم؛

 

شرایط اخذ رتبه ۳ مشاور

 

با توجه به ماده ۳ آیین نامه و قوانین مرتبط با صلاحیت مشاوران، مشاوران دو گروه اشخاص حقیقی و اشخاص حقوقی را شامل می‌شوند. گفتنی است که ما در این بخش به شرح شرایط رتبه بندی شرکت‌های مشاور با اشخاص حقیقی می‌پردازیم. از جمله شرایط اخذ رتبه مشاور می‌توان به انجام و اجرایی نمودن خدمات مشاور اشاره کرد. در واقع نوع فعالیت ها و موضوع شرکت حتما در اساسنامه قید شده باشد.از قسمتی دیگر اعضای هیئت مدیره شرکت نباید در پست‌های رسمی سازمان‌های دولتی مشغول به خدمت باشند.

از بخشی دیگر نبایستی هیچ یک از افراد امتیاز آور دارای ممنوعیت کاری در حیطه امور مشاوره باشند. از جمله سایر شرایط ضروری می‌توان به اشتغال تمام وقت افراد امتیاز آور در شرکت اشاره کرد که البته در این خصوص اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها را شامل نمی‌شود. تحصیلات مرتبط با نوع فعالیت و حداقل دارا بودن سطح کارشناسی برای افراد امتیاز آور حائز اهمیت است.

 

موضوع فعالیت شرکت‌های مشاور در رشته‌های زیر خلاصه می‌شود؛

  1. مجموعه شهرسازی و معماری
  2. مجموعه راه و ترابری
  3. مجموعه مهندسی آب
  4. مجموعه مطالعات کشاورزی
  5. مجموعه پست و مخابرات
  6. مجموعه انرژی
  7. مجموعه صنعت
  8. مجموعه معدن
  9. مجموعه نفت و گاز

 

چگونگی اخذ رتبه ۳ مشاور

 

متقاضیان پس از تاسیس و ثبت شرکت و فراهم نمودن مدارک مورد نیاز، بایستی در سامانه ساجات ثبت نام کرده و مدارک درخواستی را ضمیمه پرونده خود نمایند. پس از دریافت تاییدات اولیه و بررسی مدارک و شواهد شرکت از سوی کارشناسان، مابقی روال قانونی آن به صورت حضوری در اداره ثبت شرکت‌ها می‌باشد. رتبه بندی شرکت ‌های مشاور با توجه به توانایی فنی و مهندسی، بهره‌مندی از نیروی متخصص، امکانات فنی و تجهیزات نرم‌افزاری، منابع مالی، سوابق کاری و تجارب حرفه‌ای ارزیابی می‌شود. بدین ترتیب سطح ملاک توانایی‌های شرکت بر حسب رتبه تعیین شده مشخص می‌گردد.

اگر چنانچه در صدد تمدید رتبه برآمدید و قابلیت‌های شرکت خود را افزایش و ارتقاء دادید، می‌توانید نسبت به دریافت رتبه بالاتر اقدام نمایید. صدور رتبه از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به افراد امتیاز آور ارائه داده می‌شود. قابل ذکر است که پروسه‌های قانونی و تشریفات اداری صدور رتبه به مدت دو ماه به طول می‌انجامد و در نهایت شرکت موفق به کسب گواهی می‌شود.

 

مدارک مورد نیاز جهت اخذ رتبه ۳ مشاور
مدارک مورد نیاز جهت اخذ رتبه ۳ مشاور

 

مدارک مورد نیاز جهت اخذ رتبه ۳ مشاور

 

  • ارائه یک نسخه کپی برابر اصل از اساسنامه شرکت
  • ارائه یک نسخه کپی برابر اصل از تمامی روزنامه مبنی بر آخرین تغییرات شرکت از زمان تاسیس تا به اکنون
  • ارائه یک نسخه کپی برابر اصل از اظهارنامه شرکتی
  • ارائه یک نسخه کپی برابر اصل از تقاضانامه شرکت و شرکت نامه، شرکت‌های با مسئولیت محدود
  • ارائه یک نسخه از صورتجلسه مرتبط با تعیین اعضای هیئت مدیره شرکت
  • ارائه یک نسخه از صورتجلسه مجمع عمومی همراه با فهرستی از درصد سهم تمامی سهامداران
  • ارائه آخرین اظهارنامه مالیاتی شرکت مشاور
  • ارائه صورتحساب های مالی شرکت
  • ارائه یک نسخه از کپی مدارک شناسایی اعضای هیئت مدیره شرکت
  • ارائه یک نسخه از آخرین پرداختی حق بیمه شرکت به همراه فهرستی از بیمه تمامی کارکنان

 

فواید اخذ رتبه ۳ مشاور

عضویت شرکت در مناقصات مالی و دولتی، جلب اعتماد سرمایه گذاران و کارفرمایان، به دست آوردن یک طرح کلی از وضعیت و شرایط شرکت، بالا بردن سطح ارتقاء عملکردهای شرکت، همکاری با سازمان‌های دولتی، همکاری با شرکت‌های خارجی و استفاده از تسهیلات بانکی از جمله فواید اخذ رتبه برای شرکت‌های مشاور و اخذ رتبه پیمانکار به شمار می‌روند. بدین ترتیب شرکت می‌تواند با توجه به رتبه کسب شده، موفق به پذیرش و اجرایی نمودن پروژه‌های تخصصی شود.

 

5/5 - (2 امتیاز)
مشاوره رایگان