اخذ پروانه بهره برداری

 

اخذ پروانه بهره برداری
اخذ پروانه بهره برداری

 

شرایط اخذ پروانه بهره برداری

 

اخذ پروانه بهره برداری طبق شرایط و مراحل مشخص شده‌ای انجام می‌شود. پروانه بهره‌برداری به عنوان یکی ازمجوزهای آغاز کار اقتصادی و تجاری می‌باشد. پروانه بهره‌برداری به اجازه رسمی نیاز دارد. مقامات و ارگان‌های دولتی این پروانه را صادر می‌کنند. پروانه بهره‌برداری به هر یک از شرکت‌ها و افراد اجازه می‌دهد تا کسب و کار خود را داشته باشند و از منبع مشخص شده‌ای استفاده کنند. در موارد گوناگون پروانه بهره‌برداری به افراد کمک می‌کند تا تولید محصولات را در واحدهای صنعتی و کارخانجات به صورت گسترده انجام دهند. اگر مایل به دریافت پروانه بهره‌ برداری هستید می ‌توانید پروسه اخذ آن را به شرکت الی ثبت بسپارید. کارشناسان شرکت الی ثبت در کمترین بازه زمانی این پروانه را برای کسب و کار شما دریافت خواهند کرد.

 

تفاوت جواز تاسیس و پروانه بهره برداری چیست ؟

برای اخذ پروانه بهره برداری باید تفاوت آن را با جواز تاسیس بدانید. تفاوت پروانه بهره‌برداری و جواز تاسیس از جهات گوناگون بسیار حائز اهمیت است. مراحل دریافت پروانه بهره‌ برداری شامل نصب و تجهیز ماشین آلات، عقد قرارداد زمین، ساخت سوله و … است. مدت زمان دریافت انواع پروانه بهره‌برداری بیشتر از جواز تاسیس می‌باشد. به طور معمول زمان لازم جهت دریافت نمودن جواز تاسیس یک ماه است ولی شما باید حدود یک سال صبر کنید تا پروانه بهره‌برداری صادر شود. متقاضی باید تفاوتی که مربوط به پروانه بهره‌برداری و جواز تاسیس است را به طور کامل بشناسد. برخی از مهم‌ترین تفاوت‌هایی که مربوط به اخذ جواز تاسیس و پروانه بهره‌برداری هستند عبارتند از :

  1. تفاوت از نظر هزینه

برای اخذ پروانه بهره برداری هزینه بیشتری از شما دریافت می‌شود. جهت دریافت جواز تاسیس به هزینه زیادی نیاز ندارید. علت این امر هزینه‌های متفاوتی می‌باشد که در مراحل دریافت نمودن پروانه بهره‌برداری نهفته است. بخش زیادی از هزینه‌های دریافت پروانه بهره‌برداری مربوط به هزینه خرید انشعاب برق، هزینه خرید زمین، هزینه خرید ماشین آلات و هزینه ساخت و ساز می‌باشد. فرد متقاضی باید هزینه‌هایی که نیاز است پرداخت کند را ارزیابی نماید. به طور معمول اگر فرد متقاضی هزینه دریافت نمودن پروانه بهره‌برداری را بررسی نکند نمی‌تواند به راحتی این پروانه را دریافت نماید.

  1. تفاوت از نظر تسهیلات

 یکی دیگر از مواردی که تفاوت جواز تاسیس و اخذ پروانه بهره برداری را نشان می‌دهد تسهیلات است. بانک‌ها دو نوع وام به افراد متقاضی ارائه می‌دهند. هر یک از وام‌ها عبارت هستند از وام سرمایه در گردش و سرمایه ثابت. انواع وام‌ها و همچنین نحوه مصرف کردن آنها متفاوت خواهد بود. به طور معمول افراد متقاضی برای دریافت تسهیلات ثابت درخواست بیشتری دارند. بانک‌ها به طور معمول وام‌های سرمایه ثابت را به افرادی که دارنده جواز تاسیس هستند ارائه می‌دهند. بعد از صادر کردن پروانه بهره‌برداری فرد متقاضی می‌تواند از وام‌های در گردش استفاده کند.

 انواع تسهیلات به تولید کنندگانی ارائه می‌گردد که بعد از کسب جواز تاسیس اقدام به طراحی و ساخت کارخانه‌ها نمایند. جواز تاسیس یک برگ کاغذ است که اگر متقاضی برای ساخت کارخانه اقدام مناسبی انجام ندهد باطل خواهد شد. دریافت پروانه بهره‌ برداری سندی می‌ باشد که قانونی بودن یک کارخانه را نشان می‌دهد.

 

انواع پروانه بهره برداری
انواع پروانه بهره برداری

 

انواع پروانه بهره برداری

 

برای اخذ پروانه بهره برداری باید انواع این سند را بشناسید. هر یک از پروانه‌های بهره‌برداری دارای ویژگی‌های متفاوتی هستند. پروانه بهره‌برداری موقت برای مدت زمان محدودی صادر خواهد شد. به طور معمول این پروانه یک سال الی کمتر کاربرد دارد. این نمونه پروانه برای کسب و کارهایی که در حال گسترش می‌باشند و به تازگی راه‌اندازی شده‌اند بسیار مناسب خواهد بود. پروانه بهره‌برداری دائمی برای مدت زمان نامحدود صادر خواهد شد. این نمونه پروانه برای انواع واحدهایی که از نظر استاندارد زیست محیطی و ایمنی مورد تایید می‌باشند بسیار مناسب است. پروانه بهره‌برداری مشروط برای هر یک از واحدهای صادر می‌گردد که از نظر استاندارد زیست محیطی و همچنین از نظر ایمنی مورد تایید نمی‌باشند. کارخانه‌ها باید در مدت زمان مشخص شده‌ای شرایطی که مربوط به اخذ پروانه می‌باشد را برآورده نمایند تا بتوانند پروانه دائمی را دریافت کنند.

دریافت پروانه بهره‌ برداری ویژه برای انواع کسب و کارهایی است که فعالیت‌های خاصی را می‌توانند به صورت مستمر انجام دهند. بسیاری از کسب و کارها می‌توانند تولید انواع مواد شیمیایی خطرناک را به بهترین نحو ممکن انجام دهند. این نمونه کسب و کارها باید پروانه بهره‌برداری ویژه را اخذ نمایند. پروانه بهره‌برداری ویژه دارای الزامات و شرایط ویژه‌ای می‌باشد که باید تمامی آنها رعایت گردد.

 

مزایای اخذ پروانه بهره برداری

جهت اخذ پروانه بهره برداری نیاز است که تمامی مزیت‌های مربوط به این سند را ارزیابی کنید. برخی از اصلی‌ترین مزیت‌های پروانه بهره‌برداری عبارت هستند از :

  1. معافیت مالیاتی

 یکی از مهم‌ترین مزایای کسب پروانه بهره‌ برداری این است که از معافیت مالیاتی برخوردار می‌ شوید. هر یک از واحدهای صنعتی که به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده‌اند با دریافت پروانه بهره‌برداری دیگر نیازی به پرداخت مالیات ندارند. افرادی که به تازگی واحدهای صنعتی را راه‌اندازی می‌کنند باید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی نمایند. بر همین اساس طبق این مزیت قادر خواهند بود در کمترین بازه زمانی شرایط بهتری برای کسب و کارشان داشته باشند.

  1. ثبت برند

 یکی دیگر از مزیت‌های اخذ پروانه بهره برداری این است که شما برای ثبت برند می‌توانید از آن استفاده کنید. بسیاری از افرادی که کسب و کار متفاوتی را مدیریت می‌کنند مایل هستند با ثبت برند توسط مشتریان بیشتری شناخته شوند. ثبت برند یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که به شما کمک می‌کند کسب و کار خود را به مشتریان بیشتری معرفی کنید. اگر پروانه بهره‌برداری را دریافت نمایید پروسه ثبت برند آسان‌تر طی می‌شود.

  1. دریافت تشویقات وزارت صنعت و معدن

 یکی دیگر از مزیت‌های کسب پروانه بهره برداری این است که از تمامی تشویقات مربوط به وزارت صنعت بهره‌مند می‌گردید. شما از طریق پروانه بهره‌برداری می‌توانید مزایایی که مربوط به وزارت صنعت است را دریافت کنید. مزایای وزارت صنعت دسته‌بندی‌های متفاوتی دارند که هر یک از آنها برای شما کارآمد می‌باشند. با دریافت مزیت‌های وزارت صنعت قادر خواهید بود رتبه فعالیت خود را افزایش دهید.

  1. اجرای طرح و توسعه بدون مالیات

 یکی دیگر از مزیت‌های اخذ پروانه بهره برداری این است که برای اجرای طرح توسعه و انتقال، مالیات پرداخت نمی‌کنید. بسیاری از افرادی که پروانه بهره‌برداری را دریافت می‌نمایند به اجرای طرح توسعه و انتقال اهمیت زیادی می‌دهند. در واقع اجرای طرح توسعه و انتقال تنها با وجود پروانه بهره‌برداری میسر خواهد شد. اگر شما بتوانید پروانه بهره‌برداری را برای اجرا نمودن طرح توسعه و انتقال دریافت کنید نیازی به پرداخت مالیات نخواهید داشت.

  1. انجام فعالیت هنری بدون مالیات

 یکی دیگر از مزیت‌های دریافت پروانه بهره‌ برداری این است که می‌توانید به راحتی فعالیت‌های هنریتان را انجام دهید. فعالیت‌های هنری در دسته‌بندی‌های متفاوتی قرار می‌گیرند. هر یک از افرادی که مایل به انجام فعالیت هنری هستند باید مالیات پرداخت کنند. در صورتی که شما پروانه بهره‌برداری را برای فعالیت هنری خود دریافت نمایید می‌توانید از پرداخت مالیات معاف گردید. بیشتر افرادی که فعالیت‌های هنری انجام می‌دهند بدون کسب پروانه بهره‌برداری مجبور به پرداخت مالیات زیاد هستند.

  1. حذف مالیات گمرکی

 یکی از مهمترین مزیت‌های اخذ پروانه بهره برداری این است که مالیات گمرکی را حذف می‌کند. افرادی که پروانه بهره‌برداری را دریافت می‌کنند می‌توانند برای وارد کردن انواع ماشین آلات داخلی از پرداخت مالیات گمرکی معاف شوند. مالیات گمرکی در دسته‌بندی‌های متفاوتی قرار می‌گیرند. تنها آن دسته از افرادی که وارد کننده ماشین آلات داخلی هستند و پروانه بهره‌برداری را کسب نموده‌اند از پرداخت مالیات معاف خواهند شد.

  1. دریافت تسهیلات بانکی

 یکی دیگر از مزیت‌های کسب پروانه بهره‌ برداری این است که می‌توانید از تسهیلات ویژه بانکی استفاده کنید. تسهیلات ویژه بانکی با نرخ مصوب مشخص شده‌ای تعیین می‌گردند. شما با دریافت پروانه بهره‌برداری می‌توانید نرخ‌های مصوب بانکی را ارزیابی نموده و از تسهیلات ویژه بانکی استفاده بهینه داشته باشید.

  1. خرید مواد پلاستیکی و شیمیایی ارزان

 یکی دیگر از مزیت‌های اخذ پروانه بهره‌برداری این است که انواع مواد پلاستیکی و شیمیایی را می‌توانید با قیمت دولتی از پالایشگاه‌ها دریافت نمایید هر یک از مواد شیمیایی و پلاستیکی قیمتشان متفاوت می‌باشد و اگر خریدتان در حجم گسترده انجام گردد باید هزینه بیشتری پرداخت کنید در صورت دریافت پروانه بهره‌برداری نیازی نیست هزینه زیادی جهت تهیه مواد پلاستیکی و شیمیایی پرداخت شود.

  1. دریافت نشان استاندارد

 اخذ نشان استاندارد یکی دیگر از مزیت‌های دریافت پروانه بهره‌ برداری می‌باشد. برخی از محصولات باید به صورت اجباری استاندارد لازم را دریافت کنند. با دریافت پروانه بهره‌برداری به راحتی می‌توانید نشان استاندارد را برای هر یک از محصولات کسب نمایید.

 با اخذ پروانه بهره برداری پرسنل و کارکنان جدید نیازی نیست حق بیمه پرداخت کنند. تمامی واحدهای صنعتی با دریافت نمودن پروانه بهره‌برداری به مدت یک سال از بخشودگی جرایم می‌توانند استفاده نمایند. انرژی برق برای انواع واحدهای تولیدی و صنعتی با تعرفه دولتی تعیین خواهد شد. اگر شما بخواهید به عنوان تولید کننده در انواع مناقصه‌های دولتی و خصوصی شرکت نمایید دریافت پروانه برایتان بسیار مهم خواهد بود.

 

عواقب عدم داشتن پروانه بهره برداری چیست ؟

در صورتی که به اخذ پروانه بهره برداری توجه نکنید عواقب زیادی شامل حال کسب و کارتان خواهد شد. فرایند تولید و عرضه هر یک از واحدهای صنعتی در صورت دریافت نکردن پروانه بهره‌برداری تعطیل می‌گردد. همچنین یکی از مهم‌ترین مواردی که مربوط به عواقب عدم داشتن پروانه بهره‌برداری می‌شود این است که جزای نقدی پرداخت می‌نمایید. صلاحیت فنی شما در صورت دریافت نکردن پروانه بهره‌برداری منقضی خواهد شد.

 سلب صلاحیت برای هر یک از کسب و کارها یکی از مهم‌ترین خطرات به شمار می ‌رود. در واقع شما با دریافت نکردن پروانه بهره‌برداری تمامی مزیت‌هایی که ذکر کردیم را از دست می‌دهید. بر همین اساس بهتر است پروسه دریافت پروانه بهره‌ برداری را به صورت اصولی طی کنید تا عواقب عدم نداشتن پروانه بهره‌برداری شامل حال کسب و کارتان نشود. بسیاری از افرادی که پروانه بهره‌برداری را دریافت نکرده‌اند جریمه و جزای نقدی زیادی پرداخت نموده‌اند.

 

شرایط لازم برای دریافت پروانه بهره برداری
شرایط لازم برای دریافت پروانه بهره برداری

 

شرایط لازم برای دریافت پروانه بهره برداری

شرایطی که مربوط به اخذ پروانه بهره برداری می‌باشد را باید به طور کامل بشناسید. برخی از مهم‌ترین شرایط مربوط به دریافت انواع پروانه بهره‌برداری عبارت هستند از :

  1. استخدام نیروی انسانی، آزمایشات و نصب ماشین آلات برای اخذ پروانه بهره برداری

 یکی از مهمترین شرایط کسب پروانه بهره‌ برداری این است که اقداماتی مانند استخدام نیروی انسانی، نصب ماشین آلات و تولید آزمایش محصول را به درستی انجام داده باشید. این مسئله که تمامی اقدامات مورد نظر طی پروسه مشخص شده طی شوند و نقصی در آنها وجود نداشته باشد بسیار مهم است.

  1. مجوز تاسیس

 داشتن مجوز تاسیس به عنوان یکی از مهم‌ترین شرایط کسب پروانه بهره‌ برداری شناخته می‌شود. مجوز تاسیس را باید از مراکزی که معتبر و شناخته شده هستند دریافت کنید. با دریافت مجوز تاسیس در کمترین بازه زمانی قادر خواهید بود پروانه بهره‌برداری فعالیتتان را مورد استفاده قرار دهید.

  1. داشتن طرح های متنوع برای اخذ پروانه بهره برداری

 داشتن طرح توجیهی فنی و اقتصادی و همچنین داشتن گواهینامه صلاحیت فنی به عنوان دیگر شرایط اخذ پروانه بهره برداری شناخته می‌شوند. هر یک از این صلاحیت‌ها و گواهینامه‌ها را باید از مراجع مربوطه دریافت نمایید. این مسئله که بتوانید گواهینامه ایمنی و بهداشت محیطی را برای دریافت انواع پروانه بهره‌برداری کسب کنید بسیار مهم است. هر یک از گواهینامه‌های صلاحیت فنی و طرح توجیهی فنی باید دارای استانداردهای مشخص شده باشند.

  1. بیمه مسئولیت مدنی

 داشتن بیمه مسئولیت مدنی یکی دیگر از شرایط اخذ پروانه بهره برداری شناخته می‌شود. بیمه مسئولیت مدنی به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت کسب و کار خود را مدیریت کنید. اگر بیمه مسئولیت مدنی را دریافت نمایید به راحتی قادر خواهید بود از مزیت‌های پروانه بهره‌برداری استفاده کنید.

  1. پرداخت هزینه برای اخذ پروانه بهره برداری

 یکی دیگر از شرایط دریافت پروانه بهره‌ برداری، پرداخت هزینه صدور پروانه بهره‌برداری می‌باشد. هر یک از مواردی که مربوط به هزینه صدور پروانه بهره‌برداری است را کارشناسان برای شما توضیح می‌دهند. در صورتی که تمامی هزینه‌های مربوط به صدور پروانه بهره‌برداری را دریافت کنید در کمترین بازه زمانی این سند را کسب خواهید کرد. بعد از پرداخت هزینه‌های مربوطه نیاز است که احداث مجموعه و تولید محصول را جهت کسب اطمینان وزارت صنعت انجام دهید.

 

مدارک لازم جهت اخذ پروانه بهره برداری
مدارک لازم جهت اخذ پروانه بهره برداری

 

مدارک لازم برای اخذ پروانه بهره برداری

 

برای اخذ پروانه بهره برداری باید مدارکی که نیاز است تحویل دهید را بشناسید. هر یک از این مدارک باید تکمیل شوند تا پروسه دریافت پروانه بهره‌برداری با مشکل مواجه نگردد. فرم درخواست تکمیل شده که در سامانه بهین یاب است را باید تحویل دهید. کپی کارت ملی مدیرعامل واحد صنعتی و همچنین کپی مدارک ثبت شرکت افراد متقاضی از جمله مدارکی هستند که باید ارائه شوند. کپی آگهی تغییرات شرکت و جواز تاسیس را باید ارائه دهید. سند مالکیت و اجاره‌نامه ملکی که کسب و کار شما در آن منطقه دایر شده است را باید تحویل دهید.

 کپی پایان کار ساختمان، فاکتور خرید مواد اولیه، کپی قرارداد خرید امتیازهای مربوط به برق و آب از جمله مدارک دیگری هستند که دریافت می شوند. همچنین نسخه اصل و کپی خرید انواع ماشین آلات، فاکتور خرید و راه‌اندازی انواع سوله، رسید پرداخت هزینه انتقال پروانه بهره‌برداری و رسید پرداخت هزینه تمبر بانکی به عنوان مدارک دیگری هستند که از افراد متقاضی دریافت می‌شوند. تمامی پاسخ‌هایی که مربوط به استعلام‌های سازمان‌های مربوطه می‌باشد را باید ضمیمه مدارک نموده و تحویل دهید.

 

مراحل اخذ پروانه بهره برداری
مراحل اخذ پروانه بهره برداری

 

مراحل اخذ پروانه بهره برداری

برای اخذ پروانه بهره برداری باید مراحل مشخص شده‌ای را طی کنید تا بتوانید این سند را دریافت نمایید. برخی از مهم‌ترین مراحلی که به ترتیب باید طی شوند تا در کمترین بازه زمانی پروانه بهره‌برداری دریافت گردد عبارت هستند از :

  1. مرحله اول اخذ پروانه بهره برداری

در مرحله اول برای کسب پروانه بهره‌ برداری باید به سامانه اینترنت بهین یاب مراجعه کنید. پرسش‌ های مطرح شده که مبنی بر جواز تاسیس گواهی فعالیت و کارت شناسایی می‌باشند را باید پاسخ دهید. اطلاعات مربوط به هر یک از موارد درخواست شده را تکمیل کرده تا بتوانید از این مرحله رد شوید.

  1. مرحله دوم

 در مرحله دوم کسب پروانه بهره ‌برداری باید محصولاتی که مایل هستید برای تولید آنها پروانه کسب صادر شود را معرفی کنید. این مسئله که مشخصات محصولات را به درستی وارد نمایید بسیار مهم است. تمامی مشخصاتی که مربوط به اندازه کیفیت نوع مواد اولیه و غیر محصول می‌باشد را باید وارد نمایید.

  1. مرحله سوم اخذ پروانه بهره برداری

 در مرحله سوم اخذ پروانه بهره برداری صفحه‌ای به شما نشان داده می‌شود که نیاز است در آن مشخصات عمومی انواع محصولات را وارد کنید. هر یک از محصولاتی که در مرحله قبل مشخص کرده‌اید را باید در این مرحله تکمیل نموده تا با درخواست شما موافقت شود.

  1. مرحله چهارم

 در مرحله بعدی دریافت پروانه بهره‌ برداری باید مشخصات سرمایه‌گذاری تان را وارد نمایید. ویژگی‌هایی که مربوط به سرمایه‌های مد نظر است را ذکر کنید تا با درخواست شما موافقت شود. اگر شما از تسهیلات خاصی استفاده کرده‌اید نیاز است که در این مرحله نام آنها را بیان نمایید. ویژگی هر یک از تسهیلات بیان شده را باید درج نموده و سپس آنها را تایید کنید.

  1. مرحله پنجم

 در مرحله بعدی اخذ پروانه بهره برداری باید اطلاعاتی که مربوط به کالا و سرمایه‌های آنها است را کامل کنید. بعد از اینکه مطمئن شدید تمامی مراحل را به درستی طی نموده‌اید قادر خواهید بود گزینه تایید نهایی را بزنید تا درخواست شما مورد ارزیابی قرار بگیرد.

 

هزینه اخذ پروانه بهره برداری
هزینه اخذ پروانه بهره برداری

 

هزینه اخذ پروانه بهره برداری

 

برای اخذ پروانه بهره برداری هزینه‌های متفاوتی را نیاز از پرداخت کنید. اخذ این پروانه مانند بسیاری از مجوزها به پرداخت هزینه‌های گوناگون نیاز دارد. هزینه‌های مربوط به راه‌اندازی و هزینه استخدام نیروی کار مهم‌ترین مواردی هستند که ارزیابی می‌شوند. همچنین شما برای دریافت نمودن پروانه بهره‌برداری باید هزینه مواد اولیه و هزینه جواز تاسیس را پرداخت کنید. هزینه‌هایی که مربوط به صدور بیمه پروانه بهره‌برداری هستند را باید به سازمان صنعت و معدن ارائه دهید. هزینه تمبرهای بانکی به عنوان یکی دیگر از هزینه‌هایی به شمار می‌رود که جهت اخذ جواز کسب از افراد متقاضی دریافت خواهد شد.

 

مدت زمان اخذ و اعتبار پروانه بهره برداری

 

جهت اخذ پروانه بهره برداری باید مدت زمان اعتبار و اخذ این پروانه را ارزیابی کنید. از زمانی که درخواستتان را جهت دریافت این پروانه ارائه می‌دهید حدود یک ماه طول می‌کشد تا مرجع مربوطه پروانه‌تان را بررسی کند. سازمان صنعت و معدن به عنوان مهم‌ترین مرجع صدور پروانه بهره‌برداری شناخته می‌شود. در این بازه زمانی شما می‌توانید اگر پرونده‌تان دچار نقص است برای تکمیل کردن آن اقدامات لازم را انجام دهید. چندین هفته بعد از اینکه درخواستتان را ثبت می‌کنید کارشناسان برای بازدید به محل مورد نظر مراجعه می‌کنند.

 در صورتی که استانداردهای محل مورد نظر تایید شود پروانه بهره‌ برداری صادر خواهد شد. مدت زمان اعتبار دریافت پروانه بهره ‌برداری بر اساس نوع واحد صنعتی و همچنین شهر مورد نظر تعیین می‌شود. اعتبار انواع پروانه بهره‌برداری کارخانه‌هایی که در شهرستان‌ها می‌باشند معمولا تا پایان فعالیتشان تعیین می‌گردد. اعتبار هر یک از پروانه‌های بهره‌برداری کارخانه‌های تهران حدود یک سال است. بعد از یک سال بازرسانی از سوی سازمان صنعت و معدن به محل مورد نظر مراجعه می کنند. اگر بازرسان متوجه شوند که کارخانه فعالیت خود را ادامه می‌دهد حدود ۳ سال دیگر پروانه را تمدید می‌نمایند.

 

مدت زمان اخذ و اعتبار پروانه بهره برداری
مدت زمان اخذ و اعتبار پروانه بهره برداری

 

ابطال و اصلاح پروانه بهره برداری

شرایط متفاوتی وجود دارد که بعد از اخذ پروانه بهره برداری منجر به ابطال آن خواهد شد. اگر واحد صنعتی به انواع تجهیزات مد نظر و ماشین آلات مجهز نگردد درخواست ابطال پروانه بهره‌برداری صادر خواهد شد. در صورتی که صاحب پروانه بخواهد فعالیت تولیدی را پایان دهد بهره‌برداری ابطال می‌گردد. اگر بعد از آغاز فعالیت واحد صنفی مد نظر به ماشین آلات مجهز شود و ظرفیت تولید کارخانه بیشتر گردد نیاز است که پروانه بهره‌برداری اصلاح شود. برای اصلاح پروانه باید فرم اصلاحیه را تکمیل نمایید. کارشناسان پس از تکمیل فرم از واحد صنعتی بازدید می‌کنند و در صورت تایید نمودن اطلاعات، پروانه بهره‌برداری اصلاح می‌گردد.

 

اخذ پروانه بهره برداری چقدر زمان می‌ برد ؟

به طور کلی شما برای اخذ پروانه بهره برداری باید یک الی یک ماه و نیم منتظر باشید. برخی از افرادی که می‌ خواهند سریعتر پروانه بهره‌برداری را دریافت کنند به مراکز معتبر مراجعه می‌نمایند. موسسه الی ثبت به عنوان یکی از بهترین مراکز ارائه دهنده انواع پروانه بهره‌برداری شناخته می‌شود. شما می‌توانید از کارشناسان این موسسه درخواست هرچه سریع‌تر پروانه بهره‌برداری را داشته باشید.

پروانه بهره برداری از طرف کدام سازمان صادر می‌ شود ؟

جهت اخذ پروانه بهره برداری باید به سازمان صنعت و معدن مراجعه کنید. در واقع باید بدانید سازمان صنعت و معدن مهم‌ترین سازمانی است که مسئولیت صدور پروانه بهره‌برداری را بر عهده می‌گیرد. هر یک از شرایط و مراحلی که مربوط به اخذ انواع پروانه بهره‌برداری است را باید در این سازمان به صورت اصولی طی کنید.

برای دریافت پروانه بهره برداری چه شرایطی باید داشته باشید ؟

برای اخذ پروانه بهره برداری نیاز است که مجوز موافقت اصولی و همچنین پروانه احداث را کسب نمایید. واحد صنعتی شما باید به انواع ماشین آلات و تجهیزات ضروری مجهز گردد. این مسئله که نیروی انسانی مد نظر را تامین کنید بسیار مهم است. اگر شرایط نام برده شده را رعایت نمایید در کمترین بازه زمانی قادر به دریافت پروانه بهره‌برداری خواهید بود.

 
5/5 - (1 امتیاز)
مشاوره رایگان