مراحل اخذ کارت بازرگانی شخصی و حقیقی

 

اخذ کارت بازرگانی شخصی و حقیقی
اخذ کارت بازرگانی شخصی و حقیقی

 

اخذ کارت بازرگانی شخصی و حقیقی

 

کارت بازرگانی شخصی و حقیقی یکی از مهمترین مجوزهایی می باشد که باید برای وارد شدن به عرصه تجارت جهانی آن را دریافت کنید. برای دریافت کردن این کارت نیاز است که مدارک خاصی را ارائه دهید. در صورتی که مدارک تان تکمیل نباشد نمی توانید این کارت را دریافت نمایید. در واقع باید بدانید که با توجه به حقیقی یا حقوقی بودن فردی که متقاضی دریافت این کارت می باشد باید مدارک خاصی را تحویل دهید. امروزه به دلیل شرایط اقتصادی بسیاری از افراد مایل به تجارت جهانی هستند. برای صادرات و واردات انواع کالاها نیاز است که شرایط لازم را داشته باشند. برای دریافت کردن کارت بازرگانی باید مدارک خاصی را ارائه دهید که در ادامه آنها را معرفی می کنیم.

 

مدارک مورد نیاز برای دریافت کارت بازرگانی اشخاص حقیقی

اگر می خواهید به عنوان یک فرد حقیقی برای دریافت کارت بازرگانی اقدام کنید باید مدارک مشخص شده ای را تحویل دهید. کارت بازرگانی حقیقی با استفاده از مدارک زیر صادر می شود :

 

  1. مدارک ضروری شرکت

یکی از مهمترین مدارکی که باید برای دریافت کارت بازرگانی حقیقی ارائه دهید اظهارنامه ثبت شرکت می باشد. اداره ثبت شرکت ها باید این اظهارنامه را قبول کرده باشد در غیر این صورت مدرک مورد نیاز دریافت نخواهد شد. مدرک مورد نظر را باید به وب سایت ثبت شرکت ها بفرستید تا تایید شود. برای کسب کارت بازرگانی این مدرک به خوبی بررسی می گردد.

 

  1. گواهی های متنوع

یکی از مهمترین مدارک صدور کارت بازرگانی حقیقی ارائه گواهی سوء پیشینه می باشد. تاریخ صدور این گواهینامه نباید کمتر از ۶ ماه باشد. بنابراین این مسئله را به خوبی در نظر بگیرید و سپس گواهی سوء پیشینه را تحویل دهید. فرم دال را باید تکمیل کنید و به همراه مهر و امضاء فردی که متقاضی است تحویل دهید. این فرم باید در دفتر اسناد رسمی امضاء شود.

 

  1. گواهی مالیاتی برای دریافت کارت بازرگانی حقیقی

برای دریافت کارت بازرگانی شخصی و حقیقی باید به صورت سیستمی گواهی که مربوط به عملکرد امور مالیاتی تان است را تحویل دهید. این گواهی نشان می دهد که صدو کارت بازرگانی بلامانع است. در هر سالی که شما می خواهید کارت بازرگانی را تمدید کنید باید این گواهی را تحویل دهید.

 

شرایط و مدارک لازم کارت بازرگانی شخصی و حقیقی
شرایط و مدارک لازم کارت بازرگانی شخصی و حقیقی

 

  1. مدارک شخصی

ارائه نسخه اصل کارت ملی و شناسنامه از دیگر مدارک مهمی است که برای صدور کارت بازرگانی حقیقی باید آن را ارائه دهید. اگر هر تغییری در اطلاعات هویتی به وجود آمده باشد باید عکس آن را به طور کامل اسکن کنید و ارسال نمایید. از تمامی صفحات شناسنامه باید عکس بگیرید. اسکن عکس به صورت تمام رخ که رنگی و پشت سفید باشد از دیگر مدارک ضروری است که باید تحویل دهید. نسخه اصل مدرک تحصیلی تان که حداقل دیپلم است را هم باید تحویل دهید. ارائه کارت پایان خدمت یا معافیت برای هر یک از آقایانی که متقاضی دریافت کارت بازرگانی هستند اهمیت زیادی دارد. اگر متقاضی ۵۰ ساله است نیازی به ارائه گواهی پایان خدمت ندارد. افراد باید حداقل ۲۳ سال سن داشته باشند و سپس برای دریافت کارت درخواست دهند.

 

  1. گواهی های بانک برای صدور کارت بازرگانی حقیقی

اصل گواهی بانک که حساب جاری فرد متقاضی را نشان می دهد برای دریافت کارت بازرگانی شخصی و حقیقی ضروری است. فرد متقاضی به هیچ عنوان نباید سابقه چک برگشتی داشته باشد. همچنین شما باید برای دریافت کارت بازرگانی اصل دسته چک را تحویل دهید. هر مدرک بانکی که نشان دهنده توانایی مالی تان می باشد را باید تحویل دهید.

 

  1. مدارک مربوط به محل کار

یکی دیگر از مدارکی که برای صدور کارت بازرگانی حقیقی باید تحویل دهید سند مالکیت شرکت می باشد. در صورتی که شرکت را اجاره کرده اید باید اجاره نامه محضری که معتبر است را تحویل دهید. آدرس اظهارنامه همراه با سند مالکیت شرکت و اجاره نامه باید تحویل داده شود. اصل اجاره نامه را زمانی که تحویل می دهید باید کد رهگیری آن را ثبت نمایید. ملکی که اجاره کرده اید یا خریداری نموده اید باید موقعیت اداری یا کاربری داشته باشد. اسکن کردن مدارک مالکیت یکی از مهمترین نکاتی است که باید به آن توجه داشته باشید.

 

  1. ارائه مدارک تحصیلی برای دریافت کارت بازرگانی حقیقی

اگر مدارک تحصیلی که می خواهید برای دریافت کارت بازرگانی شخصی و حقیقی ارائه دهید اخذ شده از خارج کشور هستند، باید ارزیابی شوند. دانش آموختگانی که در وزارت علوم می باشند این مدارک را به خوبی می توانند بررسی کنند. افرادی که پروانه بهره برداری کشاورزی، خدمات مهندسی و …. داشته اند باید تحویل دهند. در صورتی که فرد متقاضی مدرک تحصیلی ندارد باید بر اساس معیارهای سنجش فعالیت مورد ارزیابی قرار گیرد. آنها باید درخواست کتبی شان را برای مدیریت واحد ارسال کنند تا به درخواست شان رسیدگی شود. دقت داشته باشید که واریز فیش های ورد نیاز برای دریافت کارت بازرگانی به صورت غیر حضوری می باشد.

 

5/5 - (1 امتیاز)
مشاوره رایگان