اهمیت ثبت برند و ثبت شرکت ، محدودیت ها و مراحل ثبت شرکت و ثبت برند

 

اهمیت ثبت برند و ثبت شرکت

 

در این مقاله می ‌خواهیم در رابطه با ثبت شرکت و ثبت برند توضیح دهیم. به طور کلی در مقاله های گذشته ذکر شد که می ‌توان با استفاده از برخی شرکت‌ های ثبت کننده برند به طی کردن مراحل ثبت شرکت پرداخت. هزینه ثبت شرکت با توجه به شرکتی که شما به آن مراجعه می کنید می تواند متغیر باشد. لذا شرکت الی ثبت علاوه بر اینکه راهنمای ثبت شرکت بسیار خوبی برای شما می باشد. می تواند هزینه ثبت شرکت توسط شما را بسیار کاهش دهد. شرکت الی ثبت با شرایط ثبت کردن شرکت به خوبی آشنا بوده و می ‌تواند انواع از ثبت شرکت مسئولیت محدود و ثبت شرکت سهامی خاص را انجام دهد. شما با مراجعه به شرکت الی ثبت نحوه ثبت شرکت را به طور کامل در می یابید.

اگر بخواهیم ثبت شرکت را به طور کلی بررسی کنیم. باید ابتدا مراحل ثبت شرکت و هزینه ثبت شرکت را در نظر بگیریم. سپس نکات مهم را برای ثبت کردن شرکت خواهیم گفت. بعد از آن معایب و مزایا را با همدیگر بررسی می‌ کنیم که بتوانیم بهترین ثبت کردن شرکت را داشته باشیم. قبل از هر چیز می خواهیم به شما ضرورت ثبت کردن شرکت را بگوییم. توجه داشته باشید که شرکتی که مورد ثبت واقع می شود رسمی و قانونی است. لذا شما می توانید تنها از طریق شرکت‌های قانونی به اهداف خود برسید. در غیر این صورت ممکن است به خاطر ثبت کردن شرکت شما را پلمپ نموده و  مجبور به پرداخت هزینه‌های بسیار زیادی شوید.

 

سوالات مهم برای ثبت شرکت

 

سوالی که درمورد ثبت کردن شرکت پرسیده می شود در رابطه با شرایط ثبت شرکت و مدارکی که برای سبک کردن شرکت مهم می ‌باشد. ما در پاسخ به این شرکت باید بگوییم که با توجه به موضوعی که شما برای شرکت خود انتخاب می کنید و این که نوع شرکتی که میخواهید ثبت کنید، مدارک مورد نیاز خواسته می شود. اما مدارکی که به صورت مشترک بین تمامی انواع شرکت ها و موضوع شرکت ها می باشد. مدارک شناسایی هویتی تمام شریکان و کسانی که در شرکت سهم دارند، است. همچنین مدیرعامل یا هیئت مدیره باید گواهی سوء پیشینه از طرف دادگاه داشته باشد. سایر مدارک مورد نیز به شرط زیر است:

  •  داشتن آدرس دقیق
  •  کد پستی
  •  نام مناسب
  •  سهام هریک از شرکا

و غیره نیز جزو شرایط ثبت شرکت می باشد.

 

اهمیت ثبت برند و ثبت شرکت
اهمیت ثبت برند و ثبت شرکت

 

محدودیت های ثبت شرکت

 

بهترین سوالی که برای ثبت کردن شرکت پرسیده می شود. این است که وقتی ما برای ثبت شرکت اقدام می‌کنیم ممکن است با چه محدودیت‌ ها و چه مشکلاتی روبه‌رو شویم؟

  • در پاسخ به این سوال باید بدانید که هر فردی که دارای سوء پیشینه باشد. به هیچ عنوان نمی تواند مدیرعامل یا رئیس هیئت مدیره باشد. چرا که تنها می ‌تواند یک سهام دار ساده از شرکت باشد.
  • افرادی که دارای استخدام دولتی هستند نیز از این مورد بی بهره هستند. چرا که این افراد نمی توانند به عنوان مدیر شرکت انتخاب شوند و اگر هم بخواهند که یک سهام دار باشند. تنها باید چهار درصد از سهام شرکت را در اختیار داشته باشد. سهم بیشتر از ۴ درصد برای این افراد غیر ممکن خواهد بود.
  • یکی از محدودیت های دیگری که در رابطه با ثبت شرکت و ثبت برند وجود دارد. محدودیت سنی است. چراکه سهامداران می توانند دارای سن زیر ۱۸ سال باشند اما مدیرعامل یا هیئت مدیره باید دارای بیش از ۱۸ سال سن باشد.

 

مراحل ثبت برند

 

ثبت برند نیز همانند ثبت کردن شرکت یکی از مسئله‌ های شغلی است که باید با آن آشنایی کامل داشته باشید. ثبت برند تجاری کمی دشوارتر از سایر برند ها می باشد اما هزینه ثبت برند در هر نوعی که باشد یکسان خواهد بود. مراحل ثبت برند چندان پیچیده نیست لذا همانند مراحل ثبت کردن شرکت نیاز به طی کردن یکسری مرحله های کوتاه دارد. به طور کلی مراحل ثبت برند ابتدا انتخاب برند مناسب است، سپس انتخاب نام برند می باشد. بعد از این که نام برند خود را انتخاب کردید آخرین مرحله از ثبت برند استعلام می باشد. از آنجایی که شما آگاهی ندارید که برند های دیگر چه نامی دارند به همین جهت باید استعلام بگیرید تا برند شما شباهت به هیچ برند دیگری نداشته باشد.

ثبت شرکت و برند اگرچه کمی پیچیده می باشد اما اگر بخواهید قانونی این مسیر را طی کنید، هیچ مشکلی پیش روی شما وجود نخواهد داشت. به طور کلی ثبت برند و ثبت شرکت دارای فواید بسیار زیادی است. از جمله این فعالیت باید می ‌توان به این اشاره نمود که هیچ فردی نمی‌ تواند از برند شما سوء استفاده کند. یا اینکه کپی برداری یا شبیه سازی برند شما را داشته باشد .چرا که شما به راحتی توانید از آن فرد شکایت کنید و حتی جریمه نیز از آن دریافت نمایید.

هزینه ثبت برند در صورت انتخاب یک شرکت معتبر مانند شرکت الی ثبت بسیار ارزان خواهد بود. ثبت علامت در واقع می تواند نه تنها موجب قانونی شدن کسب و کار شما شود. بلکه با ثبت برند و لوگو می توانید موفقیت بیشتری در کار خود داشته باشید. چرا که ثبت برند و لوگو است که باعث می شود کسب و کاری محبوبیت داشته باشد. در رابطه با ثبت برند سوالات بسیار زیادی وجود دارد که در مقاله‌ های بعد به ذکر تک تک آن ها خواهیم پرداخت.

 

 

5/5 - (1 امتیاز)
مشاوره رایگان