تعرفه ثبت شرکت ، مقایسه هزینه ثبت شرکت در سال ۹۹ با سال ۱۴۰۰

 

تعرفه ثبت شرکت در سال جدید
تعرفه ثبت شرکت در سال جدید

 

مقایسه هزینه ثبت شرکت در سال ۹۹ با سال ۱۴۰۰

 

تعرفه ثبت شرکت در سال ۱۴۰۰ همانند سایر بخش های تجاری تفاوت بسیاری داشته است. به طوری که در سال ۱۴۰۰ تعرفه ثبت انواع شرکت ها حتی چندین برابر سال ۹۹ بوده است. در سال ۹۹ تعرفه ثبت شرکت سهامی خاص در ابتدا ۱۰۰ هزار تومان بوده است. برای ثبت این شرکت به سرمایه اولیه ای در حدود ۱۰۰ هزار تومان و ۵۰ هزار تومان جهت تثبیت تام شرکت نیاز بوده است. اما در سال ۱۴۰۰ این هزینه افزایش یافته است. واقعیت این است که به علت های مختلف معمولا برای ثبت شرکت ها تعرفه های دقیقی تعیین نشده است.

در سال ۱۴۰۰ مقداری بی ثباتی در این تعرفه ها مشاهده شده است. البته نهادهای مربوطه اقدامات لازم را جهت تثبیت تعرفه ها انجام داده اند. اما عوامل دیگری در شناورسازی قیمت ها اثر گذار بوده است که به توضیح مختصر این عوامل خواهیم پرداخت. پس نتیجه می گیریم که عوامل زیادی بر تعیین نرخ تعرفه ها اثر گذار هستند و یک نهاد به تنهایی قادر به ثابت کردن این تعرفه ها نمی باشد. این مجموعه عوامل برای پایدار سازی تعرفه ها باید در نظر گرفته شده و مشکلات آن برطرف گردد.

 

عوامل اثر گذار بر روی تعرفه ثبت شرکت

 

حتما تا به این جا کنجکاو شده اید که با عوامل اثر گذار بر روی تعرفه ثبت شرکت آشنا شوید، پس جهت آشنایی بیشتر خود این مطلب را تا به انتها بخوانید.

از جمله عوامل اثر گذار بر روی تعرفه شرکت می توان به موارد رایج زیر اشاره کرد، ما مهم ترین و رایج ترین عوامل را برای شما بیان می کنیم.

  • اولین عامل می تواند تغییر نرخ ارز در سطح بین المللی باشد که اثرات بسیار بدی بر روی اقتصاد جهانی داشته است. ثابت نبودن نرخ دلار در بازار مشکلات زیادی را در بخش های مختلف اقتصادی ایجاد می کند.
  • عامل بعدی متفاوت بودن ارزش پول در کشورهای مختلف است که ایجاد تعرفه های متفاوتی در دنیا می نماید. به همین سبب در برخی از کشورها یا مناطق، شما شاهد چند نرخی بودن تعرفه ثبت شرکت خواهید بود.
  • بهترین راهکار برای رسیدن به نرخ ثابتی در این زمینه استعلام از نهادهای مربوطه است که نزدیک ترین نرخ دولتی را به شما اعلام می نمایند. غیر از موارد اصلی مطرح شده در بالا، عوامل دیگری هم بر چند نرخی شدن تعرفه ثبت شرکت اثر گذار است. یکی از این عوامل متفاوت بودن نوع شرکت های ثبت شده می باشد. اگر شرکت ثبت شده نسبت به نمونه های مشابه متفاوت باشد، نرخ مشخص شده برای آن نیز بسیار متفاوت خواهد بود.

 

تعرفه ثبت انواع شرکت ها در elisabt.ir

 

جهت آشنایی شما عزیزان با تعرفه ثبت شرکت های گوناگون، نمونه هایی از این موارد را خدمت شما عرض خواهیم کرد.

  • تعرفه ثبت شرکت سهامی خاص دارای تفاوت های زیادی به نمونه های مشابه است و شما برای ثبت این شرکت ها لازم است که مبلغی در حدود ۸۰۰ هزار تومان جهت انجام برخی از کارها پرداخت کنید.
  • ثبت شرکت مسئولیت محدود به مبلغی در حدود ۷۰۰ هزار تومان سرمایه نیاز دارد. کارمزدی که به آن اشاره می کنیم، بر اساس نرخ های سال ۱۴۰۰ است.
  • ثبت موسسات مختلف نیاز به سرمایه اولیه و کارمزد بیشتری نسبت به دو مورد قبلی خواهد داشت. حدود ۹۰۰ هزار تومان سرمایه برای این کار نیاز دارید و در این صورت مبلغ بیشتری برای ثبت موسسه هزینه خواهید کرد.
  • موارد دیگری مثل اخذ کارت بازرگانی نسبت به تعرفه شرکت هزینه های بیشتری نیاز دارد. برای این کار شما به مبلغی در حدود یک میلیون و هشتصد هزار تومان سرمایه نیاز خواهید داشت.
  • ثبت طرح های گوناگون نیز به سرمایه ای در حدود یک میلیون و پانصد هزار تومان خواهد داشت.

 

شرایط ثبت شرکت و تعرفه ثبت شرکت

 

تعرفه تاسیس شرکت نیاز به شرایط خاصی خواهد داشت که شما را با آن ها بیشتر آشنا خواهیم کرد. شرایط زیر شما را بیشتر با عوامل اثر گذار بر روی قیمت ها و تعرفه های تاسیس شرکت آشنا می سازد.

  • اولین شرط برای تعیین دقیق میزان تعرفه این است که نوع شرکت را به صورت اصولی بیان کنید.
  • میزان سرمایه اولیه شرکت هم در تعیین میزان تعرفه ها اثر گذار است و شما باید برای مشخص شدن نوع شرکت، میزان این سرمایه ها را مشخص نمایید.

 

هزینه ثبت شرکت در سال جدید
هزینه ثبت شرکت در سال جدید

 

مدت زمان و هزینه ثبت شرکت

 

زمان ثبت شرکت دقیقا بر اساس برنامه خاصی تعیین خواهد شد و هزینه خاصی برای ثبت این شرکت ها مشخص خواهد شد.

  • آگهی تاسیسی که برای ثبت شرکت در روزنامه چاپ می شود، نیاز به ۱۲ روز زمان خواهد داشت. ۷ روز زمان برای انجام کارهای اداری و ثبت آگهی لازم است.
  • ارائه مدارک مشخصی در این زمینه نیاز به بازه زمانی مشخص و هزینه مشخصی خواهد داشت.
  • سرمایه ثبت شرکت بر اساس نوع شرکت باید تعیین شود و برای این کار می توانید از مشاورین خبره ما مشاوره بگیرید.

 

 

5/5 - (1 امتیاز)
مشاوره رایگان