تعیین رتبه انفورماتیک

 

تعیین رتبه انفورماتیک
تعیین رتبه انفورماتیک

 

شرایط تعیین رتبه انفورماتیک

 

شرکت های انفورماتیکی آن دسته از شرکت هایی می باشند که فعالیت اصلی شان انفورماتیک است و به صورت قانونی آنها را به ثبت رسانده اند. تعیین رتبه انفورماتیک نشان دهنده این مسئله است که سطح کمی و کیفی شرکت فعال به خوبی در عرصه فناوری و اطلاعات مشخص شود. مرجع رتبه بندی انفورماتیک معاونت برنامه ریزی است که بر اساس استانداردهای مشخص شده ای رتبه بندی را انجام می دهد. رتبه بندی که برای انفورماتیک در نظر گرفته شده است از ۱ تا ۷ می باشد. شرکت هایی که رتبه ۱ را دارند رتبه شان بالا است. ولی شرکت های رتبه ۷ رتبه کمتری دارند. مدت اعتبار این رتبه بندی ۱ سال است و بعد از آن باید برای تمدید رتبه اقدام کنید. با ارائه اظهارنامه شاید بتوانند رتبه بیشتری کسب کنند.

 

چه شرکت هایی می توانند در رتبه بندی انفورماتیکی قرار گیرند ؟

هر یک از شرکت هایی که ساختار حقوقی شان براساس ساختار شرکتی باشد می توانند برای دریافت رتبه انفورماتیکی اقدام نمایند. این شرکت ها به عنوان یک شرکت تجاری در اداره ثبت شرکت ها باید ثبت گردند. برخی از دستگاه هایی که بر اساس قانون ۲۲۲ فعالیت می نمایند و سهمی از شرکت ندارند می توانند برای تعیین رتبه اقدام کنند. برخی دیگر از شرکت ها موضوع فعالیت آنها در اساسنامه بیان شده است هم می توانند برای تعیین رتبه اقدام نمایند. هر یک از شرکت هایی که می توانند برای تعیین رتبه اقدام کنند را اداره ثبت شرکت ها می شناسد.

 

عوامل مهم برای تعیین رتبه انفورماتیک
عوامل مهم برای تعیین رتبه انفورماتیک

 

عوامل مهم برای تعیین رتبه انفورماتیک

 

یکی از مهمترین عواملی که روی کسب رتبه انفورماتیک شرکت تاثیرگذار است میزان دستمزد و حقوقی می باشد که هر یک از شرکت ها به کارکنان خود ارائه می‌ دهند. این عامل به عنوان مهمترین فاکتوری شناخته می شود که برای تعیین رتبه اهمیت زیادی دارد. میزان تاثیرگذاری که از این عامل دریافت می گردد ۷۰ درصد می ‌باشد. مراجعی که تعیین سطح رتبه را تعیین می‌ کنند میزان دستمزد هر یک از کارکنان را بر اساس لیست بیمه و همچنین اظهارنامه مالیاتی که شرکت ارائه داده است تعیین می‌ نمایند. دومین عاملی که روی رتبه بندی شرکت تاثیر دارد درآمد مشمول بر مالیات است.

 این عامل به عنوان یکی از عواملی شناخته می‌شود که ۳۰ درصد برای کسب رتبه انفورماتیک نقش دارد. این عامل را در این چند سال اخیر به عنوان مهمترین فعالیت شرکت در نظر می گیرند. ضریب کاهنده رضایت مشتری به عنوان یکی دیگر از عوامل کسب رتبه انفورماتیک می باشد. شرکت هایی که درآمد زیادی داشته اند می توانند با ارائه دادن درخواست درآمد مشمول بر مالیات به میزان حقوق کارکنان خود بیفزایند. به همین دلیل با افزایش پیدا کردن میزان حقوق پرسنل رتبه بالاتری اخذ می نمایند. شرکت‌ های زیر مجموعه نیازی به اخذ رتبه انفورماتیک ندارند و آنها به شرکت اصلی وابسته هستند.

 

ارائه مدارک مهم برای رتبه بندی انفورماتیک

 جهت تعیین رتبه انفورماتیک باید مدارکی را ارائه دهید تا درخواست تان مورد بررسی قرار گیرد. مدارک شناسایی مانند شناسنامه و کارت ملی و مدارک تحصیلی از جمله مهمترین مدارکی هستند که باید تحویل داده شوند. اظهارنامه مالیاتی که مربوط به دو سال پایانی شرکت است و لیست بیمه دوسال پایانی که مربوط به کارشناسان و مدیران عامل می باشد باید تحویل داده شود. درخواست کتبی مبنی بر ثبت کردن رتبه انفورماتیک باید به وسیله مدیر عامل امضا گردد.

کپی جدیدترین اساسنامه ای که مربوط به شرکت است را باید تحویل دهید. تعهد نامه ای که قرارداد سربرگ را رعایت کرده است اهمیت زیادی دارد. شرکت هایی که به تازگی تاسیس شده اند و یا همچنین شرکت ‌هایی که کارشناس خود را به تازگی عوض کرده ‌اند نیاز است که تعهد نامه لیست بیمه ماه بعد را تحویل دهند.

 

هزینه و مدارک لازم تعیین رتبه انفورماتیک
هزینه و مدارک لازم تعیین رتبه انفورماتیک

 

شرایط ضروری تعیین رتبه انفورماتیک

 برای اخذ رتبه انفورماتیک باید شرایط ضروری رعایت شود. موضوع فعالیت‌ های شرکت در حوزه انفورماتیک باید در اساسنامه بیان شود. کارشناس شرکت برای کسب رتبه نیاز است که یکی از رشته های کامپیوتری مانند مکانیک، پایه فیزیک، برق، عمران و غیره را داشته باشد. اگر مدرک تحصیلی مدیرعامل فوق دیپلم و یا دیپلم باشد مدرکی که نشان دهد سابقه کاری در امور کامپیوتری دارد را نیاز است که ارائه دهد. شرکت حداقل باید دو کارشناس داشته باشد که تمام وقت کار کنند و مدرکشان کارشناسی در یکی از رشته‌ های بیان شده باشد. اظهارنامه مالیاتی شرکت که مربوط به سال قبل است باید تحویل داده شود. هر یک از شرایطی که مربوط به تعیین رتبه می باشد را کارشناسان رتبه بندی می شناسند.

 

هزینه رتبه بندی انفورماتیک

 

هزینه ای که برای تعیین رتبه انفورماتیک دریافت می‌ شود متفاوت است. به طور کلی باید بدانید که برای دریافت رتبه بندی علاوه بر اینکه نیاز است زمان ثبت نام هزینه های سامانه را واریز کنید باید هزینه هایی که مربوط به شرکت می باشد را پرداخت نمایید.

 

5/5 - (1 امتیاز)
مشاوره رایگان