نحوه تعیین هیئت مدیره شرکت

 

تعیین هیئت مدیره شرکت
تعیین هیئت مدیره شرکت

 

تعیین هیئت مدیره شرکت ، تمدید هیئت مدیره و بازرسین شرکت ، صورتجلسه تغییرات هیئت مدیره

 

هیئت مدیره به عنوان مهمترین ارکان هر یک از شرکت ها می باشد. بنابراین باید در مورد پروسه تعیین هیئت مدیره شرکت، تمدید هیئت مدیره و بازرسین شرکت و صورتجلسه تغییرات هیئت مدیره اطلاعات کافی کسب نمایید. سهامداران اعضای هیئت مدیره را انتخاب می کنند و سرمایه خود را به آنها می سپارند. هیئت مدیره با بهره برداری از خلاقیت خود می تواند سود به دست آمده از سرمایه را تحویل سهامداران دهد. در مورد انتخاب هیئت مدیره، تمدید کردن اعضای هیئت مدیره و بازرسینی که در هیئت مدیره حضور دارند اطلاعاتی را در ادامه ارائه می دهیم.

 

نحوه تعیین هیئت مدیره شرکت

 

تعیین هیئت مدیره شرکت یکی از پروسه های مهمی می باشد که برای آغاز فعالیت های اقتصادی شرکت باید به آن توجه کنیم. از بین صاحبان سهام، هیئت مدیره انتخاب می گردد. به همین دلیل زمان برگزار کردن مجمع عمومی جهت انتخاب مدیر، آنها باید دارای یک سهم باشند. در صورتی که طبق اساسنامه تعداد سهام مدیریت از یک سهم افزایش پیدا کند فرصت دارند، نسبت به تکمیل کردن آن اقدام نمایند. در مورد تعداد اعضای هیئت مدیره شرکت هایی که سهامی خاص هستند قانون خاصی وجود ندارد.

 هر یک از شرکت‌ های سهامی عام باید پنج نفر هیئت مدیره داشته باشند. بعد از اینکه هیئت مدیره شرکت انتخاب شود در اولین جلسه آنها باید بین خودشان یک نفر را به عنوان رئیس انتخاب کنند. یک نفر دیگر به عنوان نایب رئیس معرفی خواهد شد. مدت ریاست رئیس و نائب رئیس حدود دو سال است و هر زمانی که نیاز باشد هیئت مدیره قادر است آنها را از سمتی که دارند برکنار کند. اگر به دلایلی رئیس هیئت مدیره قادر نباشد وظایف را به صورت موقت انجام دهد باید نائب رئیس و وظایف را بر عهده بگیرد. مدیر عامل شرکت به هیچ عنوان حق ندارد از شرکت اعتبار و وام دریافت کند.

 

راهنمای تمدید کردن اعضای هئیت مدیره و بازرسان شرکت
راهنمای تمدید کردن اعضای هئیت مدیره و بازرسان شرکت

 

شرایط تمدید کردن اعضای هئیت مدیره و بازرسان شرکت

 

در هر یک از کسب و کارها بعد از مدت زمان مشخص شده ای اعضای هیئت مدیره باید طبق قوانین خاص تعویض شوند. جهت تمدید هیئت مدیره و بازرسین شرکت باید صورتجلسه تنظیم گردد. به طور معمول این صورتجلسه را در دو نسخه آماده می‌ کنند. بعد از اینکه اعضای شرکت آن را قبول می نمایند صورتجلسه به اداره ثبت شرکت ها ارسال می گردد. توجه داشته باشید که هر یک از افراد تحصیل کرده قادر نیستند به عنوان هیئت مدیره و بازرس انتخاب شوند.

سوء پیشینه یکی از مهمترین مواردی است که زمان انتخاب اعضای هیئت مدیره شرکت به آن توجه می‌ شود. در شرکت هایی که سهامی خاص می باشند هیئت مدیره به مدت ۲ سال می تواند فعالیت کند. بعد از دو سال شرایط تمدید باید فراهم شود. تمدید هیئت مدیره و بازرسین در بین هر یک از شرکت‌ های سهامی خاص و مسئولیت محدود یکی از مهم‌ ترین قوانینی است که اهمیت دارد. تمامی مدارکی که مربوط به تمدید هیئت مدیره و بازرسی می باشد باید به اداره ثبت شرکت ها ارسال گردد. تمامی نسخه ‌های صورتجلسه شرکت و مدارک شرکت برای تمدید فعالیت هیئت مدیره باید تحویل داده شود.

نحوه صورتجلسه تغییرات هیئت مدیره
نحوه صورتجلسه تغییرات هیئت مدیره

 

ویژگی های صورتجلسه تغییرات اعضای هیئت مدیره

برای اینکه اطلاعات بیشتری در مورد صورتجلسه تغییرات هیئت مدیره داشته باشید باید ابتدا شرایط تعیین هیئت مدیره شرکت را بررسی کنید صورتجلسه ای که مربوط به تغییرات هیئت مدیره می ‌باشد کمک می‌ کند که تغییرات مدیرعامل و یا تمدید هیئت مدیره به آسانی انجام شود. اعضای هیئت مدیره که در شرکت های سهامی خاص فعال هستند به عنوان اعضای ثابت شناخته نمی شوند. آنها به مدت دو سال می توانند فعالیت شان را انجام دهند و بعد از تمام شدن مدت مشخص، برای تمدید کردن هیئت مدیره اقدام نمایند. همچنین امکان دارد که آنها به علت استعفا و یا فوت، دیگر به عنوان اعضای هیئت مدیره شناخته نشوند.

 به همین دلیل باید برای انتخاب کردن مدیر جدید، صورتجلسه ثبت می شود. صورتجلسه هایی که مربوط به تغییرات اعضای هیئت مدیره شرکت هستند دسته بندی های متفاوتی دارند. انتخاب کردن مدیران شرکت های سهامی خاص بر اساس صلاحیت مجمع عمومی می باشد. نکته مهمی که در مورد تغییرات صورتجلسه وجود دارد این است که تمام این لایحه های اصلاحی قانون تجارت باید در صورتجلسه تنظیم شود. نحوه تنظیم کردن صورتجلسه تغییرات هیئت مدیره بسیار مهم است. اگر به صورت اصولی و صورتجلسه تنظیم نشود شرایط لازم برای ثبت تغییرات شرکت ایجاد نخواهد شد. مدیران و سهامداران شرکت ها به این صورتجلسه نیاز دارند تا فعالیت ‌های خود را به صورت قانونی انجام دهند.

پروسه ای که مربوط به تعیین هیئت مدیره شرکت، تمدید هیئت مدیره و بازرسین، صورتجلسه تغییرات هیئت مدیره و … می باشد را می توانید و افراد حرفه ای و متخصص بسپارید. آنها به خوبی شرایط تمامی نکاتی که اعلام کردیم را می دانند. به همین دلیل در کمترین بازه زمانی تغییراتی که نیاز است در شرکت ایجاد شود را انجام می دهند.

 

5/5 - (1 امتیاز)
مشاوره رایگان