راهنمای مراحل تمدید رتبه مشاور

 

تمدید رتبه مشاور
تمدید رتبه مشاور

 

تمدید رتبه مشاور

 

هر یک از شرکت ها برای نشان دادن توان و صلاحیت مشاوران شان باید جهت اخذ رتبه مشاور اقدام کنند. بعد از مدتی شرایطی که مربوط به تمدید رتبه مشاور می باشد را باید طی نمایند تا مشاوران قادر باشند به فعالیت شان ادامه دهند.  رتبه مشاور هر یک از شرکت ها اگر بالاتر باشد، اعتماد مشتریان به آن شرکت ها بیشتر می شود. بالاترین رتبه ای که مربوط به مشاور شرکت است ۱ می باشد و پایین ترین گرید، رتبه ۳ است. اعتبار یک شرکت بستگی به دریافت رتبه مشاور دارد. شرکت هایی که رتبه مشاوران شان بالاتر است می توانند مشتریان بیشتری را جذب کنند.

توانایی هر یک از مشاوران بر اساس رتبه ای که دریافت می کنند نشان داده می شود. هر یک از شرکت ها برای تمدید گرید مشاور باید تمامی فعالیت های مشاوران شرکت را هر دو سال یک بار به صورت مفصل ارائه دهند. بعد از بررسی های لازم رتبه مشاور تمدید می شود و یا بالاتر می رود. در برخی از مواردی که شرکت هیچ تلاشی در زمینه ارائه مشاوره نداشته باشد نمی تواند برای تمدید رتبه اقدام کند. بنابراین شما برای اینکه در مناقصه های خارجی و داخلی تاثیر زیادی بگذارید بهتر است که به رتبه مشاور شرکت اهمیت زیادی دهید.

 

مراحل تمدید رتبه مشاور

 

تمدید رتبه برای مشاور باید هر دو سال یک بار انجام شود. در واقع باید بدانید که تمامی رتبه ها بعد از دو سال تاریخ انقضایشان تمام می شود. هر یک از شرکت ها برای اینکه با مشکل مواجه نشوند نیاز است که ۶ ماه قبل از تمام شدن تاریخ انقضاء رتبه برای تمدید رتبه اقدام کنند. در صورتی که شما جهت تمدید رتبه اقدام نکنید، رتبه تان منقضی می گردد و بعد از آن شرکت تان با مشکل مواجه می شود. بنابراین باید به تمدید کردن رتبه اهمیت زیادی دارند. اگر شرایط ارتقاء رتبه را داشته باشید می توانید تمامی مدارک را ارسال کنید تا رتبه بالاتری کسب نمایید.

 

شرایط و مراحل تمدید گرید مشاور شرکت
شرایط و مراحل تمدید گرید مشاور شرکت

 

چه شرایطی را باید برای تمدید کردن رتبه مشاور شرکت در نظر بگیریم ؟

عوامل زیادی وجود دارند که روی تمدید گواهی رتبه مشاور نقش زیادی می گذارند. برای اینکه شما بتوانید رتبه خود را تمدید کنید باید از نظر تحصیلی، تجربی و پژوهشی رزومه شرکت را جمع آوری نمایید. گذراندن دوره های آموزشی که مربوط به شرکت است و همچنین مقالات علمی خارجی و داخلی کمک می کند تا رتبه تان را بالاتر ببرید. شرکت ها قادر هستند که با وجود هیئت مدیره بدون داشتن تجربه کار، رتبه ۳ را دریافت کنند. در صورتی که شرکت ها می خواهند برای بالاتر رفتن رتبه مشاور اقدام کنند باید تخصص شرکت شان بر اساس میزان ریال مشخص گردد. در پایه یک علاوه بر اینکه شرکت به تخصص خاصی نیاز دارد، باید موضوع طراحی پروژه مشخص گردد. در واقع شما برای بالاتر بردن رتبه مشاوره شرکت باید شرایط کلی اخذ رتبه بالاتر را داشته باشید.

 

فرایند تمدید کردن رتبه مشاور شرکت

 

فرایندهای خاصی را برای تمدید رتبه مشاور شرکت نیاز است طی کنید تا به فعالیت شرکت ادامه دهید. هر یک از این فرایندهای تمدید رتبه را باید به خوبی شناسایی کنید. شرایط و مدارکی که مربوط به تمدید رتبه می باشد را باید آماده کنید و تحویل سازمان دهید. مدارک شرکت باید به صورت ثبت شده باشد و فعالیتی که شرکت انجام می دهد نیاز است که مشخص گردد. اخذ کد کارگاهی و کد اقتصادی یکی از مهم ‌ترین مدارکی است که باید جهت تمدید رتبه ارائه شود.

 داشتن تجربه کاری و وجود مهندسینی که در شرکت امتیاز آور هستند و به صورت تمام وقت کار می کنند از دیگر فرایندهایی می باشد که جهت تمدید رتبه اهمیت زیادی دارد. ساختار مدیریتی و همچنین امکانات پشتیبانی برای تمدید گواهی رتبه مشاور باید در در شرکت وجود داشته باشد. هیئت مدیره مدرک تحصیلی شان حداقل باید کارشناسی باشد. داشتن پروژه شاخص که محوریت طراحی آن بر اساس پایه مشاوره مشخص شده باشد یکی دیگر از شرایط کلی تمدید رتبه است.

 

مدارک لازم تمدید رتبه مشاور
مدارک لازم تمدید رتبه مشاور

 

مدارک لازم تمدید رتبه مشاور

 

 مدارکی که برای تمدید رتبه مشاور باید ارائه دهید را نیاز است که به صورت دقیق بشناسید. گواهی رتبه ای که شرکت دارد را باید ابتدا ارائه دهیم. یک نسخه از تمامی صورتجلسه های سهامداران برای تمدید رتبه باید ارائه شود. تصویر مدرک شناسایی و همچنین مدرک تحصیلی فرد متقاضی باید وجود داشته باشد. اصل و همچنین تصویر مدارک تحصیلی از دیگر مدارکی است که باید برای تمدید رتبه تحویل داده شود.

گواهی تامین اجتماعی، تصویر کارت پایان خدمت، مدارک ثبت شرکت که مربوط به اساسنامه، تقاضانامه و … است از دیگر مدارکی است که باید تحویل داده شود. اظهارنامه مالیاتی شرکت، سوابق کاری شرکت، گواهی کارکردهای شرکت و آدرس و محل اقامت سهامداران به عنوان مدارک دیگر جهت تمدید رتبه شناخته می شوند. هر یک از این مدارک را باید به صورت دقیق و بدون نقص تحویل دهید.

 

 

5/5 - (1 امتیاز)
مشاوره رایگان