شرایط تمدید رتبه پیمانکاری و هزینه های تمدید گرید شرکت پیمانکار

 

تمدید رتبه پیمانکاری
تمدید رتبه پیمانکاری

 

تمدید رتبه پیمانکاری

 

شرکت های پیمانکاری که دارای رتبه  مشخص شده ای هستند می ‌توانند بعد از تمام شدن گواهی رتبه شان، برای تمدید رتبه پیمانکاری اقدام کنند. آنها قادر هستند دو بار برای تمدید نمودن رتبه، مدارک لازم را ارائه دهند تا اقدامات شان را به صورت قانونی دنبال نمایند. تمدید نمودن رتبه پیمانکاری بر اساس شرایط متفاوتی انجام می گردد. فاکتورهای زیادی وجود دارد که روی روند تمدید نمودن رتبه پیمانکاری تاثیر زیادی می گذارد. باید شرایط مربوط به تمدید رتبه و نحوه رتبه بندی شرکت های پیمانکاری را به خوبی بشناسید.

 

چه فاکتورهایی روی رتبه بندی شرکت های پیمانکاری تاثیر دارد ؟

بر اساس سیستم مربوط رتبه بندی پیمانکاران، هر یک از شرکت های پیمانکاری از عدد یک تا پنج رتبه بندی می شوند. شرکت های پیمانکاری بر اساس فعالیت ها و توانی که دارند رتبه ‌بندی می‌ شوند. رتبه یک تنها به آن دسته از شرکت های پیمانکاری که حرفه ای هستند ارائه می گردد. رتبه ۵ به آن دسته از شرکت هایی که تنها شرایط لازم برای اخذ رتبه را دارند ارائه داده خواهد شد. صادر کردن رتبه ۱ و ۲ برای شرکت های پیمانکاری به آسانی انجام نمی شود. سازمان معاونت ریاست جمهوری باید این رتبه یک و دو را به شرکت‌ ها ارائه دهد.

 اما صادر کردن رتبه ‌های ۳، ۴ و ۵ که برای شرکت های پیمانکاری می باشد بر عهده معاونت فنی و استانداری می باشد. هر یک از پیمانکارانی که می خواهند رتبه خود را بالاتر ببرند باید در مورد پیش نیازهای اولیه ارتقاء رتبه اطلاعات بیشتری به دست بیاورند. یکی از مهمترین موارد این است که شرکت متقاضی نیاز است به طور قانونی ثبت شود. کد اقتصادی یکی از مهمترین مواردی است که برای اخذ رتبه باید به آن دقت داشته باشید. سوء پیشینه نداشتن هر یک از اعضای هیئت مدیره یکی از دیگر مواردی است که اهمیت دارد.

برای تمدید و دریافت رتبه شرکت پیمانکاری، مدیران هریک از شرکت ها نباید کارمند دیگر بخش های دولتی باشند. مدارک مدیر عامل کمتر از لیسانس نباشد. اگر مدرک تحصیلی افراد با موضوع فعالیت شان همخوانی نداشته باشد شرکت پیمانکاری رتبه بندی نیم شود. پیمانکارانی که تمامی پیش ‌نیازهای به دست آوردن رتبه را دارند به راحتی می توانند جهت دریافت رتبه درخواست شان را ارائه دهند.

 

شرایط و مدارک لازم تمدید رتبه شرکت پیمانکاری
شرایط و مدارک لازم تمدید گرید شرکت پیمانکاری

 

شرایط مربوط به تمدید کردن رتبه شرکت پیمانکاری

 

رتبه بندی شرکت پیمانکاری بر اساس تعداد نیروهای فعال، امکانات شرکت و …. انجام خواهد شد. گواهی رتبه بندی هر یک از شرکت ها به طور معمول به صورت دو ساله برای شرکت ها صادر خواهد شد. بعد از تمام شدن اعتبار گواهی، اگر نیاز باشد شرکت باید برای تمدید رتبه پیمانکاری اقدام کند. شرایطی که مربوط به تمدید نمودن رتبه پیمانکاری است متفاوت می باشد. یکی از مهمترین شرایط این است که شرکت نباید تغییر کرده باشد. در واقع اگر سهام شرکت تغییر کند و یا فعالیت شرکت متفاوت باشد، تمدید رتبه انجام نخواهد شد.

افرادی که امتیاز آور شرکت هستند برای تمدید رتبه شرکت نباید نام و مشخصات شان فرق کرده باشد. این افراد اگر تغییر کرده باشند باید افراد جدید تمامی سوابقی که افراد قبلی داشته اند را معرفی کنند.  مدیر عامل شرکت و هیئت مدیره برای تمدید کردن رتبه نباید تغییر کرده باشند. البته باید بدانید که جابجایی هر یک از اعضای هیئت مدیره اشکالی ندارد. شرکت باید برای تمدید گواهی رتبه فعال باشد. پروژه باید به صورت تمام شده یا نیمه تمام به سازمان معرفی گردد. اطلاعات شرکت نیاز است که در سامانه ساجات ثبت گردد.

 

چه عواملی را زمان تمدید رتبه پیمانکاری در نظر می گیرند ؟

 

 شرکت اگر شرایط تمدید رتبه پیمانکاری را داشته باشد برای تمدید رتبه می تواند تقاضا دهد. در صورتی که درخواست درست باشد، به درخواست شرکت رسیدگی می شود. عوامل متفاوتی وجود دارد که روی تمدید رتبه پیمانکاری و یا عدم تایید تمدید رتبه تاثیر می گذارند. سرمایه شرکت یکی از مهمترین مواردی است که رابطه مستقیمی با تمدید رتبه شرکت دارد. هدف اصلی از ثبت شرکت به دست آوردن سود می باشد. هر چه سرمایه شرکت افزایش پیدا کند سود بیشتری به دست می آید. بنابراین شرکت ها میزان سرمایه شان را افزایش می دهند تا بتوانند رتبه بالاتری کسب نمایند.

 

تمدید کردن رتبه شرکت
تمدید کردن رتبه شرکت

 

تمدید کردن رتبه شرکت

 

 به همین دلیل افزایش سرمایه شرکت روی روند ارتقاء رتبه شرکت تاثیر زیادی دارد. ارزش ریالی پروژه‌ هایی که نیمه تمام و تمام شده هستند به عنوان یکی دیگر از فاکتورهای رتبه بندی شناخته می شود. اگر ارزش ریالی پروژه های شرکت زیاد باشد شرکت می‌ تواند برای تمدید کردن رتبه شانس بیشتری به دست بیاورد. تعداد نیروهای فنی و متخصص شرکت یکی از دیگر مواردی است که مربوط به تمدید نمودن رتبه شرکت می باشد. اگر تعداد نیروهای متخصص بیشتر باشد رتبه بندی پیمانکاری شرکت افزایش پیدا خواهد کرد. به همین دلیل بسیاری از شرکت ها برای بالا بردن رتبه خود تعداد نیروهای بیشتری را استخدام می کنند.

 

5/5 - (1 امتیاز)
مشاوره رایگان