ثبت برند آنلاین ، چرا برای ثبت برند آنلاین باید مشاوره داشت؟

 

ثبت برند آنلاین
ثبت برند آنلاین

 

ثبت برند آنلاین چطور امکان پذیر شد؟

 

ثبت برند آنلاین در سامانه مالکیت معنوی انجام می شود. در گذشته شخص متقاضی یا نماینده او باید به اداره مالکیت معنوی در تهران مراجعه می کرد و بدون حضور شخص در اداره امکان اتمام پروسه و ثبت کامل برند وجود نداشت. این موضوع برای تاجران بسیار پرهزینه بود. به خصوص برای کسانی که فاصله زیادی از پایتخت ایران داشتند و باید راه زیادی را برای ثبت برند طی می کردند.

با گذشت زمان اداره مالکیت معنوی اقدام به ایجاد سایتی کرد که به افراد اجازه می دهد بدون اینکه به طور فیزیکی در اداره حاضر شوند، مراحل کار را پیش ببرند. در این روش متقاضی تمام مراحل را از راه دور کنترل می کند و اسناد خواسته شده را به صورت آنلاین بارگذاری می کند.

 

چرا برای ثبت برند آنلاین باید مشاوره داشت؟

 

برند یک فرآیند طولانی با قوانین زیاد است و رد شدن آن به این معنی است که متقاضی مجبور خواهد بود یک بار دیگر این راه را طی کند. چنین چیزی وقت و هزینه ای که صرف ثبت برند آنلاین شده را تلف می کند. هر چند ثبت شدن برند به صورت آنلاین نسبت به ثبت حضوری آن هزینه های کمتری ایجاد می کند، اما هنوز هم متقاضی باید در مواردی هزینه کند که رد شدن برند وقت و پول او را هدر می دهد.

با این وجود نوعی ضرر مالی دیگر نیز برای متقاضی ایجاد می شود که در ظاهر مشخص نیست. مدتی که می گذرد تا برند ثبت شود در واقع برای یک تاجر و تجارت او زمان طلایی محسوب می شود و طولانی شدن این مرحله باعث کند شدن کار او می شود. با این دلایل پیشنهاد می کنیم که در ابتدا حتما از فرد با تجربه ای مشاوره بخواهید. یک کارشناس حقوقی که به مسائل مربوط با ثبت برند مسلط باشد.

شرکت الی ثبت سعی دارد با استفاده از کارشناس هایی مجرب و کارکشته در حوزه ثبت برند به تمام متقاضیان این حوزه کمک کند. علاوه بر این شما می توانید به سایت این شرکت حقوقی با آدرس elisabt.com رفته و با بعضی نکات مهم درباره این فرآیند آشنا شوید.همینطور ما می توانیم کار ثبت برند آنلاین و ثبت شرکت را برای شما انجام دهیم. این کار در الی ثبت در حداقل زمان انجام می شود و موفقیت آن توسط تیم ما تضمین می شود.

 

اعمال مهم پیش از ثبت برند آنلاین

 

پیش از اینکه این فرآیند را شروع کنیم باید انتخاب کنیم که برند ما با چه نامی شناخته خواهد شد. به طور مثال فرض کنید برند ایکس، نامی است که ما انتخاب کرده ایم تا برند خود را معرفی کنیم. باید برند ایکس را بررسی کنیم و مطمئن شویم که قوانین در مورد آن صدق می کند.

  • اسم برند، فرضا برند ایکس، باید یکتا باشد و در حال حاضر برند دیگری با نام مشابه در حال فعالیت نباشد. حتی داشتن تشابه بالا هم مخالف قوانین برند است. تشابه بالا زمانی است که اسامی دو برند به گونه ای یکدیگر را تداعی کنند. یعنی با شنیدن یکی از این اسامی ناخودآگاه به دیگری فکر کنید. مثلا اسامی ایکس و ایکس وان متفاوت هستند ولی شباهت زیادی دارند.
  • اسم انتخابی برای ثبت برند آنلاین نمی تواند از روی سازمان، مکان یا شعار مشهوری انتخاب شود. مثلا کمیته نامی آشنا در ایران است و هر چند یک برند با این اسم ثبت نشده ولی نمی توانید آن را برای برند خود ثبت کنید.
  • برند نماینده و نشان یک تجارت به حساب می آید و اگر مردم آن را دوست داشته باشند باعث گسترش تجارت خواهد شد. پس عادی است که برند ثبت شده در کشور ما به فرهنگ و باورهای مردم بومی احترام بگذارد و نسبت به دین آن ها توهینی نکند.
  • اگر تجارت شما با سلامت افراد در ارتباط است، مثلا اگر تجارت غذای آماده در دستور کار شما است، ثبت شدن برند آن اجباری است و شما نمی توانید قبل از کامل شدن ثبت، به تجارت بپردازید. ولی ثبت برند برای بقیه تجارت ها کاملا آزاد و اختیاری است.

 

شرایط و مراحل ثبت برند آنلاین
شرایط و مراحل ثبت برند آنلاین

 

چه فرآیندی برای ثبت کردن برند باید طی کنید

  1. اسناد خود را به صورت آنلاین بارگذاری کنید و فرم هایی که از شما خواسته شده را پر کنید.
  2. بعد از اینکه کارشناس اعلام کرد که برند شما مخالف قوانین نیست، از شما خواسته می شود تا درخواست خود برای ثبت برند را منتشر کنید. این کار باید در روزنامه رسمی انجام شود و مدتی را منتظر بمانید تا مطمئن شوید که اعتراضی برای ثبت برند شما وجود ندارد.
  3. اگر مشکل حقوقی در مرحله قبل وجود نداشته باشد و برند شما تایید شود، شما باید یک بار دیگر هم آگهی درباره ثبت برند آنلاین خود منتشر کنید.

علت تاکید روی انتشار آگهی عمومی این است که بعضی افراد با مدارک کافی می توانند اعتراض کنند و ثبت برند را متوقف کنند. این افراد کسانی هستند که قبلا از این اسم استفاده کرده اند( آن را ثبت کرده اند) یا برند آن ها خیلی شبیه برند شما است.

 

5/5 - (1 امتیاز)
مشاوره رایگان