ثبت برند اینترنتی و نکات مهم در ثبت اینترنتی برند

 

ثبت برند اینترنتی
ثبت برند اینترنتی

 

ثبت برند اینترنتی چطور انجام می شود

 

ثبت برند اینترنتی و نحوه انجام آن برای بسیاری تازه کاران ناشناخته است. پس تصمیم گرفتیم تا در این باره به شما توضیح دهیم.

ثبت برند از طریق اینترنت در حال حاضر کاملا بین متقاضیان ثبت جا افتاده و تمام کسانی که برای ثبت برند اقدام می کنند از این روش استفاده می کنند یا در صورتی که شخصا نتوانند برای این کار اقدام کنند، فردی را به وکالت از خود انتخاب می کنند تا مراحل ثبت را از طریق اینترنت انجام دهد. این کار هزینه های ثبت را به مقدار زیادی کاهش می دهد. چون رفت و آمد به اداره مالکیت معنوی برای پیگیری کارهای ثبت برای متقاضیان شهرستانی سخت است و برای هر بار ورود به تهران و برگشت به آن باید مقدار زیادی هزینه کنند اما با همه گیر شدن ثبت برند اینترنتی، این هزینه های اضافی از بین رفته و متقاضی لازم است که فقط یک بار به تهران مراجعه کند تا اسناد را تحویل دهد.

 

قبل از ثبت برند اینترنتی باید چه اقداماتی انجام دهیم

 

  1. قبل از شروع عملیات ثبت باید اسمی را به عنوان برند خود انتخاب کنیم و با بررسی و استعلام آن مطمئن شویم که در قوانین می گنجد و می تواند به عنوان یک برند ثبت شود.
  2. باید اطمینان حاصل کنید که این برند قبلا به وسیله کسی ثبت نشده باشد.
  3. در صورتی که این اتفاق بیفتد برند سریعا رد صلاحیت خواهد شد یا صاحب برند قدیمی تر علیه شما شکایتی تنظیم می کند و برند شما را از درجه اعتبار خارج می کند.
  4. باید مطمئن شوید که این برند و برندهای قدیمی تر شباهت زیادی بهم نداشته باشند.
  5. برند شما نمی تواند اسم خود را از مکان ها، سازمان ها یا پرچم های مشهور کپی کند.
  6. برای ثبت برند اینترنتی باید اسمی را انتخاب کنید که به تمامی باورهای مذهبی مردم ایران احترام بگذارد و نسبت به فرهنگ آن ها توهینی نکند.

علاوه بر این موارد قوانین زیادی وجود دارد که باید در مورد اسم انتخابی خود بدانید و اطمینان کسب کنید که اسم برند شما هیچ کدام از این قوانین را از بین نمی برد. برای اطمینان از اینکه هیچ نکته مهمی را نادیده نخواهید گذاشت و بعدها برای ثبت کردن برند دچار دردسر نمی شوید، عاقلانه تر است که استعلام برند را به مشاوران حرفه ای این کار بسپارید.

ما در شرکت الی ثبت با همکاری تعداد زیادی از مشاوران حرفه ای و وکیل های متخصص حوزه ثبت برند، از متقاضیان برای همکاری دعوت می کنیم.

شرکت ما به آدرس اینترنتی https://elisabt.com/ برای آشنایی بیشتر متقاضیان با ثبت برند و ثبت شرکت ، مراحل این کار را توضیح داده است.

 

شرایط و مراحل ثبت برند اینترنتی
شرایط و مراحل ثبت برند اینترنتی

 

فازهای ثبت برند اینترنتی

  • فاز اول شامل ورود به سایت مالکیت معنوی است.

با وارد شدن به این سایت و آپلود کردن اسناد خواسته شده کار خود را شروع کرده و بعد فرم های ارائه شده را پر می کنیم.

  • فاز دوم شما را به انتظار دعوت می کند. در اینجا کارشناسی از طرف اداره مالکیت معنوی تعیین می کند که اسم برند با رعایت قوانین انتخاب شده یا خیر. در صورتی که قبلا به طور دقیق برند خود را بررسی کرده باشید در این مرحله مشکلی نخواهید داشت و برند به راحتی تاییدیه لازم را می گیرد.
  • فاز سوم ثبت برند انتشار یک اعلان در روزنامه است تا به عموم مردم درباره درخواست ثبت برند شما اطلاع رسانی کند. این فاز مدتی طول خواهد کشید چون اداره مالکیت معنوی به سایر تاجران زمان می دهد تا از وجود درخواست ثبت شما مطلع شوند و در صورت داشتن اعتراض، اقدام کنند.
  • در فاز چهارم کارشناس برند شما را تایید می کند و شما باید با انتشار اعلان دیگری، این خبر را به اطلاع دیگران برسانید.

در نهایت در صوتی که هیچ کس برای اعتراض کردن پیش قدم نشود و برند شما با قوانین سازگار باشد، تایید خواهد شد و شما می توانید تجارت خود را با آن برند شروع کنید.

 

نکات مهم در ثبت برند اینترنتی

  1. اداره مالکیت معنوی با ارسال ایمیل یا فرستادن پیام پیشرفت کار را اطلاع می دهد پس برای اینکه در پیگیری کار دچار مشکل نشوید، در وارد کردن این داده ها دقت کافی خرج کنید.
  2. تا اتمام تمام فازهای ثبت برند حدود شصت روز زمان نیاز است و شما در این مدت باید کاملا کار را پیگیری کنید.
  3. برای ثبت کردن یک برند به صورت اینترنتی باید اسناد زیادی را آپلود کنید. بعضی از این اسناد شامل اسنادی است که هویت صاحب برند و وکیل او را تعیین می کند. همینطور برای شرکت ها یعنی افراد حقوقی، باید اسناد مهم شرکت مثل اظهارنامه را هم به عنوان یکی از مدارک ارسال کنید.
  4. علاوه بر این افراد حقیقی برای ثبت برند اینترنتی در یک حوزه خاص باید مجوزهایی داشته باشند. این مجوزها از شما خواسته خواهد شد.

 

مدارک دیگری نیز لازم خواهید داشت که همکاران ما در الی ثبت به شما اطلاع رسانی خواهند کرد.

 

 

5/5 - (1 امتیاز)
مشاوره رایگان