ثبت برند جهانی و مراحل لازم ثبت برند جهانی در سیستم مادرید

 

ثبت برند جهانی مادرید
ثبت برند جهانی مادرید

 

دلایل ثبت برند جهانی

 

ثبت برند تجاری به منظور تجارت ها و تبادلات جهانی و ارسال محصولات تجاری به گوشه های دور دنیا لازم خواهد بود.

شرکت ها برای معرفی محصول خود در بازارهای بزرگتر و جهانی نیاز به یک برند دارند. با وجود یک برند جهانی ثبت شده، شما می توانید از حقوق محصول خود در صحنه بین المللی دفاع کنید و به راحتی محصول خود را به به مشتری های بالقوه معرفی کنید. تبلیغات و بازاریابی در کشورهای دیگر آسان می شود و شما می توانید شریک های تجاری پیدا کنید و یا نمایندگی هایی در سطح جهان ایجاد کنید.

 

ثبت کردن یک برند در بازارهای جهانی چطور اتفاق می افتد

در حالت عادی برای اینکه اجازه تجارت محصول خود را در هر کشور داشته باشید باید با توجه به قوانین آن کشور، برند خویش را در آن کشور ثبت کنید. اما راه آسان تری برای ثبت برند وجود دارد.

 

ثبت برند جهانی در سیستم مادرید

 

برای یک تاجر موفق که با کشورهای زیادی قراردادهای تجاری دارد، یادگیری تک تک قوانین چندین کشور و بعد اقدام کردن برای ثبت برند خود در هر یک از این کشورها دردسر زیادی دارد. علاوه بر این زمان صرف شده در این روش خیلی زیاد بوده و برای تاجران به صرفه نیست. پس استفاده از قراردادی بین المللی که  تجارت یک محصول را در کشورهای مختلف آزاد می کند، عاقلانه به نظر می رسد.

سیستم مادرید در تمام دنیا پذیرفته شده نیست اما اکثر کشورهای اروپایی و کشورهایی که تجارت قوی دارند از این سیستم پیروی می کنند. به طوری که عضو شدن در این سیستم به شما اجازه می دهد که تجارت خود را به راحتی در سطح جهان گسترش دهید. پس امروزه برای ثبت برند جهانی مادرید یگ گزینه پرطرفدار محسوب می شود.

برای اینکه بتوانید برند خود را در کشورهای دیگر ثبت کنید، باید آن را در کشور خود رسمی کرده و بعد برای ثبت آن در دنیا اقدام کنید.

 

ثبت کردن برند در سیستم مادرید چه فوایدی در بر خواهد داشت

  1. تاجر یا نماینده او را از دردسر یادگیری قوانین چندین کشور مختلف نجات می دهد. در این سیستم فقط کافی است که قوانین مشترک بین المللی سیستم مادرید را بدانید. این قوانین به قوانین جداگانه هر کشور ارجحیت دارند و فقط کافی است برای ثبت برند جهانی مادرید از این قوانین پیروی کنید.
  2. هزینه ها را تا حد زیادی کم می کند. از گرفتن یک وکیل متخصص به قوانین کشور مقصد تا هزینه های ترجمه مدارک به زبان های متفاوت. با عضویت در سیستم مادرید تمام این هزینه ها فقط یک بار حساب می شوند و برای تاجر از نظر مالی سود زیادی ایجاد می کند.
  3. زمان. مسیر ثبت برند در هر کشور قوانین خود را دارد که باعث می شود زمان متفاوتی را لازم داشته باشد. وقتی همه این مراحل با هم ترکیب می شوند و فقط یک بار برند را ثبت کنیم، در زمان هم صرفه جویی می شود.
  4. شرکت و محصولات آن را در بازار جهانی معرفی می کند. به آن اعتبار می بخشد و باعث می شود تبلیغ کردن محصولات آسان شود.

 

شرایط و مدارک لازم جهت ثبت برند جهانی در سیستم مادرید
شرایط و مدارک لازم جهت ثبت برند جهانی در سیستم مادرید

 

مدارکی که برای ثبت برند جهانی باید ارائه کرد

 

  • برای درخواست ثبت کردن برند به صورت جهانی باید نامه ای را به طور رسمی ارائه کرد.
  • فرم های لازم را پر کرد.
  • اسناد شناسایی متقاضی حقیقی را ارائه کرد.
  • اسناد مرتبط با متقاضی حقوقی
  • رسیدی که نشان دهد همه هزینه ها را پرداخت کرده اید.

 

چرا باید ثبت برند خود را به الی ثبت بسپارید

شرکت الی ثبت به نشانی اینترنتی elisabt.com یک شرکت با سابقه درخشان در انجام مراحل حقوقی ثبت برند و ثبت شرکت است. از آن جایی که ثبت کردن یک برند در سطح جهانی نیاز به تسلط کامل به قوانین آن دارد، داشتن یک وکیل که توانایی او ثابت شده به متقاضی کمک می کند تا به راحتی این مسیر پر پیچ وخم را طی کند. شرکت الی ثبت برای رفع ناهمواری های مسیر ثبت برند، از شما برای همکاری دعوت می کند.

 

هزینه های کلی برای ثبت شدن یک برند در سطح جهانی

  1. هزینه درخواست ثبت برند در سیستم مادرید. این هزینه با توجه به این که درخواست توسط فرد حقیقی ثبت می شود یا فرد حقوقی، متفاوت خواهد بود. همینطور این واقعیت که کالای درخواستی شما در چه طبقه ای قرار دارد در هزینه ثبت برند جهانی اثر می گذارد.
  2. هزینه ثبت: در زمانی که برند شما تایید شد، باید هزینه دیگری بپردازید تا ثبت شود. این مرحله هم با توجه به اینکه شخص حقیقی یا حقوقی است و یا کالا در چه طبقه ای است، هزینه ها تغییر می کنند.
  3. گرفتن وکیل: برای ثبت برند در سطح بین المللی نیاز به متخصصی خواهید داشت که به قوانین آشنا باشد. این خدمات هزینه هایی ایجاد می کند.
  4. آماده سازی و ارسال اسناد
  5. موارد زیادی از جمله منتقل کردن مالکیت برند جهانی یا تمدید آن برای صاحب برند جهانی هزینه ایجاد می کند.

 

5/5 - (3 امتیاز)
مشاوره رایگان