ثبت برند سایت و شروط اولیه برند سایت

 

ثبت برند سایت
ثبت برند سایت

 

آیا ثبت برند سایت ضروری است؟

 

ثبت برند سایت بین متقاضیان چندان شناخته شده نیست و بسیاری از افراد حتی در مورد اینکه این کار ممکن است یا نه، اطلاعات درستی ندارند.

در واقع وقتی برای شروع یک کسب و کار اینترنتی اقدام به ایجاد یک سایت می کنید، باید مجوزهای زیادی بگیرید و یکی از مدارکی که هر فروشگاه اینترنتی باید تهیه کند، مدارک ثبت کردن برند برای سایت است. این کار سودی دو طرفه دارد. با ثبت کردن برند برای سایت خود، فروشگاه شما اعتبار کافی برای کار در زمینه مورد نظر پیدا می کند که باعث جلب مشتری های آنلاین می شود. این افراد از خرید خود مطمئن خواهند بود و شما نیز به سود دلخواه خود می رسید. البته برند سایت نکات مثبت زیادی دارد که بعدا به آن می پردازیم.

 

شروط اولیه برند سایت چیست

 

  1. سایت ها و فروشگاه های اینترنتی که زمینه کاری مشترکی با شما دارند از این اسم استفاده نکنند.
  2. برند سایت های دیگر مشابه برند سایت شما نباشد.
  3. برندی که برای سایت خود معین می کنید نمی تواند موضوع توهین آمیزی نسبت به فرهنگ، دین یا دولت داشته باشد.
  4. برند سایت نباید مشابه اسامی سازمان های مشهور یا افراد شناخته شده باشد.

قوانین زیادی موجود است که قبل از شروع به برند سایت باید بدانید. متخصصان حقوقی شرکت الی ثبت به این قوانین تسلط دارند و آماده کمک به متقاضیان هستند. شما میتوانید از طریق مشاوره از این قوانین آگاه شوید و یا با دادن وکالت به متخصصان شرکت ما، از ثبت برند خود مطمئن شوید.

شرکت ما در سایت elisabt.com اطلاعات زیادی درباره ثبت شرکت و برند در اختیار متقاضیان قرار می دهد و برای تماس های آینده آن ها، شماره هایی را در نظر گرفته و در سایت قرار داده است.

 

ثبت برند چه نکات مثبتی دارد:

  • سایت و فروشگاه اینترنتی مورد نظر بین مردم شناخته می شود و مشتری ها به این سایت اعتماد خواهند کرد.
  • تبلیغات برای سایت و کار اینترنتی ما ممکن می شود و امکان مشهور شدن کسب و کار اینترنتی ما بالا می رود.
  • یک برند خوب می تواند در قالب برند فروشگاه خود را معرفی و ویژگی کلی آن را بیان کند.

 

برای اینکه برند سایت انجام شود باید چه کارهایی انجام داد

در ابتدا باید سایت خود را طراحی کرده باشید و نقشه کامل و دقیقی برای کار تجاری اینترنتی داشته باشید و بعد برای ثبت کردن برند آن اقدام کنید.

مراحلی که برای ثبت هر برند باید طی شود به ظاهر ساده است.

در مرحله بعدی برند انتخاب می شود و متقاضی با مشورت با یک متخصص مطمئن می شود که برند انتخابی او تناقضی با قوانین موجود ندارد. همینطور استعلام برند را در اولویت کار خود قرار می دهد و مطمئن می شود که برند جدید است و برای ثبت آن مشکل حقوقی با دیگر سایت ها نخواهد داشت.

  • در واقع اگر اسم انتخابی شما برای برند سایت، تکراری یا گمراه کننده باشد( شبیه برندی باشد که برای سایت دیگری انتخاب شده)، به سایت دیگر اجازه اعتراض می دهد که در مرحله چاپ آگهی در روزنامه انجام می شود.

بعد از این باید مثل ثبت هر برند دیگری به سایت مالکیت معنوی وارد شده و مراحل ثبت کردن برند برای سایت خود را شروع کنید. یعنی بعد از اینکه فرم ها را پر کرده و مدارک را آپلود کردید، مراحل بعدی مثل چاپ کردن آگهی را انجام دهید.

مراحلی که برای ثبت هر برند باید طی شود به ظاهر ساده است اما کار و توجه زیادی از طرف متقاضی نیاز دارد. پس تعداد زیادی از متقاضیان کار برند سایت خود را به شرکت های متخصص می سپارند.

 

نکات مهمی که برای ثبت کردن برند برای سایت باید بدانید

 

  1. این نوع برند هم مراحل مشابه ثبت برندهای دیگر را دارد و باید تمام قوانین ثبت برند را بدانید تا بتوانید کار را پیش ببرید.
  2. بدون ثبت کردن برند فروشگاه اینترنتی هم می توانید فعالیت کنید اما کار بسیار محدودتر خواهد بود و دیر یا زود برای بهبود کار خود باید برای ثبت آن اقدام کنید. اما دیر اقدام کردن به افراد سودجو این امکان را می دهد که برند شما را بگیرند و شما را دچار ضررهای بزرگ کنند.
  3. برند سایت فقط بعد از داشتن اینماد ممکن است. باید اول همه مجوزهای سایت را بگیرید و بعد برای ثبت کردن برند آن اقدام کنید.
  4. سپردن کار ثبت به یک متخصص واجب نیست اما انجام آن ثبت برند را تضمین می کند و از استرس و فشار کاری می کاهد. هر چند اگر شخصی اطمینان دارد که اطلاعات و مهارت های او در این زمینه کافی است، می تواند شخصا این کار را انجام دهد.
  5. ثبت کردن برند یک سایت توسط یک متخصص به معنی کم شدن زمان آن نیست بلکه به این معنی است که کار در زمان استاندارد با موفقیت تمام می شود و زمان بیشتری برای برند سایت لازم نخواهد بود.
  6. متوسط زمان برای ثبت شدن برند یک سایت چهل و پنج تا هفتاد روز است. هر چند در صورت وجود مشکلی در این پروسه، این زمان می تواند طولانی تر شود.

 

5/5 - (1 امتیاز)
مشاوره رایگان