ثبت برند شرکت

<yoastmark class=

نحوه ثبت برند شرکت

ثبت برند شرکت مشابه ثبت برند برای یک فرد حقیقی است با این تفاوت که شرکت را به عنوان یک فرد حقوقی در نظر گرفته و برند متعلق به یک فرد نیست بلکه حقوق آن متعلق به تمام سهامداران مزبور می باشد. در ادامه درباره نحوه تاسیس این نوع برند توضیحاتی ارائه می کنیم.

حقوق قانونی برند یک شرکت تا زمانی شامل حال یک فرد می شود که او جزو سهامداران شرکت باشد و در صورت خروج آن فرد از شرکت یا واگذاری سهام، فرد A نمی تواند از آن برند برای منفعت های شخصی استفاده کند.

ثبت برند شرکت طی چه مراحلی انجام می شود؟

برند شرکت توسط وکیل شرکت به تاسیس می رسد. وکیل این مراحل را طی کرده و بعد از ثبت برند، مدارک آن را به شرکت تحویل خواهد داد.

  1. این مرحله توسط سهامداران ارشد انجام می شود. در این زمان سهامداران طی یک جلسه تصمیم می گیرند که چه اسمی را به عنوان برند خود به تاسیس خواهند رساند. البته اسم انتخابی باید شرایط لازم برای یک برند را داشته باشد و مخالف قوانین آن نباشد.
  2. بعد از اینکه وکیل از مشروعیت اسم مطمئن شد برای ثبت برند شرکت در سامانه مالکیت معنوی اقدام می کند. در این مرحله مدارکی که از قبل توسط وکیل شرکت آماده شده در سایت اداره مالکیت معنوی وارد شده و کارشناسان این اداره در اولین نوبت به بررسی برند درخواست شده می پردازند.
  3.  قبل از تایید نهایی توسط کارشناس، وکیل مطمئن می شود که نسبت به اسم این برند هیچ ادعای قانونی وجود ندارد. برای این کار به روزنامه رسمی مراجعه کرده و آگهی مبنی بر تاسیس کردن این برند منتشر می کنید.
  4. بعد از اینکه زمان قانونی لازم از تاسیس آگهی گذشت و اطمینان حاصل شد که فرد حقیقی یا حقوقی دیگری نسبت به این برند ادعایی ندارد، کارشناس تاسیس برند را تایید می کند.
  5. مطابق قوانین تاسیس برند باید در این مرحله هم آگهی دیگری را درباره برند خود منتشر کنید و در صورت وجود درگیری حقوقی، آن را حل کنید.

چرا ثبت برند شرکت از اساس کار یک شرکت تجاری به شمار می آید؟

برندی که شرکت تاسیس می کند در واقع یک هویت برای شرکت و نحوه کار آن است. برند چیزی است که شرکت خود را با آن معرفی می کند و بدون آن، احتمالا دچار ضررهای مختلفی خواهد شد.

داشتن برند باعث می شود شرکت شناخته شود و کار خود را گسترش دهد و در عین حال تاسیس آن در اداره مالکیت معنوی باعث می شود احتمال ایجاد دعواهای حقوقی پایین بیاید. افراد طمعکار نمی توانند برای سودجویی از اسم برند ثبت شده سوء استفاده کنند و حتی در صورت بروز چنین مشکلاتی، شرکت صاحب برند می تواند از این گونه افراد سودجو شکایت کند و حقوق خود را از آن ها طلب کند.

چرا باید قبل از ثبت برند شرکت آن را استعلام کنیم؟
چرا باید قبل از ثبت برند شرکت آن را استعلام کنیم؟

چرا باید قبل از ثبت برند شرکت آن را استعلام کنیم؟

در قسمت بالا درباره ی دلیل ثبت برند توضیح دادیم. اشاره کردیم که برند تاسیس می شود تا افراد سودجو نتوانند از آن اسم استفاده کنند و ضررهای مالی و اعتباری به برند وارد کنند.

همین دلیل باعث می شود تا قانونی درباره برند وجود داشته باشد که دو برند نمی توانند اسم یکسان و یا حتی مشابه داشته باشند. اگر دو برند تشابه کافی داشته باشند به طوری که با شنیدن یکی، برند دیگری در ذهن تداعی شود، برند دوم نمی تواند برای تاسیس اقدام کند و در صورتی که این کار را انجام دهد، شرکت اول می تواند به اسم آن اعتراض کرده و باعث رد تقاضا شود.

آیا امکان دارد زمان ثبت برند شرکت کوتاه تر شود؟

گاهی تاسیس برند تا چندین ماه ادامه پیدا می کند و تحمل این موضوع برای درخواست دهنده بسیار سخت است. پس متقاضی سعی می کند تا کوتاه ترین مسیر را برای طی کردن این راه پیدا کند. متاسفانه حتی کوتاه ترین زمان نیز حدود پنجاه تا شصت روز طول خواهد کشید و تاسیس کردن برند برای یک شرکت در کمتر از این مدت زمان امکان پذیر نیست.

به علت وجود چنین پروسه ی سختی، درست انجام دادن مراحل ثبت برند شرکت یک امر ضروری تلقی می شود. به همین دلیل الی ثبت از متقاضیان تاسیس برند دعوت می کند تا وکالت تاسیس خود را به این مجموعه بسپارند. الی ثبت در اجرای مسائل حقوقی ثبت شرکت و برند آن سال ها تجربه داشته و موفقیت این کار را ضمانت می کند.

یک برند خوب چه مزایایی برای شرکت ایجاد می کند؟

  • ماهیت شرکت را مشخص می کند و باعث تشخیص آن در برابر سایر رقبا می شود.
  • تاسیس برند شرکت باعث می شود تبلیغ آن راحت تر باشد و با سرعت بیشتری بازاریابی انجام شود.
  • داشتن برند تجاری در تهیه منابع مالی کمک می کند و گرفتن کمک هزینه از موسسات مالی را آسان تر می کند.
  • تبلیغات شرکت با وجود یک برند، هزینه کمتری را ایجاد می کنند.
  • ارزش تجاری شرکت با وجود یک برند بالاتر می رود و در صورت تصمیم به واگذاری شرکت، با توجه به اعتبار و شهرت برند، ارزش شرکت و برند آن نیز بیشتر خواهد بود.

اخذ رتبه الی ثبت به توضیح دقیق تمام موارد مربوط به تاسیس برند و شرکت پرداخته است و متقاضیان می توانند از این طریق اطلاعات جامعی به دست آورند. در نهایت در صورت داشتن سوالات بیشتری درباره ثبت برند ، می توانید با شماره های تماسی که در سایت قرار داده شده تماس بگیرید یا به صورت حضوری برای مشاوره به شرکت مراجعه کنید.

5/5 - (2 امتیاز)
مشاوره رایگان