ثبت برند فروشگاه اینترنتی ، شرایط و مدارک ثبت برند فروشگاه

 

ثبت برند فروشگاه اینترنتی
ثبت برند فروشگاه اینترنتی

 

چرا باید برای ثبت برند فروشگاه اینترنتی اقدام کرد

 

ثبت برند فروشگاه اینترنتی در نگاه اول چندان مهم به نظر نمی رسد. ما می دانیم که یک سایت می تواند سال ها فعالیت کند و برندی هم نداشته باشد. از طرفی در قانون هیچ بندی تعریف نشده است که فروشگاه های اینترنتی را مجبور ثبت کردن برند کند. پس چرا باید این کار را انجام داد؟ در پاسخ به شما یادآوری می کنیم که جلب اعتماد مشتری ها با وجود یک برند قانونی آسان تر است. همینطور برای محافظت از برند فروشگاه خود در برابر افراد کپی کار، برند بهترین وسیله است. همینطور اعتماد مشتری ها و داشتن محافظت در برابر افراد سوء استفاده گر، باعث افزایش سود و تثبیت موقعیت فروشگاه اینترنتی مورد نظر می شود.

وقتی یک فروشگاه اینترنتی برای خود برندی داشته باشد، راحت تر می توان در مورد آن تبلیغات انجام داد و فعالیت های آن را گسترش داد.

 

برند فروشگاه اینترنتی به چند روش انجام می شود

 

هر نوع برند برای ثبت شدن دو راه دارد.

  • ثبت به وسیله یک فرد حقیقی: در این روش فرد یا افرادی که تصمیم به ثبت کردن برند برای یک فروشگاه اینترنتی دارند، افراد واقعی هستند و برند به اسم ایشان ثبت می شود به طوری که خود این افراد باید اقدام به واگذاری برند کنند و در طول عمر آن ها فرد دیگری نمی تواند بدون اجازه این فرد از برند او استفاده کند.
  • ثبت به وسیله یک فرد حقوقی: فرد حقوقی در واقع یک شرکت، کارخانه و … است. در این روش برند جزو دارایی های شرکت است و در صورت واگذاری شرکت یا خروج یک سهامدار از شرکت، دسترسی فرد به برند از بین می رود و دیگر مجاز به استفاده از آن نیست.

 

برای ثبت برند فروشگاه چه شرایطی باید وجود داشته باشد

 

  1. برند فروشگاه هم مثل برندهای دیگر است و باید شرایط اصلی یک برند را داشته باشد
  2. برند فروشگاه اینترنتی شما باید خاص باشد. قبلا کسی برای فروشگاه خود آن را ثبت نکرده باشد.
  3. برند فروشگاه اینترنتی شما در قوانین مربوط به برند بگنجد. یعنی تمام قوانین را رعایت کند. جزو اسامی ممنوع نباشد و مشکل قانونی نداشته باشد.
  4. شما باید برای کسب و کار اینترنتی خود مجوز داشته باشید. فعالیت های بدون مجوز نمی توانند برای ثبت کردن برند فروشگاه اقدام کنند.

 

مدارک و شرایط مورد نیاز ثبت برند فروشگاه
مدارک و شرایط مورد نیاز ثبت برند فروشگاه

 

برای ثبت برند فروشگاه چه مدتی نیاز داریم

ثبت برند شامل چند مرحله مختلف است و زمان زیادی را به خود اختصاص می دهد.

  • بعد از مرحله اول و درخواست ثبت، منتظر تایید کارشناس خواهید بود که چند روزی طول خواهد کشید.
  • چاپ کردن آگهی در مورد درخواست و ثبت برند در دو مرحله انجام می شود. هر کدام مدتی زمان نیاز دارد تا زمان اعتراض به پایان برسد و ثبت کردن برند فروشگاه به پایان برسد.

در نهایت زمانی که برند فروشگاه اینترنتی برای ثبت شدن نیاز دارد متغیر است ولی متوسط آن دو ماه محاسبه می شود که از متقاضی خواسته می شود تا با صبر و تحمل این موضوع را پیگیری کند و تک تک مراحل را طی کند.

ثبت برند فروشگاه اینترنتی پیچیدگی زیادی ندارد ولی قوانین مربوط به آن زیاد است و کار ثبت برند و ثبت شرکت نیاز به توجه خاص و دائم متقاضی را دارد. پس بسیاری از افراد که تسلط کاملی به این قوانین ندارند یا زمان لازم برای رسیدگی به ثبت برند را در اختیار ندارند، از کارشناس های حقوقی به عنوان وکیل خود استفاده می کنند تا برند فروشگاه خود را به ثبت برسانند.

شرکت الی ثبت به آدرس اینترنتی elisabt.ir اطلاعات جامعی را درباره ثبت این نوع برند در اختیار متقاضیان قرار می دهد. همینطور از شما دعوت می کند تا در صورت داشتن هر نوع ابهامی با مشاوران این مجموعه تماس بگیرید. علاوه بر این برای کسانی که مایل باشند، وکالت ثبت برند را بر عهده گرفته و در زمان استاندارد آن را به پایان می رساند.

 

ثبت برند فروشگاه اینترنتی چه مزایایی ایجاد می کند

 

  1. فروشگاه اینترنتی شما را متمایز می کند و باعث می شود در مقایسه با بقیه فروشگاه های اینترنتی شناخته شود.
  2. با شناخته شدن و خاص بودن، فضا را برای تبلیغات و بازاریابی بیشتر باز می کند.
  3. برند فروشگاه اینترنتی نماینده ویژگی های مهم آن است و معرفی فروشگاه را آسان تر می کند.
  4. اعتماد مشتری های فروشگاه را به دست می آورد و مقدار فروش را بیشتر می کند. در نتیجه سود بیشتری برای صاحب برند فروشگاه اینترنتی به وجود می آورد.
  5. ثبت برند فروشگاه اینترنتی اعتماد مشتری های فروشگاه را به دست می آورد.
  6. ثبت برند فروشگاه و ایجاد اعتماد بین مشتریان، باعث جذب گروه بزرگتری از مخاطبان می شود و عرضه محصولات را آسان تر می کند.

 

نکته: تمام مراحل ثبت کردن یک برند برای فروشگاه های اینترنتی غیر حضوری و به صورت اینترنتی می باشد. متقاضی فقط باید از راه دور و از طریق سایت، به مراحل ثبت نظارت داشته باشد و به موقع برای مرحله بعد اقدام کند. البته یک بار و در آخر نیاز به حضور در اداره مالکیت معنوی است.

 

5/5 - (1 امتیاز)
مشاوره رایگان