ثبت برند لاتین + مراحل و شرایط ثبت برند لاتین

 

ثبت برند لاتین
ثبت برند لاتین

 

تفاوت ثبت برند لاتین و فارسی چیست؟

 

ثبت برند لاتین در ایران یا کشورهای خارجی مشمول قوانین بین المللی می شود و نسبت به ثبت داخلی پیچیدگی های بیشتری دارد.

به عنوان مثال یکی از تفاوت های فاحشی که برند لاتین با برندهای فارسی زبان دارد این است که علاوه بر اسناد معمول برای ثبت برند ، باید کارت بازرگانی را هم به عنوان یکی از اسناد مورد نیاز تهیه کنید. البته فرد باید این را بداند که استفاده از یک کلمه فارسی که به صورت لاتین نمایش داده شود هم جزو نام های لاتین محسوب شده و باید قوانین بین المللی را طی کند. البته نکته مثبت در ثبت نام به صورت بین المللی این است که نیازی به ثبت دوباره برند نیست و با ثبت اول آن در سیستم مادرید می توانید به صورت بین المللی از آن استفاده کنید.

 

دلایل ثبت برند لاتین

 

به طور عادی هدف تمامی بازرگانان از ثبت برند در تمامی نقاط جهان این است که بتوانند به سادگی و بدون سوء قصد به حقوق تجاریشان، به تجارت بپردازنند. چون وقتی برند را در هر کشوری از دنیا به نام خود ثبت کنید، دولت کشور مورد نظر با تمام نیروی قضایی از صاحب برند حمایت می کند و هر فردی که رضایت صاحب برند برای استفاده از آن را نداشته باشد، باید به سیستم قضایی کشور پاسخگو باشد.

حال بعضی تاجران به گسترش کار خود در سطح بین المللی می پردازند و نیاز دارند که حمایت های جهانی از محصول خود را به دست آورند. پس این دسته افراد برند خود را به زبان انگلیسی ثبت می کنند تا بتوانند فعالیت گسترده تری داشته باشند. همینطور هدف دیگر ثبت برند این است که مطمئن شویم مخاطب های خارجی ما نیز می توانند نام برند ما را در ذهن خود بسپارند و برند ما تبدیل به یک کالای آشنا در ذهن آن ها شود.

چون همانطور که می دانید در دنیا زبان های مختلف زیادی وجود دارد و مردم در جاهای مختلف دنیا نمی توانند به سادگی با تمام این زبان ها ارتباط برقرار کنند. اما انگلیسی که در تمام دنیا شناخته شده و به سادگی در ذهن تمام مخاطب ها باقی می ماند، بهترین زبان برای ثبت شدن برند در سطح دنیا است. به این صورت نیازی نیست در هر کشور برند را به زبان آن ها ثبت کنیم و فقط با یک نام انگلیسی در کشورهای متفاوت به تجارت می پردازیم.

 

مراحل ثبت برند لاتین

 

مرحله هایی که برای ثبت شدن برند با حروف لاتین باید طی شود با برند های معمولی مشابه است. البته در هر قدم، چند تفاوت جزئی ولی مهم خواهد داشت.

  1. اسم لاتین را جهت ثبت شدن انتخاب کنید.
  2. ما می دانیم که قبل از شروع هر کاری برای ثبت برند فارسی، در ابتدا باید اسم را در سامانه مالکیت معنوی استعلام کنیم. اما برای یک اسم لاتین این کافی نیست و ما باید از تکراری نبودن این اسم در دنیا مطمئن شویم که به صورت طبیعی شانس پیدا کردن اسم مناسب را تا حد زیادی کم می کند.
  3. برند نیازمند پیروی از قوانین ثبت در سطح جهانی بوده و تاجر باید در ابتدا مطمئن شود که با انتخاب یک اسم، این قوانین را نمی شکند.
  4. در آماده سازی اسناد لازم برای ثبت شدن برند با حروف لاتین نیز تفاوت های مهمی وجود دارد.
  • اولین سندی که برای ثبت برند خواسته می شود، کارت بازرگانی خواهد بود.
  • نامه ای که نشان می دهد تاجر یا شرکت خواستار ثبت شدن برند خود در سیستم جهانی هستند.
  • سندی که نشان بدهد تمام هزینه های لازم برای برند پرداخت شده است.
  • مشخص است که فرم های برند لاتین و برند فارسی با هم متفاوت بوده و هر کدام در جایگاه خود باید ارائه شود.

با وجود اینکه تفاوت ها جزئی به نظر می رسد، اما در واقع برند لاتین پیچیدگی های زیادتری نسبت به برند معمولی دارد و تسلط به قوانین بین المللی برای ثبت آن، آسان نخواهد بود. همینطور از آن جایی که هزینه ها در تجارت های جهانی بر اساس دلار است، این طبیعی است که هزینه ها برای یک شهروند ایرانی بسیار گران محسوب شود و در صورت شکست در ثبت شدن برند با حروف لاتین، ضرر بزرگی به او وارد شود.

 

مراحل و شرایط تفاوت ثبت برند لاتین و فارسی
مراحل و شرایط تفاوت ثبت برند لاتین و فارسی

 

این موضوعات اهمیت ثبت یکباره برند را نشان می دهد.

 

برای مطمئن بودن از اینکه در ثبت برند لاتین با شکست مواجه نمی شوید، به کمک یک متخصص نیاز خواهید داشت. در این قسمت است که اهمیت ثبت شرکت حقوقی مناسب آشکار می شود.

شرکت الی ثبت در زمینه ثبت کردن برندهای لاتین سابقه طولانی دارد و متخصصان ما در این زمینه می توانند به راحتی شما را برای ثبت کردن یک برند راهنمایی کنند. پس ما از شما می خواهیم تا به صورت غیر حضوری با مشاوران ما در این زمینه مشورت کنید. شما می توانید فقط از خدمات مشاوره ما استفاده کنید یا کار ثبت را به طور کامل به ما بسپارید.

شماره هایی برای ارتباط با مشاوران ما در سایت elisabt.com وجود دارد.

 

5/5 - (2 امتیاز)
مشاوره رایگان