ثبت برند مواد غذایی + مزایایی که برند مواد غذایی ایجاد می کند

 

ثبت برند مواد غذایی
ثبت برند مواد غذایی

 

اهمیت ثبت برند مواد غذایی

 

ثبت برند مواد غذایی یکی از موارد استثنایی در قانون ثبت برند است و ثبت کردن از طرف دولت اجباری اعلام شده است. دلیل این اجبار، اهمیت مواد غذایی در تامین سلامت و تاثیر آن در زندگی عموم مردم است. مواد غذایی سالم به سلامت و طول عمر انسان ها می افزایند و مواد غذایی مضر تاثیر عکس خواهند داشت. به همین دلیل مسئولیت تولید کنندگان و تاجران مواد غذایی بسیار زیاد است.ثبت برند در حالت عمومی به این علت انجام می شود که تاجر می خواهد از حقوق تجاری خودش محافظت کند و تجارت خود را گسترش دهد اما در مورد مواد غذایی، مسئله مسئولیت تاجر و تولید کنندگان مواد غذایی در برابر مشتری ها نیز اهمیت بالایی دارد و همین موضوع اهمیت برند مواد غذایی را تا چند برابر می افزاید.

از طرفی خرید مواد غذایی در دستور کار روزانه تمام خانواده ها وجود دارد. مواد غذایی نیاز پایه و اولیه هر فرد در زندگی است و طبیعی است که تجارت آن از هر نوع تجارت دیگر پر رونق تر و محبوب تر باشد. البته این موضوع باعث وجود رقیب های زیاد نیز می شود.در دنیای امروز با افزایش رفاه و رقابت بالا در دنیای تجارت مواد غذایی، مردم سعی می کنند بهترین نوع مواد غذایی را شناسایی کنند و از آن استفاده کنند. به همین دلیل داشتن برندی که باعث شناخت برند توسط مشتری شود، امری ضروری است. از طرفی اگر برند بتواند اعتماد متقاضیان را به دست آورد، سود قابل توجهی به دست می آورد

 

مزایایی که ثبت برند مواد غذایی ایجاد می کند

 

  1. شناخته شدن محصولات یک شرکت خاص توسط متقاضیان یک ماده غذایی خاص
  2. ایجاد رقابت در بازار مواد غذایی؛ با وجود برند تبلیغات برای یک محصول ممکن می شود و می تواند برتری خود را نسبت به بقیه مواد غذایی مشابه نشان دهد.
  3. برند می تواند رای اعتماد متقاضیان را به دست آورد.
  4. رقابت ایجاد شده در بین برندها به افزایش کیفیت محصولات صنعت غذا کمک می کند.
  5. داشتن برند خود یک سرمایه است و همینطور می تواند سرمایه گذاران را به کار جذب کند. به این صورت که چون بعد از ثبت برند مواد غذایی می توان آن را منتقل کرد، وجود برند خود یک سرمایه برای تاجر است. از طرفی اگر تاجر به فکر گسترش کار خود باشد، وجود برند می تواند در گرفتن کمک های مالی از بانک ها تاثیر گذار باشد.

 

مراحل ثبت برند مواد غذایی
مراحل ثبت برند مواد غذایی

 

مراحل ثبت برند مواد غذایی

 

اول برندی که برای ثبت آن اقدام می کنید را انتخاب کنید. این برند لازم است که نشان دهنده و معرفی کننده یک خوراکی خاص باشد پس داشتن اسمی در خور و به یاد ماندنی اهمیت زیادی دارد. از طرفی وجود رقابت های سنگین در بازار مواد غذایی و ثبت شدن برند های زیادی در گذشته، این شانس را ایجاد می کند که اسم برند دلخواه شما از قبل انتخاب شده باشد. در نتیجه بهتر است چند اسم دیگر را هم در نظر داشته باشید تا در صورت رو به رو شدن با این مشکل بتوانید راحت تر تصمیم بگیرید. در مرحله دوم باید از این موضوع اطمینان حاصل کنید و در صورتی که بعد از استعلام اسم اول، تکراری بودن آن ثابت شد، می توانید اسامی دیگر را به ترتیب دلخواه استعلام کنید تا اسم مناسب را بیابید.

بعد از این مراحل اصلی ثبت برند مواد غذایی توسط تاجر یا وکیل شرکت آغاز می شود. این مراحل با ورود به سایت اداره مالکیت معنوی شروع می شود و زمانی حدود شصت روز را طلب می کند. در این مدت زمان تاجر یا نماینده او باید هفت خان ثبت برند را طی کند و هیچ نوع اشتباهی در انجام مراحل ثبت برند انجام ندهد. چون اشتباه در ارسال مدارک یا ایجاد دعوای حقوقی در مورد برند به دلایل مختلف می تواند باعث عدم ثبت برند شود که نتیجه آن هدر رفتن تمام وقت و هزینه و انرژی تاجر خواهد بود.

شرکت الی ثبت کارشناسان با تجربه ای در زمینه مسائل حقوقی شرکت ها و ثبت برند غذایی دارد و با پشتوانه تجربه کاری خود در این زمینه ها، از شما متقاضیان عزیز دعوت می کند تا کارهای ثبت برند خود را به ما بسپارید. همانطور که در https://elisabt.ir/ توضیح داده ایم، شما می توانید در صورت دلخواه فقط از خدمات مشاوره الی ثبت استفاده کنید و خود برای ثبت برند و ثبت شرکت اقدام کنید اما سپردن این کار مهم و حساس به متخصصان این حوزه باعث اطمینان خاطر شما شده و به کارها سرعت می بخشد.

 

نکات نهایی که باید در مورد برند مواد غذایی بدانید

  • برند مواد غذایی به تمام موادی که خورده می شوند اطلاق می شود. یعنی نوشیدنی ها، سبزی ها، تنقلات و … نیز جزو این دسته محسوب شده و باید برند داشته باشند.

برند نوشیدنی هم جزو برندهای غذایی ثبت می شود.

  • ثبت برند مواد غذایی شما را موظف می کند که به قوانین تجارت در این حوزه عمل کنید. از جمله اینکه پاکت محصولات غذایی باید شامل مواردی همچون مواد تشکیل دهنده آن، تاریخ تولید و … باشد.

برند مواد غذایی باید با گذشت ده سال تمدید شود.

 

5/5 - (1 امتیاز)
مشاوره رایگان