ثبت برند و لوگو چقدر اعتبار و دوام دارد؟

 

ثبت برند و لوگو
ثبت برند و لوگو

 

باید ها و نباید های ثبت برند و لوگو

 

ثبت برند و لوگو یکی از کلیدهای اصلی تجارت است. این دو مورد که علامت و هویت یک شرکت خاص در دنیای تجارت هستند، به مدت تقریبا طولانی برای اتمام مراحل ثبت نیاز دارند.

برند همان اسمی است که به عنوان نماینده گروه تجاری به دنیا معرفی می شود و مردم محصولات یک گروه تجاری را با آن می شناسند، ولی لوگو نشان تصویری است که برای برند به کار برده می شود.

 

مراحل کلی ثبت کردن لوگو و برند تشابه زیادی دارد که بعضی از این نکات مهم به شرح زیر است:

۱ – انتخاب اسم یا نشانی که قبلا انتخاب شده یا شباهت زیادی به لوگو یا برند دیگری دارد غیر قابل پذیرش است پس تنها راه حل برای جلوگیری از هدر رفتن زمانی که صرف ثبت می کنید این است که قبل از ثبت لوگو یا یرند آن را در سایت مالکیت معنوی جستجو کنید. در صورت وجود اسم یا نشان مشابه، می توانید مورد جدیدی را برای خود انتخاب کنید.

۲ – لوگو و اسم برند هر دو باید شان و احترام فرهنگ، دین و مذهب مردم را حفظ کنند و اگر اسم و نشان انتخابی در مغایرت با این سه مورد باشد باعث رد شدن صلاحیت آن می شود.

۳ – لوگوها و برندها بهتر است پیچیدگی زیادی نداشته باشند. پیچیدگی بالا یعنی به یاد آوردن آن سخت تر خواهد بود.

 

ثبت کردن اسم برند و نشان لوگو چه فوایدی برای یک تاجر خواهد داشت؟

  • ثبت برند، قانون را به محافظت از حقوق تاجر مجبور می کند و باعث می شود تا تاجر با اطمینان بیشتری به کار خود بپردازد.
  • ثبت برند و لوگوی محصولات را به مشتری های بالقوه معرفی می کند. تصاویر راحت تر در ذهن آدمی می مانند و لوگو باعث می شود تا برندی مشخص راحت تر شناخته شود.
  • شناخته شدن لوگو یا برند برای یک محصول با کیفیت به معنی یافتن مشتری های بیشتر است اما وجود یک محصول بد، برند آن را از دور خارج می کند.
  • برند و لوگو باعث می شود که فعالیت تاجر از تجار دیگر جدا شود و برای کار خود اعتباری کسب کند.
  • وقتی برندی توسط فرد حقیقی یا حقوقی به طور تمام و کمال ثبت شود، به او اجازه می دهد که دیگران نمایندگی بدهد تا برند خود را در شهر ها، استان ها و یا حتی کشورهای دیگر گسترش دهد.
  • وجود و ثبت برند به صورت قانونی به موسسه های مالی این اطمینان را می دهد که کار شما قانونی و دارای اعتبار است. یعنی واجد شرایط برای دریافت کمک های مالی و وام های مختلف.

 

فازهای ثبت برند و لوگو

 

فاز اول: اسمی برای برند خود مشخص کنید و نماد آن را طراحی کنید.

فاز دوم: مطمئن شوید که تکراری نیستند. این یعنی متقاضی یا نماینده او باید اسم و لوگو را استعلام کند. سایت مالکیت معنوی می تواند این واقعیت را تضمین کند.

فاز سوم: اسناد ثبت را آماده کرد و آن ها را ارسال کنید.

فاز چهارم: با چاپ کردن اعلامیه ای در روزنامه، وجود برند و لوگوی خود را به اطلاع عموم برسانید.

 

ثبت برند و لوگو چقدر اعتبار و دوام دارد؟
ثبت برند و لوگو چقدر اعتبار و دوام دارد؟

 

ثبت برند و لوگو چقدر اعتبار و دوام دارد؟

 

لوگو و برند برای ده سال تمام، همه مزایای قانونی را برای صاحب برند ایجاد می کنند ولی بعد از آن، صاحب برند باید اقدامات لازم را تمدید مالکیت این برند انجام بدهد.

تمام مراحل ثبت یا تمدید برند و لوگو باید با دقت کامل و بدون ایجاد هیچ نوع خطایی انجام شود. تاجر می تواند شخصا برای این مسائل اقدام کند اما نادیده گرفتن نکته کوچکی در این بین می تواند هزینه های ایجاد شده را هدر بدهد و اجبار به طی کردن همه این مراحل استرس زیادی را به متقاضی وارد خواهد کرد. ما از شما می خواهیم تا ثبت لوگوی خود را به ما در الی ثبت بسپارید. شرکت الی ثبت علاوه بر ثبت برند و لوگو فعالیت های حقوقی بیشتری در زمینه ثبت شرکت ها دارد که می توانید برای آشنایی کامل با شرکت ما به سایت شرکت الی ثبت به آدرس https://elisabt.com/ مراجعه کنید.

 

هزینه هایی که ثبت یک برند یا لوگو برای تاجر ایجاد خواهد کرد:

از زمانی که مراحل حقوقی ثبت شروع شود، متقاضی باید انواع هزینه ها را برای اتمام کار خود بپردازد. او باید اسناد را آماده کند و آن ها در سایت مالکیت معنوی برای ارسال درخواست ثبت بارگذاری کند. آماده کردن اسناد و بارگذاری آن ها برای ثبت برند و لوگو شامل هزینه هایی می شود. همینطور آگهی هایی که در روزنامه رسمی چاپ می شوند هم دارای قیمت های قابل توجهی است که تاجر باید در نظر بگیرد.

 

ثبت کردن لوگو و برند به صورت فرامرزی:

بعد از موفقیت در کسب و کار یک برند و لوگو، تاجران زیادی تجارت خود را به صورت برون مرزی گسترش می دهند و از آن جا که برای ثبت کردن برند یا لوگو در هر کشور باید مشکلات زیادی را پشت سر گذاشت، بهترین راه حل سیستم مادرید خواهد بود. این سیستم به تاجر اجازه می دهد تا در کشورهای زیادی به تجارت بپردازد و کار ثبت برند در سطح جهانی را یکباره انجام دهد.

 

5/5 - (1 امتیاز)
مشاوره رایگان