ثبت تغییرات شرکت و صورتجلسه تغییرات شرکت اینترنتی

 

ثبت تغییرات شرکت

 

ثبت تغییرات شرکت
ثبت تغییرات شرکت

 

ثبت تغییرات شرکت موضوعی است که سازمان ها می بایست نسبت به قوانین و مقررات آن آگاهی کامل داشته باشند چون در صورت لزوم تمامی شرکت ها ناچار به انجام تغییراتی در ساختار درونی خود می شوند. پس در این جا مراحل انجام این تغییرات و چگونگی انجام دادن آن بیان شده است.شرکت ها بعد از مراحل ثبت شرکت و یا ثبت برند ممکن است به دلیل تغییر شرایط و اخذ رتبه و اوضاع ناچار به تغییرات شرکت شوند، این موضوع برای تمامی مجموعه ها پیش می آید پس رعایت کردن تمامی موارد مربوط به این مراحل الزامی است.

ثبت تغییرات شرکت در زمان هایی که تفاوت های اساسی در شرکت ایجاد می شود، اهمیت زیادی دارد.سهامداران اکثر شرکت ها بعد از ثبت آن ها، در آن تغییراتی ایجاد می کنند و بعضی از این تفاوت ها تاثیر زیادی در رویکرد و فعالیت شرکت خواهد داشت. این نوع تغییرات را باید به اداره ثبت شرکت اطلاع داد.

 

تغییرات شرکت می تواند جزئی یا کلی باشد. وقتی تغییر کوچکی در شرکت ایجاد می شود نیازی به گزارش آن نیست اما وقتی بحث تفاوت های اساسی در میان است، ثبت تغییرات شرکت الزامی خواهد بود.

 

تغییرات ثبت شرکت ها

 

در تغییرات ثبت شرکت ها ممکن است از خودتان سوال کنید که یک مجموعه کاری چه مواردی را می تواند در کارهای ثبتی خود تغییر دهد. در این به برخی از مهم ترین مدارک ثبتی یک شرکت که می تواند تغییر پیدا کند اشاره کرده ایم:

 

  1. اساسنامه شرکت
  2. اسم شرکت
  3. ورود برخی از افراد به داخل بخش سهامداران شرکت
  4. خروج برخی از سهامداران شرکت
  5. تمدید مدت زمان شرکت

 

تغییرات شرکت
تغییرات شرکت

 

تغییرات شرکت

 

در تغییرات شرکت برای تغییر سرمایه به خصوص برای شرکت های سهامی خاص می بایست میزان مبلغ اضافه شده به سهم شرکت، توسط روزنامه های کثیرالانتشار نمایش داده شود تا صاحبان سهام شرکت از این موضوع باخبر شوند. میزان مبلغ اضافه شده در سهم شرکت و این که هر نفر چه مقدار سهم از شرکت دارد باید به صورت کلی تعیین شود تا در این رابطه شبهه ای به وجود نیاید که همه اینا نیاز به تغییرات شرکت دارد.

 

مدارک لازم ثبت تغییرات شرکت

 

برای انجام دادن تغییرات شرکت مدارکی لازم است که تحویل اداره ثبت شرکت ها داده شود:

  • کپی مدارک تمامی شرکای جدیدی که قرار است به سازمان اضافه شوند.
  • افرادی که به عنوان خروجی از سازمان شناخته می شوند می بایست با همراه داشتن اصل مدرک شناسایی در اداره ثبت شرکت ها حضور داشته باشند.
  • تنظیم لیست شرکای جدید با میزان سهامی که دارند
  • کپی اساسنامه شرکت
  • در صورتی که شرکت می خواهد انحلال خود را اعلام کند حضور تمامی شرکاء به علاوه اعضای هیئت مدیره در اداره ثبت شرکت ها الزامی است.

 

تغییر نام شرکت

 

یکی دیگر از موضوعات مهم در رابطه با تغییرات شرکت، همین تغییر نام شرکت است موضوعی که به صورت رسمی و قانونی باید صورت بپذیرد. توصیه می کنیم در هنگام ثبت شرکت، نام آن را پس از بررسی و تفکر فراوان انتخاب کنید تا دیگر نیازی به تغییر این نام در آینده نداشته باشید، اما اگر پس از مدتی احساس می کنید که یک اسم بهتر برای شرکت خود پیدا کرده اید می توانید با انجام دادن مراحلی این تغییر را اعمال کنید.

تغییر نام شرکت نیازی به تغییر در هیچ قسمتی از موارد ثبت ندارد و هر شرکتی که قبلا تاسیس شده می تواند برای ثبت تغییرات شرکت از جمله تغییر اسم آن اقدام کند.

 

البته یادآوری می شود که انتخاب یک اسم برای شرکت دارای قوانین خاصی است و متقاضی باید اسم را از نظر مطابقت با این قوانین چک کند تا بعدا در زمان ثبت اسم جدید، از تایید آن مطمئن شود.

 

اسم یک شرکت باید این فاکتورها را داشته باشد:
  • کلمه انتخابی شما باید با کاملا فارسی باشد و ریشه کلمات خارجی مورد قبول نیست.
  • اسم شرکت باید جدید باشد.
  • در صورتی می توانید از عدد در نام انتخابی استفاده کنید که عدد مورد نظر با حروف فارسی نوشته شود.
  • نام جدیدی که در زمان ثبت تغییرات شرکت مورد استفاده قرار می گیرد، باید متفاوت با اسم مشاهیر جهان باشد.
  • لازم است که نام یک شرکت سه قسمت یا بیشتر باشد.

بعضی مواقع شهرت و اسم شرکت می تواند باعث شود مردم به کالاهای ارائه شده توسط آن شرکت علاقه بیشتری نشان دهند. این موضوع اهمیت انتخاب یک اسم درست را گوشزد می کند. بنابراین تاجر باید اسمی تعیین کند که به بهترین نحو شرکت و محصولات آن را معرفی کند و در عین حال مطابق قوانین باشد تا در زمان ثبت تغییرات شرکت مشکلی ایجاد نشود.

 

مراحل تغییر نام شرکت

 

برای این کار می بایست با حضور اعضای هیئت مدیره شرکت، اسم جدید لحاظ شود و برای انجام تغییرات شرکت، صورتجلسه ای رسمی دوباره نوشته شود و در این صورتجلسه اسم نام جدید و قبلی شرکت آورده شود و به امضای هیئت مدیره برسد. پس از انجام دادن این کار می توانید صورتجلسه را به همراه کلیه مدارک مربوط به تغییرات شرکت، تحویل اداره ثبت شرکت ها بدهید تا در رابطه با این موضوع تصمیم گیری شود. پیشنهاد می کنیم حتما در این زمینه با کارشناسان و مشاورین ما ارتباط بگیرید.

در ابتدا در طی یک یا چند جلسه، هیئت مدیره یا مجمع عمومی درباره ی تغییر مورد انتظار تصمیم گیری می کنند و در نهایت بعد از اینکه با اکثریت آرا تصمیم به تغییر موضوع مهمی درباره شرکت گرفتند، صورتجلسه آن را آماده کرده و این تغییرات را گزارش و ثبت می کنند.

بعد از آماده شدن صورتجلسه باید به سایت ثبت شرکت ها رفته و موارد لازم را وارد کنید. علاوه بر این باید اصل اسناد را به اداره تحویل داده و هزینه های لازم را بپردازید. در نهایت اعلامیه ای در روزنامه چاپ کرده و تغییرات را به عموم مردم اطلاع دهید.

 

ثبت تغییرات

 

در ثبت تغییرات هم چنین در ارتباط با ضرر و زیان ناشی از کار شرکت که ممکن است رخ دهد، می بایست تمامی این موارد به روزنامه های کثیرالانتشار ارجاع داده شود تا تمامی سهامداران به صورت رسمی و قانونی از آن مطلع شوند، موضوع تغییر سرمایه شرکت یکی از مهم ترین بخش های مربوط به تغییرات شرکت است و هر سازمانی می بایست نسبت به این موضوع به صورت رسمی و قانونی برخورد کند تا در آینده مشکلی میان شرکای کاری شرکت پیش نیاید.

 

ثبت تغییرات
ثبت تغییرات

 

صورتجلسه تغییرات

 

ثبت صورتجلسه تغییرات

قبل از هر چیزی باید در ثبت صورتجلسه تغییرات تعیین کنید که چه چیزی را می خواهید در شرکت خود تغییر دهید، این موضوع می تواند شامل آدرس شرکت، تغییر امضای شرکای کاری، افزایش و یا کاهش سرمایه شرکت و ورود و خروج شرکای کاری باشد.

صورتجلسه تغییرات را می توان به چند طریق ایجاد کرد. در واقع یک یا چند جلسه برای تصمیم گیری درباره تغییرات شرکت تشکیل می شود و صورتجلسه ای از این نشست ایجاد می شود.

این نشست می تواند بین سهامداران اصلی یعنی هیئت مدیره سازمان تشکیل شود یا مجمع عمومی عادی یا فوق العاده درباره این تغییرات تصمیم گیری کند. در هر حالت صورتجلسه تشکیل این نشست ها از اهمیت زیادی برخوردار است.

  • ایجاد تغییرات متنوع و زیاد در شرکت امری عادی است اما سهامداران نمی توانند تمام تغییرات را طی یک جلسه و با نوشتن یک صورتجلسه انجام دهند، باید هر موضوع تغییر به طور جداگانه بررسی شود و صورتجلسه آماده شود.
  • برای ثبت تغییرات شرکت استفاده از یک صورتجلسه صحیح لازم است. مثلا برای تغییر در اساسنامه نمی توانید از صورتجلسه هیئت مدیره استفاده کنید.
  • صورتجلسه اصلی را برای ثبت تحویل دهید. داشتن کپی قابل قبول نیست.

 

نکات زیادی را باید در ثبت صورتجلسه رعایت کنید. بهتر است برای درک بهتر آن مشاوره ای با متخصص داشته باشید.

 

ثبت صورتجلسه تغییرات یک شرکت برای چنین دلایلی انجام می شود:

  1. یک یا چند عضو هیئت مدیره پست خود را ترک کرده و کسان دیگری این جایگاه را به دست آورند.
  2. ثبت تغییرات شرکت شامل تمدید ثبت آن یا از بین رفتن شرکت هم می شود. در واقع هر شرکت بعد از ثبت تا چند سال اجازه فعالیت داشته و بعد از آن باید مجوز فعالیت خود را تمدید کند که باید اطلاعیه ای در این باره منتشر کند. یا گاهی سهامداران شرکتی بعد از مدتی فعالیت به عللی تصمیم به تعطیل کردن آن می گیرد و شرکت بعد از آن فعالیتی نخواهد داشت. چنین مسئله ای باید به گوش عموم برسد.
  3. یکی از موارد نادر تغییر در شرکت، تغییر دادن نوع شرکت است. به طور مثال شرکت در مراحل ثبت، به عنوان شرکت تعاونی ثبت شده و فعالیت خود را آغاز کرده است اما سهامداران تصمیم می گیرند آن را به شرکتی با مسئولیت محدود عوض کنند. در این جا باید عمل ثبت تغییرات شرکت را کامل کرده و آن را عمومی کنید.
  4. ایجاد تفاوت در مکان شرکت یا اسم انتخابی باید گزارش شوند.
  5. مواردی مثل حوزه ای که شرکت در آن فعالیت دارد یا کم و زیاد شدن سرمایه هم از تغییرات مهم در شرکت به شمار می آید.
  6. ایجاد هر تفاوتی در اساسنامه شرکت

 

پیگیری صورتجلسه تغییرات

 

برای این کار می بایست یک صورتجلسه تغییرات شرکت کاملا قانونی از طرف اعضای هیئت مدیره شرکت تنظیم شود و در زیر این صورتجلسه تغییرات شرکت کلیه شرکای تجاری شرکت آن را به امضاء برسانند. پس از انجام دادن این کار، صورتجلسه به اداره ثبت شرکت ها تحویل داده می شود تا در رابطه با صحت و یا عدم صحت تغییرات شرکت تصمیم گیری کند.

پیگیری صورتجلسه تغییرات شرکت توسط سامانه ثبت انجام می شود. در واقع بعد از اقدام برای ثبت تغییرات شرکت، متقاضی نیاز به پیگیری مراحل انجام شده دارد. برای این کار شماره ای که سایت برای پیگیری به او داده را وارد می کند و پیشرفت پرونده خود را مشاهده می کند.

در صورتی که این کد پیگیری را از دست بدهید می توانید در سامانه به قسمتی که به این موضوع اختصاص داده شده مراجعه کنید و سایت به شما راه حل مناسبی برای بازیابی آن ارائه خواهد داد.

پیگیری آگهی تغییرات ثبت به صورت الکترونیکی است و با ورود به سامانه روزنامه انجام می شود.

ثبت صورتجلسه تغییرات به این صورت است که طی جلسه سهامداران یا مجمع عمومی، برای ثبت تغییرات شرکت، تمام تصمیمات مهمی که به تغییر روند کاری شرکت منتهی می شود را به ثبت رسانده و بعدا به عنوان یکی از اسناد مهم در ثبت تغییرات در سامانه مورد نظر بارگزاری کنیم.

 

صورتجلسه تغییرات شرکت

 

پس از تایید این صورتجلسه تغییرات شرکت به صورت رسمی و قانونی ابلاغ می شود و سازمان می تواند از این پس با مشخصات جدید به فعالیت رسمی خود ادامه دهد. پیشنهاد می کنیم برای تنظیم صورتجلسه و یا انجام دادن مراحل اداری این تغییرات با کارشناسان و مشاورین ما در این رابطه ارتباط بگیرید.

 

ایجاد صورتجلسه تغییرات شرکت با دقت به اینکه در چه جلسه ای صورت می گیرد و تغییر ایجاد شده، متفاوت است. ولی فاکتورهایی وجود دارد که در همه صورتجلسه ها استفاده می شود.

 

  1. جلسه مورد نظر در چه زمانی و چه مکانی و توسط چه افرادی برگزار شده است.
  2. شماره جلسه فعلی و اینکه آیا برای تصمیم در مورد ثبت تغییرات شرکت جلسه بعدی هم وجود دارد یا نه.
  3. جلسه درباره ی چه موضوعی تشکیل شده است و اعضا چه تصمیمی در این باره گرفته اند.
  4. چه افرادی در این نشست شرکت کرده بودند و امضای آن ها

 

تغییر آدرس شرکت

 

اما یکی دیگر از مواردی که در رابطه با تغییرات شرکت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، تغییر آدرس شرکت می باشد. دو نکته اساسی و مهم در رابطه با تغییر آدرس شرکت وجود دارد که در قانون تغییرات شرکت گنجانده شده است:

  • نخست این که وظیفه تغییر آدرس شرکت در مدل سهامی خاص و مسئولیت محدود بر عهده اعضای هیئت مدیره است و هر زمانی که این افراد بخواهند و مکان مناسبی را در نظر داشته باشند می توانند برای این تغییر اقدام کنند.
  • در شرکت سهامی عام صورت دادن تغییر آدرس شرکت بر عهده هیئت رئیسه شرکت است و هر موقع این افراد صلاح بدانند تغییر محل شرکت انجام می شود.

تغییرات آدرس شرکت یکی از مواردی است که سهامداران را مجبور به ثبت تغییرات شرکت می کند. در حقیقت وقتی کد پستی متفاوتی به شرکت داده می شود، شرکت شامل قانون تغییرات آدرس می شود و شرکت نماینده خود را برای ثبت این تغییر مامور می کند.این موضوع برای شرکت هایی که محل کار خود را اجاره کرده اند زیاد پیش می آید و هر بار که شرکت محل اجاره خود را عوض می کند باید این مسیر را طی کند.

 

آگهی تغییرات شرکت
آگهی تغییرات شرکت

 

آگهی تغییرات شرکت

 

 

بر اساس ماده ۵۸ قانون تجارت در حال حاضر تغییر مدیران شرکت نیز فراهم شده و سازمان می تواند با رعایت کردن قوانین مربوط به این بند، آن را برای خود میسر سازد.

آگهی تغییرات مرحله بعد از ثبت تغییرات شرکت است. در واقع بعد از اینکه اعضای هیئت مدیره تصمیم به تعویض یک عضو کلیدی شرکت بگیرند، چنین تغییری باید برای عموم مردم شفاف سازی شود. یعنی شرکت این تغییرات را طی اطلاعیه ای در روزنامه رسمی بیان می کند تا همه مردن از آن آگاه شوند.

آگهی تغییرات شرکت به دو روش به دست نماینده شرکت خواهد رسید. شما می توانید آن را شخصا و به صورت کاغذی دریافت کنید و یا پی دی اف آن را به دست آورید.

نکته: نسخه پی دی اف این آگهی هم به اندازه نسخه اصلی آن معتبر و قابل استفاده است و نیازی به دریافت نسخه کاغذ آن نیست.

تمام آگهی های ثبت تغییرات شرکت ها در بایگانی روزنامه نگهداری می شود و در صورتی که قصد تحقیق درباره اعتبار یک شرکت را داشته باشید می توانید از این بایگانی استفاده کنید.

در واقع بسیاری از شرکت های ثبت می توانند در این باره به متقاضی کمک کنند. شرکت الی ثبت نیز جزو شرکت های با سابقه در حوزه ثبت تغییرات است و اطلاعات جامعی را در این باره در سایت خود به آدرس elisabt.ir انتشار داده است.

 

همکاران ما به نیابت از متقاضیان زیادی مراحل ثبت چنین تغییراتی را طی کرده و در حال حاضر آماده خدمت رسانی به سایر متقاضیان عزیز هستند.

 

ثبت آگهی تغییرات

 

تمامی کارهای تغییرات شرکت می بایست بر اساس صورتجلسات مجمع عمومی عادی و یا فوق العاده صورت بگیرد و هم چنین کلیه مدارک در انجام تغییرات پیوست گردد و به مراجع قانونی هم چون اداره ثبت شرکت ها تحویل داده شود. تا پس از بررسی موضوع تایید و یا عدم تایید این تغییرات صورت بگیرد.

 

آگهی تغییرات روزنامه رسمی

 

اداره ثبت شرکت ها بر اساس تمامی قوانین و بندهای موجود در ارتباط با تغییرات شرکت، صحت و یا عدم صحت این کار را مورد بررسی قرار می دهد و سپس برای انجام این تغییرات تصمیم گیری می کند و در صورت درست بودن تغییرات شرکت، آگهی را به روزنامه های کثیر الانتشار خواهد سپرد تا به شکل قانونی تغییرات شرکت صورت بگیرد.

آگهی تغییرات روزنامه رسمی درباره ثبت تغییرات شرکت باید در تمام مراحل پیگیری شود.

 

تغییر اساسنامه شرکت

 

موضوعات مهمی در ارتباط با تغییرات شرکت مطرح می شود در رابطه با این که آیا به صورت هم زمان می توان چندین تغییر را در شرکت ایجاد کرد؟ آیا اصلا چنین کاری شدنی است و این که مدت زمانی که برای ثبت تغییرات لازم است چقدر می باشد؟ تمامی این مسائل را می توانید از طریق این شرکت استعلام کنید تا کار خود را به بهترین نحو ممکن انجام دهید.

قبل از هر چیزی باید این مساله را بیان کنیم که تغییرات شرکت در دو مجمع عادی و فوق العاده برگزار می شود. مجمع عمومی عادی وظیفه تغییرات شرکت ساده را بر عهده دارد. مواردی که ساده هستند و در اساسنامه شرکت آورده نشده است توسط مجمع عمومی عادی قابل حل و فصل است.

تغییر اساسنامه شرکت به علل مختلفی اتفاق می افتد. این دلایل می تواند به علت تغییر یکی از قوانین کشور باشد و یا به صلاح دید مجمع عمومی برای گسترش تجارت. اما در هر حالت این تغییرات توسط مجمع عمومی انجام می شود. یعنی هیئت مدیره به تنهایی اجازه ثبت تغییرات شرکت درباره اساسنامه را ندارد و باید بیشتر افرادی که سهامی در شرکت دارند با این تغییرات موافقت کنند.

مجمع عمومی آزاد است که در هر قسمت از اساسنامه دخل و تصرف کند و بعد این تغییر را ثبت کند.

 

اما در چند مورد این آزادی و اختیار محدود شده و مجمع عمومی اجازه دخالت ندارد.

 

  • حقوق سهامداران موسس و انتفاعی و سهام های ممتاز از جمله مواردی است که مجمع عمومی به تنهایی نمی تواند تغییر دهد و باید نیمی از سهامداران یا بیشتر آن ها با چنین تغییری موافقت کنن. برای ثبت تغییرات شرکت در این باره باید جلسه ای جداگانه ایجاد شود و بعد از موافقت موسسان شرکت درباره تغییر حقوق، می توان آن را در مجمع عمومی بیان کرد.
  • در قانون برای سهامداران هر نوع شرکت مسئولیت هایی در نظر گرفته است و مجمع عمومی نمی تواند به دلخواه خود این مسئولیت ها را عوض کند.
  • تابعیتی که شرکت در آغاز کار خود داشته فقط در یک صورت تغییر می کند و راه حل موافقت تک تک اعضای سهامدار است و هر کس هر چند سهم کوچکی در شرکت داشته باشد باید با این تغییر موافقت کند. پس اگر حتی یک شریک در مجمع شرکت نکند یا مخالفت داشته باشد، چنین تغییری ایجاد نمی شود.
  • ثبت تغییرات شرکت در حوزه اساسنامه فقط در صورتی امکان دارد که تغییر ایجاد شده حافظ حقوق تک تک سهامداران باشد و به هیچ نحوی به هیچ کدام صدمه نزد. هر چند این قانون کمی مبهم است و فقط دادگاه می تواند اعلام کند که آیا واقعا تغییر مورد نظر به حقوق عضوی از شرکت صدمه زده یا نه.

 

نکات مهم تغییر اساسنامه شرکت

 

اما مواردی را که در اساسنامه شرکت آورده اند و لازم است که نظارت کامل بر روی آن صورت بگیرد توسط مجمع عمومی فوق العاده انجام می پذیرد.

یکی از مهم ترین نکات در رابطه با تغییرات شرکت این مساله است که همواره شرکت ها و یا سازمان های مختلف با توجه به روند کنونی می بایست به فکر تغییرات باشند و کسانی که از تغییرات فرار می کنند بدون شک در آینده با مشکلات جدی روبه رو می شوند. منظور از تغییرات شرکت، مسائلی است که به نفع سازمان ماست و انجام دادن آن می تواند رشد و پیشرفت سازمان را به همراه داشته باشد، پس بهتر است با همکاری شرکای تجاری خود در این زمینه بهترین تصمیم را برای تغییرات شرکت خود لحاظ کنید تا بتوانید همیشه پیشرفت و بهبود را در سازمان خود حس کنید.ضمنا حهت رتبه بندی شرکت و یا اخذ رتبه شرکت و اخذ رتبه پیمانکار و اخذ رتبه مشاور میتوانید از مشاوران ما کمک بگیرید.

 

تغییر زمینه فعالیت شرکت

 

در حال حاضر تغییر زمینه فعالیت یک شرکت هم فراهم شده است. ممکن است بعد از مدتی فعالیت در زمینه فعالیت شرکت، اعضای هیئت مدیره سازمان به این نتیجه برسند که می توانند زمینه فعالیت جدیدی را به حوزه اختیارات خود اضافه کنند. در این صورت اعضای هیئت مدیره می توانند در این رابطه یک مجمع عمومی را تشکیل دهند و در رابطه با این موضوع بحث کنند و پس از آن که به تصمیم یکسانی رسیدند صورتجلسه ای را تنظیم کنند. یکی از نکات مهم و مورد توجه در این رابطه این قضیه است که در این صورتجلسه، سهم تمامی سهامداران شرکت می بایست آورده شود.

 

تغییر تابعیت شرکت

 

در این خصوص شرکت های سهامی خاص و عام نمی توانند چنین تغییری را انجام دهند و اعضای هیئت مدیره و رئیسه آن به هیچ عنوان مسئولیت تغییر تابعیت شرکت را ندارند اما در شرکت با مسئولیت محدود هر موقع اعضای هیئت مدیره شرکت صلاح دانستند می توانند برای تغییر تابعیت شرکت اقدام کنند.

در این مقاله به صورت کامل در خصوص روند کلی تغییرات شرکت صحبت کردیم، شما عزیزان اگر قصد گرفتن مشاوره در این زمینه و یا رتبه بندی شرکت ، هزینه ثبت برند را دارید با شماره های قرار داده شده در داخل سایت تماس بگیرید.

 

مجمع عمومی عادی چیست؟

 

در متن بالا اسم مجمع عمومی عادی را آوردیم اما در این جا می خواهیم تعریف کلی در خصوص این مجمع بیان کنیم و این که برگزار شدن آن چه تاثیری بر روی روند تغییرات شرکت دارد.

معمولا مجمع عمومی عادی یک جلسه ای که به صورت هر ۴ ماه یکبار تشکیل می شود و در حضور مدیران با سهامداران شرکت تشکیل می شود. هدف از برگزاری این مجمع مواردی است که در ادامه در خصوص آن توضیح داده شده است:

  • برای تعیین ترازنامه شرکت و جدول سود و زیان سالیانه که در حضور سهامداران می بایست تشکیل شود.
  • برای تعیین میزان سرمایه شرکت و سهم هر کدام از سرمایه داران شرکت تشکیل می گردد.
  • برای تعیین بازرسین شرکت
  • تعیین اهداف و خط مشی شرکت و فرصت ها و تهدیداتی که در آینده ممکن است شرکت را با چالش های جدی مواجه کند. ( در رابطه با این موضوع پیاده سازی و مستندسازی الزامات مربوط به برنامه ریزی استراتژیک از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و این مساله باید به شکل کامل به سهامداران شرکت آموزش داده بشود تا از موضوع ریسک ها و فرصت های مربوطه اطلاع داشته باشند.)

 

صورتجلسه تغییرات
صورتجلسه تغییرات

 

مجمع عمومی فوق العاده چیست؟

 

اما در مجمع عمومی فوق العاده که حتما می بایست با حضور نیمی از سهامداران برگزار شود مسائل و موارد مربوط به تغییرات اساسی در شرکت هم چون میزان سرمایه شرکت، انحلال شرکت و تغییراتی در اساسنامه شرکت برگزار می شود. این مجمع به مانند مجمع عمومی عادی ۴ ماه پس از سال مالی جدید برگزار می شود و هدف از برگزار شدن آن شامل موارد زیر است:

  • در رابطه با این موضوع تصمیم گیری می شود که شرکای جدیدی به شرکت اضافه شوند
  • تصمیم گیری در رابطه با مواردی که در اساسنامه شرکت آورده شده و تغییرات شرکت را به همراه خواهد داشت. این مسائل می تواند شامل تغییر نام شرکت، تغییر آدرس شرکت و هم چنین کلیه موضوعاتی است که در این اساسنامه گنجانده شده است.
  • تصمیم گیری در رابطه با انحلال و یا ورشکستگی شرکت
  • افزایش و یا کاهش میزان سرمایه ای که شرکت در حال حاضر دارد و این که اگر افزایش و یا کاهش می یابد از چه طریقی این فرآیند صورت می پذیرد.
  • چگونگی نحوه مدیریت کردن شرکت و این که اگر تغییراتی در روند مدیریتی شرکت لحاظ می شود باید اطلاع رسانی شود.
  • اگر مدت خدمت مدیران شرکت افزایش یا کاهش می یابد باید در این مجمع اطلاع رسانی شود.
  • اگر در پست های مدیریتی و حساس شرکت تغییراتی شکل می گیرد می بایست به اطلاع کلیه سهامداران و اعضای هیئت مدیره شرکت برسد.
  • اگر بازرسین جدیدی به شرکت اضافه می شوند می بایست نسبت به آن اطلاع رسانی شود و تمامی اعضای هیئت مدیره شرکت از این موضوع آگاهی پیدا کنند.

 

نکات مهم عمومی فوق العاده

نکته ای که در هنگام تغییرات شرکت در مجمع عمومی فوق العاده شرکت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، این نکته است که تمامی این مسائل و مواردی که اطلاع رسانی می شود می بایست به رای گیری گذاشته شود و پس از رای گیری تصمیم گیری شود. در حالی که در مجمع عمومی عادی شرکت چنین چیزی اصلا مطرح نیست.

 

ثبت تغییرات شرکت با مسئولیت محدود

 

ثبت تغییرات شرکت با مسئولیت محدود به وسیله هیئت مدیره یا مجمع عمومی انجام می شود.

  1. اگر به هر علتی اساسنامه شرکت با مسئولیت محدود نیاز به تغییر داشته باشد، این تصمیم فقط می تواند در مجمع عمومی گرفته شود. البته استثناعاتی وجود دارد که حتی مجمع عمومی هم قادر به تغییر کامل آن نیست.
  2. تغییر یک پست مهم و کلیدی در این نوع شرکت به تنظیم صورتجلسه و ثبت کردن این تغییر نیاز دارد.
  3. برای عوض کردن اسم شرکت باید موافقت تمام اعضا را داشته باشید.

 

ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص

 

ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص نیز شامل موارد تغییر در اسم یا پست های کلیدی شرکت، تغییر در اساسنامه یا آدرس و غیره می باشد.

 

برای ثبت کردن این تفاوت ها به عوامل زیر نیاز خواهید داشت:

  • سهامدارانی که قصد دارند از شرکت بیرون بروند باید با همراه داشتن اصل اسناد شناسایی خود به اداره ثبت مراجعه کنند.
  • شرکت باید کپی از اسناد شناسایی سهامداران جایگزین یا همان افراد تازه وارد را به اداره ثبت ارائه کند.
  • برای ثبت تغییرات شرکت باید تک تک سهامداران و میزان سرمایه آن ها را بیان کنید.
  • صورتجلسه ای که این تغییرات را بیان می کند و اساسنامه شرکت
  • در موارد استثنایی که سهامداران تصمیم به منحل کردن شرکت می گیرند، باید همه آن ها در اداره ثبت حاضر شده و برای این کار اقدام کنند.

 

امورات تغییرات شرکت نیازمند افراد متخصص و با تجربه است برای راهنمایی و مشاوره تخصصی رایگان ثبت تغییرات شرکت و رتبه پیمانکار و رتبه مشاور با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

5/5 - (15 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان