ثبت شرکت آسانسور ، شرایط و مراحل تاسیس شرکت آسانسور

 

ثبت شرکت آسانسور
ثبت شرکت آسانسور

 

شرایط ثبت شرکت آسانسور

 

ثبت شرکت آسانسور درست بعد از ساخت اولین ساختمان های بلند و چند طبقه در شهرهایی مثل بغداد انجام گرفت. شاید از این جمله تعجب کنید اما روزگاری پادشاهان عباسی ساختمان های چند طبقه ای احداث کرده بودند که برای بالارفتن از آن ها نیاز به بالابرهای خاصی بود. در واقع ایده اصلی و شکل آسانسور اولیه در همین سال ها پی ریزی شد. ثبت شرکت اولین بار در همین زمان انجام گرفت و افراد سازنده این بالابرها اولین شرکت را در این زمینه تاسیس کردند.

چندین قرن بعد، این ایده آسانسورها به کشورهای اروپایی انتقال پیدا کرد و ثبت شرکت آسانسور به صورت رسمی در اروپا انجام گرفت. همان طور که شما هم متوجه شده اید، کلمه آسانسور فرانسوی است و از نظر لغوی به معنای بالابر است. پس نتیجه می گیریم که اولین آسانسورها در فرانسه به صورت امروزی ساخته شدند. ثبت شرکت های مربوط به ساخت آسانسور در فرانسه هم تایید کننده این مسئله است.

 

معنی آسانسور

آسانسور به معنای بالابر الکتریکی است که حمل بارهای مختلفی از جمله کالاهای مختلف و انسان ها را انجام می دهد. اتاقک هایی که در این زمینه فعالیت می کنند، بر پایه قوانین فیزیک به فعالیت خود ادامه می دهند. در همین جا شما با یکی از مهم ترین کاربردهای فیزیک آشنا خواهید شد.

 

شرکت های آسانسوری

بند ۲ اساسنامه شرکت های آسانسوری، مربوط به قوانین ثبت شرکت آسانسور و استفاده از آسانسورهای مختلف است. شرکت های آسانسوری را از نظر تنوع به دو دسته کلی تقسیم بندی می کنند.

  • شرکت های آسانسوری مسئولیت محدود، نصب و راه اندازی و تعمیرات شرکت های آسانسوری مسئولیت محدود با مسئولیت کامل اعضای این شرکت انجام می گرد. سرمایه اصلی و تمام خدمات این شرکت به صورت انحصاری انجام می شود.
  • شرکت های آسانسوری سهامی خاص، زیر نظر نهاد خاصی قرار خواهد داشت و فعالیت های خود را زیر نظر این نهاد انجام می دهد. بخش مهمی از بودجه این شرکت توسط این نهاد تامین می شود.

 

سازمان مربوط به ثبت شرکت آسانسور

 

فعالیت های شرکت های آسانسوری و ثبت شرکت آسانسور، توسط سازمانی به نام سندیکا مورد بررسی قرار می گردد. سندیکا سازمانی است که شرکت ها پس از گذراندن مرحله تاسیس شرکت آسانسور در آن، از منظرهای مختلف زیر نظر آن قرار می گیرند. قانون ها و قراردادهای مختلف باید در زمینه های مختلف کاری تدوین شوند و سندیکا وظیفه نظارت بر اجرا شدن این قوانین را برعهده دارد. مشکلات مختلف کاری نیز در سازمان سندیکا باید مطرح شود و برای اصلاح آن ها راه حل های مناسبی ارائه شود. اگر قوانین تثبیت شده در این بخش به خوبی رعایت شوند، معمولا مشکلاتی در شرکت های آسانسوری ایجاد نمی گردد. فروشندگان و فناوران بسیار قابلی در این سازمان فعالیت می کنند و وظیفه طراحی آسانسورهای مختلف را بر عهده دارند.

انواع پله های برقی هم در این بخش ساخته می شود و برای آن ها هم قوانین مشابه آسانسور تدوین شده است. سازندگان و طراحان و فروشندگان از اعضای اصلی این سازمان هستند و قوانین مربوط به آسانسورها را تدوین می کنند.

 

فعالیت های رایج سندیکا

ماده ۱۴ اساسنامه به حوزه فعالیت سندیکا اشاره می کند و شما با کمک قانون مربوط به این بخش می توانید این حوزه فعالیت را به دقت بررسی نمایید. حوزه فعالیت سازمان سندیکا در سراسر کشور ایران بوده و پس از تصویب هیئت مدیره فعالیت حرفه ای خود را آغاز می کند.

 

اهداف سندیکا

سندیکا اهداف مشخصی را دنبال می کند، ما این اهداف را کاملا برای شما مشخص می کنیم. شما پس از ثبت شرکت آسانسور باید این اهداف را دنبال کنید.

اهداف رایج در این بخش مربوط به ماده ۶ قانون آسانسورها می شود.

  • تلاش برای اجرای استاندارد نصب آسانسور و استفاده از آسانسور
  • طراحی و ساخت آسانسورهای مختلف و انجام امور مربوط به تعمیرات این آسانسورها
  • ساماندهی افراد حقیقی و حقوقی از مهم ترین اهداف ثبت شرکت آسانسور است.
  • صادرات و واردات امروزه در هر بخشی اثر گذار است و شما تاثیر این بخش را میتوانید در ثبت شرکت های مختلف ببینید.
  • حمایت از تولیدات داخلی از مهم ترین وظایف سازمان سندیکا است. صادر نمودن آسانسور و پله برقی از مهم ترین وظایف شرکت سندیکا است.
  • ثبت شرکت آسانسور به منظور تشکیل مراکز آموزشی در این حیطه هم انجام میگیرد.
  • انجام هر نوع فعالیت فرهنگی و اقتصادی مربوط به تاسیس شرکت آسانسور، از وظایف و اهداف مهم این نهاد است.
  • تشکیل شرکت های تعاونی از مهم ترین اهداف پایه ای این شرکت ها است.

 

شرایط لازم برای ثبت شرکت های سهامی خاص و مسئولیت محدود در elisabt.com

 

در شرکت سهامی خاص ۳ نفر ثابت باید ثبت شود و ۲ نفر به عنوان بازرس حرفه ای نیز در این بخش باید شروع به فعالیت کنند. میزان سرمایه و سایر شرایط این شرکت هم به همان صورت همیشگی می باشد. شرکت های مسئولیت  محدود هم از مهم ترین شرکت های فعال در عرصه ساخت آسانسور ها است که به ۲ عضو ثابت نیاز دارد.

 

5/5 - (1 امتیاز)
مشاوره رایگان