ثبت شرکت بسته بندی مواد غذایی ، مجوزهای لازم برای تاسیس شرکت مواد غذایی

 

ثبت شرکت بسته بندی مواد غذایی
ثبت شرکت بسته بندی مواد غذایی

 

مجوزهای لازم برای ثبت شرکت بسته بندی مواد غذایی

 

ثبت شرکت بسته بندی مواد غذایی نیاز به مجوزهای خاصی دارد که آن ها را به ترتیب برای شما توضیح می دهیم. اولین قدم برای ثبت این شرکت، دریافت این مجوزها است و شما باید نسبت به دریافت به موقع این مجوزها اقدامات لازم را انجام دهید.

  • پروانه تاسیس: از ابتدایی ترین مجوزهای لازم برای ثبت شرکت مواد غذایی، میتوان به مواردی مثل پروانه تاسیس اشاره کرد.
  • پروانه بهره برداری از مجوزهای بسیار مهم و اساسی است که برای تاسیس هر نوع شرکتی به آن نیاز خواهید داشت. در صورتی که یک شرکت بسته بندی مواد غذایی امکانات اولیه مورد نیاز را دارا باشد، این مجوز به شرکت اعطا می گردد.
  • پروانه ساخت، برای تولید محصول به یک شرکت بسته بندی مواد غذایی ارائه می گردد. نکته مهم در این جا است که کیفیت بسته بندی مواد غذایی توسط اداره مربوطه تایید باید تایید شود. در صورتی که شما این تاییدیه را دریافت نکنید، این مجوز به شرکت شما اعطا نخواهد شد.
  • تایید کالاها توسط مسئول مربوطه هم نیاز به مجوز خاصی به نام پروانه مسئول فنی خواهد داشت. شما برای تاسیس شرکت بسته بندی مواد غذایی به این مجوز نیاز بسیار زیادی خواهید داشت.
  • مجوز ورود کالا: اگر قرار باشد که یک شرکت در بخش صادرات واردات حضور پررنگی داشته باشد و مواد اولیه خود را کشورهای دیگر وارد کند، باید مجوز ورود کالا را دارا باشد.
  • مجوز ترخیص کالا هم از مهم ترین مجوزهای لازم برای ثبت شرکت مواد غذایی است. بدون این مجوز یک شرکت نمیتواند فعالیت گسترده ای داشته باشد.

 

نحوه صدور مجوزهای مورد نیاز برای ثبت شرکت بسته بندی مواد غذایی

 

اگر قرار باشد شما مجوزهای لازم برای ثبت شرکت بسته بندی مواد غذایی را از نهادهای مربوطه دریافت کنید، لازم است که مراحل زیر را طی کنید.

  • پروانه تاسیس را شما باید از وزارت جهاد یا جهاد سازندگی تهیه کنید. اداره نظارت بر مواد غذایی، مدارک و مستندات شما را به این اداره جهت بررسی و ارائه مجوز ارسال می کند.
  • پروانه بهره برداری در اداره نظارت بر مواد غذایی پس از انجام بررسی های لازم صادر می گردد. این اداره تمامی بررسی های فنی لازم را در این مرحله جهت رفع خطرات احتمالی انجام می دهد.
  • کمیته فنی قانونی اقدام به ارائه مجوز پروانه مسئول فنی می کند. شما برای دریافت این مدرک باید به این اداره مراجعه نمایید.
  • اداره کل نظارت بر مواد غذایی، وظیفه صدور پروانه ساخت را دارا است. این پروانه دارای ۵ سال اعتبار بوده و پس از پایان یافتن مدت اعتبار آن شما باید نسبت به تمدید مجدد این پروانه اقدامات لازم را انجام دهید.
  • لازم به ذکر است که تمامی مدارک یاد شده در نهایت توسط اداره نظارت بر مواد غذایی و در زمان کوتاه صادر خواهد شد. این امر برای تسهیل کار شرکت های بسته بندی مواد غذایی است. بنابراین شما برای کوتاه تر کردن مسیر دریافت مجوزها، می توانید به صورت مستقیم به این اداره درخواست مجوزهای خود را صادر کنید. برای تسریع بیشتر در امر دریافت مجوزها می توانید از مشاورین ما در سایت الی ثبت کمک بگیرید.

 

شرایط و مدارک لازم ثبت شرکت مواد غذایی
شرایط و مدارک لازم ثبت شرکت مواد غذایی

 

شرایط ثبت شرکت بسته بندی مواد غذایی

 

ثبت شرکت بسته بندی مواد غذایی، نیاز به شرایط و امکانات خاصی دارد که به صورت خلاصه میتوان آن ها را این گونه بیان کرد:

  • به صورت کلی برای ثبت شرکت مواد غذایی، شما به ۵ نفر کارمند نیازمند هستید. لازن است با توجه به نوع شرکت این کارمندان در سمت های مختلف مشغول به کار باشند.
  • تعهدات شما در مورد پرداخت کامل سرمایه هم از شروط اصلی ثبت این شرکت خواهد بود.
  • امضای قراردادها و تعهدات هم از مهم ترین بخش های اساسی مربوط به ثبت شرکت می باشد.

 

مدارک لازم جهت صدور مجوزهای لازم برای تاسیس شرکت بسته بندی مواد غذایی

 

واقعیت این است که شما برای تاسیس شرکت بسته بندی مواد غذایی، به مجوزهای خاصی نیازمند هستید. برای دریافت این مجوزها هم به مدارک مشخصی نیاز خواهید داشت. پس این زنجیره در نهایت شما را به سمت ثبت شرکت مواد غذایی، راهنمایی می کند. برای تکمیل این زنجیره لازم است که به خوبی با مدارک لازم برای ثبت شرکت بسته بندی مواد غذایی، آشنایی پیدا کنید. این مجوزها به شرح زیر هستند:

  • مدارک لازم برای ترخیص کالاها: تقاضا نامه رسمی همراه با فاکتور اجناس، اصل گواهی مربوط به بهداشت و نسخه دوم پروفرما، اصل گواهی مربوط به آنالیز. همچنین موارد دیگری مثل برگه تعهد مصرف نکردن کالا از اساسی ترین مدارک لازم برای ترخیص کالاها هستند.
  • تاسیس شرکت بسته بندی مواد غذایی، به مدارک دیگری جهت دریافت پروانه تاسیس نیازمند است. این مدارک شامل پرسشنامه تاسیس و فیش بانکی پرداخت هزینه مربوطه می شود. نقشه ساختمانی و کروکی آدرس هم از سایر مدارک لازم جهت صدور این مجوز هستند.

 

 

5/5 - (1 امتیاز)
مشاوره رایگان