ثبت شرکت تاسیساتی ، شرایط تاسیس شرکت تاسیساتی

 

ثبت شرکت تاسیساتی
ثبت شرکت تاسیساتی

 

ثبت شرکت تاسیساتی به چه منظوری انجام می گیرد؟

 

ثبت شرکت تاسیساتی به علت های مختلفی ممکن است صورت پذیرد که به ذکر این علت ها خواهیم پرداخت. یکی از کاربردهای شرکت های تاسیساتی، ساخت تاسیسات و زیرساخت های بهداشتی است. از دیگر تاسیسات رایجی که توسط شرکت های تاسیساتی ایجاد می شوند میتوان به تاسیسات تفریحی و انواع نیروگاه های برق و گاز و پتروشیمی اشاره کرد. همین تنوع زیرساخت های تاسیساتی سبب می شود که همواره ثبت شرکت تاسیساتی یکی از رایج ترین موارد ثبت شرکت در هر کشوری باشد. شرکت تاسیساتی با هدف ایجاد تاسیسات آتش نشانی و تاسیسات خدماتی یکی از بهترین موارد ثبت شرکت در بین انواع شرکت های تاسیساتی می باشد.

کارهای خدماتی به طیف وسیعی از انسان ها برای یک زندگی بهتر کمک می کنند و نیاز انسان ها را تامین می نمایند. تامین آسایش و رفاه نسبی مردم معمولا با برنامه ای اصولی و توسط راه حل های اساسی انجام می گیرد. برای این که به این سطح از آرامش برسید قدم اول ثبت شرکت تاسیساتی معتبر برای رفع نیازهای مهم انسان ها می باشد. قدم های بعدی مربوط به استفاده صحیح از فرصت ها مربوط می شود که پس از تاسیس یک شرکت تاسیساتی نوبت به گذراندن این مرحله می رسد.

 

اهداف شرکت های تاسیساتی

 

ثبت شرکت تاسیساتی به منظور ایجاد رفاه و آسایش پایدار و اجرا کردن پروژه های مختلف تاسیساتی انجام می گیرد. تاسیسات مکانیکی و هیدرومکانیکی از مهم ترین دسته های تاسیسات هستند که در بخش های مربوط به آب و فاضلاب فعالیت گسترده ای دارند. برخی از تاسیسات به آسانسورها و انواع بالابرهای برقی نیز مربوط می شود که اهداف جابه جایی اشیا یا انسان ها را دنبال می کنند. حوزه های مختلف شرکت های تاسیساتی فعالیت گسترده ای را تا به الان دارا بوده و اهدافی مثل تامین نیازهای اولیه و ثانویه انسان ها را دنبال می کنند. با وجود این شرکت های ارائه دهنده خدمات شایسته، زمین مکان بسیار بهتری برای زندگی کردن می باشد.

 

انواع شرکت های تاسیساتی

 

شرکت تاسیساتی به دو شکل کلی ثبت شرکت سهامی خاص یا ثبت شرکت مسئولیت محدود انجام می گیرد. بیشتر افرادی که امور تولیدی و بازرگانی بسیار شایسته ای را ارائه می دهند، تاسیس شرکت تاسیساتی را برای ارتقای فعالیت خود و گسترش آن به صورت حرفه ای انجام می دهند.

  • شرکت با مسئولیت محدود از اعتبار بیشتری برخوردار است و این شرکت امکان دریافت تسهیلات بیشتری را خواهد داشت. این شرکت می تواند سرمایه گذاری موفق تری داشته باشد و تسهیلات بانکی بهتری را دریافت می کند. شرکت با مسئولیت معمولا بین دو یا چند نفر از اقوام یا دوستان ایجاد می شود. همچنین احتمال وجود روابط دوستانه در بین شرکا بسیار زیاد است.
  • شرکت سهامی خاص در انحصار یک فرد قرار دارد و فرصت رشد و گسترش کمتری را تجربه می کند.
  • ثبت شرکت سهامی خاص یا مسئولیت محدود تنها در صورتی با اصول اولیه صحیحی انجام می گیرد که شما بر اساس مزایای هر نوع، انتخاب مناسبی برای ثبت شرکت انجام دهید.

 

شرایط و مدارک لازم ثبت شرکت تاسیساتی
شرایط و مدارک لازم ثبت شرکت تاسیساتی

 

شرایط ثبت شرکت تاسیساتی در elisabt.com

 

  • ثبت شرکت تاسیساتی سهامی خاص نیاز به ۳ نفر شریک دارد و این شرکا میتواند بسیار بیشتر از این مقدار باشند.
  • حداقل سرمایه برای شرکت تاسیساتی باید در حساب فرد سهامدار وجود داشته باشد که این مقدار، یک میلیون ریال است.
  • همان طور که در مطالب گذشته بیان کردیم، ۳۵% این سرمایه باید به حساب شرکت بازگردانده شود.
  • اظهارنامه ها و اساسنامه های لازم باید جهت ثبت این نوع شرکت به نهاد مربوطه تحویل داده شود.
  • مجوزهای لازم باید تهیه شده و به سازمان مربوطه ارائه گردد، در صورتی که سازمان مربوطه نواقصی را گزارش کند این نواقص باید به سرعت برطرف شوند.
  • کارشناس رسمی برای ثبت این شرکت تاسیساتی حتما باید تقویم نامه ای مشخص را صادر نماید.
  • اصل سند مالکیت از مدارکی است که باید در هنگام تاسیس شرکت تاسیساتی به نهاد مربوط ارائه شود.
  • اگر مال غیر منقول در حساب شرکت موجود است، شما باید اقدامات لازم را برای انتقال این اموال انجام دهید. این اموال غیر منقول ممکن است همه یا بخشی از سرمایه شرکت را تامین کنند. در این مورد هیچ تفاوتی وجود ندارد و حتما این اموال باید منقل شوند. در غیر این صورت فرایند ثبت یک شرکت تاسیساتی با مشکل مواجه می شود.
  • شرکت های با مسئولیت محدود به دو شریک تجاری نیاز دارند و میزان سرمایه لازم برای ایجاد این شرکت ها به صورت دقیق تعیین نشده است.
  • ثبت این نوع شرکت ها بیشتر بر پایه روابط دوستانه انجام می گیرد و شرکا از قبل آشنایی کاملی نسبت به یک دیگر دارند. در نتیجه اطمینان در شراکت در این نوع شرکت ها بسیار بیشتر است. همین مسئله سبب شده است که شما نیاز زیادی به تعیین نرخ نداشته باشید و شراکتی مشخص و پایداری با شریک خود تجربه کنید.

 

 

5/5 - (1 امتیاز)
مشاوره رایگان