ثبت شرکت ساختمانی ، مدارک لازم برای تاسیس شرکت ساختمانی

 

ثبت شرکت ساختمانی
ثبت شرکت ساختمانی

 

مراحل ثبت شرکت ساختمانی

 

ثبت شرکت ساختمانی، در واقع ثبت یکی از شرکت های پر درآمد و پر سود است. این شرکت ها با ایجاد شغل برای مردم و درست کردن ساختمان ها فعالیت خود را آغاز می کنند. این فعالیت ها مانند ساخت ساختمان ها مراکز خرید و شهربازی و چیز های زیاد دیگری است. این شرکت ها خصوصی و حقوقی هستند که برای انجام کار های ساختمانی و تاسیساتی به صورت شرکت در ایران شروع به کار کرده اند.سهم الشرکه این شرکت ها فقط به سهامداران ایران می رسد و اگر سهامدار خارجی در شرکت سهام بگیرد نمی تواند سهامی را دریافت کند.پس بهتر است که سهامداران این شرکت ها ایرانی باشند.

 

موضوع فعالیت شرکت های ساختمانی

فعالیت  شرکت های ساختمانی مواردی مثل پروژه های عمرانی مثل راهسازی، اسکله سازی، ساخت کلی

بنا های آبی، ساختمانی، تجاری، اداری و صنعتی است. هر کدام از این دسته ها یک شاخه گوناگون دارد.

مثل اسکله سازی و مقاوم سازی و غیره.

همچنین از زیر شاخه های فعالیت ساختمانی می توان به تاسیساتی، اطفاء حریق، و سیستم ها حفاظتی و

امنیتی اشاره کرد. فعالیت های جانبی هم در شرکت ساختمانی وجود دارد مانند طراحی و درست کردن نماد ها و

ساخت دکوراسیون منزل، فضا سازی، محوطه سازی و ایجاد فضای سبز و بازی و نمای خارجی ساختمان

می باشد.

 

شرایط نام گذاری شرکت های ساختمانی

 

  • برای ثبت شرکت ساختمانی باید نامی که انتخاب می کنید ریشه ایرانی داشته باشد و معنی مناسب و خوبی را داشته باشد. مثلا برای شرکت خود و آپارتمان هایی که درست می کنید نام غیر فارسی نگذارید و اسم های فارسی را برای شرکت و ساختمان های ساخته شده انتخاب کنید.
  • برای ثبت شرکت ساختمانی باید نامی گذاشته شود که تکراری نباشد و مشابه آن نام را جای دیگری نگذاشته باشند.
  • نام هایی که شما برای شرکت و ساختمان های خود می گذارید باید از سه کلمه کمتر نباشد. اگر اسم شرکت  از سه کلمه کمتر باشد شما برای ثبت شرکت ساختمانی به مشکل بر می خورید.
  • اسم های خاص برای ساختمان های خود انتخاب کنید چرا که برای ثبت شرکت ساختمانی خود می توانید امتیاز بیشتری دریافت کرد و احتمال ثبت شرکت خود را افزایش دهید.

برای گذاشتن کلمه مهندسی بر روی شرکت خود مدیر عامل شرکت باید مدرک مهندسی خود را ارائه دهد.

در شرکت های مهندسی می توانید قبل از نام شرکت خود از کلماتی مثل مهندسی، فنی مهندسی، گروه مهندسین، و مهندسین استفاده کنید. هر یک از این کلمات نیازمند ارائه مدارک جداگانه هستند. برای دانستن مدارک لازم برای تعیین این کلمات با ما همراه باشید.

  • مهندسین: چون کلمه مهندسین جمع چند نفر است به همین دلیل زمان ارائه مدرک باید مدارک چند نفر را ارائه دهید.
  • مهندسی و فنی مهندسی: برای ارائه مدارک باید مشخصات مدرک مهندسی و فنی مهندسی خود را ارائه داده تا ثبت شرکت ساختمانی انجام گیرد.
  • گرو مهندسین: برای ثبت این اسم بر روی شرکت خود زمانی که مدارک را ارائه می دهید باید مدارک مهندسی تمامی اعضای شرکت را ارائه داده و به ثبت برسانید.

 

مدارک و شرایط لازم برای ثبت شرکت ساختمانی
مدارک و شرایط لازم برای ثبت شرکت ساختمانی

 

انتخاب قالب شرکت ساختمانی

 

یکی از رایج ترین پرسش ها بین افراد این است که زمانی که می خواهیم در قالب یک شرکت شخصیت حقوقی باشیم باید چه شرکتی را تاسیس کنیم ؟

در واقع افراد نمی دانند که باید چه شرکت را راه اندازی کنند بهتر است ثبت شرکت مسئولیت محدود یا شرکت سهامی خاص کنید. اما توصیه می شود برای ثبت شرکت ساختمانی از شرکت سهامی خاص استفاده کنید زیرا شرکت های سهامی خاص برای عمرانی و ساخت و ساز، با اعتبار و بهتر است. شرکت سهامی خاص برای اخذ نمایندگی ها و یا شرکت در مناقصه ها و مزایده های دولتی نمایشگاه ها و اخذ تسهیلات بانکی موقعیت های بهتری دارد. از آن جایی که صاحبان شرکت سهامی خاص می توانند تا ۱۰ برابر سرمایه خود را از سیستم بانک وام  بگیرند.

 

شرکت های سهامی خاص

شرکت سهامی خاص یک شرکت بازرگانی است. برای ثبت این شرکت ها نباید سرمایه از ۱ میلیون ریال کمتر باشد. سهامداران باید کلیه سهام را تضمین کرده و تمامش را جمع آوری کنند. سهامداران شرکت سهامی خاص نباید کمتر از ۳ نفر باشند و سهامداران در ثبت شرکت سهامی خاص فقط به تعداد سهام خود در شرکت مسئولیت دارند.

 

مدارک لازم برای ثبت شرکت سهامی خاص درelisabt.ir

 

  • ارائه دو برگه اظهار نامه که توسط مدیر عامل و تمامی شرکا امضا شده باشد.
  • دو برگه اساسنامه شرکت های سهامی خاص و امضا تمام صفحات آن توسط مدیر عامل و کلیه سهامداران برای ثبت شرکت ساختمانی
  • دو نسخه از صورت جلسه مدیران شرکت ساختمانی سهامی خاص و امضا مدیر عامل و کلیه سهامداران شرکت بر روی صورت جلسه و ارائه آن به کمیسیون بررسی.
  • فتوکپی شناسنامه و کارت ملی تمامی اعضای شرکت و کلیه سهامداران و ارائه آن به کمیسیون بازرسی برای ثبت شرکت ساختمانی

توجه: کلیه شرکت های سهامی خاص باید یک جلد دفتر سهام برای ثبت سهام شرکت خود تهیه کنند و تغییرات سهام طبق مقررات در آن ثبت گردد. تا برای ثبت شرکت ساختمانی خود مشکلی پیش نیاید.

 

 

5/5 - (1 امتیاز)
مشاوره رایگان